שתי ידיעות חו"ל - על חשמול ומהירות

מצב
הנושא נעול.
שתי ידיעות חו"ל - על חשמול ומהירות

שתי ידיעות חו"ל - על חשמול ומהירות

ובמקרה (או שלא?) שתיהן על סין - וההשוואה / קשר המתבקש לישראל.

בכתבה הראשונה מסופר על קו רכבות קצר (26 ק"מ) המחבר בין הונג-קונג לבין שנזן (שפעם, לפני שהונג-קונג היתה חלק מסין, היתה עיירת הגבול האחרונה לפני המושבה הבריטית - ועובדה זו גרמה לעיירה לצמוח למימדים מפלצתיים של 7~ מליון תושבים). מכל מקום - את הקישור הקצר שבין שנזן להונג-קונג רוצים הסינים לעבור מהר - אז הם יסעו את 26 הק"מ ב-200 קמ"ש (!). ואם זה לא מספיק, אז הרכבות שישמשו לנושא מבוססות על הדגם שמהירותו המסחרית המקסימלית היא 380 קמ"ש - אז אולי הם עוד יאיצו מעבר ל-200... הקשר לישראל, לשם שינוי, הוא פשוט: 26 ק"מ הוא לא מרחק גדול -- ובכל זאת עושים רכבת מהירה. רוצה לומר: לא חייבים בישראל מפלץ (לא פרופרציוני?) שכזה, אבל בהחלט אפשר יותר מהר גם בארצנו הקטנטונת. רכבות יכולות וצריכות להיות יותר מהירות מרכב פרטי.

בכתבה השנייה מסופר על ההתקנה הצפוייה של מערכת חשמול תחתי, בשונה מחישמול עילי, שתהיה במפלס הרחוב ולכאורה נגישה לכל אחד לבוא ולהתחשמל כאוות נפשו. ההמצאה המענינת היא שהפס מחושמל אך ורק מתחת לרכבת בכל זמן נתון - ולכן השאר נשאר בטוח אפילו במרחב עירוני צפוף. הטכנולוגיה לא הומצאה ממש עכשיו, אבל סוף סוף נמצאה העיר שתיישם זאת לראשונה. ואני שואל: האם זהו הפתרון ליונה יהב וחבר מרעיו?
 

easylivin

New member
הפתרון פשוט לא רלוונטי לרכבות כבדות.

שתי ידיעות חו"ל - על חשמול ומהירות

ובמקרה (או שלא?) שתיהן על סין - וההשוואה / קשר המתבקש לישראל.

בכתבה הראשונה מסופר על קו רכבות קצר (26 ק"מ) המחבר בין הונג-קונג לבין שנזן (שפעם, לפני שהונג-קונג היתה חלק מסין, היתה עיירת הגבול האחרונה לפני המושבה הבריטית - ועובדה זו גרמה לעיירה לצמוח למימדים מפלצתיים של 7~ מליון תושבים). מכל מקום - את הקישור הקצר שבין שנזן להונג-קונג רוצים הסינים לעבור מהר - אז הם יסעו את 26 הק"מ ב-200 קמ"ש (!). ואם זה לא מספיק, אז הרכבות שישמשו לנושא מבוססות על הדגם שמהירותו המסחרית המקסימלית היא 380 קמ"ש - אז אולי הם עוד יאיצו מעבר ל-200... הקשר לישראל, לשם שינוי, הוא פשוט: 26 ק"מ הוא לא מרחק גדול -- ובכל זאת עושים רכבת מהירה. רוצה לומר: לא חייבים בישראל מפלץ (לא פרופרציוני?) שכזה, אבל בהחלט אפשר יותר מהר גם בארצנו הקטנטונת. רכבות יכולות וצריכות להיות יותר מהירות מרכב פרטי.

בכתבה השנייה מסופר על ההתקנה הצפוייה של מערכת חשמול תחתי, בשונה מחישמול עילי, שתהיה במפלס הרחוב ולכאורה נגישה לכל אחד לבוא ולהתחשמל כאוות נפשו. ההמצאה המענינת היא שהפס מחושמל אך ורק מתחת לרכבת בכל זמן נתון - ולכן השאר נשאר בטוח אפילו במרחב עירוני צפוף. הטכנולוגיה לא הומצאה ממש עכשיו, אבל סוף סוף נמצאה העיר שתיישם זאת לראשונה. ואני שואל: האם זהו הפתרון ליונה יהב וחבר מרעיו?
הפתרון פשוט לא רלוונטי לרכבות כבדות.
ובכלל שום פתרון של "הזנה תחתית" (כולל "פס שלישי") אינו רלוונטי ומעולם לא יהפוך לרלוונטי עבור רכבת ישראל. ממגוון רחב של סיבות.

אבל זה כן רלוונטי לרכבות קלות, אם כי הטכנולוגיה עדיין לא ממש הוכיחה את עצמה בצורה טובה במקומות המועטים שבהם היא יושמה.
 
האם זה יתכן שאני רואה כבלי חשמל מעל הרכבת?

שתי ידיעות חו"ל - על חשמול ומהירות

ובמקרה (או שלא?) שתיהן על סין - וההשוואה / קשר המתבקש לישראל.

בכתבה הראשונה מסופר על קו רכבות קצר (26 ק"מ) המחבר בין הונג-קונג לבין שנזן (שפעם, לפני שהונג-קונג היתה חלק מסין, היתה עיירת הגבול האחרונה לפני המושבה הבריטית - ועובדה זו גרמה לעיירה לצמוח למימדים מפלצתיים של 7~ מליון תושבים). מכל מקום - את הקישור הקצר שבין שנזן להונג-קונג רוצים הסינים לעבור מהר - אז הם יסעו את 26 הק"מ ב-200 קמ"ש (!). ואם זה לא מספיק, אז הרכבות שישמשו לנושא מבוססות על הדגם שמהירותו המסחרית המקסימלית היא 380 קמ"ש - אז אולי הם עוד יאיצו מעבר ל-200... הקשר לישראל, לשם שינוי, הוא פשוט: 26 ק"מ הוא לא מרחק גדול -- ובכל זאת עושים רכבת מהירה. רוצה לומר: לא חייבים בישראל מפלץ (לא פרופרציוני?) שכזה, אבל בהחלט אפשר יותר מהר גם בארצנו הקטנטונת. רכבות יכולות וצריכות להיות יותר מהירות מרכב פרטי.

בכתבה השנייה מסופר על ההתקנה הצפוייה של מערכת חשמול תחתי, בשונה מחישמול עילי, שתהיה במפלס הרחוב ולכאורה נגישה לכל אחד לבוא ולהתחשמל כאוות נפשו. ההמצאה המענינת היא שהפס מחושמל אך ורק מתחת לרכבת בכל זמן נתון - ולכן השאר נשאר בטוח אפילו במרחב עירוני צפוף. הטכנולוגיה לא הומצאה ממש עכשיו, אבל סוף סוף נמצאה העיר שתיישם זאת לראשונה. ואני שואל: האם זהו הפתרון ליונה יהב וחבר מרעיו?
האם זה יתכן שאני רואה כבלי חשמל מעל הרכבת?
היתכן שמיליארד סינים מסכימים שתהיה להם חומ מוות בעירם?
 

down under

New member
בשיא הרצינות, נא לא להביא דוגמא מסין

האם זה יתכן שאני רואה כבלי חשמל מעל הרכבת?
היתכן שמיליארד סינים מסכימים שתהיה להם חומ מוות בעירם?
בשיא הרצינות, נא לא להביא דוגמא מסין
כי בסין לא שואלים את הציבור יותר מדי. המשטר קובע משהו, והופ, זה מבוצע.

דוגמאות רצוי להביא משווייץ, גרמניה, אנגליה, אוסטרליה, צפון מזרח ארה"ב, קליפורניה וכו'.
 

אורי404

New member
מה גם, שבסין אין הקפדה

בשיא הרצינות, נא לא להביא דוגמא מסין
כי בסין לא שואלים את הציבור יותר מדי. המשטר קובע משהו, והופ, זה מבוצע.

דוגמאות רצוי להביא משווייץ, גרמניה, אנגליה, אוסטרליה, צפון מזרח ארה"ב, קליפורניה וכו'.
מה גם, שבסין אין הקפדה
בשמירה על איכות הסביבה.
 

Ccyclist

Active member
כבר היו בפורום שירשורים מהרפובליקה הסינית

צודק מאוד, עוד נקודה חשובה ששכחתי
כבר היו בפורום שירשורים מהרפובליקה הסינית
שבירתה טייפה, במחוז טאיוואן.

אבל נכון, עדיף שלא להביא דוגמאות מהרפובליקה העממית של סין מכל הסיבות שנמנו, ולהתרכז בדוגמאות מערביות ואמריקניות.

הערה באשר לדוגמאות אירופאיות: האיחוד האירופאי הוא ביסודו גוף מסחרי, ועיקר עיסוקו הוא ברגולציה וסטנדרטיזציה של המסחר. לאיחוד יש תקנים לכל דבר כולל לרכבות ומסילות, כך שאם ישנה דוגמה מכל מקום באיחוד - חזקה עליה שהיא עומדת בסטנדרטים האלו.
 
אם רוצים הסברים או תמונות מטיוואן -אין בעיה א

כבר היו בפורום שירשורים מהרפובליקה הסינית
שבירתה טייפה, במחוז טאיוואן.

אבל נכון, עדיף שלא להביא דוגמאות מהרפובליקה העממית של סין מכל הסיבות שנמנו, ולהתרכז בדוגמאות מערביות ואמריקניות.

הערה באשר לדוגמאות אירופאיות: האיחוד האירופאי הוא ביסודו גוף מסחרי, ועיקר עיסוקו הוא ברגולציה וסטנדרטיזציה של המסחר. לאיחוד יש תקנים לכל דבר כולל לרכבות ומסילות, כך שאם ישנה דוגמה מכל מקום באיחוד - חזקה עליה שהיא עומדת בסטנדרטים האלו.
אם רוצים הסברים או תמונות מטיוואן -אין בעיה א
אני פה.
המלון הנ"ל http://www.shangri-la.com/tainan/fareasternplazashangrila/
בטיוואן נמצא 50 מטרים מהמסילה המחושמלת ליד תחנת רכבת ראשית.
http://jiki.com.tw/Main2/A4/book3v.asp?No=97 (תמונה ראשונה)
וזה לא מפריע לכל האורחים שם!
 

Ccyclist

Active member
חשבתי שהשירשורים שלך היו שירשורי מסע

אם רוצים הסברים או תמונות מטיוואן -אין בעיה א
אני פה.
המלון הנ"ל http://www.shangri-la.com/tainan/fareasternplazashangrila/
בטיוואן נמצא 50 מטרים מהמסילה המחושמלת ליד תחנת רכבת ראשית.
http://jiki.com.tw/Main2/A4/book3v.asp?No=97 (תמונה ראשונה)
וזה לא מפריע לכל האורחים שם!
חשבתי שהשירשורים שלך היו שירשורי מסע
אבל מעניין לשמוע שאתה גר שם.

האם הסטנדרטים שם הועלו אחרי המעבר לדמוקרטיה מלאה ב2000? אני עדיין זוכר איך היו מסקרים אותם בחדשות במהלך שנות ה90 (עד 1991 הקומנדנג היתה המפלגה היחידה ברפובליקה הסינית, אחר כך פתחו את הפרלמנט לבחירות אך לקח להם עשור עד שהנשיאות עמדה לבחירות, במהלך תקופת המעבר הזו הקומנדנג ניסה לטעון שדמוקרטיזציה מלאה תביא לפלישה מהרפובליקה העממית) ?
 
יש שם דמוקרטיה כבר מעל 20 שנים

חשבתי שהשירשורים שלך היו שירשורי מסע
אבל מעניין לשמוע שאתה גר שם.

האם הסטנדרטים שם הועלו אחרי המעבר לדמוקרטיה מלאה ב2000? אני עדיין זוכר איך היו מסקרים אותם בחדשות במהלך שנות ה90 (עד 1991 הקומנדנג היתה המפלגה היחידה ברפובליקה הסינית, אחר כך פתחו את הפרלמנט לבחירות אך לקח להם עשור עד שהנשיאות עמדה לבחירות, במהלך תקופת המעבר הזו הקומנדנג ניסה לטעון שדמוקרטיזציה מלאה תביא לפלישה מהרפובליקה העממית) ?
יש שם דמוקרטיה כבר מעל 20 שנים
בנבכי הפולטיקה אני לא מתעניין (ולמעט האמת גם המקומיים לא)
מה שירגיז מאוד את הסינים זה אם תוכרז עצמאות.
רק בשנים האחרונות היחסים עם סין השתפרו מאוד.
אגב ראש האופוזיציה שמה הפרטי הוא "אנגלית" בסינית.
 

Ccyclist

Active member
בין 91-2000 הנשיאות היתה בידי הKMT ללא בחירות

יש שם דמוקרטיה כבר מעל 20 שנים
בנבכי הפולטיקה אני לא מתעניין (ולמעט האמת גם המקומיים לא)
מה שירגיז מאוד את הסינים זה אם תוכרז עצמאות.
רק בשנים האחרונות היחסים עם סין השתפרו מאוד.
אגב ראש האופוזיציה שמה הפרטי הוא "אנגלית" בסינית.
בין 91-2000 הנשיאות היתה בידי הKMT ללא בחירות
כך שאמנם היה ביטוי דמוקרטי לרצון העם, אבל לא היתה לעם יכולת לקבוע מי יעמוד בראש הרפובליקה הסינית עד לבחירות הנשיאותיות ב2000.
 

Rubim88

New member
בקשר לידיעה הראשונה

שתי ידיעות חו"ל - על חשמול ומהירות

ובמקרה (או שלא?) שתיהן על סין - וההשוואה / קשר המתבקש לישראל.

בכתבה הראשונה מסופר על קו רכבות קצר (26 ק"מ) המחבר בין הונג-קונג לבין שנזן (שפעם, לפני שהונג-קונג היתה חלק מסין, היתה עיירת הגבול האחרונה לפני המושבה הבריטית - ועובדה זו גרמה לעיירה לצמוח למימדים מפלצתיים של 7~ מליון תושבים). מכל מקום - את הקישור הקצר שבין שנזן להונג-קונג רוצים הסינים לעבור מהר - אז הם יסעו את 26 הק"מ ב-200 קמ"ש (!). ואם זה לא מספיק, אז הרכבות שישמשו לנושא מבוססות על הדגם שמהירותו המסחרית המקסימלית היא 380 קמ"ש - אז אולי הם עוד יאיצו מעבר ל-200... הקשר לישראל, לשם שינוי, הוא פשוט: 26 ק"מ הוא לא מרחק גדול -- ובכל זאת עושים רכבת מהירה. רוצה לומר: לא חייבים בישראל מפלץ (לא פרופרציוני?) שכזה, אבל בהחלט אפשר יותר מהר גם בארצנו הקטנטונת. רכבות יכולות וצריכות להיות יותר מהירות מרכב פרטי.

בכתבה השנייה מסופר על ההתקנה הצפוייה של מערכת חשמול תחתי, בשונה מחישמול עילי, שתהיה במפלס הרחוב ולכאורה נגישה לכל אחד לבוא ולהתחשמל כאוות נפשו. ההמצאה המענינת היא שהפס מחושמל אך ורק מתחת לרכבת בכל זמן נתון - ולכן השאר נשאר בטוח אפילו במרחב עירוני צפוף. הטכנולוגיה לא הומצאה ממש עכשיו, אבל סוף סוף נמצאה העיר שתיישם זאת לראשונה. ואני שואל: האם זהו הפתרון ליונה יהב וחבר מרעיו?
בקשר לידיעה הראשונה
בנסיעה של 26 ק"מ אין חסכון זמן רציני בהאצה מעבר ל200 קמ"ש, מכיוון שעד שהרכבת תאיץ ל200 ותאט מ200 היא תעבור בסביבות 6 ק"מ והזמן שיקח לעבור את שאר הדרך לא שונה בהרבה אם היא תנסע שם 250 קמ"ש לדוגמא.(גם שארית הדרך תקטן כי האצה והאטה ל250 אורכת כמעט פי 2 מרחק ביחס ל200 קמ"ש והאצה ל 300 ויותר תדרוש כמעט את כל 26 הק"מ ) - ואם יש הגבלה מסויימת של מהירות בדרך אז בכלל ההפרש קטן - לכן שיפור מהירות הנסיעה לא שווה את ההשקעה הנוספת בתשתית/תחזוקה ועלויות האנרגיה. זו אחת הסיבות למה במדינות מסויימות(וקטנות יחסית) המסילות הראשיות שודרגו רק ל200-230 קמ"ש וכך גם צריך לנהוג לדעתי גם בארץ.
 

Ccyclist

Active member
האם הכוונה להחיבור בין הונג-קונג לשאר הרשת ?

בקשר לידיעה הראשונה
בנסיעה של 26 ק"מ אין חסכון זמן רציני בהאצה מעבר ל200 קמ"ש, מכיוון שעד שהרכבת תאיץ ל200 ותאט מ200 היא תעבור בסביבות 6 ק"מ והזמן שיקח לעבור את שאר הדרך לא שונה בהרבה אם היא תנסע שם 250 קמ"ש לדוגמא.(גם שארית הדרך תקטן כי האצה והאטה ל250 אורכת כמעט פי 2 מרחק ביחס ל200 קמ"ש והאצה ל 300 ויותר תדרוש כמעט את כל 26 הק"מ ) - ואם יש הגבלה מסויימת של מהירות בדרך אז בכלל ההפרש קטן - לכן שיפור מהירות הנסיעה לא שווה את ההשקעה הנוספת בתשתית/תחזוקה ועלויות האנרגיה. זו אחת הסיבות למה במדינות מסויימות(וקטנות יחסית) המסילות הראשיות שודרגו רק ל200-230 קמ"ש וכך גם צריך לנהוג לדעתי גם בארץ.
האם הכוונה להחיבור בין הונג-קונג לשאר הרשת ?
סתם להפוך קו קצר ל200 קמ"ש זה די שטותי, אבל - אם מדובר בחיבור המסילתי של הונג-קונג לרשת המסילות הסינית זה הגיוני מאד כי הרכבת לא חייבת לעצור דווקא בסוף החיבור הזה, אלא יכולה להמשיך ממנו והלאה.
 

Rubim88

New member
זה לא משנה אם הרכבות בקו הזה

האם הכוונה להחיבור בין הונג-קונג לשאר הרשת ?
סתם להפוך קו קצר ל200 קמ"ש זה די שטותי, אבל - אם מדובר בחיבור המסילתי של הונג-קונג לרשת המסילות הסינית זה הגיוני מאד כי הרכבת לא חייבת לעצור דווקא בסוף החיבור הזה, אלא יכולה להמשיך ממנו והלאה.
זה לא משנה אם הרכבות בקו הזה
ממשיכות אחרי 26 ק"מ לערים אחרות בסין(אחרי עצירה בתחנה בצד הסיני) או מדובר ב"שלוחה" של 26 ק"מ לתחנת רכבת מהירה בצד הסיני, בכל מקרה כל הרכבות יעצרו בגבול הסיני(במקרה הזה בShenzhen) ולכן אין טעם בשביל מרחק של 26 ק"מ לבנות מסילה מהירה יותר מ200 קמ"ש במיוחד כשמדובר במסילה שנעה במנהרה מתחת לאדמה.(עלויות גבוהות יותר - גם השקעה וגם אנרגיה)
 

yblumann

New member
It's an issue of capacity not speed

זה לא משנה אם הרכבות בקו הזה
ממשיכות אחרי 26 ק"מ לערים אחרות בסין(אחרי עצירה בתחנה בצד הסיני) או מדובר ב"שלוחה" של 26 ק"מ לתחנת רכבת מהירה בצד הסיני, בכל מקרה כל הרכבות יעצרו בגבול הסיני(במקרה הזה בShenzhen) ולכן אין טעם בשביל מרחק של 26 ק"מ לבנות מסילה מהירה יותר מ200 קמ"ש במיוחד כשמדובר במסילה שנעה במנהרה מתחת לאדמה.(עלויות גבוהות יותר - גם השקעה וגם אנרגיה)
It's an issue of capacity not speed

the existing HK [Hung Hom station] - Lo Wu link used by the through train service has to be shared with the frequent commuter service. basically it is a single track line up and a single line down with pausing platforms at Tai Po & Shatin.
Therefore it was cost effective to build a dedicated line for the through service; of course it will not operate at top speed while in HK, because it is a short distance. But it will be able to take longer trains, reach higher speeds than on a conventional line, and would enable a significant service enhancement from the 6-8 trains a day as it is now.

for further details pls read here:

http://www.expressraillink.hk/en/ticketing-info/notice-to-passengers.html

regards
 

Rubim88

New member
אני לא בדיוק הבנתי

It's an issue of capacity not speed

the existing HK [Hung Hom station] - Lo Wu link used by the through train service has to be shared with the frequent commuter service. basically it is a single track line up and a single line down with pausing platforms at Tai Po & Shatin.
Therefore it was cost effective to build a dedicated line for the through service; of course it will not operate at top speed while in HK, because it is a short distance. But it will be able to take longer trains, reach higher speeds than on a conventional line, and would enable a significant service enhancement from the 6-8 trains a day as it is now.

for further details pls read here:

http://www.expressraillink.hk/en/ticketing-info/notice-to-passengers.html

regards
אני לא בדיוק הבנתי
איך הסיבות לבניית הקו קשורות להסבר שלי למה לא שווה לבנות קו כזה קצר למהירויות גבוהות גם אם הציוד הנייד שנוסע עליו מסוגל להגיע אליהן..
 

yblumann

New member
response

אני לא בדיוק הבנתי
איך הסיבות לבניית הקו קשורות להסבר שלי למה לא שווה לבנות קו כזה קצר למהירויות גבוהות גם אם הציוד הנייד שנוסע עליו מסוגל להגיע אליהן..
response


the hung hom to lo wu rail line was built in 1911; it is now a commuter line served by frequent service running every 3 minutes on average.
the Chinese through train uses the same line, crawling to and from Shenzhen, delayed by the commuter train ahead of it.
Currently there are only 6-8 through trains a day. It is not really possible to run more trains or run them faster.

what is being done new is to build a new rail line, linking Shenzhen North station [designated for the high speed CRH line] to a new HK station in Kowloon West.
In HK, the line would run underground, and trains would able to run at high speed.
what matters here is that the trains would be using their own dedicated tracks, and it is intended to run at least 30 trains a day.

So my argument is that the issue - at the HK to Shenzhen North station end - is of rail capacity rather than of speed.
 

Rubim88

New member
אתה מדבר על משהו אחר לגמרי

response


the hung hom to lo wu rail line was built in 1911; it is now a commuter line served by frequent service running every 3 minutes on average.
the Chinese through train uses the same line, crawling to and from Shenzhen, delayed by the commuter train ahead of it.
Currently there are only 6-8 through trains a day. It is not really possible to run more trains or run them faster.

what is being done new is to build a new rail line, linking Shenzhen North station [designated for the high speed CRH line] to a new HK station in Kowloon West.
In HK, the line would run underground, and trains would able to run at high speed.
what matters here is that the trains would be using their own dedicated tracks, and it is intended to run at least 30 trains a day.

So my argument is that the issue - at the HK to Shenzhen North station end - is of rail capacity rather than of speed.
אתה מדבר על משהו אחר לגמרי
אין מחלוקת למה נבנה הקו מלכתחילה, ברור שנדרשה פה הגדלת קיבולת ומהירות קישור. אז תכננו את הקו הזה והגיעו למסקנה הגיונית שאין שום סיבה למהירות גבוהה יותר - בלי שום קשר לקיבולת שלו שגם ככה רחוקה מאוד מלהיות מנוצלת עד לתום גם עם כמות רכבות כפולה מהתכנון ההתחלתי.
 
בנתיים לוקח 40~ דקות להגיע מהגבול לא כולל מעב

זה לא משנה אם הרכבות בקו הזה
ממשיכות אחרי 26 ק"מ לערים אחרות בסין(אחרי עצירה בתחנה בצד הסיני) או מדובר ב"שלוחה" של 26 ק"מ לתחנת רכבת מהירה בצד הסיני, בכל מקרה כל הרכבות יעצרו בגבול הסיני(במקרה הזה בShenzhen) ולכן אין טעם בשביל מרחק של 26 ק"מ לבנות מסילה מהירה יותר מ200 קמ"ש במיוחד כשמדובר במסילה שנעה במנהרה מתחת לאדמה.(עלויות גבוהות יותר - גם השקעה וגם אנרגיה)
בנתיים לוקח 40~ דקות להגיע מהגבול לא כולל מעב
מעבר, ומכיוון שכמות העוברים עצומה אז גם חיסכון של כמה דקות חשוב.
יש בהונג קונג רכבת מהירה משדה התעופה שחוסכת 20~ דקות לעומת הרגילה היא יקרה יותר ונראה שבכל זאת יש לה ביקוש.
 

Rubim88

New member
זה לא כזה משנה אם

בנתיים לוקח 40~ דקות להגיע מהגבול לא כולל מעב
מעבר, ומכיוון שכמות העוברים עצומה אז גם חיסכון של כמה דקות חשוב.
יש בהונג קונג רכבת מהירה משדה התעופה שחוסכת 20~ דקות לעומת הרגילה היא יקרה יותר ונראה שבכל זאת יש לה ביקוש.
זה לא כזה משנה אם
נסיעה כזו לוקחת 13 דקות או 11 דקות, גם ככה זמן הנסיעה הוא קצר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה