שרשור רפואי

../images/Emo41.gif בדיקת צפיפות עצם למיניקה

יש בעיה עם זה?! התקשרתי לקבוע תור ויידעתי את הפקידה בעובדה שאני מיניקה. היא אמרה שלא עושים את הבדיקה בתקופת הנקה. נשמע לי מוזר שהרי צילומי רנטגן שונים מותרים. האם באמת אסור לבצע את הבדיקה, או שמא יש בעיה בפיענוח או בטיפול אם צריך? מישהי יודעת?
 
האם משתמשים בחומרי ניגוד

בבדיקה הזו? כיצד היא נקראת באנגלית? אשמח לברר עבורך אצל תומס הייל.
 
חשבתי על משהו שאולי רלוונטי...

בהנקה צפיפות העצם פחותה יותר ויש יותר בריחת סידן מהעצמות. יכול להיות שבגלל זה הם לא רוצים לעשות את הבדיקה בתקופת ההנקה - משום שהיא לא ממש תתן מידע מדוייק. אחרי סיום תקופת ההנקה, העצם מחזירה את הכל לקדמותו + בונוסים כך שהנקה בעצם מגנה בפני אוסטאופרוזיס
 
הנקה מגנה בפני אוסטאופרוזיס?

זה אולי נכון לגבי מי שמלכתחילה מצבן היה טוב. אני יודעת על לא מעט שהריון והנקה הרעו את המצב, מקווה שזה לא המצב אצלי. אשמח על מידע נוסף אם תמצאי.
 

אם פי 3

New member
כן! למרות שזה נשמע מוזר

הנקה עוזרת נגד בריחת סידן - לפי מה שרוני כתבה, בזמן ההנקה כמות הסידן קטנה יותר, אבל לאחר מכן יש דווקא שיפור.
 
כלומר ייתכן שיפור גם ללא טיפול

במקרה שהעניין התחיל להתפתח עוד לפני ההריון והלידה?
 

T noki

New member
לא משתמשים בחומר ניגוד

הבדיקה נקראת DXA או bone dendity זה סוג של צילום רנטגן. לא ברור לי מדוע לא. השיקול של ירידת מסת העצם בזמן הנקה לא נשמע לי משמעותי - האם באמת יש ירידה משמעותית במסת העצם? אשמח לראות הפניה לספרות בנוגע לכך (רוני, יש לך דבר כזה?) ובכלל רק אם יש סיבה מיוחדת מבצעים את הבדיקה לנשים צעירות (למשל שימוש בתרופות כרוניות כגון סטרואידים שיכולות לגרום לאוסטאופורוזיס), אחרת מבצעים בארץ לנשים מגיל 60. בתור רופאה שמפנה לבדיקות כאלו לא עודכנתי מעולם שאין לשלוח מניקות לבדיקה (אם כי, כאמור, מספר המניקות שאמורות לעבור את הבדיקה הוא זעום). אשמח אם תאירו את עיני בנושא.
 
יצא לך לטפל במיניקה עם אוסטאו

אוסטאופורוזיס? יש לך טיפים לגבי טיפול אפשרי (חוץ מהתעמלות בונה עצם שהיא בעיניי מעין "כוסות רוח")?
 

צימעס

New member
אולי תשאלי למה

ותספרי לנו? ההסבר של רוני נשמע סביר, אבל מי יודע מה השיקולים שלהם... > סקרנית <
 
מסתבר שכמספר המכונים, מספר הדעות...

המכון אליו הופניתי ממליץ לדחות את הבדיקה לאחר ההנקה, בגלל שייתכן שהתוצאות לא יהיו אמינות ובמילא הטיפול המוכר היום אינו מתאים למיניקה. במכון אחר אליו פניתי לא ידעו אם יש בעיה לבצע את הבדיקה במיניקה, אבל הציעו לי ליוועץ ברופאה שהפנתה אותי. הרופאה שהפנתה אותי אמרה מלכתחילה שלא ממש תוכל לטפל במקביל להנקה... אבל לא אמרה דבר לגבי הבדיקה. אני ממשיכה לחקור את הנושא.
 
לא היתה פה תגובה לפני רגע?../images/Emo12.gif

נדמה לי שבלינקה כבר ענתה. קראתי תשובה שלה. את אמורה לעשות בדיקת רופא - תשאלי אותו. אם אין בעיה מיוחדת, אין סיבה שלא.
 
הרגעת אותי

התחלתי כבר לחשוב שאני הוזה... חשבתי שזו בלינקה בגלל שהיתה לה תשובה שתי שורות למעלה. באמת, למחוק תשובה ככה סתם, פרוטקציות של מנהלות... ואגב, אם לא התשובה שלך יתכן מאוד שגם אני לא הייתי עונה
 
למעלה