שנת הסיכומים- חסמב"ה דור 3!

YossihNew

Well-known member
|1ספר| |אליהו|

שנת הסיכומים חזרה אחרי שישה ימים בלבד. והפעם, סדרה שהמשיכה מעללים של ספרים. סדרה שמבוססת על סדרת הספרים הגדולה ביותר בישראל...

1636188419620.png

חסמב"ה דור 3! דרור נובלמן ורותי זייד ממשיכים את סדרת הספרים הידועה ומספרים על קורותיה של חבורת סוד מוחלט בהחלט, הפעם בזקנתה.

תקופת השידור: 2 באוקטובר, 2010- 6 בנובמבר, 2013 (שלוש שנים וחודש)

שודרה: ב-HOT3, ערוץ הילדים וניקלודיאון.

פתיח: ראפ עם ניחוח נוסטלגי.



עובדות מעניינות: לבת של יגאל מוסינזון קוראים רנן- כמו גיבורת הסדרה. בנוסף, זאב רווח, אקי אבני ויוסי גרבר ז"ל שיחקו בסרט/מחזמר של חסמב"ה, במקרה של זאב ויוסי את הדמויות שלהם בסדרה.

עונה ראשונה (17 פרקים בין ה-2 באוקטובר ל-15 בינואר, 2011):

אז מי לא מכיר את חסמב"ה? מי לא מכיר את חבורת הנערים שסייעה להקים את המדינה? בעולם הזה לא הרבה, כי משה ירחמיאל מעולם לא נתן ליגאל מוסינזון לכתוב את הספרים עליהם, כך שחסמב"ה נשארה רק שמועה. והיום הם מבוגרים, צל של מה שהם היו. ירון זהבי ותמר היפה פרודים, אבל מגדלים את הנכדה שלהם, רנן, שאביה, אורי זהבי, נהרג בצבא.

אולם זה לא נכון! סאני זורקין, הבת של אלימלך, האויב הוותיק של החסמבאים, חטפה אותו כדי להשיג סודות מדינה, ודוקטור דאנטה שטף את מוחו. דוקטור אייזקס, שנמאס לו מהעניין, בורח כדי לספר את הסוד לתמר. סאני שולחת את אחיה, פרדי, שמשום מה מאוהב בה, לאתר אותו. בנוסף, עוזי הרזה, שר התשתיות, עובד עם תמר, שופטת במקצועה, והם דנים בנושא פרישת האנטנות של חברת זורקום. אבל לאחר שמחסלים את אייזקס, תמר רוצה לטוס כדי להשיג חומרים שהדוקטור שלח לה, ונחטפת לפני, כדי שהיא תספר לזורקינים איפה החומר.

בכיתה של רנן לומד איגי מוצפי- נער שלא ממש אכפת לו מיותר מדי ומכור להימורים- וחייב כספים לבחור בשם חופני. בגלל שהוא צריך לבצע מחויבות אישית, הוא מבצע אותה אצל קשישים- וכך הוא פוגש בירון. ירון שומע הודעה מתמר ומבין שמשהו לא בסדר, ולכן מגייס את איגי לאיחוד חסמב"ה- משה ירחמיאל, שולמית החובשת ואהוד השמן הנשואים, וגם מנשה התימני- סבא של חופני. כיוון שהחבורה מבוגרת מדי, הם מגייסים את הדור השלישי- רנן המפקדת, איגי הסגנית היפה, חופני התימני, לודה- האקרית רוסיה, ויובל- חבר גיי של איגי.

ההתקרבות בין איגי ורנן מעוררת את חמתו של מורן גרונר- תלמיד צופיפניק ואחד הזבלים, שהוא חבר טוב של רנן ורוצה ממנה משהו מסתורי. בנוסף מסתבר שחברת זורקום מתכננת להשתמש בטכנולוגיה לשטיפת מוח. רנן ושאר החבורה מצליחים לגלות דיסק שנשכח במקום בו דוקטור אייזקס חוסל, דיסק שמראה את הבדיקות שעשו לאורי. מסתבר שאורי הוא "אלפא"- המחסל של תאגיד זורקום.

עוזי הרזה מחליט, בשביל טיפול לנכד חולה הסרטן שלו, לסייע לזורקום. רנן והשאר מגלים איפה תמר מוחזקת ומחליטים לחלץ אותה. באותו הזמן מורן מצליח להפליל את איגי בצילום תמונות עירום של רנן, ומסתבר שסאני מחזיקה את אלימלך זורקין בתרדמת כדי שלא יפריע לה. בנוסף אלפא מתחיל להיזכר לאט לאט בזהות האמיתית שלו ובמשפחה שלו, ותמר וירון מגלים שיכול להיות שהוא חי.

בניסיון לחדור לזורקום, איגי נחטף, ובניסיון להציל אותו, משה ומנשה פולשים לבית זורקין, ומגלים שם את אלימלך, ובטעות גורמים לו להתעורר מהקומה, מה שלא בא טוב לסאני. וגם רנן נחטפת בידי זורקום במבצע החילוץ, מה שגורם לירון להתקף לב. בנוסף אלימלך משתלט על התאגיד לאחר שפרדי חושף בפניו שסאני היא זאת שגרמה לקומה שלו.

החבורה מגלה על הניסיון של זורקום להשתלט על מוחות אנשים. החסמבאים מחלצים את רנן ואיגי. עוזי מעלים את הראיות שהחבורה גנבה נגד זורקום, אבל ראש הממשלה, מעריץ חסמב"ה ותיק, מחליט לתבוע אותם בכל זאת. ירון חושד שיש בוגד בחסמב"ה. בנוסף, חופני ולודה הופכים לזוג חרף השוני ביניהם. סאני ודאנטה מתכננים הפיכה נגד אלימלך ורוצחים את רוב הזורקינים, ואת פרדי הם מאלפים בשטיפת מוח. ורנן מבינה שמורן צילם אותה ומסממת אותו בסם האונס שלו.

מנהל בית הספר מר לרנר נחשף כבוס של הצופיפניקים ומנהיג כת השטן, שרוצה להקריב את רנן לשטן. אבל החסמב"אים מצילים אותה. עוזי מדליף את מיקום המערה לסאני והיא חוטפת את החסמבאים ושמה אותם ואת אלימלך במטוס שאמור להתרסק. בנוסף היא שולחת את אורי זהבי להתנקש בראש הממשלה. לבסוף בזכות פרדי שמציית, חסמב"ה ואלימלך משתחררים מהמטוס.

החסמבאים הצעירים מגיעים לטקס בו אמורה להתבצע ההתנקשות לאחר שהשתילו מכשיר ציטוט אצל עוזי, ורנן פוגשת את אבא שלה. עוזי עוצר את אלפא לפני ההתנקשות ומורעל. רנן מצליחה לשבור את ההפנוט של אבא שלה והחסמב"אים עוצרים את הזורקינים ודנטה. רנן ואיגי ביחד ואורי זהבי מטוהר מכל שטיפת המוח שעשו לו.

עונה שנייה (13 פרקים בין ה-14 באוגוסט ל-6 בנובמבר, 2013):

בעונה השנייה, מגילת נבואה מיוחדת נגנבת לאחר שברוך הג'ינג'י, מחסמב"ה דור 2, נורה בידי פושעת בינלאומית בשם אלקטרה. אלקטרה האנרכיסטית היא בעצם רחל היפה, גם מחסמב"ה דור 2. באותו הזמן, גילי שנרסקי, האקר מחוכם וחנון, מצליח לסחוט את איגי שיתן לו להצטרף לחסמב"ה דור 3. ולחופני וללודה שוב יש קשיים בנושא הדת והם נפרדים.

יואב צור, מפקד חסמב"ה דור 2 ועכשיו עובד במשרד הביטחון, מבקש מאורי לגייס את החבורה להחזרת המגילה ולהריגת אלקטרה. מי שרוצה את המגילה הוא לא אחר מאשר זרח זורקין- אחיו של אלימלך ועכשיו מקובל משיחי שרוצה את שרשרת החושן. גם דאנטה מעורב במזימה. בנוסף במהלך עימות בין רחל לאורי, מסתבר שהיה ביניהם רומן ומהרומן נולדה רנן.

איגי נכנס למשבר כשאימא שלו עוזבת את הבית למיאמי ועוזב את רנן, ורנן חולמת חלומות מוזרים שגורמים לה לחשוב שהיא המיועדת לשרשרת החושן. דאנטה בינתיים משיג את השרשרת, אבל הדלפה ליואב גורמת למאבק עליה, כשרחל חוטפת את רנן. בנוסף מסתבר ששרגא השמן משתף פעולה עם זרח, וסוחט את רחל באמצעות אחזקה בילד שלה. בינתיים יזהר, החבר של חופני, מסדר לו בחורה חדשה- בת אל, שהיא אובססיבית מאוד. בתמורה לרנן, רחל מצליחה להשיג את השרשרת.

אלימלך ופרדי זורקין משתחררים מהכלא, ומחליטים להצטרף לזרח. סאני, לעומת זאת, עדיין כלואה אבל דאנטה מבקר אותה. הזורקינים מגלים על חשיבות השרשרת ומחלצים את סאני מהכלא. אבל השרשרת לא שווה כלום בלי האבנים- ובשבילם צריך מגילה שנייה, שנמצאת אצל הצאצא של ג'ק סמית'- החיפושית האדומה, השוטר הבריטי מימי המנדט, והחסמבאים גנבו אותה.

בעקבות הדלפה מרחל, רנן מבינה שיואב צור לא עובד במשרד הביטחון אלא שהוא השתגע בעקבות מלחמת לבנון ומאמין שהוא המיועד לשרשרת החושן. בנוסף, מסתבר שהיה לו חונך אישי כמו איגי- גילי שנרסקי, שעוזר לו בחשאי. בנוסף מסתבר שהכול קשור לישיבה בצפת. וסאני מגלה שהיא הבת של זרח, וסוחטת אותו לשתף איתה פעולה. רנן מצליחה לפתור את חידת אבני החושן ומסתבר שהיא הנצר… סליחה, המיועדת להשתמש בחושן. אבל יואב ושנרסקי חוטפים אותה.

רחל משתפת פעולה עם חסמב"ה כדי להציל את רנן מפני יואב המשוגע ושנרסקי, ורנן מגלה שהיא הבת של רחל. לאחר מכן מתגלה הבגידה של שרגא השמן. ובת אל שמטורפת מרוב קנאה ללודה וחופני חוטפת אותם וכמעט הורגת אותם, עד שהיא ופרדי מתאהבים ועוזבים.

הזורקינים חוטפים את חסמב"ה הוותיקה ורנן ואיגי יוצאים לירושלים למרדף אחרי החושן. הם נכנסים למנהרת הכותל ושרגא השמן מתכנן לפוצץ את הר הבית. אורי משתלט על זה ורנן ואיגי מחלצים את הילד של רחל. אבל זרח מצליח להשיג את אבני החושן, ומאבק בין הזורקינים גורם להם להיקבר בהריסות. איגי ורנן חוזרים וגם לודה וחופני. רחל הורגת את שרגא השמן והכול טוב.

חסמב"ה דור 3 הייתה סדרה שמצד אחד שמרה על האווירה בחסמב"ה המקורית. מצד שני, היה שם המון הומור מופרע של דרור נובלמן. והעונה השנייה הייתה דומה לשוברי גלים בעונה השנייה שלה! כמעט עד רמות שגרמו לי לתהות מה קרה שם.

שנת הסיכומים תחזור מחר. והפעם על סדרה שרועי ביקש ממני במיוחד לעשות לה סיקור, למרות שהיא נגמרה לא מזמן...​
 
למעלה