ניצול יום הזיכרון לצורך תעמולה
מבלי להכנס לעובדה שעד היום מספר "קורבנות השלום" עולה עשרות מונים על מספר קרבנות הכיבוש, ניצול יום הזיכרון לצורך דחיפת אג'נדה פוליטית הוא מעשה מכוער. אין לי צפיות רבות מאותם תמהונים בשולי החברה הישראלית ולכן אין בי הפתעה מהשיאים החדשים שאליהם הם מגיעים בנסיון לקדם את המסר שלהם. ריבלין לא מביעה בנאומו תמיכה בהתנחלויות אלא תמיכה במתנחלים ויש הבדל גדול מאד בין השניים. כל יהודי ציוני לא מתוסבך, בין אם הוא ימני או שמאלני, מכבד את מי שמוכן לתרום למען העם המדינה. אותם מתנחלים (מחניתה ועד כפר דרום) יכלו גם הם לשבת בשיינקין ולהסתכל על חתיכות אבל הם מימשו בגופם את מה שנראה למנהיגי המדינה כנחוץ. גם מתנחלי חניתה התישבו בקרב אוכלוסיה ערבית אלא שהנסיבות השונות יביאו, מן הסתם, לכך שחניתה תישאר על מקומה וכפר דרום תתפנה, בפעם השלישית בתולדותיה, מאותו מקום