שנת הסיכומים- ראש גדול!

YossihNew

Well-known member
|אקדמאי|

שנת הסיכומים חזרה לאחר חודש. והסדרה שיש לנו היום היא ראשונה מאוד. היא ישנה, ישנה מאוד, אבל באופן מפתיע, עדיין דיברנו עליה פה בפורום, כי למרות שהיא ישנה, היא עברה איחוד. ועכשיו אנחנו מציינים את הסיום שלה…

1621632919121.png
 

YossihNew

Well-known member
ראש גדול! סדרת הילדים הראשונה של YES, סדרה שחזרה באופן מפתיע במיוחד לעוד עונה. סדרה שילדי YES גדלו עליה.

תקופת השידור: בין ה-7 בנובמבר, 2004 ל-22 במאי, 2017 (שתים עשרה שנים וחצי!). מיותר לציין שהייתה הפסקה של שמונה שנים בין עונה חמש לשש...

שודרה: ב-YES, ביסבבה (בעונה הראשונה), בערוץ הילדים (בעונות 2-5), וב-Kidz (בעונה שש). מתחרות בולטות- השמינייה (בעונות השנייה והשלישית שלהן), פלאשבק (בעונה האחרונה)

פתיח: בעונה הראשונה ככה…


ובשאר העונות ככה…


עובדות מעניינות: הסדרה "הבלעדית" הראשונה בערוצי ילדים. הסדרה שנמשכה הכי הרבה זמן מהסדרות שדיברנו עליהן כאן.

עונה ראשונה (50 פרקים בין 7 בנובמבר, 2004 ל-10 ביולי, 2005):

זהו סיפורם של נערים ונערות בבית הספר "אביבים" בניהול צביקה, אבל בניהולו בפועל של אלחנן המלך הגדול. מה שמתרחש בפרק הראשון הוא שבמסגרת פרויקט היזמים הצעירים של הכיתה, תומר בן נון, ילד מקובל ומוצלח, מפתח טיל שבטעות פוגע במשרד של אלחנן. תומר מודח מניהול הפרויקט ומוחלף במור, חברתו הטובה שגם מאוהבת בו, אבל תומר מתאהב בטלי, ילדה שחזרה מארצות הברית.

כל פרק קורים לתלמידים דברים מצחיקים מאוד וגם מרגשים מאוד. יעל שכטר, למשל, החברה הטובה של מור, מגלה שההורים שלה עומדים להתגרש והיא עושה הכול כדי למנוע את זה. אבל המצב מסתבך כיוון שגם אבא של מור, אביב, רוצה להתגבר על מות אשתו. לקראת סוף העונה, נורית, אימא של יעל, מתאהבת באביב, מה שאומר שמור ויעל יצטרכו להסתדר כאחיות חורגות. ותוסיפו לזה את אחותה הקצת מרדנית של יעל, איילה.

בו בזמן, טלי מגלה שבהיעדרה, נתנו את סולו הבלט שלה לילדה דחויה חברתית בשם איריס אינדיבו. טלי מנסה להשתמש בריקרדו, השפוט שלה, וגם בתומר ובחבר הטוב שלו איתי, כדי לפגוע באיריס ולשבור לה את הרגל (!) כדי להשיג את הסולו. ריקרדו לבסוף מבין שעשה טעות רצינית ומחליט לעזור לאיריס (שהופכת לחברתו לתקופה) להחזיר לעצמה את הסולו ולחשוף את טלי, שלקראת סוף העונה לומדת להתעמת עם האימא הפושרית שלה.

הזוגיות של תומר ומור מתפתחת מאוד. מצד אחד מור מתחילה לצאת עם אורי, ומצד שני היא מתחילה לנסות לעזור ליונתן, אח של תומר, שהוא בעצם מחונן ולא טיפש כמו שהמשפחה שלו חושבת. לבסוף תומר נפרד מטלי כשהוא מבין שהוא אוהב את מור.

אבל העניין ממשיך להסתבך. לקראת סוף העונה, פרויקט יזמים צעירים מגיע לסופו כשלתומר יש רעיון למדבקות אזהרה למהירות מופרזת של מכוניות, ואילו למור יש רעיון למגבת מחוממת. תומר גונב את האבטיפוס של מור כדי שהוא יזכה בתחרות.

בסוף העונה, צביקה המנהל נוסע לאוסטרליה ומפקיד את ניהול בית הספר בידיו של אלחנן, ואילו מור סולחת לתומר והם נהיים זוג, לאחר שתומר מביא למור את המגבות והיא זוכה בתחרות היזמים.

עונה שנייה (55 פרקים בין 1 בינואר, 2006 ל-13 במרץ, 2006):

בעונה השנייה יש שינויים רבים בקאסט כשתלמידים רבים עוזבים ותלמידים אחרים מגיעים- דניאל, שטותניק, ואלכס- חברה של איתי. בנוסף מגיע לבית הספר בחור חדש- רוי, שבורח מפנימייה צבאית שאביו שלח אותו אליה. הוא מסתכסך עם תומר על צריף שתומר הופך למועדון של החבורה. בנוסף תומר ואיתי מנסים לבנות מכונית קרטינג לצורך השתתפות בתחרות, ורוי די הורס אותה לפעמים.

במסגרת הקנאה שלו ביחסים של מור ורוי, תומר מחליט להתקרב לילדה בשם גילי, טניסאית שמשפחתה הדתיה מסרבת לתת לה להמשיך לשחק. ככה אנחנו לומדים על פערים בין דתיים לחילונים. בסופו של דבר יש לנו החלפה בין הזוגות כשתומר מתחיל להיות בן זוגה של גילי.

אלחנן מקבל תוספת חדשה לניהול בית הספר- חבצלת גינת, בתו של שר החינוך. הוא משתדל טוב מאוד לרצות אותה, ואפילו מתאהב בה. וגם הקפיטריה עוברת לניהולו של אחד, מירון מורנובסקי…

איילה, אחותו של יעל, מתאהבת בבחור בשם אסף, שהיה פושע אבל זנח את דרך הפשע. מכיוון שאסף לא מצליח לזנוח את הדרך היא נפרדת ממנו. בו זמנית, איתי, שמנסה להשיג כסף לצורך בוק לחברתו הדוגמנית אלכס, גונב כסף מתומר כדי לעשות לה בוק. הוא מתקרב לאיילה והם הופכים לזוג, עד סוף העונה (כי מסתבר שפערי גילאים זה לא קול).

דניאל, תלמיד חדש, מאוהב ביעל ובסופו של דבר נהיה בן זוגה, למרות שהוא חי באשליות שהוא ראפר. אגב יעל, היא מרגישה נורא במשפחה החדשה שלה, וטוענת שהכוחות המיוחדים שלה (יש לה כוחות!) טוענים שאביב ונורית לא צריכים להיות ביחד, לכעסה של מור. לאחר שצייר קומיקס מפורסם גונב את הציורים של מור, יעל מצליחה להשתמש בכוחותיה כדי למצוא את הציורים המקוריים של מור שמוכיחים שהיא הציירת המקורית. למרות שיעל מכחישה שיש לה כוחות כדי לא להפריד את המשפחה.

יונתן בינתיים פעיל מאוד בפלייסטיישן למגינת ליבה של אמו, דנה, שמנסה למצוא לו חברה שתוציא אותו מזה. לאחר שחברה בשם שרית (דומה לאיימי אחת) לא מצליחה, יונתן מקבל חברה חדשה, תותי, ילדה מטורפת על כל הראש שאפילו מדרדרת אותו לשוד ביצי הפתעה.

בסוף העונה, תומר זוכה בתחרות הקרטינג, אבל עומד לנסוע עם גילי לחו"ל. מור מתפרצת למטוס כדי למנוע את זה, ובסצנה במהלך הקרדיטים מסתבר שתומר חזר והוא חוזר למור.

עונה שלישית (55 פרקים בין 7 בינואר, 2007 ל-11 בפברואר, 2007):

החבורה עולה לתיכון (וגם אלחנן, אגב). בית ספר בשם "המקיף" נשרף ותלמידיו נאלצים לעבור לבית הספר אביבים (מזכיר לי משהו...). אלחנן נאלץ לקבל את זרח (משה פרסטר) כמנהל שותף, ואילו אנחנו מקבלים עוד שלושה תלמידים- סיוון ולירון, זוג של ילדה חכמה וראפר שדניאל מעריץ, ושרונה, צלמת מחוננת.

כמובן שגם הפעם תומר מסוכסך עם מור, כי הוא מתקרב יותר מדי לסיוון והיא מתחילה להתקרב ללירון בתגובה. איתי, מצד שני, מנסה להתקרב לשרונה, שעדיין מאוהבת בלירון, אבל בסוף מצליח לשכנע אותה להיות איתו (למרות שזה עולה לו במכות מבריונים, והוא לוקח סטרואידים כדי להתגבר על זה).

תותי חוזרת לחייו של יונתן, שמתכונן לחגיגת בר המצווה שלו. לקראת סוף העונה, השניים הופכים לזוג.

שרונה ומור נאלצות לשתף פעולה אחת עם השנייה בפרויקט צילום עם תלמיד בשם גיא, שלבסוף נפרד מחברתו נעמה, והופך לבן זוגה של מור.

סיוון מנסה לעזור לאימא שלה ביחסיה עם בן הזוג החדש שלה, איש צבא. בסופו של דבר לאחר שהוא מפסיד כסף שלהם בשוק האפור, אימא שלה נפרדת ממנו.

הסיפור החשוב ביותר בעונה הזאת הוא שבזמן שדניאל מתקבל ללהקת "אקונומיקה" של לירון, יעל מתחילה להגיש פינת ייעוץ ברדיו של אימא שלה. היא מתחילה לעזור למאזין בשם קובי בזוגיות שלו, וגורמת לו להיפרד מהחברה שלו. אבל לצערה, קובי מתאהב בה. נוצרת תקופה שיעל נאלצת לג'נגל בין שני גברים עד שדניאל מגלה על זה ונפרד ממנה. אבל כמובן שהם חוזרים בסוף.

בסוף העונה יונתן חוגג בר מצווה, וסיוון לא בוחרת בין לירון ותומר.​
 

YossihNew

Well-known member
עונה רביעית (55 פרקים בין 5 באוגוסט, 2007 ל-11 בספטמבר, 2007):

תומר ומור עברו לארצות הברית, ובמקומם קיבלנו שתי תלמידות חדשות- האחיות ענר, קשת הגותית ודבש האחראית והמסודרת, שהיא גם עיתונאית נפלאה.

הסיפור הגדול של העונה הוא מפעל תרופות שמפתח גלולה לשיפור תפקוד המוח, שמבצע ניסויים בבעלי חיים. יעל (פעילה בכלביה) מגלה את זה ומגייסת את לירון לעזרתה. לירון נמצא בדילמה: מצד אחד כלבו, סלים, כנראה נחטף בידי אנשי המפעל. מצד שני, אבא שלו עובד במפעל והוא לא רוצה לפגוע בו. דבש גם ככה מסוכסכת עם לירון, וזה מחריף כי אימא שלה היא המדענית הראשית של המפעל.

היחסים של דניאל ויעל חורקים. דניאל מתחבר לקשת ומבלה איתה יותר ויותר, לצערה של יעל, שמחליטה להתקרב לשחר, תלמיד ספורטאי, ולעזור לו ביחסים המורכבים שלו מול אביו שדוחף אותו לזכות במדליה. בסוף זה מוביל לפרידה של דניאל ויעל ולמעבר שלהם לזרועות של קשת ושחר, בהתאמה.

נעמה רוצה להפוך לחברה של לירון, ומנצלת בשביל זה את קוזו, נער דחוי, כדי שיגרום לה להיראות חכמה יותר. אבל קוזו מתאהב בנעמה בעצמו, ונעמה לאט לאט מבינה שגם היא מאוהבת בקוזו. כתוצאה מכך קוזו ונעמה הופכים לזוג, עד שהיא נאלצת לעזוב לדגמן בפריז.

דבש מחליטה לצאת עם איתי, אבל לבסוף היא נאלצת לזרוק אותו כי היא מבינה שהיא מאוהבת בלירון. איתי מנסה לנקום בה בעזרת סיוון ובעזרת כתבת עיתונות מזויפת כדי להכפיש את דבש, אבל לבסוף דבש ולירון אכן מתאחדים ביחד והופכים לזוג, כשהם מצליחים להפיל את המפעל ולשחרר את בעלי החיים.

ואלחנן. העונה אלחנן צריך קואצ'רית, והוא מוצא אחת- נאורה, אימא של גורי (הג'ינג'י). גורי נחרד מהקרבה בין אימא שלו לאלחנן, ומשתמש בתותי ויונתן כדי למנוע את זה. אבל בסוף נאורה ואלחנן מתחתנים.

עונה חמישית (50 פרקים בין 3 במאי, 2009 ל-9 ביולי, 2009):

להקת אקונומיקה מגלה במקרה בנסיעה ארוכה שחברתם לכיתה, יהלומית (כימאית שהיא גם מתופפת נהדרת ומתקבלת אליהם) פיתחה תחליף דלק. איתי לוחץ על החבורה לחתום על חוזה שיתוף פעולה עם חברת דלק חשובה.

דבש מתחילה לקדם את חלומה להיות עיתונאית ולכן משתפת פעולה עם אור, בן של מו"ל ידוע. היא מגלה סיפור מעניין כשאדם בשם גדעון סלע מביא לה מידע, וככה חושף אותה לשרשרת מפחידה של אירועים חשודים. דבש מגלה שחברת הדלק שמשתפת פעולה עם החבר'ה של לירון רוצה לפגוע בגדעון, כי יש בה שחיתות, ושהם גם לא מתכוונים לפתח ממש את תוסף הדלק של יהלומית.

אלחנן מחליט לרוץ לראשות העיר. גורי בינתיים מתקבל לחבורת הממבה השחורה, אבל מסוכסך עם אלירן, מנהיג החבורה, על לילך, החברה שלו. גורי מצליח להשיג לבסוף את לילך ולהשתלט על הכנופיה, ובנוסף לחשוף שחיתות של ראש העיר, כך שאלחנן זוכה בבחירות.

שחר (ללא יעל שעזבה) מתחיל יחסים עם דקלה, אחותו של מירון. לצערו זה קצת משתבש, דקלה גורמת לו לנסוע ללא רישיון ולפגוע במכונית של ראש העיר.

בסוף העונה, לירון מציל את דבש מחברת הקידוחים והם מצליחים לחשוף את השחיתויות.

עונה שישית (49 פרקים בין 1 בינואר, 2017 ל-22 במאי, 2017):

שבע שנים לאחר הפעם האחרונה שראינו אותם, איתי כבר מבוגר ועובד בחברת פרסום למותג בשם "נבטים". העונה נפתחת כשמסתבר שפרץ מרד בבית הספר אביבים נגד המנהלת (הנפלאה) חניתה אבן דרך, וכדי להרגיע את המרד מזמינים את אלחנן, עכשיו קואצ'ר, לנהל את בית הספר.

המרד פרץ כי חניתה איימה לקרוא פתק של עידו, בו הוא מתוודה על אהבתו לתכלת, ילדה עם קשיי קשב וריכוז. בגלל שתכלת מאמינה שעידו צריך להמשיך להנהיג את המרד, היא כועסת כשמסתבר שכדי להחזיר אותה ללמוד בבית הספר, הוא צילם סרטון התנצלות. כתוצאה מכך עידו הופך לבן זוג של ילדה אצילית בשם מוריה מוסקט, שאבא שלה מנהל חברה בשם "תאגיד מוסקט". ידעתם שלאבא שלה יש חברה?

ליעל יש בת דודה יתומה בבית הספר- אמילי (היא בשנות העשרה שלה, חצופים). אמילי מנסה להחזיק את המאפייה של הוריה לאחר מותם, ומנסה להפוך לחברה של נער פושטק בשם שמר, כשנער חזק וביישן בשם גילי (שמתאמן אצל שחר ב-WWE) גם מאוהב בה.

איתי מביא את דניאל (לצערה של יעל, עם חברתו, דיתי) מהודו כדי לפרסם את נבטים. כתוצאה מכך איתי מגייס את עידו להנהיג "מחתרת" נגד תאגיד מוסקט. הדבר הזה גורם לפרידה של מוריה מעידו, וגם להפללה של מוטי מוסקט (שמעתי שהפך למעצב אופנה מוכר) בשחיתויות. בעצם, מי שמנסה להשתלט על החברה זה אח של מוטי, אילן, כדי לאחד אותה עם "נבטים".

יעל שמנסה לשכוח מדניאל יוצאת עם אלמוג, אח של גילי, מה שפוגע בחברתה יוליה. בסוף העונה דניאל ויעל מבינים שהם צריכים להיות ביחד וגם יוליה ואלמוג הופכים להיות ביחד. וגם גילי עם אחות של מתאמן ב-WWE, יסמין.

בסוף הסדרה, אילן מופלל בשחיתות שלו ונכנס לכלא, ומוטי משוחרר.

ראש גדול הייתה סדרה מוזרה מאוד. מצד אחד היא הייתה מהראשונות. ומצד שני, הייתה בה המון אווירה לא רצינית. אבל דור שלם של ילדי YES גדלו עליה והיו בטוחים שהיא הדבר הכי טוב בעולם. ובסוף, הם גם הצליחו להחזיר אותה לעונת איחוד שהביאה לנו את ריף נאמן ודין הפנר לראשונה. והיי, אנחנו די צחקנו ממנה בעונה האחרונה. אז יאללה, לפחות שילכו עם החלום שלהם, ואל תפחדו לומר שאתם חושבים אחרת, תאמרו את מה שיש לכם בקול ואל תפחדו להיות ראש גדול!

אז אחרי שסיימנו עם ראש גדול, בעוד חמישה ימים בלבד נחזור. והפעם שנת הסיכומים תחזור עם סדרה שהפורום ממש אוהב, וחשובה לי מאוד באופן אישי. יהיה קסום!​
 

YossihNew

Well-known member
מצד אחד- אלחנן בטוח יצחיק אותך, הוא קורע.

ומצד שני- לפחות עד העונה השלישית ובעיקר עד הרביעית אל תצפי לעלילות משמעותיות...

גם אני סיימתי לראות רק לפני חצי שנה.
 
למעלה