Ccyclist
Well-known member
בטווח הרחוק חבל שאין תוכנית ל"מעלית רקל"ות"
אם היה ניתן להעמיק את התוואי במטר או שניים, להכפילו, ולבנות קטעי מסילה יבילים על גבי המסילות העיקריות אז היה אפשר להעביר רק"ל רגיל מאזור העיר התחתית למנהרה, להעלות אותו על המסילה היבילה (כולל נקודת עיגון) ולשחרר אותו לדרכו בגן האם על מסלול רק"ל בציר חורב. כמובן שזה היה מצריך תיאום בין הרק"ל העולה לרק"ל היורד (קטעי המסילה היבילים היו פועלים כמשקלי נגד כמו המערכים הקיימים) ואת זה ניתן ליישם גם בארבעה קטעי מסילה יבילה - אחת בכל קצה ושתיים באמצע. יתכן שבמצב כזה ניתן לוותר על תחנת כיכר פריז ולתת לרק"ל לעלות לפני הקרקע בנביאים, אך אי אפשר לעשות ויתור דומה בגן האם.
בטווח הרחוק חבל שאין תוכנית ל"מעלית רקל"ות"קיבולת אינה הבעיה.
זה לא שהקרונות מפוצצים עד 0 מקום. הבעיה היא התוואי.. אם יאריכו את התוואי שלה זה יוסיף מאוד.
אפילו אם רק יחפרו המשך מנהרה שיגיע ממש עד רכבת מרכז.
אם היה ניתן להעמיק את התוואי במטר או שניים, להכפילו, ולבנות קטעי מסילה יבילים על גבי המסילות העיקריות אז היה אפשר להעביר רק"ל רגיל מאזור העיר התחתית למנהרה, להעלות אותו על המסילה היבילה (כולל נקודת עיגון) ולשחרר אותו לדרכו בגן האם על מסלול רק"ל בציר חורב. כמובן שזה היה מצריך תיאום בין הרק"ל העולה לרק"ל היורד (קטעי המסילה היבילים היו פועלים כמשקלי נגד כמו המערכים הקיימים) ואת זה ניתן ליישם גם בארבעה קטעי מסילה יבילה - אחת בכל קצה ושתיים באמצע. יתכן שבמצב כזה ניתן לוותר על תחנת כיכר פריז ולתת לרק"ל לעלות לפני הקרקע בנביאים, אך אי אפשר לעשות ויתור דומה בגן האם.