שנת הסיכומים- תאג"ד

YossihNew

Well-known member
|חייל| |טמבל|

שנת הסיכומים חזרה שוב. והפעם, סדרה שהייתה להיט נהדר ב-YES, אנחנו דיברנו עליה, והיא הייתה ממש טובה, וגם קורעת...

1632171877387.png
 
נערך לאחרונה ב:

YossihNew

Well-known member
תאג"ד! הסדרה שהיא לא של אורי גרוס אלא של ציון רובין, סדרה על חיילים, אמבולנסים, שירה נאור, דניאל גל אחת ובן לולו אחד קורע.

תקופת השידור: 19 בספטמבר, 2016- 21 בספטמבר, 2020 (ארבע שנים)

שודרה: YES Action

פתיח: נחמד וקצר.



עובדות מעניינות: תומר קאפון, ששיחק את התפקיד הראשי בעונה הראשונה, עזב בעונה השנייה ולכן היה צריך לשכתב את התסריט.

עונה ראשונה (40 פרקים בין ה-19 בספטמבר ל-5 בדצמבר, 2016):

הסדרה מספרת על תאג"ד בגדוד 33 של הצנחנים בצה"ל. בתחילת הסדרה לוחם מהפלס"ר חווה הזיות ויורה באמבולנס, ולאחר שהוא מאושפז נטען שזה בגלל אלרגיה לחומר שקיבל מאלכס- רופא התאג"ד. זה מוביל להדחה של אלכס ולהחלפה שלו באברי, קצין יותר קשוח וקפדן. בנוסף מצטרפת פרמדיקית חדשה, רותם.

דניאל אמריליו, החוג"ד ומנהיג התאג"ד, רוצה לחקור את האמת בנושא ההתמוטטות של הלוחם כדי להחזיר את אלכס. בנוסף, הוא יריב של איתן- האקס של רותם, מה שמתחיל את מערכת היחסים של דניאל ורותם בצורה די צורמת.

במהלך כל העונה הראשונה, חבורת התאג"דניקים: דניאל, נועם פולצ'ק הדתי, עידן בן לולו הערס וליה קרני השבוזה, מגלים שחיתויות בקרב צה"ל. הם עצמם סוחרים בציוד רפואי של הצבא עם בדואים, דבר שמסבך אותם מאוד.

כמובן שהתאג"דניקים עוברים הרפתקאות משל עצמם: החובש דקל מתאהב בשירלי, מש"קית ת"ש של הגדוד, ועוזר לה להתמודד עם אונס שעברה. ליה מגלה שהיא לסבית ונכנסת למערכת יחסים סבוכה עם אוריאן, התצפיתנית בגדוד. דניאל מגלה שאימא שלו ביחסים עם המג"ד זהבי. ובן לולו מתאהב בבדואית בשם אמירה. ופולצ'ק מגלה שהכניס להיריון חיילת בשם אושר (איזה הזוי היה אז שעדי חבשוש לא הייתה מוכרת) עד שמסתבר שהיא מזייפת.

בהמשך העונה בן לולו מנסה לברוח עם אמירה לחו"ל, אך לאחר שהיא בורחת עם הדרכון (דרקון) שלו, הוא מפרסם את הלהיט שלו, הכול כלול, וכובש את תחנות הרדיו, והופך לבן זוגה של אגם הטבחית. ורותם מנסה לחזור לאיתן כי הוא משלם על הגמילה של אח שלה מסמים. וטטרו החובש מתחיל עם אנטישמית ומצליח לתפוס אותה, ואיכשהו זוכה בצל"ש. טוב, הוא היה הקורבן שם.

באותו הזמן המשטרה הצבאית המושחתת מאיימת שאם התאג"דניקים יחשפו את השחיתות שלהם, הם יחשפו את הסחר הרפואי שלהם. דניאל מגלה לבסוף בזכות דיסק-און-קי של אלכס שהוא והמשפחה שלו מבצעים ניסויים בגז סארין בפקודת חברה רוסית כדי לפתח תרופה, וחיילי הפלס"ר מקבלים את הגז במסווה של ממריצים.

בסוף העונה, לאחר שהפרשה נחשפת, החובשים מוקפצים לאירוע ומנסים להרוג את דניאל בעזרת פיצוץ מטען. בגלל שרותם יצאה ראשונה, היא נפגעת קשה מהמטען.

עונה שנייה (44 פרקים בין ה-15 ביוני ל-21 בספטמבר, 2020):

בעונה השנייה, חודש לאחר הפיצוץ, התאג"ד עובר מהדרום לרמת הגולן, לטפל בפצועים סורים ממלחמת האזרחים, ונכנסים לעימות עם הטנ"צ של האזור בהנהגת בועז. מהר מאוד מסתבר שדניאל לא התמודד עם הפציעה של רותם ונסע לחו"ל (ככה תומר קאפון תמיד מגיב), ורותם חוזרת לשם לבסוף לאחר תקופת החלמה.

הסיפור המרכזי שם הוא שהרופא המקומי, עומר חכים, אמור בכלל לעזוב את הגדוד כשהחבר'ה מגיעים. עומר טיפל בזמנו ברותם. במהלך היום האחרון של עומר, כשהוא עוזר להם לפנות פצועים מסוריה, הוא מזהה על פצוע שרשרת ששייכת לאחיו שנעדר ברמת הגולן. הוא מחליט להישאר.

עומר ממנה את אמיל הדרוזי להיות החוג"ד של התאג"ד, ואמיל מנסה בו זמנית גם לחלץ חברה בסוריה שנפגעת ממלחמת האזרחים. זה מה שמקשר בינו לבין בן לולו- בן לולו מגלה שאמירה כלואה בסוריה. באותו הזמן ניסים, הרס"ר של הגדוד, שומר על הילד של ראש ארגון הטרור, לאחר תקריות על הגבול.

במהלך העונה החבורה מחליטה לנסוע לסוריה, כדי להחליף את הילד עם אמירה. אמיל לא עושה את זה- הוא אמנם לוקח את אמירה אבל הורג את האבא כנקמה על רצח חברתו. כמובן שכולם עוברים עלילות משלהם- בועז ועומר מתחרים על יסמין, החברה של עומר. רותם נאלצת לעזוב את הגדוד בגלל הטראומה שלה. ליה מחליטה שהיא לא לסבית ונמצאת עם אמיל, וגם נאנסת בידי חיילת או"ם.

פולצ'ק תוקף בטעות פרמדיקית כדי שיתפנה מקום לרותם, אבל לבסוף איכשהו היא מתאהבת בו אחרי שהיא מתעוררת והם מתארסים. טטרו ודקל, לאחר מאבק על החיילת עדן שבוחרת בדקל, מנסים להקים סטארט אפ לשימוש בחלב אם עד שהרעיון נגנב בידי שושנה וברדוגו השקמיסטים. ומקרר הטבח מצליח לקחת את אגם מבן לולו.

לקראת סוף העונה, עומר מגלה שבועז המפקד משתף פעולה עם אנשי האו"ם ומעביר סמים בפצועים סורים דרך הגבול. בזכות אמירה מסתבר שמה שעובר הוא חומר רדיו אקטיבי שחיילי האו"ם בונים ממנו פצצה למען קהילת נטורי קרתא. עומר נופל בשבי לארגון טרור שמשתף איתם פעולה ומגלה שאח שלו חזר בתשובה והצטרף אליהם.

בפרק האחרון, עומר בורח מהשבי והורג את אחיו. התאג"דניקים מתגברים על חיילי האו"ם ומצליחים לנטרל את הפצצה ברגע האחרון, כשהיא נוסעת עם בועז לבסיס.

תאג"ד הייתה סדרה מצחיקה מאוד, היו בה רגעים קורעים, שירים יפים מאוד של בן לולו, ובכל זאת אני מרגיש שהיו בה גם לפעמים בעיות של ציון רובין. בעיקר בעונה השנייה. אבל היי, תראו איך דיברנו עליה פה. היה יפה...

שנת הסיכומים תחזור בעוד 13 ימים. והפעם… סדרה שאפשר לרדת עליה הרבה, אבל גם היא ליוותה אותנו במשך המון זמן פה בפורום. עם הכוכבת הגדולה ביותר בישראל...

בינתיים- הכול כלול. מלבד האהבה.

 
למעלה