שרון: הפסד במשאל יקדים הבחירות

שרון: הפסד במשאל יקדים הבחירות

שרון: הפסד במשאל יקדים הבחירות

כך אמר אתמול רה``מ, בנסיון אחרון לגייס קולות להצבעה על תוכנית ההתנתקות. מתנגדי ההתנתקות: נתמוך בשרון גם אם התכנית תאושר

אם תוכנית ההתנתקות לא תאושר, יוביל הדבר לבחירות חדשות - "דבר מיותר לחלוטין", כך אמר היום (שישי) ראש הממשלה, אריאל שרון. בראיון לערוץ 2 אמר שרון כי הוא "מתקשה לראות כיצד ניתן יהיה לנהל את המדינה אם מתפקדי הליכוד לא יאשרו את ההתנתקות".

שרון אמר כי אסור לליכוד להתנתק מהעם ולכן יש לאשר את תכנית ההתנתקות. שרון הוסיף כי התכנית היא האופצייה העדיפה וכי "אם תוכנית ההתתנתקות לא תעבור, נקבל במקומה את יוזמת ז´נבה".

במאמץ אחרון לגייס את קולות המתפקדים לאישור התוכנית, אמר שרון כי ``מי שמצביע בעד התוכנית תומך בי, מי שמצביע נגד התוכנית מצביע נגדי``.

במסיבת עיתונאים שערך היום מטה ההתנגדות לתכנית ההתנתקות תקף השר עוזי לנדאו את שרון ומקורביו שמציגים את המתנגדים לתכנית כסהרוריים שיפילו את ממשלת הליכוד. לנדאו אמר כי הדה-לגיטמציה שעושים אנשי שרון למתנגדים גורמת לו שאט נפש. ח"כ מיכאל רצון הוסיף, עם זאת, כי המתנגדים לתוכנית ימשיכו לתמוך בראש הממשלה גם אם התכנית תאושר.

דוברי מטה המתנגדים סיכמו במסיבת העיתונאים כי קמפיין ההתנגדות הצליח אך הדגישו כי יש להיזהר משאננות. במטה הוחלט להציב משפחות מגוש קטיף בכל אחת מקלפיות המשאל. כמו כן הוחלט שביום ראשון, יום קיום המשאל, חברי הכנסת והשרים המתנגדים יהיו אחראים לאזורים שונים בארץ ולנסיונות שכנוע אחרונים של המצביעים בהם. בלשכתו של השר ישראל כץ, גם הוא מהמתנגדים לתכנית, נערכה היום ישיבה בה סוכם כי המטות של כץ ולנדאו ישתפו פעולה.

במטות מחכים למוצאי שבת, אז צפוי מנהיגה של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, להודיע על התנגדותו לתכנית ההתנתקות.

בתוך כך, תושבי ההתנחלויות גנים וכדים, שעומדות בפני פינוי במסגרת ההתנתקות, פנו למנכ"ל משרד ראש הממשלה ולמנכ"ל משרד המשפטים בבקשה לפתוח במשא ומתן על הסדרי הפינוי והפיצויים. הבקשה מיצגת את רוב תושבי כדים ואת חלק מתושבי גנים.

שר הבטחון, שאול מופז, משוכנע שצריך לצאת מעזה בדחיפות ולכן הוא מציע שאם משאל תכנית ההתנתקות לא יעבור בקרב מתפקדי הליכוד, יש לנסות ולהעביר את התכנית במשאל עם. כך מפרסם הבוקר עיתון מעריב.

מופז השתכנע בצורך בתכנית ההתנתקות לאחר שנפגש עם הדמוגרף פרופ´ ארנון סופר, ועם האלוף במיל´ יוסי פלד. מופז מאמין כי הבעייה הדמוגרפית מסכנת את קיומה של ישראל ועל כן יש להתנתק מעזה. "אם נמשיך לשבת בעזה, או שלא נהיה מדינה עם רוב יהודי, או שלא נהיה מדינה דמוקרטית, או שניהם ביחד", אמר השר.

מופז אמר כי על פי התחזיות, ב-2020 יחיו בין הים לירדן 16 מליוני בני אדם, ורק 40 אחוזים מהם יהודים. עמדתו של שאול מופז, רצוי להזכיר, דומה מאד לעמדתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, ויש לכך סיבה פוליטית טובה. מופז איננו חבר כנסת, וכל מעמדו האישי נשען על רצונו של ראש הממשלה. במידה ושרון ייאלץ להתפטר, מופז לא יוכל להתמודד, חוקית, על תפקיד ראש הממשלה, וייאלץ להמתין לבחירות הבאות לכנסת, בסוף 2007.

אבל מופז הולך צעד אחד יותר מראש הממשלה. היום הוא אומר ש"אנחנו צריכים להשתחרר מהשליטה על עם אחר", ומדבר על יישובם מחדש של המתנחלים "באסם התבואה העיקרי שלנו להתיישבות, בנגב, בגליל". הגדה איננה מוזכרת, וכנראה שלא מדובר כאן במקרה.

(צילום-רויטרס)

עודכן ב- 01/05/2004 09:20:00
 

kivity

New member
התנתקות

כך קורה לאלה עם ניסיון רב בשטח וראש על הכתפיים שאין להם את הפנטיות המאפינת את הימין הקיצוני. הבעיה היא שהפנטיות מתרחשת בשני הצדדים. מי ייתן וירבו מצדדי ההתנתקות
 
מישהו מריח משהו?!

עוד לא קם ההוא שיודה בפאדיחה..... ריסוק הליכוד בוא יבוא מתוך הדיקטטורים הנוכחיים שלא מוכנים לקבל את דין הבוחר ה"קיצוני". אז חפשו לכם מפלגה אחרת כי אין לנו ארץ אחרת. פשוט זה מזכיר את הפסוק" אכן אם אין יראת אלוהים במקום הזה והרגוני וכו'"...(נאמר ע"י אבי האומה אברהם אבינו)..... בברכת העם והארץ. מועמד לגירוש מארץ ישראל
 

smartstar

New member
המצב מחייב זאת../images/Emo185.gif

עם כל הקושי בהיתנתקות זה היום הדבר הנכון ביותר לעשות הפרדה נכון שזה קשה לקבל את זה מה לעשות שהמציאות מחיבת אותנו
להתנתקות
 

קונצרטה

New member
חתיכות חרא-משאל עם על מכספי משלם

המיסים? נמאס כבר מהסחטנות שלכם. אנחנו לא צריכים לממן את כל הגחמות שלכם.
 

goooooo

New member
צודק

יוזמת זנווה באמת עדיפה. היא גם מצאה פרטנר, גם מצאה הסכמה, גם סידרה הסדרים וגם השאירה 2/3 מהמתנחבלים במקומם
 
למעלה