אביב אופיר
New member
שתי ידיעות חו"ל - על חשמול ומהירות
שתי ידיעות חו"ל - על חשמול ומהירות
ובמקרה (או שלא?) שתיהן על סין - וההשוואה / קשר המתבקש לישראל.
בכתבה הראשונה מסופר על קו רכבות קצר (26 ק"מ) המחבר בין הונג-קונג לבין שנזן (שפעם, לפני שהונג-קונג היתה חלק מסין, היתה עיירת הגבול האחרונה לפני המושבה הבריטית - ועובדה זו גרמה לעיירה לצמוח למימדים מפלצתיים של 7~ מליון תושבים). מכל מקום - את הקישור הקצר שבין שנזן להונג-קונג רוצים הסינים לעבור מהר - אז הם יסעו את 26 הק"מ ב-200 קמ"ש (!). ואם זה לא מספיק, אז הרכבות שישמשו לנושא מבוססות על הדגם שמהירותו המסחרית המקסימלית היא 380 קמ"ש - אז אולי הם עוד יאיצו מעבר ל-200... הקשר לישראל, לשם שינוי, הוא פשוט: 26 ק"מ הוא לא מרחק גדול -- ובכל זאת עושים רכבת מהירה. רוצה לומר: לא חייבים בישראל מפלץ (לא פרופרציוני?) שכזה, אבל בהחלט אפשר יותר מהר גם בארצנו הקטנטונת. רכבות יכולות וצריכות להיות יותר מהירות מרכב פרטי.
בכתבה השנייה מסופר על ההתקנה הצפוייה של מערכת חשמול תחתי, בשונה מחישמול עילי, שתהיה במפלס הרחוב ולכאורה נגישה לכל אחד לבוא ולהתחשמל כאוות נפשו. ההמצאה המענינת היא שהפס מחושמל אך ורק מתחת לרכבת בכל זמן נתון - ולכן השאר נשאר בטוח אפילו במרחב עירוני צפוף. הטכנולוגיה לא הומצאה ממש עכשיו, אבל סוף סוף נמצאה העיר שתיישם זאת לראשונה. ואני שואל: האם זהו הפתרון ליונה יהב וחבר מרעיו?
שתי ידיעות חו"ל - על חשמול ומהירות
ובמקרה (או שלא?) שתיהן על סין - וההשוואה / קשר המתבקש לישראל.
בכתבה הראשונה מסופר על קו רכבות קצר (26 ק"מ) המחבר בין הונג-קונג לבין שנזן (שפעם, לפני שהונג-קונג היתה חלק מסין, היתה עיירת הגבול האחרונה לפני המושבה הבריטית - ועובדה זו גרמה לעיירה לצמוח למימדים מפלצתיים של 7~ מליון תושבים). מכל מקום - את הקישור הקצר שבין שנזן להונג-קונג רוצים הסינים לעבור מהר - אז הם יסעו את 26 הק"מ ב-200 קמ"ש (!). ואם זה לא מספיק, אז הרכבות שישמשו לנושא מבוססות על הדגם שמהירותו המסחרית המקסימלית היא 380 קמ"ש - אז אולי הם עוד יאיצו מעבר ל-200... הקשר לישראל, לשם שינוי, הוא פשוט: 26 ק"מ הוא לא מרחק גדול -- ובכל זאת עושים רכבת מהירה. רוצה לומר: לא חייבים בישראל מפלץ (לא פרופרציוני?) שכזה, אבל בהחלט אפשר יותר מהר גם בארצנו הקטנטונת. רכבות יכולות וצריכות להיות יותר מהירות מרכב פרטי.
בכתבה השנייה מסופר על ההתקנה הצפוייה של מערכת חשמול תחתי, בשונה מחישמול עילי, שתהיה במפלס הרחוב ולכאורה נגישה לכל אחד לבוא ולהתחשמל כאוות נפשו. ההמצאה המענינת היא שהפס מחושמל אך ורק מתחת לרכבת בכל זמן נתון - ולכן השאר נשאר בטוח אפילו במרחב עירוני צפוף. הטכנולוגיה לא הומצאה ממש עכשיו, אבל סוף סוף נמצאה העיר שתיישם זאת לראשונה. ואני שואל: האם זהו הפתרון ליונה יהב וחבר מרעיו?