שרשור

yeshgvul

New member
../images/Emo16.gif טקס זכרון לנופלים שבדרך-הזמנה

מארגנים: סטודנטים באוניברסיטה העברית, ובהם נפגעי פיגועים ובני משפחות שכולות ----------------------------------------------------------------- טקס זיכרון לנופלים שבדרך ביום רביעי ה- 28/4/04, בשעה 14:00, ברחבת פרנק סינטרה, קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה בעברית, נתייחד עם חללי הטרור, נופלי המחר – קורבנות הכיבוש. קריאת יזכור יזכור ישראל את בניו ובנותיו אשר יֶחָרְפוּ את נפשם במלחמת שלום ההתנחלויות ובהעצמת הקולוניאליזם בשטחים הכבושים. יזכור ישראל את חיילי צבא הגנה לישראל, שהפכו בעל כורחם חיילי צבא כיבוש ויוקרבו על מזבח דיכוי העם הפלסטיני. יזכור ישראל ויתברך בזרעו ויתאבל על זיו העלומים ועל חמדת השלום ועל קדושת הרצון לחיות של נפגעי פעולות האיבה העתידים לבוא, אשר יפלו חלל אל מול אדישות מנהיגנו המסרבים לעצור את מעגל הדמים. מי ייתן ולא נאמר יזכור על כל הגיבורים, הנאמנים והאמיצים שעדיין חיים אתנו
 

Haemek

New member
אזרח בריטי הפועל נגד המדינה - יגורש

צריך אולי ללמוד ממדינות דמוקרטיות אחרות, שאומנם נמצאות בפחות סכנה מאשר ישראל נמצאת והן גם ממוקמות בסביבה יותר טובה מאשר מהמזרח התיכון, אבל נחישות להגנה עצמית יש להם, אנגליה כמשל. איש בעיתי, אזרחותו תבוטל וישלחו אותו חזרה לחור ממנו הוא יצא.
 

adato

New member
פינוי בראיה הפלסטינית

מטרת המחקר: מחקר זה בודק את תגובות הפלסטינים לתכניתו של רה"מ שרון לפינוי היישובים בחבל עזה ובשומרון. האם הפלסטינים רואים את ההצעה כצעד שתוצאתו רגיעה או שמא הם רואים זאת כמנוף להגברת הטרור? המחקר בודק האם ניתן לקיים את דרישת צה"ל אשר הביע הרמטכ"ל: "חשוב שהפרשנות של הפינוי תהיה שאנחנו ניצחנו ולא הפלסטינים." (ערוץ 10, 16.03.04) המחקר בודק את מידת הסבירות שהפלסטינים יראו בפירוק יישובי חבל עזה ניצחון לישראל ולא כניעה ישראלית. כמו כן, נבדק האם הפלסטינים רואים נסיגה של ישראל לקווי 67’ ברצועת עזה כצעד נפרד או כתקדים שייושם גם ביהודה ושומרון. המחקר גם חושף את הקשר שהפלסטינים רואים בין היציאה החד צדדית של צה"ל מלבנון ל"אינתיפאדה" ולתכנית ההתנתקות של שרון, ואת שינוי התדמית של שרון בעיתונות הפלסטינית. הממצאים: עבור הפלסטינים, הנסיגה מיישובים היא לא רק ניצחון אלא "ההישג החשוב ביותר של האינתיפאדה" . החמור מכל מבחינתה של ישראל הוא, שהיציאה קובעת בעיני הפלסטינים את קווי 67’ כיעד מדיני מוכר שיש להתקרב אליו באמצעות הטרור. "המרשם לסיום הכיבוש נעשה ברור: הסלמת ההתנגדות..." עצם היותו של שרון היוזם מהלך זה, מוסיף תקווה לפלסטינים לגבי נסיגה זהה ביהודה ושומרון. "זאת מפני שכפי ששרון, אחד מחסידי ישראל השלמה ואבי ההתנחלות, שקל לסגת מרצועת עזה, שרון או כל ראש ממשלה אחר בישראל יאולצו לסגת מהגדה." רצונה של ישראל שהפלסטינים יראו את תכנית שרון כניצחון ישראלי זוכה ללעג הפלסטינים, ואף אמר ערפאת בציניות – זה כמו להגדיר את היציאה מלבנון כניצחון ישראלי. כל הדעות ברש"פ, שהסתייגו מהשימוש בטרור כאמצעי יעיל נגד ישראל, בטלות מאחר ו"הצהרותיו של שרון ...(נתפסות) כהישג של ההתנגדות וכתשובה לכל המפקפקים בתועלת שבה…" דברי מנכ"ל במשרד ההסברה הפלסטיני מסכמים את צפיית הפלסטינים: "אם רעיון הנסיגה החד-צדדית ייושם וללא תמורה פלסטינית, ניתן להפוך אותו ... לתחילת הספירה לאחור של הכיבוש הישראלי [גם ביו"ש]." ולכן אם תיושם הנסיגה "הגדה המערבית תבער יותר ויותר". המחקר: המקורות המובאים להלן מהווים מדגם מייצג של עמדות אנשי הציבור הפלסטינים כפי שהובאו בעיתונות הרשות. התוכן: 1. הצעתו של שרון נתפסת כהוכחה ליעילות הטרור וכן כ"תמריץ" לגל טרור מחודש. 2. חזרה לקווי 67 ברצועה באמצעות טרור מהווה "המרשם" לחזרה לקווי 67 גם ביו"ש. 3. היציאה מלבנון הביאה את "האינתיפאדה" והיציאה מעזה תביא ל"גיהינום." 4. שרון וצה"ל מושמים ללעג ומוצגים כחלשים ופגיעים בעיני הפלסטינים 5. קיפאון מדיני עד לנסיגה 6. שינוי תדמיתו של שרון לחלש ופגיע 1. הצעתו של שרון נתפסת כהוכחה ליעילות הטרור וכן כ"תמריץ" לגל טרור מחודש. שתיים מהאמירות המבטאות את עמדות הפלסטינים ביחס לפינוי הן: "הישג החשוב ביותר של האינתיפאדה" ו"תשובה לכל המפקפקים בתועלת (הטרור)". כל הגורמים ברש"פ מאוחדים בתפיסת תכנית הפינוי כניצחון הטרור וככלי להשגת מטרות פוליטיות. מהנהגת הרשות ועד לאנשי החמאס, נתפסים צעדיו של שרון כתוצאה של- "האינתפאדה", "ההתקוממות", או "ההתנגדות" – כינויים פלסטיניים לטרור נגד ישראל. כדברי סעיד ציאם, מנהיג בחמאס: "הצהרותיו של שרון...(הן) כהישג של ההתנגדות וכתשובה לכל המפקפקים בתועלת שבה…" (אלחיאת אלג'דידה, 05/02/04) מוחמד דחלן הגדיר ערכית את תוכניתו של שרון: "נסיגת ישראל מרצועת עזה וממספר התנחלויות בגדה המערבית מהוה ההישג החשוב ביותר של האינתפאדה." (אלקדס, 20/02/04) מסקנתם המעשית של הפלסטינים, המממשת את חשש הרמטכ"ל, היא כדאיות הטרור: "הצהרות אלה (של שרון) נתפסות כתמריץ חדש להמשך ההתנגדות." (סעיד ציאם, חמאס, אלחיאת אלג'דידה, 05/02/04) המקשרים בין דברי שרון והמשך הטרור באים מכל יחידות הטרור: "ההצהרות הישראליות האחרונות בדבר נסיגה מעזה מהוות הוכחה להצלחה ולאפקטיביות של ההתנגדות... (הדוברים) דרשו להסלים את האינתפאדה …" (דוברי פת"ח - גדודי השהידים של אלאקצא, בהלוויה של מעין נאפד' אבו שרח', אלאיאם, 18/02/04) גם בדרג המדיני מקשרים בין דברי שרון לטרור עתידי. מנכ"ל במשרד ההסברה, האני אלמצרי, מסביר שתכניתו של שרון מוכיחה את צדקת ההליכה בדרך האלימות והצורך בהמשכתה: "הפלסטינים הסיקו פעם נוספת את המסקנה הנכונה, קרי: ההתנגדות היא זו שיכולה להשיג את יעדיהם ...משמעות הדבר היא שאנו זקוקים למדיניות חדשה ולהתנגדות חדשה... והמשלבת בין מו"מ והתנגדות…" (אלאיאם, 09/03/04) המעניין הוא שהפלסטינים מודעים לעמדת הרמטכ"ל לפיה יש לנסות ולהציג את תכנית שרון כניצחון ישראלי ורואים בזה ניסיון כושל: "שרון הסלים את תוקפנותו הצבאית נגד עזה, משום שהאזין לעצותיהם של מומחים צבאיים וביטחוניים ישראליים, שהזהירו, כי הפלסטינים או חלק מהם יתפסו את הנסיגה מעזה כניצחון להתנגדות." (אלאיאם, 09/03/04) 2. חזרה לקווי 67 ברצועה באמצעות טרור מהווה "המרשם" לחזרה לקווי 67 גם ביו"ש. לפי הפלסטינים, הוצאת ישראל מעזה באמצעות טרור היא תחילת "הספירה לאחור" להוצאתה גם מיו"ש. קביעת שרון את קווי 67’ כקו הנסיגה המוצע, שיכלול פינוי לא רק של יישובים מבודדים כמו נצרים, אלא גם יישובים בעלי רצף טריטוריאלי למדינת ישראל בצפון הרצועה, נתפסת בעיני הפלסטינים כחיזוק לעמדתם - שיש משמעות מדינית לקווי 67’. האני אלמצרי: "אם רעיון הנסיגה החד-צדדית ייושם וללא מחיר פלסטיני, ניתן להפוך אותו לתחילת הספירה לאחור של הכיבוש הישראלי [גם בגדה]. זאת מפני שכפי ששרון, אחד מחסידי (ארץ) ישראל השלמה ואבי ההתנחלות, שקל לסגת מרצועת עזה, שרון או כל ראש ממשלה אחר בישראל יאולצו לסגת מהגדה." (אלאיאם, 09/03/04) מצרי הסביר שאף זה יקרה עקב האלימות: "... יהפוך אותה (הנסיגה) לרועץ לישראל ולתקדים... שיחזור על עצמו בגדה, שכן המרשם לסיום הכיבוש [גם בגדה] נעשה ברור: הסלמת ההתנגדות." (אלאיאם, 09/03/04) הגברת הטרור תחל עם נסיגת ישראל: "לנסיגה תהא משמעות אחת והיא חוסר יכולתו של הכיבוש לשמור בידיו את האדמה הפלסטינית. זה אומר, שהגדה המערבית תבער יותר ויותר. הגנרלים של ישראל, שמסרבים להגיע להסדר באמצעות מו"מ, יגלו, כי הדרך היחידה הפתוחה בפניהם היא דרך הנסיגה ללא תנאי וללא סייג ... הם ימצאו את עצמם בחלוף מספר שנים בפני צורך בנסיגה מהגדה כדי לשמור על ירושלים... הם ייאלצו אז לסגת מירושלים..." (אלאיאם, 18/02/04) על בסיס תקדים עזה אמר תיסיר ח'אלד, "כל נסיגה, שעלולה להשאיר מאחוריה חייל אחד או התנחלות אחת תהווה סיבה להסלמת האנתפאדה וההתנגדות." (חבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית וחבר הועד הפועל של אש"פ, אלחיאת אלג'דידה, 06/03/04) כל הנהגת הרשות הפלסטינית ומוסדותיה מפרשות את הנסיגה המוצעת, במידה ותתבצע, כצעד לקראת נסיגה ישראלית לקווי 67’ גם ביו"ש:
 

adato

New member
לטיפול צה"ל

מחמוד א-זהאר נבחר למנהיג חמאס ברצועה יום שני, 26 באפריל 2004, 7:38 מאת: ארנון רגולר, הארץ רנטיסי וא-זהאר. חמאס ניסה לגונן על היורש (צילום ארכיון: רויטרס)לאחר ההתנקשות ברנטיסי לא פורסם שם יורשו ונמסר כי נבחרה "הנהגה קולקטיבית". ואולם בארגון הוגדרה היררכיה ברורה. סגנו של א-זהאר הוא איסמעיל הנייה וא-סיאם מוגדר מספר 3 עוד בכתבה: הפיגועים מתוכננים ללא הנהגה מכוונת » ד"ר מחמוד א-זהאר נבחר על ידי חברי חמאס ברצועה כראש הלשכה המדינית של הארגון ברצועה, לאחר ההתנקשות בעבד אל-עזיז רנטיסי לפני כעשרה ימים. מקורות פלסטיניים המצויים במתרחש בחמאס, מסרו שאיסמעיל הנייה מוגדר מאז כסגנו של א-זהאר. סעיד א-סיאם מוגדר "מספר שלוש". זמן קצר לאחר ההתנקשות, הורה ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לאנשיו בעזה לבחור מנהיג. ואולם, כלקח מההתנקשויות ברנטיסי ובשייח אחמד יאסין הנחה משעל "לא להודיע על שמו" של היורש. בעקבות ההוראה, נמנע חמאס ברצועה להודיע על א-זהאר כיורש. הארגון נקט עמדה שלפיה נבחרה "הנהגה קולקטיבית" - כדי לנסות לגונן על א-זהאר. בפועל, בתוך חוגי הארגון, הוגדרה היררכיה ברורה. ככל הידוע, א-זהאר, הנייה וא-סיאם מתייעצים ומקבלים החלטות יחד, אך א-זהאר מוגדר כבכיר. לדברי המקורות הפלסטינים, א-זהאר נבחר רשמית לעמוד בראש "הלשכה המדינית" של חמאס ברצועה. הוא עומד בראש הארגון ברצועה, ומופקד על ההחלטות האסטרטגיות באזור זה. א-זהאר, שכפוף בהגדרה להנהגת חמאס מחוץ לשטחים, מנהל בימים האחרונים את מרבית מגעי הארגון מול הרשות. הפיגועים מתוכננים ללא הנהגה מכוונת מעבר לבחירה בא-זהאר, "שודרג" מעמדם של שורת מנהיגים ברצועה - המוכרים מאוד בפעילותם במסגרת הזרוע האזרחית של הארגון (ה"דעווה") - במוסדות הארגון, כדי שבמקרה של פגיעה נוספת בא-זהאר או באחרים יוכלו אלה לתפוס את מקומם. בקרב אלה בולטים אחמד באחר וניזאר ריאן. במקביל למתרחש בעזה נבחרה שורת מנהיגים לשמש "מנהיגי החזית" של הארגון בגדה. בין מנהיגים אלה אפשר לנקוב בשמותיהם של ד"ר מוחמד רזאל, מרצה להנדסה באוניברסיטה בשכם, המתפקד כדובר הארגון בגדה; וכן ראפת נאסיף, ראש הארגון באזור טול כרם המבוקש על ידי ישראל. פרסומתעם "חזית הארגון" בגדה נמנה גם חאמד ביתאווי, בכיר "האחים המוסלמים". עם זאת, לא ברור מיהי הדמות הבכירה של חמאס בגדה. נראה שמי שממלא את התפקיד הוא איברהים חאמד, ראש הזרוע הצבאית, בן הכפר סילוואד שליד רמאללה - שהוא גם כפר הולדתו של משעל. עמוס הראל מוסיף: מקורות צבאיים אישרו שא-זהאר נחשב למועמד הבולט לתפקיד מחליפו של רנטיסי. בצה"ל מאשרים גם שחמאס ברצועה מתכוון לגבש "הנהגה קולקטיבית". המקורות הוסיפו שבשבוע האחרון בולט ברצועה היעדרה של הנהגה שתכוון את פעולות הטרור. כתוצאה מכך, נראה שחוליות מקומיות פועלות על דעת עצמן בניסיון לבצע פיגועי נקמה.
 

מטרניך

New member
נחמה לעניים

סקר של הליגה למניעת השמצה באירופה מראה ירידה בעוצמת האנטישמיות בכל המדינות להוציא בריטניה. רק שאליה וקוץ בה: השאלות שנשאלו המרואיינים לא כ"כ רלוונטיות. למשל: הם נשאלו לדעתם על משפטים כגון >>"ליהודים יש כוח רב מדי בעולם העסקים", ו"יהודים מוכנים להשתמש בדרכים מפוקפקות להשגת מטרותיהם יותר מאחרים".<< אלה שאלות המתאימות לאנטישמיות הקלאסית מלפני המלחמה. באותה המידה יכלו לשאול על צליבת ישו. האנטישמיות העכשווית מתבטאת בראש ובראשונה בעמדה כלפי ישראל. זה לא אומר שאסור לבקר את ישראל. לא כל ביקורת על ישראל היא אנטישמיות. אבל כשהביקורת על ישראל בלתי-מבוססת, בלתי-עניינית ובלתי-פרופורציונלית (למשל, אם מקדישים לשידורים ביקורתיים נגד ישראל מקום מרכזי מעבר לכל פרופורציה בהשוואה לדיווחים על מקומות אחרים ומשתמשים בלשון בוטה במיוחד) אז זאת אנטישמיות. ע"פ קריטריונים אלה חלק גדול מהדיווחים בתקשורת באירופה אנטישמיים, גם אם הם לא מזכירים את המילה 'יהודים'. דוגמא לאנטישמיות אירופית - ר' תמונה.
 

resh0

New member
יש סגרים, יש מחסומים, אין פיגועים!!

וכמובן ששכחתי את "יש חיסולים". את הפיגוע הבא באם זה יגיע, כנראה שנצטרך "להקדיש" לכבוד האהבל שיפסיק את המדיניות שמוכחת כנכונה ביותר. הגיע הזמן שהשמאל הישראלי יודה כי הדרך להפסקת הפיגועים ידועה, צריך רק להפעיל אותה ללא הפסק.
 

Haemek

New member
"ישראל תתקיים עד שנת 2027"

אמר אחמד יאסין - מאמר משנת 2001. כמה פנינים מדבריו: "ביצענו כבר פעולות צבאיות ייחודיות נגד ישראל ובימים הקרובים יבואו עוד פעולות ענקיות שלנו, המתינו לגדודינו. אם היו לחמאס התנאים שיש לחיזבאללה במאבקו נגד ישראל, היו אנשינו מבצעים פלאים, שאף עם אחר בעולם לא עשה לפני כן. אנו לא צריכים צבאות, רק תנו לנו נשק", ועוד הוסיף, כי יש לצפות בימים הקרובים לפעולות צבאיות של הזרוע הצבאית של ארגונו, גדודי עז א-דין אל קסאם, נגד מטרות ישראליות." אבל עכשיו, לטענת השמאל, אחרי שהרגנו אותו, עכשיו יהיו "פעולות צבאיות ייחודיות נגד ישראל ובימים הקרובים יבואו עוד פעולות ענקיות שלהם"? זה לא נשמע מוכר מאיפה שהוא? עוד מדבריו (להזכיר - 2001): "הוא רואה בברכה את ההתפתחות ההתקפית המסלימה של החמאס והעליות בדרגת אופי התחמושת" אבל עכשיו, אחרי שהרגו אותו השמאל טוען שכתוצאה מזה שהרגנו אותו, הרגזנו אותם ועכשיו תהיה "ההתפתחות ההתקפית המסלימה של החמאס והעליות בדרגת אופי התחמושת". גם משפט זה נשמע לי מוכר.
 

מטרניך

New member
ברש"פ נפתחה עונת הציד

הטרוריסטים של ערפאת רוצחים 'חשודים בש"פ עם ישראל' לאור היום ובמחשך. לא משפט ולא בטיח - הכל כנופיות, הכל רצח בדם קר. http://www.nfc.co.il/archive/001-D-44780-00.html?tag=14-19-49 עוד מעט ניראה מחזות כמו באינתיפאדה ה-1 או בשנות ה-30 - רציחות המוניות של בני אדם חסרי מגן. זה לא יעזור להם הרבה, רק יטביע את החברה שלהם בדם ונקמת דם מצד משפחות הקורבנות. וכל מי שיכול עוזב את שטחי הרש"פ - רבבות-רבבות אנשים שנמאס להם מחיי הטרור והאלימות.
 

מטרניך

New member
מונולוג של חייל ערבי-מוסלמי בצה"ל

מחמוד שייך לאותם ערבים שקשרו את גורלם עם המדינה ולכן נודו בתוך החברה שלהם. אין ספק שמתוך 1.3 מיליון ערבים ישראליים יש רבבות רבות החושבים כמו מחמוד ולא רוצים להיות כחומר בידי היוצר בידי הטרור הערפאתי והאירגונים התומכים בו בתוך ישראל. הוא ישראלי כמוני וכמוך הנבדל מאיתנו רק בדתו המוסלמית ובשפת אימו הערבית - שהיא שפה רשמית ומכובדת במדינת ישראל. למחמוד ולחבריו מגיעות כל הזכויות במדינת ישראל היהודית-דמוקרטית - תמורת מילוי החובות האזרחיות כמו כל אזרח אחר. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=54&msgid=31041585
 

yeshgvul

New member
מכתב של בני גפן לקצח"ר :

לקצין צנחנים ראשי- קבלתי את מכתב-ההשתתפות השגרתי שלך כאחד מהאלפים הרבים שאיבדו את יקיריהם. היום דווח על שתי ילדות בנות ארבע ושש שנהרגו ע"י חיילי צה"ל. האחת בירי והשניה בגז (כן: בגז, כמה ימים לאחר יום הזכרון לשואה רווית הגז). אתה מרשה לעצמך להסתמך על דברי רבין ז"ל שהדגיש את חשיבות הרוח. בשלוש השנים האחרונות אתם, קציני צה"ל הבכירים, פוגעים קשות בנפשותיהם הרכות וברוחם של הצעירים הנשלחים אליכם. פקודות ההתעללות שאתם נותנים להם, ההתעלמות מפשעים "חריגים" והגיבוי והחיפוי הניתנים למבצעיהם גורמים נזקים נפשיים בלתי-הפיכים. אתם מייצרים דניאל עוקבים וז´אן אלבזים בסיטונות. אינני יודע מה אתם אומרים בחדרי-חדרים לממונים עליכם; יודע אני שרבים מכם, לאחר פשיטת המדים ולאחר הצורך בהתקרנפות מזהירים מפני הרוע, האכזריות והסכלות שבמעשיכם. "יקירי שנפל בקרב", כדבריך, נפל ל ש ו ו א בגלל הכוחניות, המדיניות היחידה שאנחנו יודעים מאז קום המדינה; אנחנו, המבוגרים, רצחנו אותו ועוד אלפי צעירים בכך שלא ניסינו לחתור בכנות לפתרון לא-כוחני. אליאב בני שנפל לשווא בגבול לבנון בשרותו בסיירת גולני סבל קשות ממיניסקוס בברכו. לא עלה בדעתי להציע לו לעבור ליחידה קלה יותר. כתוצאה מהחינוך שהוא קבל – המשיך עד שנהרג. אני שרתתי חמש שנים בפלמ"ח ובמלחמת העצמאות, חמש שנים במילואי "גולני" ו-27 שנים במילואי הצנחנים, מעבר לגיל החובה. כיום הייתי מצטרף לאנשי המוסר והמצפון ומסרב לשרת בצבא שהשחתתם כל כך. בצער בני גפן (מ.א. 51997) תל-מונד נ.ב. הריני שולח העתק מכתב זה למפקד "גולני" שקבלתי ממנו מכתב מאד דומה לשלך;לשר "הבטחון" אינני שולח כי הוא, לדעתי, פוליטיקאי קטנטן ותו לא; לרמטכל אינני שולח כי אחרי שאמר: "מדיניות הממשלה מזיקה מאד_ _ _לא נוכל להסתכל על עצמנו במראה" –התקרנף וחזר לסורו, לבושתנו.
 

adato

New member
חלק ב

הממשלה הפלסטינית: "הממשלה מקדמת בברכה כל נסיגה מכל שטח מהאדמות הפלסטיניות ופירוק כל התנחלות כצעד ראשון בדרך לנסיגה כוללת של ישראל מכל האדמות הפלסטיניות הכבושות משנת 1967’." (אלחיאת אלג'דידה, 25/02/04) הועד הפועל של אש"פ: "הועד אמר, שכל נסיגה צריכה להיות מלאה ...בכל האדמות הפלסטיניות הכבושות מאז יוני 1967’ ובכללן ירושלים". (אלחיאת אלג'דידה, 06/03/04) יאסר ערפאת: "לא (צריכה) להיות אך ורק נסיגה מעזה, (אלא) בהמשך לה ובמקביל לה נסיגות מהגדה". (אלאיאם, 03/03/04) 3. היציאה מלבנון הביאה את "האינתיפאדה" והיציאה מעזה תביא ל"גיהינום." מזה זמן רב טוענים הפלסטינים שהיציאה החד צדדית מלבנון היא אשר שכנעה את ההנהגה הפלסטינית בכדאיות המאבק המזוין, והיא שהולידה את מלחמת הטרור בארץ. כעת הפלסטינים רואים הקבלה בין יציאת צה"ל מלבנון שהביאה "אינתיפאדה", לבין תכניתו של שרון ליציאה חד צדדית שתביא לגל אלימות מתגבר- עד "לגיהינום" ממש, עד אשר תצא ישראל מכל יש"ע וירושלים: " (ברק) החליט לפעול באופן חד-צדדי ונסוג מובס מדרום לבנון וללא הסכם ... תוצאת הדבר היתה פריצת אנתיפאדת אלאקצא... הדרך היחידה הפתוחה בפניהם (היום) היא דרך הנסיגה ללא תנאי וללא סייג והצעד הראשון בדרום לבנון ימצא את המשכו הראשון בעזה.… הם ימצאו את עצמם בחלוף מספר שנים בפני צורך בנסיגה מהגדה כדי לשמור על ירושלים! אם אסטרטגית הגהינום תמשיך, הם ייאלצו אז לסגת מירושלים ובאזור ישרור אך ורק הגהינום ... " (אלאיאם, 18/02/04) 4. שרון וצה"ל מושמים ללעג ומוצגים כחלשים ופגיעים בעיני הפלסטינים נקודה חדשה שיש לשים לב אליה בעיתונות הפלסטינית היא שדוברים רבים, מדוברי החמאס ועד לדוברי הרש"פ, לועגים לשרון. הדוברים מציגים את הסתירות בין דבריו של שרון היום ובין דבריו בעבר, על ישובים ועל צה"ל. הם משימים את שרון ללעג ומדמים את צה"ל לצבא חלש שאינו מצליח במשימותיו. לדוגמא, איש החמאס מוחמד דיף (המבוקש מספר 1 של ישראל): "הפושע שרון... הגיע כדי לכופף את ההתקוממות בתוך מאה ימים ... ואמר שנצרים כמוה כתל אביב... (וכעת) הוא החל לתכנן את פינוי רצועת עזה כולה ולנסיגה ממנה ללא תמורה..." (אתר חמאס) גם ברש"פ העמדות דומות. מחמד דחלאן: "שרון הצהיר לפני שנה בלבד, כי התנחלויות נצרים וגוש קטיף שקולות לתל אביב והתנחלות כפר דרום שקולה לרעננה, לא ניסוג מהן ולא ניסוג תחת כידוני רובי הפלסטינים..." (אלקדס, 20/02/04) ההחלטה על נסיגה חד צדדית, מובנת על ידי הפלסטינים כחוסר יכולת של צה"ל לפעול, ופוגעת בכוח ההרתעה של צה"ל. "...בנאום מטעם החזית הדמוקרטית, אותו נשא חבר הלשכה המדינית שלה צלאח זידאן, הוא... ציין כי הדיבורים של שרון על פינוי ההתנחלויות מוכיחים שהסיסמא 'תנו לצבא לנצח' הפסידה." (אלחיאת אלג'דידה 28/2/04) "הצבא, שיצא פצוע מעזה..." (אלאיאם, 18/02/04) גם מאמצי שרון להציג בתוך ישראל את תכניתו לנסיגה כניצחון, זוכים ללעג הפלסטינים, הרואים בהם ניסיון המעורר גיחוך, כפי שלעג ערפאת: "לשאלה בעניין דברי רה"מ ישראל מאתמול, כי כוחה של ישראל הוא שהוביל את מדינות ערב לכונן שלום עמה, ענה ערפאת: "משמעות הדבר היא שנסיגתם בלבנון הייתה בכוח.” (אלחיאת אלג'דידה, 25/03/04) 5. קיפאון מדיני עד לנסיגה הפלסטינים מודעים לעובדה שכעת הם יכולים להמתין, בלי להציע פתרון פוליטי, ולצפות לנסיגה לקווי 67', בלי לתת כל תמורה. הכרה זו עלולה להביא לקיפאון מדיני וסירוב פלסטיני לפשרה כל שהיא: "הנסיגה צריכה להתבצע ללא תמורה מדינית וללא הסכם, "שכן ההחלטה התקבלה ע"י שרון, כי הוא רוצה לסגת באופן חד-צדדי, ועלינו לשמוח על כך". (אלקדס, 20/02/04) "חבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית וחבר הועד הפועל של אש"פ, תיסיר ח'אלד… קרא לבל יעניק איש פרס ללא תמורה לשרון, אם ייסוג מהרצועה, משום שנסיגה זו לא תהא אלא הישג של האינתפאדה וההתנגדות." (אלחיאת אלג'דידה, 06/03/04) 6. שינוי תדמיתו של שרון לחלש ופגיע עם פרסום תוכניתו, השתנה דימויו של שרון בעיתוני הרשות, והדבר בא לידי ביטוי גם בקריקטורות. שרון הפך מגנרל אכזרי "האוכל פלסטינים חיים" לאדם פגיע וחלש הטובע בעזה - הוא עצמו ה"נאכל חי" על ידי עזה": לפני תוכנית הפינוי: 24.2.03 אלחיאת אלג'דידה 13.4.01 אלחיאת אלג'דידה אחרי תוכנית הפינוי: טקסט: "עזה" 15.3.04 אלחיאת אלג'דידה טקסט: "עזה" 13.3.04 אלחיאת אלג'דידה פורסם ב"מבט לתקשורת הפלשתינית" http://www.pmw.org.il/new/Gaza_Heb.htm
 

Haemek

New member
ותזכורת על מה אמרו נציגי השמאל (?)

אחרי חיסול יאסין: פוינטר להודעה של טלמון (22.3.2004 יום אחרי חיסול יאסין ימ"ח), שאני מאוד נהנה לקרוא ולהביא כאן את דבריו: "היזמַנו רשמית פיגועים חדשים. שוב נציג בעולם תמונות זוועה חדשות מאוטובוסים מפוצצים וחלקי גופות. יהיו לנו." מה יהיה טלמון? כמעט עשית במכנסים באותו יום, והם? הם מאבזבים אותך. "אז מה אם אחמד יאסין דווקא הוביל לאחרונה קו מתון יותר בהשוואה לשאר ראשי החמאס? " ??!! ראה הודעה קודמת שלי על מתינותו של יאסין. שאחפש מה אמרת אחרי חיסול רנטיסי?
 
סיפור יפה

למה אתה ממשיך להסית נגד ערביי ישראל באופן קבוע? ערביי ישראל והשמאל הישראלי הם היינו הך בשבילך, חומרים טובים לדמגוגיה ולהסתה שלך. על סמך כמה עשרות או מאות אתה מכליל כנגד מיליון איש. וההשוואה שאתה עורך בין הימין הקיצוני שהוא רצחני מטבעו, לבין השמאל הקיצוני שהוא נגד אלימות בעיקרו, היא בדיוק הדוגמה לכך. אם מחמוד במקום להתחייל היה מתנדב בבית חולים במשך 3 שנים, היית מסתכל עליו באותה הדרך, או שרק מי שמתחייל נחשב לישראלי טוב בעינייך?
 

מטרניך

New member
אתה דמגוג מועד ומסית

בדיוק כמו החברים שלך במפלגות הערביות-הלאומניות. למשל בשארה שאחרי הצהרת בוש קרא למדינות ערב לזנוח את כל 'תהליכי השלום' לראות את עצמן במצב מלחמה נגד ישראל ונגד ארה"ב. או החברים שלך מהתנועה האיסלאמית ומחד"ש הקומוניסטית המסיתים את העם שלהם ותומכים בטרור הערבי. אתה תמיד מגן על ה'עשרות ומאות' ודרכם על מאות האלפים העוינים את המדינה. למה הכפר שלו ערערה ומשפחתו, כולל הוריו, מנדים אותו והוא פוחד לחזור לכפר העויין הזה? למה הוא פוחד לחשוף את עצמו? בגלל 'הימין'? החברים שלך יצרו דה-לגיטימציה בציבור הערבי לנאמנות למדינה. הגיע הזמן שהמדינה תתמוך בנאמנים לה ותטפל בגייס החמישי באגרוף ברזל. ולשאלתך האחרונה: אין סיבה שהוא יתנדב לבי"ח כשיש שרות חובה בצה"ל שצריך להחיל אותו על החרדים ועל הערבים כאחד.
 
בין היתר בגללך הוא חושש

ההסתה שאתה ואחרים אחראים לה, הם בין שאר הדברים שגרמו לכך. ערביי ישראל הם הציבור המקופח ביותר בישראל ב-56 שנותיה. מקופחים ע"י כל הממסדים, לא רק הממשלתיים, גם התקשורתיים והעסקיים. אני פועל לקידום השוויון בין הערבים והיהודים, אני רק מבין שמי שצריך להתחיל בקידום הזה הוא אנחנו, הצד החזק, שמקפח באופן קבוע את ערביי ישראל. זה לא רק ריסוס שדות הבדואים בנגב, גם לא הביוב הזורם ברחובות סכנין, גם לא ההשפלה הקבועה בשדה התעופה, זה גם ההתעלמות התקשורתית מעובדי עיריית חורפיש שלא קיבלו את שכרם קרוב לשנה (http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=415916), הפיקוח של השב"כ על מינויים במערכת החינוך הישראלית, ואם נרצה, אני יכול לכתוב פה כמה עשרות אלפי מילים על האפליה שלה זוכים ערביי ישראל. ואז אתה בא וצועק - הם לא עושים צבא. החוק לא מבקש מהם להתגייס לצבא, אבל אתה בצביעותך לא בא בטענות למחוקקים שאפשרו את המצב, אלא בא בטענות לערבים שלא מתגייסים. זאת צביעות. אתה כל הזמן מסתכל על צד אחד של המטבע, ואתה מסרב בעקביות להסתכל על שני הצדדים. אתה רוצה לנהל דיון על מקומם של ערביי ישראל בחברה הישראלית, בבקשה, אפשר. אבל אתה בדר"כ מביא לפורום רק את הדברים השליליים, רק את מה שמשרת את הפרופגנדה שלך. למה שלא נקיים דיון על שלושת האזרחים מכפר-כנא שעומדים עכשיו למשפט על רצח שהם לא ביצעו? למה שלא נדבר על נסיונות הפגיעה של אלירן גולן בערבים ובמוסדות דת שלהם? איך זה שלא דיווחו בתקשורת על הפיצוץ שאירע במסגד בחיפה שבו נפצעה צעירה ערבית? איך זה שרכבו של עיסאם מחול התפוצץ כולם קראו במקהלה שזה סכסוך בין ערבים ולא על "רקע לאומני". ממני לא תמצא תמיכה ברעיון הגיוס לצבא לכולם, אני חושב שצריך למצוא פתרון לאנשים שלא רוצים להתגייס, אבל זה כבר לדיון אחר. אי אפשר להתעלם מהאספקטים הדתיים של החיים פה, אבל דווקא אתה בתור יהודי-מתקדם יכול להבין מדוע ערביי ישראל לא מרגישים שייכות למדינה. ההמנון הוא לא שלהם, הדגל הוא לא שלהם, ויותר מהכל, הם מרגישים שהמדינה היא לא שלהם, מכיוון שהמדינה עושה כל מאמץ לגרום להם להרגיש כך. ואז נוצר חלל, ואת החלל הזה ממלאת הלאומנות האיסלמית-פלסטינית. אני לא מתעלם מהחולי בחברה הערבית בישראל, אבל הדרך לטפל בו היא הדרך ההפוכה מהדרך שבה המדינה נוהגת, והדרך ההפוכה מההתבטאויות שלך כלפיהם. השחיתות השלטונית-ציבורית מסוכנת למדינת ישראל הרבה יותר מבאשר אסד ומחסן נסראללה, ואני לא רואה אותך מקדיש זמן להילחם בה כפי שאתה מקדיש למלחמה שלך בפעילי שמאל הדוגלים בפעולה ישירה (לרוב לא אלימה) ובמנהיגים הטפשים של ערביי ישראל. תנסה לחשוב לעומק על הדברים, אולי תצליח להבין על מה אני מדבר. ועוד דבר, אם אני זוכר נכון ערבי הציל את חייך פעם, האם אתה חושב שאותו בחור ערבי חשב על דתך או על השיוך הלאומי שלך? בבסיס בני אדם הם בני אדם, ולכולם יש את אותם השאיפות הבסיסיות, הבעייה היא במנהיגים ובאינטרסנטים, אשר מנצלים את החולשות האנושיות לצרכיהם.
 

Haemek

New member
רק מי שמתחייל נחשב לישראלי.

ולמה התוספת ישראלי "טוב"? ישראלי בכלל. כל השאר איבדו את הרלוונטיות שלהם ואת חלקם בחברה הישראלית. זה בסוף יחלחל לראשך ולראשם של שאר "הסרבנים האמיצים". ההכרה תגיע אליך יום אחד, ביום שבו אתה מצפה לה הכי פחות.
 

אשרת

New member
רק מי שמתחייל נחשב לישראלי?

האם בנות דתיות אשר פוטרות את עצמן משרות צבאי בגין האמונה שלהן , גם הן ישראליות , או שמא הן אבדו את הרלוונטיות שלהם ואת חלק בחברה הישראלי? האם נשים אשר נישאו לפני גיל הגיוס או תוך כדי , גם הן ישראליות, או שמא הן איבדו את הרלוונטיות ואת חלקם בחברה הישראלית? האם כל המשמטים מכל מיני סיבות, הם ישראלים או שמא הם איבדו את הרלוונטיות ואת החלקם בחברה הישראלית?
 
מה אתה היית עושה

לערבי ישראלי ששיתף פעולה עם הפלסטינים?, אתה יודע, אחד כזה שהסיע מחבל (לפעמים אפילו בלי לדעת שהוא מחבל), או יותר גרוע, אחד שהכין מטען לפיגוע במודע. אם היית יכול, היית מוציא אותו להורג או לא?
 

מטרניך

New member
הייתי מעמיד אותו לדין ודורש עונש

מוות. אביגדור פלדמן בטח היה מתנדב להגן עליו ועובר איתו את כל הערכאות. אתה מכיר את 'פלדמן' הפלסטיני? את ה'שופטים' שלהם? או שאתה בסה"כ רוצה לחפות על הרציחות האלה?
 
למעלה