שריר ותזונה

  • פותח הנושא TTB
  • פורסם בתאריך

TTB

New member
שריר ותזונה

שלום. אני סובל מעודף משקל והחלטתי לאכול מסודר ולהמנע משטויות בנוסף אני עושה המון ספורט בערך שעה וחצי ביום אירובי + אימון בחדר כושר איך אפשר להמנע מפגיעה בשריר במהלך הדיאטה הכוונה להוריד נטו שומן ללא שריר. נכון לעכשיו אני מצמצם בפחמימות ואוכל הרבה יותר חלבונים האם צעד זה נכון? ומה עוד עליי לעשות על מנת שלא לפגוע בשריר ועל מנת לספק לו את המרכיבים הנחוצים לו בשביל לגדול תודה תומר.
 

girman

New member
ברמה הבסיסית....

בניית שריר, באופן הבסיסי ביותר (אני לא נכנס לעומק) היא פעולה כזאת: אתה מרים משקולת 3 קילו בלי בעייה. אתה מחליט להרים משקולת 4 קילו, שזה כבר קשה לך, במסגרת כמה סטים שוב ושוב. אתה מגרה את השריר עד שאתה הורס אותו- ואז הגוף נדרש לבנות מחדש את השריר, הפעם מספיק רחב כדי להרים 4 קילו.הגוף משתמש במאגרי הפחמימות כדי לבנות את השריר על ידי חלבון, גם שומן מעורב באיזשהו אופן בתהליך. כשאתה לא צורך פחמימות, הגוף עובר תהליכים כימיים ולמעשה משתמש קודם כל בחלבון שלך- גם כפחמימה, וגם כחלבון- מה שמוביל, באופן ישיר, בהרבה פעילות גופנית למאזן אנרגטי שלילי של הגוף (הגוף מוציא יותר אנרגיה מאשר הוא מקבל) ואז הגוף נכנס למצב קטבולי- במקום לבנות רקמות כמו שרירים, הוא מפרק רקמות. הבעייתיות היא, שהוא מפרק רקמות שריר ורק שאלו יאזלו- הוא יפפרק רקמות שומן. ככה שבפועל, כשלא צורכים מספיק קלוריות ומוציאים הרבה- לא רק שלא נבנה שריר, אלא שריר מתפרק. לכן, ואני לא מומחה, הייתי ממליץ לאכול מכל אבות המזון, כמויות שלפחות משתוות להוצאה האנרגטית שלך- ולעשות את הפעילות הגופנית, בבוקר, לאחר שתיית 2 כוסות קפה כהים ללא סוכר (ועדיף חלב דל פחמימות- שתיית כוסות הקפה מעקבת את השימשו במאגר הפחמימות)- כך למעשה, בהיעדר חלבון ופחמימה זמינים- הגוף יגיע למאגרי השומן מהר יותר וישרוף יותר מהר...
 

behappy

New member
טעות........./images/Emo26.gif../images/Emo128.gif

בניית שריר נעשית בעיקר על ידי חלבונים. הגוף לא מסוגל להשתמש במאגרי הפחממות והשומן שלו על מנת להנות את חלבוני השריר. ולכן בדיאטה של בודיבילדרים-תמצא תפריט עשיר מאוד בחלבונים מכיוון שזו הדרך היחידה של הגוף לבנות את השרירים-דרך החלבון שבתזונה. להוריד במשקל ולא לפגוע במסת השריר-זה דבר דיי בלתי אפשרי,בכל ירידה במסת הגוף תהיה ירידה גם בשריר. אבל כדי שהירידה מהשרירים תהיה מזערית כדאי לך לבצע הרבה פעילות אירובית שבה שורפים קלוריות בעיקר משומן,להמשיך בבניית השריר,לאכול כמות חלבונים גבוהה ולא לצמצם כל כך את מספר הקלוריות ליום אלא פשוט לעשות יותר התעמלות אירובית. ובנוסף כדאי לך לפנות לפורום חדרי כושר-שם יש מומחים יותר ממני..:) שישמחו לעזור לך. בהצלחה!
 

girman

New member
זה נכון שהחלבונים בונים את השריר אב

אבל הבנייה עצמה נעשית על ידי שימוש במאגר הפחמימות- החלבונים מרכיבים את השריר, אבל לא בונים אותו. ככה קראתי לפחות באיזה מאמר גדול שמסביר על זה.
 
בעיקרון גרימן צודק. נעשה קצת סדר

השריר צריך אנרגיה לפעול. אם אין מספיק פחמימות הוא מפרק חלבון. והוא ישתמש בחלבון הזמין לו ביותר כלומר השריר עצמו. גם כדי לבנות את השריר צריך להשקיע אנרגיה. שוב פעם יהיה שומן בחלבון ושומן או בפחמימות ושומן
 

TTB

New member
תודה רבה לכלוכם אבל...

אני די מבולבל ולצערי לא הבנתי איך לפעול נכון. בתודה מראש על העזרה תומר.
 

מאו

New member
תוכל לחזור על זה?

במילים פשוטות: אם אני בונה שריר, ועושה דיאטה דלת פחמימות ועשירה בחלבונים האם אני אפגע בשריר?
 

girman

New member
אתה תפגע בשריר ברגע ש..

יהיה לך מאזן אנרגטי שלישי- ברגע שתתחיל להרזות תפגע בשריר.
 

מאו

New member
לא מדובר באטקינס

ובלא לאכול פחמימות בכלל אלא על לאכול מעט פחמימות במשך היום - כוס פייבר 1, עגבניות, חלב, מעדני סויה האם אני אפגע בשריר?
 

girman

New member
כן! שים לב, המשוואה פשוטה

אתה במאזן אנרגטי שלילי= את במצב קטבולי= הגוף הורס רקמות שריר, רקמות שומן וכולי´ כל עוד אתה מרזה אתה מאבד שריר
 

PowerFul

New member
גירמן

באיזה מאמר קראת? נשמח אם תתן לינק או שתתן רפרנס... תודה
 
רון אתה טועה

קופאין מעכב שריפת פחמימות. לכן הוא גורם להעדפה של שריפת שומנים
 
למעלה