שריפה בכרמלית בחיפה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
בטווח הרחוק חבל שאין תוכנית ל"מעלית רקל"ות"

קיבולת אינה הבעיה.
זה לא שהקרונות מפוצצים עד 0 מקום. הבעיה היא התוואי.. אם יאריכו את התוואי שלה זה יוסיף מאוד.
אפילו אם רק יחפרו המשך מנהרה שיגיע ממש עד רכבת מרכז.
בטווח הרחוק חבל שאין תוכנית ל"מעלית רקל"ות"
אם היה ניתן להעמיק את התוואי במטר או שניים, להכפילו, ולבנות קטעי מסילה יבילים על גבי המסילות העיקריות אז היה אפשר להעביר רק"ל רגיל מאזור העיר התחתית למנהרה, להעלות אותו על המסילה היבילה (כולל נקודת עיגון) ולשחרר אותו לדרכו בגן האם על מסלול רק"ל בציר חורב. כמובן שזה היה מצריך תיאום בין הרק"ל העולה לרק"ל היורד (קטעי המסילה היבילים היו פועלים כמשקלי נגד כמו המערכים הקיימים) ואת זה ניתן ליישם גם בארבעה קטעי מסילה יבילה - אחת בכל קצה ושתיים באמצע. יתכן שבמצב כזה ניתן לוותר על תחנת כיכר פריז ולתת לרק"ל לעלות לפני הקרקע בנביאים, אך אי אפשר לעשות ויתור דומה בגן האם.
 

Bus Nerd

Active member
זה תלוי

מעניין אם אפשר להפעיל מערך בודד ומשקל נגד.
להזמין מערך חדש יקח כמה חודשים עד שנה פלוס. אם אפשר לעבור להפעלה מצומצמת של מערך בודד מחד ומשקל נגד מנגד זה עדיף מסגירה ארוכת טווח.
&nbsp
כמו כן, חבל שאין תוכניות להכפלת המנהרה כדי לאפשר 4 מערכים כי אז היה אפשר לנצל את תקופת הסגירה ליישום ההכפלה.
זה תלוי
אם קרון אחד צריך את הבלמים של הקרון השני כדי להיות מסוגל לבלום בבטחה, ואם הכבל לא ניזוק יותר מדי בשריפה (חבל, זה כבל חדש, החליפו אותו רק לא מזמן)
 

XrayCharlie

New member
קשה לי להאמין שעם עוצמת אש כזאת הכבל תקין

זה תלוי
אם קרון אחד צריך את הבלמים של הקרון השני כדי להיות מסוגל לבלום בבטחה, ואם הכבל לא ניזוק יותר מדי בשריפה (חבל, זה כבל חדש, החליפו אותו רק לא מזמן)
קשה לי להאמין שעם עוצמת אש כזאת הכבל תקין
אם ניתן להחליף רק חלק מהכבל אז זה עוד טוב אבל אם לא (ונראה לי שהתשובה היא לא), אז הינה עוד בעיה.
&nbsp
אם צריך, וצריך, שיפוץ תחנות, מנהרה, קרונות (לא בדיוק שיפוץ, בנייה מחדש) וכבל, אני לא אתפלא אם זה סוף הסיפור שלה.
זה שיש אנשים (לא רק פה בפורום) שרוצים לראות אותה חוזרת לפעילות ובמהרה זה יופי אבל אף אחד עדיין לא יודע את עלות הנזק וכאשר זה יתגלה, לא בטוח שיהיה מימון לכך.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
הנה כתבה מטמקא עכשיו, הכבל אכן ניזוק

קשה לי להאמין שעם עוצמת אש כזאת הכבל תקין
אם ניתן להחליף רק חלק מהכבל אז זה עוד טוב אבל אם לא (ונראה לי שהתשובה היא לא), אז הינה עוד בעיה.
&nbsp
אם צריך, וצריך, שיפוץ תחנות, מנהרה, קרונות (לא בדיוק שיפוץ, בנייה מחדש) וכבל, אני לא אתפלא אם זה סוף הסיפור שלה.
זה שיש אנשים (לא רק פה בפורום) שרוצים לראות אותה חוזרת לפעילות ובמהרה זה יופי אבל אף אחד עדיין לא יודע את עלות הנזק וכאשר זה יתגלה, לא בטוח שיהיה מימון לכך.
&nbsp
הנה כתבה מטמקא עכשיו, הכבל אכן ניזוק
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4917470,00.html
&nbsp
לדעתי אמור להיות ביטוח שיכסה לפחות חלק מעלות התיקונים. אם אין ביטוח זה מאוד רשלני מצד העירייה. נראה בשבוע הבא מה יגיד הצוות שעיריית חיפה הקימה לנושא. נראה שלפחות תיאורטית יש רצון לפתוח את הכרמלית מחדש ולא לסגור אותה.
יש מצב שגם אחרי שיביאו קרון חדש וכבל חדש ויתקנו את כל הנזקים עדיין לא יכולו לפתוח כי שירות הכבאות יחליטו שזה "לא בטוח". במקרה כזה זו בעיה, כי אי אפשר להגדיל את המנהרות (לא בתקציב סביר בכל אופן). מה שכן אפשר, ואת זה אני מקווה שיעשו, זה להתקין גלאי עשן וציוד כיבוי אש אוטומטי בקרונות עצמם, אולי גם גלאי טמפרטורה שמנתקים את החשמל במקרה של התחממות יתר (כדי למנוע שריפה).
&nbsp
כמו כן, אני תוהה למה לא מכבים את החשמל לקרונות הכרמלית כשהם חונים לא בשימוש. אם היו "מורידים את השאלטר" כשהמערכת לא בשימוש התקלה הזו הייתה נמנעת.
&nbsp
בנושא קשור: אני תוהה על מה מדובר כשכתוב שם שנשרפה רכבת בתחנת הרצליה, לא שמעתי על זה כלום. מישהו יודע על מה מדובר?
כמו כן מי שמנסה לקשר בכתבה בין הכרמלית לבין ר"י סתם מנסה "לתפוס טרמפ" על כל העסק - המנהרות החדישות של ר"י הרבה יותר בטוחות ממנהרות הכרמלית הקטנות והישנות.
 
המקרה בהרצליה:

הנה כתבה מטמקא עכשיו, הכבל אכן ניזוק
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4917470,00.html
&nbsp
לדעתי אמור להיות ביטוח שיכסה לפחות חלק מעלות התיקונים. אם אין ביטוח זה מאוד רשלני מצד העירייה. נראה בשבוע הבא מה יגיד הצוות שעיריית חיפה הקימה לנושא. נראה שלפחות תיאורטית יש רצון לפתוח את הכרמלית מחדש ולא לסגור אותה.
יש מצב שגם אחרי שיביאו קרון חדש וכבל חדש ויתקנו את כל הנזקים עדיין לא יכולו לפתוח כי שירות הכבאות יחליטו שזה "לא בטוח". במקרה כזה זו בעיה, כי אי אפשר להגדיל את המנהרות (לא בתקציב סביר בכל אופן). מה שכן אפשר, ואת זה אני מקווה שיעשו, זה להתקין גלאי עשן וציוד כיבוי אש אוטומטי בקרונות עצמם, אולי גם גלאי טמפרטורה שמנתקים את החשמל במקרה של התחממות יתר (כדי למנוע שריפה).
&nbsp
כמו כן, אני תוהה למה לא מכבים את החשמל לקרונות הכרמלית כשהם חונים לא בשימוש. אם היו "מורידים את השאלטר" כשהמערכת לא בשימוש התקלה הזו הייתה נמנעת.
&nbsp
בנושא קשור: אני תוהה על מה מדובר כשכתוב שם שנשרפה רכבת בתחנת הרצליה, לא שמעתי על זה כלום. מישהו יודע על מה מדובר?
כמו כן מי שמנסה לקשר בכתבה בין הכרמלית לבין ר"י סתם מנסה "לתפוס טרמפ" על כל העסק - המנהרות החדישות של ר"י הרבה יותר בטוחות ממנהרות הכרמלית הקטנות והישנות.
המקרה בהרצליה:
[URL]http://hnn.co.il/newsgallery/%D7%9C%D7%95%D7%97%D7%9E%D7%99-%D7%94%D7%90%D7%A9-%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%95-%D7%91%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%A4%D7%AA-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%98%D7%A8-%D7%91%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%AA/[/URL]
 

davidfainshtein

New member
מנהל
מה גם שכזכור הכבל תוקן רק לפני מספר חודשים...

קשה לי להאמין שעם עוצמת אש כזאת הכבל תקין
אם ניתן להחליף רק חלק מהכבל אז זה עוד טוב אבל אם לא (ונראה לי שהתשובה היא לא), אז הינה עוד בעיה.
&nbsp
אם צריך, וצריך, שיפוץ תחנות, מנהרה, קרונות (לא בדיוק שיפוץ, בנייה מחדש) וכבל, אני לא אתפלא אם זה סוף הסיפור שלה.
זה שיש אנשים (לא רק פה בפורום) שרוצים לראות אותה חוזרת לפעילות ובמהרה זה יופי אבל אף אחד עדיין לא יודע את עלות הנזק וכאשר זה יתגלה, לא בטוח שיהיה מימון לכך.
&nbsp
מה גם שכזכור הכבל תוקן רק לפני מספר חודשים...
 
השריפה פגעה לא רק בקרונות, אלא גם במנהרה

מעניין אם אפשר להפעיל מערך בודד ומשקל נגד.
להזמין מערך חדש יקח כמה חודשים עד שנה פלוס. אם אפשר לעבור להפעלה מצומצמת של מערך בודד מחד ומשקל נגד מנגד זה עדיף מסגירה ארוכת טווח.
&nbsp
כמו כן, חבל שאין תוכניות להכפלת המנהרה כדי לאפשר 4 מערכים כי אז היה אפשר לנצל את תקופת הסגירה ליישום ההכפלה.
השריפה פגעה לא רק בקרונות, אלא גם במנהרה
אם לפני שנתיים החלפת כבל פגום לקחה מספר חודשים, אז אין סיכוי שעכשיו זה יקח פחות. סביר להניח שזה יקח הרבה יותר.
 
ביי כרמלית...


השריפה פגעה לא רק בקרונות, אלא גם במנהרה
אם לפני שנתיים החלפת כבל פגום לקחה מספר חודשים, אז אין סיכוי שעכשיו זה יקח פחות. סביר להניח שזה יקח הרבה יותר.
ביי כרמלית...

אני אתפלא אם נראה את הכרמלית פעילה שוב עוד ב-2017.
אבל ממש מקווה להתבדות.
 
גם אם יעשו מזה דרגנוע אולי זה עדיין יעבוד D:

השריפה פגעה לא רק בקרונות, אלא גם במנהרה
אם לפני שנתיים החלפת כבל פגום לקחה מספר חודשים, אז אין סיכוי שעכשיו זה יקח פחות. סביר להניח שזה יקח הרבה יותר.
גם אם יעשו מזה דרגנוע אולי זה עדיין יעבוד D:
 

Ccyclist

Active member
יש לזכור שהפניקולר מחייב הפעלת שני משקלים על הכבל.

לא ניזוק בשריפה (לפי דבריו של יהב)
יש לזכור שהפניקולר מחייב הפעלת שני משקלים על הכבל.
אם אפשר להחליף את המערך השרוף בסט גלגלים ומשקל כלשהו (אולי מילוי הקרונית שלא ניזוקה או החלפתה במיכל מים או מטילי ברזל) אז בהנחה שהכבל לא ניזוק אפשר להפעיל את המערך הבודד מול משקל הנגד שלא יסיע נוסעים. אם אין משקל נגד אי אפשר להפעיל את המערכת כי המנוע האימתני בגן האם נועד בסך הכל לאזן בין שני המערכים המאוזנים על הכבל, ואין לו את הכוח הדרוש לגרור מערך שלם במעלה ההר.
 
מידע לכל המתכננים

שריפה בכרמלית בחיפה
עשן שחור יוצא מכל התחנות, כפי הנראה השריפה התחילה בנביאים

http://newshaifakrayot.net/2017/02/04/ברגעים-אלו-שריפה-ועשן-כבד-מהכרמלית-ברח-3/
מידע לכל המתכננים
השפועים של המסילה הם: 6.6%-2.5%-2.5%-17.3%-30%-30%
גובה התחנות, במטרים מעל פני הים: 0-41-50-83-167-268
 

Bus Nerd

Active member
אז אפשר עם Rack Railway!

מידע לכל המתכננים
השפועים של המסילה הם: 6.6%-2.5%-2.5%-17.3%-30%-30%
גובה התחנות, במטרים מעל פני הים: 0-41-50-83-167-268
אז אפשר עם Rack Railway!
יש בשוויץ מסילות כאלו עם שיפוע מקסימלי של 48%.
&nbsp
הבעיה, כמובן, היא המחיר. הסיכוי שיהיה תקציב לשינוי כזה שואף לאפס. בנוסף בגלל שהמסילה בודדת לרוב אורכה להוציא את ה־passing loop שינוי כזה לא באמת יאפשר את הגברת התדירות שנחוצה בשביל האפשרות למערכת ארוכה יותר...
&nbsp
אני חושב שהכרמלית תישאר פוניקולר לנצח ולא תוארך לעולם.
 

trilliane

Active member
מנהל
הו כרמלית, כרמלית...!


שריפה בכרמלית בחיפה
עשן שחור יוצא מכל התחנות, כפי הנראה השריפה התחילה בנביאים

http://newshaifakrayot.net/2017/02/04/ברגעים-אלו-שריפה-ועשן-כבד-מהכרמלית-ברח-3/
הו כרמלית, כרמלית...!

נזכרך בליל הרעם
ונראך בדמות כוכב
ואת שמך נלחש עוד פעם
טרם אש וטרם קרב

כי קולך הולך עמנו
כניגון יקר מפז
כי אותך נשאנו
בלבבנו מני אז

תמיד, תמיד, הו כרמלית,
צרובת פנים אלינו את מופעת
ובך נביט, הו כרמלית,
עם אש סביב בורקת ונוגהת...

כי את אחת, ומתוכנו את עלית
ואין שנייה, למעננו את יפית
הו כרמלית, כרמלית!

[מוהר/וילנסקי]

כמה מעיק לנסוע לעיר דרך הדר, מסלולים ארוכים ומייגעים הגוזלים יותר מדי זמן; כמה טוב לחתוך בקו ישר "דוּך" בהר! אבל לשלם יותר מכפול על תוספת הנסיעה בכרמלית לא השתלם. והחודש כשהיא סוף כל סוף נכללה בהסדר רב-קו (חזון אחרית הימים!) כמה התרגשנו, שמחנו וברכנו... הספקנו לנסוע בה כמה פעמים והיה כ"כ נוח... לעזאזל, איזה נאחס.


אגב, הנסיעה האחרונה שלי הייתה מכיכר פריז לגן האם עם עשרות ילדוסים שסתמו אותה לגמרי...



 

zvir1

New member
לפחות החברה שבנתה את הקרונות

הו כרמלית, כרמלית...!

נזכרך בליל הרעם
ונראך בדמות כוכב
ואת שמך נלחש עוד פעם
טרם אש וטרם קרב

כי קולך הולך עמנו
כניגון יקר מפז
כי אותך נשאנו
בלבבנו מני אז

תמיד, תמיד, הו כרמלית,
צרובת פנים אלינו את מופעת
ובך נביט, הו כרמלית,
עם אש סביב בורקת ונוגהת...

כי את אחת, ומתוכנו את עלית
ואין שנייה, למעננו את יפית
הו כרמלית, כרמלית!

[מוהר/וילנסקי]

כמה מעיק לנסוע לעיר דרך הדר, מסלולים ארוכים ומייגעים הגוזלים יותר מדי זמן; כמה טוב לחתוך בקו ישר "דוּך" בהר! אבל לשלם יותר מכפול על תוספת הנסיעה בכרמלית לא השתלם. והחודש כשהיא סוף כל סוף נכללה בהסדר רב-קו (חזון אחרית הימים!) כמה התרגשנו, שמחנו וברכנו... הספקנו לנסוע בה כמה פעמים והיה כ"כ נוח... לעזאזל, איזה נאחס.


אגב, הנסיעה האחרונה שלי הייתה מכיכר פריז לגן האם עם עשרות ילדוסים שסתמו אותה לגמרי...
לפחות החברה שבנתה את הקרונות
שרירה וקיימת
VON ROLL שוויץ. נציגים בארץ -אלקו.
 
עכשיו אפשר רק להצטער שאין מערכת שלישית

לפחות החברה שבנתה את הקרונות
שרירה וקיימת
VON ROLL שוויץ. נציגים בארץ -אלקו.
עכשיו אפשר רק להצטער שאין מערכת שלישית
ב 1959 הופעלו 2 מערכות צרפתיות(יצרן Brissonneau & Lotz היום Alstom) וב 1968 נמסרה מערכת שלישית כמעט זהה(יצרן CIMT-Lorraine היום Alstom); שלושתן הוצאו משימוש ב 1987 ו 1992 הופעלו 2 מערכות שווייצריות חדשות((יצרן Von Roll), אבל עד היום לא נרכשה מערכת שלישית........חבל!
במערכות מסוג זה אמורים להשתמש בחומרים כבים מעצמם(Self-extinguishing) ו/או לא מובילים להבה.....אז מה קרה?
האם שלדות בלבד ניזוקו או גם חוגונים?
״ספור״ להוציא את הקרונות שנפגעו: צריך להרים את לוחות הבטון בככר פאריס המשמשים כתקרה לדפו של הכרמלית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה