שפעת העופות התגלתה גם בירדן

שפעת העופות התגלתה גם בירדן

שפעת העופות התגלתה גם בירדן
נכתב ע"י: עומר שיקלר

בישראל חוששים כי למרות מאמצי הבלימה בישראל, לולים נוספים יודבקו בעקבות מעבר הנגיף משטחי הרשות וירדן * מעל למיליון עופות כבר הושמדו והוטמנו

שר הבריאות בעמאן, ירדן, הודיע (שישי, 24.3.06) כי עופות נגועים בשפעת העופות התגלו בחוות גידול במערב המדינה, לא רחוק מהגבול עם ישראל. הבוקר התקבלו תוצאות מעבדה המאשרות את כי תרנגולי ההודו במקום מתו מהנגיף הקטלני (H5N1). בישראל חוששים כי הנגיף יתפשט מירדן לאיזורים נוספים בישראל.

סעיד דראווזה, שר הבריאות הירדני, ציין כי העופות החשודים התגלו בחצר בית במחוז עג´לון. הוא הוסיף, כי משרד הבריאות הירדני יפעל בשיתוף כלל הרשויות הממתאימות לטיפול מהיר בעופות. הוא הדגיש, כי לא ידוע על בני אדם שנדבקו בנגיף.

משרדי הבריאות והחקלאות בישראל הודיעו, כי במהלך היממה הקרובה תסתיים השמדת והטמנת כלל העופות הנגועים בלולים בישראל. מעל למיליון עופות הושמדו בעשרות יישובים בישראל.

בשעות הצהריים הודיע משרד החקלאות, כי פעולות המתת העופות וההטמנה במוקדי התפרצות שפעת העופות בדרום ובנחשון הסתיימו, למעט להקה אחת בעמיעוז. לדבריהם, ההטמנה תימשך גם בשבת. כמו כן דווח, כי ביישוב בקעות שבבקעת הירדן כבר הומתו ונטמנו עופות משני לולים ועופות משני לולים נוספים יוטמנו עד שעות הצהריים.

ממשרד החקלאות דיווחו אמש על קצב תהליך ההשמדה:


- עין השלושה – כל החוות הומתו ונטמנו.
- נירים – כל החוות הומתו ונטמנו.
- כיסופים – כל החוות הומתו ונטמנו.
- חולית – כל החוות הומתו ונטמנו.
- סופה – כל החוות הומתו ונטמנו.
- נחשון – כל החוות הומתו ונטמנו.
- הראל – כל החוות הומתו ונטמנו.
- שדה משה – כל החוות הומתו ונטמנו.
- ניר עוז – 3 חוות הומתו והוטמנו, 1 בתהליכי המתה ו- 1 בתהליכי הטמנה.
- עמיעוז – 3 חוות הומתו והוטמנו, ו- 3 בתהליכי המתה.
- בקועות – בסיום תהליך.
- גת – בסיום תהליך.

אנשי המשרד ציינו, כי התהליך מתנהל בקצב מהיר ומסודר.

ארגון הבריאות העולמית יסייע לרשות


בישראל חוששים כי אנשי הרשות הפלשתיני ידוע כבר תקופת-מה על התפרצות השפעת ברצועת עזה, אך נמנעו מלדווח על כך לישראל. כמו כן קיים חשש כי טיפול לקוי של רשויות הבריאות והחקלאות ברצועת עזה ובירדן תביא להתפשטות המחלה בלולים נוספים בישראל, למרות שבישראל פועלים לבלום את התפשטות הנגיף באמצעות מערך ההסגרים וההשמדה.

שרת החוץ, ציפי לבני, שוחחה עם מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, וביקשה את סיוע האו"ם למיגור שפעת העופות ברשות הפלשתינית. מזכ"ל האו"ם ציין, כי ינחה את ארגון הבריאות העולמית וארגון החקלאות והמזון, הכפופים לו, לתגבר צוותי הסיוע והטיפול הנמצאים ברשות, על-מנת להאיץ ולהגביר את המאמצים להדברת המגיפה ברשות הפלשתינית.

עודכן ב- 24/03/2006 14:40:00
 

אריאל5

New member
על זה נאמר כל הפוסל במומו פוסל.

יפה שכמעט סיימו להמית את אילו שנתגלו כבר כנגועים אבל לפני יותר משבוע אמרו לנו שזה ענין של יום יומיים גג. עבר שבוע ועדיין לא סיימו. אני לא מדבר על מחדל השלכת העופות בצידי הדרך. כך שלהאשים את הרשות וירדן שסביר להניח שמהם הגיעה השפעת בהזנחה ובטיפול לקוי זו חוצפה. קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים.
 

shy-1

New member
תחליט, אתה אהבל או פוזל, כי תשובתך

אינה תואמת את מה שכתבתי. בכל מקרה, לפי הרב בצרי, שפעת העופות היא נקצה על הפינוי, כך שאיני רואה מה יש לה לבקר בירדן. וסתם שתדע, יחסית לזה שאנשים(כולל בעלי הלולים), לא רצו להשמיד את העופות(חלקם מפחד חלקם מרגישות ואהבה) והיו אפילו שהבריחו מקצת מהעופות מחוץ ללול, הענין 'עבר' יחסית בסדר.
 

מורנא007

New member
האם הרב ערך בדיקות בעופות שחלו?

איך הרב יכול להסביר את התפרצות המגיפה בסין בשנה שעברה, הרי למיטב ידיעתי הסינים לא נסגו משיטחי טיבט הכבושה?
 
למעלה