שנת הסיכומים- נעלמים!

YossihNew

Well-known member
|?|

שנת הסיכומים חזרה אחרי יום. והפעם, סדרה שלמען האמת נגמרה לא מזמן. אבל בגלל שרועי ביקש, ובגלל שאנחנו מפרידים, ובגלל שמדובר באשמורת ובירון ארזי, בואו נדבר עליה...

1636270692867.png

נעלמים! איך אפשר לשכוח, הסדרה של ירון ארזי, הסדרה הגאונית שעלתה בדיוק כשהחממה וגאליס עמדו לסיים, הסדרה שסחפה אותנו חמש שנים.

תקופת השידור: 3 באפריל, 2016- 7 בנובמבר, 2019 (שלוש שנים ושבעה חודשים- לא כולל עונה 4)

שודרה: ב-TEENNICK, בהוט (מתחרות- סוסי פרא, כוכב הצפון, גאליס, כדברא, גיבור אמיתי)

פתיח: לפני שהפכו את זה לפתיח לוגו עלוב מאוד, היה שיר מטריף של זמרת מהאקס פקטור, משהו… שמעתי שהיא חוזרת, משהו...



עובדות מעניינות: לבת של ירון ארזי גם קוראים אמה. בנוסף בכל הסדרה מוזכרים שמות של אנשי הפקה כבדיחות פנימיות.

עונה ראשונה (50 פרקים בין ה-3 באפריל ל-23 ביוני, 2016):

הכול מתחיל כשהתאומים אמה ואלון קליין עוברים לעיירה המוזרה "אשמורת". מיד בהתחלה הם מגלים שני דברים הזויים על העיירה: מי העיירה רעילים ואסורים בשימוש כבר עשרים שנה. בנוסף, לפני חצי שנה שלושה נערים בגילם- דריה, דניאלה ושאולי- נסחפו לים וטבעו. אבל עידו, בן הזוג לשעבר של דריה, מאמין שהם נחטפו בגלל הודעה שקיבל מדריה לפני שזה קרה. כולם חושבים שהוא הוזה עד שאמה מוצאת במסעדת ה"טוסטר" של העיירה תמונה, שהיא מצליחה להוכיח שצולמה לאחר ה"טביעה" כביכול, והיא מניחה שהם נחטפו. אלון, אמה ועידו צריכים לחפש את השלישייה.

בו זמנית, אנחנו מקבלים פלאשבקים אל העבר- דריה, דניאלה ושאולי עשו מסיבה בשטח האסור בעיירה, שטח עם מגדל מים שבו אמורה להיות ההרעלה. אבל הם מגלים משאבה שמרעילה את המים, ומבינים שמישהו רוצה להרעיל אותם מסיבה מסוימת. דריה הכריזמטית מובילה את שאולי ודניאלה לחקור מי מרעיל את העיירה.

במנותק משתי השלישיות, אנחנו פוגשים את איתי גולדין, שירה פור ויובל הופמן- זמרת מוכשרת ומפורסמת מאוד ברמת גלקססססססיה. יובל מצליחה בזכות הלהיט שלה, "מישהו כמוני", והיא חברה של איתי. אבל כל זה קרה בזמן מאז היעלמות הנעלמים- בעצם היא גנבה את הלהיט שלה משאולי. בנוסף, היא חושדת ששירה זוממת על איתי, וכשהיא מגלה ששירה ישנה בבית הספר כי אין לה בית, היא מנצלת את זה כדי לסלק אותה.

אז ממשיכים בהרעלת המים: כל שלישייה חוקרת את העניין שלה במישור זמן אחר לגמרי. בו זמנית מסתבר שדי הרבה אנשים יודעים על ההרעלה אך נאלצים לשתף פעולה, ושאח של דניאלה, אוריה, נהרג בגלל שהוא גילה על זה. גם מתגלה דמותו של מלאכי פיזנטי- פושע עם כתם לידה שהוא ה"חייל" הראשי בנושא ההרעלה. לאט לאט המצב מתקדם, ולבסוף רואים כיצד דריה, דניאלה ושאולי נתפסו בידי פיזנטי והוחזקו בחדר תת קרקעי. ותוך כדי שאנחנו רואים כיצד דריה התרחקה מעידו, ניתן לראות כיצד בהווה אמה ועידו מתאהבים, כשגם אלון מתאהב בדריה בגלל היומן שלה שהוא קורא.

באמצע העונה, הפלאשבקים מפסיקים כשאמה, עידו ואלון מוצאים את הנעלמים. כמובן שאחרי שמתגלה הרעלת המים, השישייה חייבת להתאחד למען פתרון התעלומה, לצערם של האחים קליין כי דריה ועידו חזרו. בדיוק באותו הזמן מגיעה תמר, תלמידה חדשה בבית הספר, שהופכת לחברה של אלון, אבל מסתבר שגם לה יש תכנית בנושא של ההרעלה.

עם התגליות שנחשפות, החבורה מגלה שהכול התחיל ביום לידתה של תמר- שהיא בעצם הבת של מיכה, זה שהופלל ברצח אוריה, במקום פיזנטי (למרות שאלישר, ראש המשטרה לשעבר, בטוח שהוא זה שהרג את אוריה). פיזנטי, מיכה, וחדווה- הבוסית של אריק, אחיו של עידו, ושל הטוסטר- שדדו בנק של עשיר בשם טוביה יעקובסון. כיוון שהם היו צריכים לחכות שהשטרות יצאו מהמחזור, הם נאלצו להרעיל את המים כדי לבודד את האזור ולהסתיר אותו. תמר רצתה את החלק של אבא שלה, שהופלל בגלל שרצה חלק יותר גדול. החבורה מצליחה לנצל את זה, למצוא את הכסף בבונקר תת קרקעי, ולתפוס את חדווה.

אבל כאן לא הסוף- החבורה מגלה שהבוס של התכנית הוא "סינטרה", והם מצליחים לגלות שמדובר בראש המועצה ואבא של יובל, בני הופמן. ניסיון להפליל אותו גורם לחטיפתם, ובנוסף מסתבר שגם ההורים של אמה ואלון היו בשוד. בני רוצה לפזר רעל באשמורת כדי להרוס אותה, כנקמה על כך שהעיירה לא עזרה למשפחתו שאיבדה את נכסיה בגלל יעקובסון. לבסוף יובל, שמגלה את זה, מובילה את השחרור שלהם ומצליחה לשכנע את בני להפסיק את ההרעלה בתנאי שהיא תברח איתו לחו"ל. גיורא, השוטר ואבא של איתי, יורה בבני שנפצע.

בסוף העונה, יובל מתוודה על מעשיה ושרה עם שאולי שיר חדש. איתי חוזר לשירה, שאולי ודניאלה ביחד, גם אמה ועידו ואפילו בין אלון לדריה מתחיל משהו. אבל מסתבר שפיזנטי התחזה לשוטר שמעביר את הכסף- הוא עבד כל הזמן דווקא אצל יעקובסון, שמאז היה זקן בודד בעיירה.

עונה שנייה (50 פרקים בין ה-20 בנובמבר ל-22 במרץ, 2018):

בעונה השנייה, אריק הוא הבעלים של הטוסטר. החבורה עושה מחנה יום לפני שנת הלימודים במטע, ודולב, חבר ניג'ס של דניאלה מהגן, עובר לאשמורת. שאולי עזב עם אימא שלו לאיטליה. אלון ודריה נפרדים כי הם לא מתאימים. בלילה, רכב ואן לבן חוטף את כולם חוץ מאמה ודריה, אבל מחזיר אותם עם קעקוע של העין של רע על העורף. באופן הזוי- החבורה מקבלת הודעות מאיימות שדורשות מהם לגלות איפה "זה". אין להם מושג מה קורה. בנוסף מסתבר שהאחראית לעניין היא רקפת, יועצת בית הספר, שבתכל'ס יש לה ארגון פשע.

טוביה יעקובסון נתפס אבל נרצח, וגם פיזנטי מדווח כמת, אז לא ידוע איפה הכסף. החבורה מחליטה שאם הם ימצאו את הכסף, הם ימצאו מי מאיים עליהם. במהלך החקירה מגיעה גם יולה פרוס, בתו של ראובן, מקים מפעלי הכימיקלים באשמורת שנרצח. ובנוסף, תום, בחור מסתורי שהיה עם דריה, דניאלה ושאולי בחטיפה, חוזר לאשמורת, למרות שלא ידוע איך הוא היה קשור לשוד, והוא הופך לבן הזוג של דריה. ובמסגרת החקירה, עומר "ג'וקי", נער דחוי בבית הספר, נהפך לחשוד בפרשה, אבל לבסוף אמה מתחברת איתו ומתרחקת מעידו לטובתו.

כמו בנעלמים, יש לנו פלאשבקים. במהלך העונה מסתבר שאמה, עידו, דריה, דניאלה, תום ועומר כלואים בבית מלון, שפעם היה בבעלות המשפחה של דריה. במסגרת העלילה הם מנסים לצאת משם, ולבסוף אלון גם מבין שהוא הכין משהו כימי לרעים, שעבדו עליו שהוא חלק מהמוסד.

החבורה מצליחה להשתחרר מהמלון, אבל אז הם מגלים שאשמורת ריקה מאדם. רקפת הצליחה לגרום לזה להיראות כאילו הרעל התפרץ והתושבים פונו. החבורה נמצאת לבד בעיר הרפאים עם חייליה של רקפת, כשאלון, שירה ודולב מנסים לסייע להם מרחוק. החבורה מבינה שמי שחטף אותם בתחילת העונה היה ראובן פרוס, שרצה לתת להם משהו- מזוודה שהרעים רוצים. הבנות מוצאות את זה, ואז פוגשות גם את תמר שנמצאת באשמורת.

תמר מודיעה לבנות שהיא יודעת איפה הכסף, אבל שרקפת גנבה אותו. הבנות מבינות שהן יכולות להחליף את המבחנה שבמזוודה בתמורה לכסף, למרות שמסתבר שהמבחנה חשובה יותר. בדיוק כשהכסף אצלן ותמר עומדת לבגוד בהן, מסתבר שפיזנטי חי והוא גונב מהן את הכסף. הוא סוחט את אריק שיעזור לו להעביר את הכסף לארגנטינה. בנוסף אלון מצליח לאתר את שאריות החומר מהמבחנה.

החבורה מגלה לבסוף שרקפת מגדלת פרח בשם "סחלב הרפאים", והיא רוצה למכור רעל נדיר לעולם. אבל ראובן פיתח נוגדן, ואלון מנסה לשחזר אותו. מהר מאוד מסתבר שרקפת האמיתית היא בכלל יועצת תמימה, ואת הכול מנהלת אחותה התאומה, ורד. אלון נחטף בידי ורד, ותמר מחליטה לעזור לחבורה לשחרר את אלון. אמה גנבה את מבחנות הרעל של ורד והם משתילים לה מכשיר מעקב במכונית, כך שהיא נתפסת.

כשנדמה שהכול בסדר, מסתבר שתום ודולב הם אחים לא מאותו אימא, אבל שהם גם הבנים של יוני, שהנהיג את הארגון לפני ורד. יוני הצליח לסחוט את בני להזין את אדמת אשמורת לא רק ברעל אלא גם בחומר שיגדל את סחלב הרפאים, אולם החטיפה של תום עיכבה את העניין, מה שהוביל להדחתו בידי ורד. לאחר שאמה ודריה מגלות את זה, תום ודולב חוטפים אותן ומשקים אותן ברעל.

תום ודולב רוצים למכור לא רק את הרעל אלא גם את הנוגדן. יולה מצליחה להבין שהקעקוע שאבא שלה שם על החבורה מכיל את הנוסחה לנוגדן. עידו נאלץ לתת את הנוסחה לתום ואמה ודריה מקבלות את הנוגדן. אבל דניאלה נוקמת בדולב ואוזקת אותו, ודריה מפוצצת לתום את סחלבי הרפאים. בנוסף, תמר מבטיחה לאלון שהיא השתנתה.

בסוף העונה, עידו מתנצל בפני עומר על הבריונות שהעביר אותו כל השנים והוא הופך לבן הזוג של שירה. אמה ועידו חוזרים, ושאולי מודיע לדניאלה שהוא חוזר לארץ. תמר הולכת לאזור של הכסף של פיזנטי, ורוצה לשלוח את המיקום לאלון. אולם לפתע בני הופמן צץ מאחוריה ואומר שזה הכסף שלו.​
 

YossihNew

Well-known member
עונה שלישית (50 פרקים בין ה-1 בספטמבר ל-7 בנובמבר, 2019):

אז שוב התחילה שנה. יום לפני תחילת הלימודים, החבורה משחקת ליד מפעלי אשקורפ, וגדעון, מנהל המפעל, לא אוהב את זה. מסתבר שבעקבות שריפה במפעל הוא נפצע בצוואר, ובתאונה אימא של שירה מתה. גדעון אמור להוציא את שאריות סחלב הרפאים מהאדמה, אך הוא משתף פעולה עם בני ומחפש משהו בחול.

סבתא של אמה ואלון, מירה, נרדפת בידי גדעון אך מצליחה לברוח. לצערה הוראות שנתנה לאמה נזרקו בידי תמר. ובנוסף מתרחשת רעידת אדמה. אמה מוצאת מספר מסתורי להתקשר אליו, ושירה מגלה אדם מסתורי שאומר לה שהכל שלה. בנוסף אריק נחטף- כביכול לנהל טוסטר בחו"ל- ועידו מנהל את הטוסטר לבד, עד שהוא מביא ילדה חדשה בשם רוני לעזור לו (ולהפוך את הטוסטר למועדון ריקודים?!). היוגיסטית לי-אור חודרת לבית הספר וגם רוגל, העוזר של גדעון, מפקח על החבורה. אמה גם מצאה כתובת של בית שלא קיים. בנוסף דניאלה מנסה לסדר לדריה בחור חדש- יונתן- שדריה חושדת בו בגלל ניסיונה הרע עם גברים.

אמה מוצאת לבסוף מפה ומסתבר שגם תחנת הדלק של אבא של שאולי מעורבת. וגם מסתבר שהחול של אשקורפ רעיל והרג לנגה את הנמלים. לאחר מכן תמר נאשמת בוונדליזם ובחיתוך אבוקדו במטעים. אמה מופתעת לגלות שהמספר שסבתא שלה השאירה הוא של פיזנטי, שנשלח לשמור עליה בגלל "סוד ששינה לו את החיים". בחקירה של תמר ואלון במטע, ביאליק הרשע, שעזר לבני לברוח מהכלא, מגלה עץ אבוקדו ללא גרעין במטע.

במהלך מחקר של דריה, מסתבר שיונתן נאלץ לברוח עם משפחתו לבלגיה בגלל שצילם בעבר שני אנשים מדברים על משהו סודי. ולי-אור סוחטת את שאולי שתפגע בדניאלה אם לא יביא לה מידע מהחבר'ה. בנוסף שירה מגלה שהשאירו לה משהו בספר הנכסים, אבל לא יודעת מה. ובדרך כלל תוקפת את החבורה אופנוענית מסתורית.

לבסוף מסתבר שהסוד האמיתי הוא שסבא וסבתא של אלון ואמה גילו את המים באשמורת, אבל לאחר מכן גילו גם פלטינה באדמה. החלוצים הסתירו את מיקום הפלטינה, אבל זאת המטרה של גדעון, בעצם, למרות רעידות האדמה שדבר זה גורם להם. הם מעבירים את הפלטינה מתחנת הדלק של אבא של שאולי לצריף ליד הטוסטר כדי להוציא פלטינה נקייה, ולכן רוני צריכה לעשות המון רעש ליד הטוסטר.

הסיפור מסתבך כשמסתבר שרוגל הוא לא אחר מאשר אוריה- אחיה של דניאלה. הוא ביים את המוות שלו והפך לעוזר של בני לאחר התגלית. אוריה הוא שתול של אליישר כדי להפיל את גדעון. מימון החפירות מגיע מהכסף של השוד, שבני מעביר באמצעות קניית בולים יקרי ערך שמלבינים את ההון.

בנוסף מסתבר שבגלל ריב על הבעלות על האדמות, כל האדמות נרשמו על שם סבתא של שירה, וכששירה תהיה בוגרת, האדמות יהיו שלה, ולכן גדעון רצח את אימא של שירה שלא העבירה לו את האדמות. וגם מסתבר שלפיזנטי יש בת- נגה.

רוני, שהופכת לבת זוגו של עידו שמתרחק מאמה, מתגלה כאופנוענית. היא חוטפת את אמה אך לבסוף דריה ואמה מצליחות להתגבר עליה. בסוף העונה מסתבר שאימא של גדעון היא פניה- הקצרנית של פגישות המייסדים, ששנאה את זה שלא התייחסו אליה ורוצה את הפלטינה לעצמה. בנוסף מוצמדות פצצות לאשמורת. תמר מצליחה להערים על בני ולגרום לו לחשוף את התכנית, ומצליחים לנטרל את הפצצות של אשמורת ולעצור את הרעים.

בסוף העונה, אמה ואלון צריכים לעזוב את אשמורת לגור בתל אביב (יכול להיות פתח לעונה נוספת!). החבורה נפרדת מהם, כשעידו שר לאמה את פרח הלילך בפעם האחרונה.

נעלמים הייתה סדרה מצוינת ומגניבה, שבמשך ארבע וחצי שנים נתנה לנו אחלה מתח. ולפני כמה חודשים היא גם חזרה לעונה רביעית שפחות אהבנו. אבל היי! היא הייתה סדרה שאהבנו מאוד, והעונה הראשונה שלה בכלל הייתה לא מהעולם הזה.

שנת הסיכומים תחזור עוד חודש. והפעם לסדרה שהתחרתה בנעלמים, ואפילו זכתה איתה בפרס! חכו חכו, יהיה מגניב.​
 
למעלה