שנתיים לרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
11 לא היה נכנס לתוך רמת גן

מה כל כך מפלצתי בקווי X89?
דווקא הקווים האלה הם מהשינויים היותר טובים שיצרה הרפורמה. בייחוד 189.
ובכלל לא ברור לי מדוע הטרחת את עצמך לכתוב את כל הסקירה ההיסטורית הזאת. כל הדברים שכתבת נדונו כאן פעמים רבות ומאז לא היה שום חידוש.
את דעותי על הרפורמה הזאת לפרטיה כתבתי כאן כבר כמה פעמים ונראה לי שכל עוד אין שינוי, אין טעם שאחזור עליהם שוב.
מה שכן אני חייב לציין, הוא שלאחרונה יוצא לי להינות משינוי לטובה שבוצע ברפורמה. מדובר בקו 39 בו התחלתי לנסוע הרבה לאחרונה והאמת שאני די מבסוט ממנו.
אחד הקווים היותר נחמדים בדן. מגיע מהר ממרכז תל אביב לרמת גן, יותר מהיר והרבה יותר תדיר מקו 11 הישן, אותו הוא החליף בחלק ניכר מהמסלול.
11 לא היה נכנס לתוך רמת גן
התחנה היחידה שלו ברמת גן היתה התחנה הסופית בוינטר. אם כבר קוים שמקשרים את רמת גן למרכז תל אביב יש את 63 ו-61 שאולי לוקח להם קצת יותר זמן אבל הם גם יותר תדירים.

קח בחשבון ש-39 הוא יחסית מהיר פשוט כי הוא לא עולים אליו כמעט, וזה בגלל המסלול המסורבל שלו . אחרי השינוי האחרון ב-31 הקו בכלל הפך למיותר.
 

mister K

New member
עד דרך השלום 39 החליף את 11.

11 לא היה נכנס לתוך רמת גן
התחנה היחידה שלו ברמת גן היתה התחנה הסופית בוינטר. אם כבר קוים שמקשרים את רמת גן למרכז תל אביב יש את 63 ו-61 שאולי לוקח להם קצת יותר זמן אבל הם גם יותר תדירים.

קח בחשבון ש-39 הוא יחסית מהיר פשוט כי הוא לא עולים אליו כמעט, וזה בגלל המסלול המסורבל שלו . אחרי השינוי האחרון ב-31 הקו בכלל הפך למיותר.
עד דרך השלום 39 החליף את 11.
המשך המסלול זה כבר משהו אחר. לא היה לפני כן קו מהיר מדיזנגוף לאזור הזה של רמת גן ולכן מדובר בשיפור.
39 ממש לא מסורבל וממש לא מיותר. נכון שהוא לא נוסע מפוצץ כמו 61 ו-63, אבל יש לו מספיק נוסעים בשביל להצדיק את פעילותו בתדירות הנוכחית. הסיבה שיש לו פחות נוסעים היא משום שהוא מהיר ולא עובר במרכז רמת גן.
אם כבר אז 31 הוא קו מסורבל והוא גם מקשר לאזור אחר בתל אביב ומלה גווארדיה לא חופף ל-39. השינוי שנעשה ברפורמה הוא שבמקום שיהיו שלושה קווים שמגיעים לאותם מקומות (30, 31, 32) פיצלו את השירות לקווים 31, 39 ו-104.
 

droriko

New member
39 זה קו שממש מפסיד כסף

עד דרך השלום 39 החליף את 11.
המשך המסלול זה כבר משהו אחר. לא היה לפני כן קו מהיר מדיזנגוף לאזור הזה של רמת גן ולכן מדובר בשיפור.
39 ממש לא מסורבל וממש לא מיותר. נכון שהוא לא נוסע מפוצץ כמו 61 ו-63, אבל יש לו מספיק נוסעים בשביל להצדיק את פעילותו בתדירות הנוכחית. הסיבה שיש לו פחות נוסעים היא משום שהוא מהיר ולא עובר במרכז רמת גן.
אם כבר אז 31 הוא קו מסורבל והוא גם מקשר לאזור אחר בתל אביב ומלה גווארדיה לא חופף ל-39. השינוי שנעשה ברפורמה הוא שבמקום שיהיו שלושה קווים שמגיעים לאותם מקומות (30, 31, 32) פיצלו את השירות לקווים 31, 39 ו-104.
39 זה קו שממש מפסיד כסף
וכבר עברו שנתיים אז אי אפשר להגיד שלא הספיקו להכיר אותו. זה קו מיותר לגמרי וידעתי וכתבתי מראש שהוא יכשל, כמה אנשים מרמת גן כבר צריכים לקניון גבעתיים? כמה אנשים מיד אליהו כבר צריכים לסנטר? זה ש-11 היה מיותר לא אומר שצריך להחליף אותו, אם כבר להפך

הכיוון היחיד שיש בו נוסעים זה מדיזינגוף ליצחק שדה אבל לא מעבר.
 

mister K

New member
לפחות בין הסנטר לקניון גבעתיים יש לו נוסעים.

39 זה קו שממש מפסיד כסף
וכבר עברו שנתיים אז אי אפשר להגיד שלא הספיקו להכיר אותו. זה קו מיותר לגמרי וידעתי וכתבתי מראש שהוא יכשל, כמה אנשים מרמת גן כבר צריכים לקניון גבעתיים? כמה אנשים מיד אליהו כבר צריכים לסנטר? זה ש-11 היה מיותר לא אומר שצריך להחליף אותו, אם כבר להפך

הכיוון היחיד שיש בו נוסעים זה מדיזינגוף ליצחק שדה אבל לא מעבר.
לפחות בין הסנטר לקניון גבעתיים יש לו נוסעים.
אני בדרך כלל נוסע בשעת שפל ויש בערך 25-30 נוסעים באוטובוס בקטע הזה. בשעות הבוקר ובשעות אחר"צ המאוחרות יותר הוא גם מלא בעמידה.
אבל זה נכון שרוב הנוסעים מתחילים לעלות מהסנטר ולפני כן הוא די ריק.
 

alantan

New member
אולי יש מקום לאחד את 39 ו-239 עם קווי 61/161

לפחות בין הסנטר לקניון גבעתיים יש לו נוסעים.
אני בדרך כלל נוסע בשעת שפל ויש בערך 25-30 נוסעים באוטובוס בקטע הזה. בשעות הבוקר ובשעות אחר"צ המאוחרות יותר הוא גם מלא בעמידה.
אבל זה נכון שרוב הנוסעים מתחילים לעלות מהסנטר ולפני כן הוא די ריק.
אולי יש מקום לאחד את 39 ו-239 עם קווי 61/161
(דרך דיזנגוף). אומנם ייצור קו מפלצתי אבל יחסוך את הקטע המפסיד בין הסנטר למסוף רדינג ויוריד מכמות הקווים שמגיעים לכרמלית.

או שיש למישהו רעיון טוב יותר, ואני לא מתכוון לביטול קו 39...
 

droriko

New member
הקטע החזק של 39

אולי יש מקום לאחד את 39 ו-239 עם קווי 61/161
(דרך דיזנגוף). אומנם ייצור קו מפלצתי אבל יחסוך את הקטע המפסיד בין הסנטר למסוף רדינג ויוריד מכמות הקווים שמגיעים לכרמלית.

או שיש למישהו רעיון טוב יותר, ואני לא מתכוון לביטול קו 39...
הקטע החזק של 39
הוא בין דיזינגוף ליצחק שדה, חבל שביטלו את 139 שעשה את אותו קטע והשאירו דווקא אותו. אני מניח שכמו עם 11 ימשיכו להוריד את התדירות שלו עד שיבטלו אותו בכלל, בשבתות הוא כבר לא עובד.
 

mister K

New member
לדעתי 39 לא עבד בשבתות מלכתחילה.

הקטע החזק של 39
הוא בין דיזינגוף ליצחק שדה, חבל שביטלו את 139 שעשה את אותו קטע והשאירו דווקא אותו. אני מניח שכמו עם 11 ימשיכו להוריד את התדירות שלו עד שיבטלו אותו בכלל, בשבתות הוא כבר לא עובד.
לדעתי 39 לא עבד בשבתות מלכתחילה.
לא נסעתי מעולם בקו 11 החדש ולכן אני לא יודע כמה נוסעים יש לו, אבל את 39 אין סיכוי שיבטלו. אמנם הוא לא נוסע מפוצץ אבל מספר הנוסעים בהחלט מצדיק את הקו.
עובדה שהוא פועל כבר שנתיים בתדירות של כל 15 דקות רוב היום ועד עכשיו לא הורידו אותה (למעט קיצוץ יולי אוגוסט הקבוע שחל על רוב הקווים).
139 לא עבד כי היה לו מסלול לא טוב לקו שנוסע לתל השומר. המסלול של 104 הרבה יותר אטרקטיבי, אבל לדעתי צריך לבטל לו את הסיבוב דרך רחוב עודד ואת הכניסה המטומטמת לכורזין.
לעומתו, 39 זה קו שמגיע לשכונות בגבעתיים ורמת גן ולכן המסלול שלו ממרכז תל אביב מעולה. זאת לצד קווים אחרים שמקשרים מרמת גן לתמח"ת, לעזריאלי ולרכבת מרכז.
 

mister K

New member
מפלצתי זו לא מילה...

אולי יש מקום לאחד את 39 ו-239 עם קווי 61/161
(דרך דיזנגוף). אומנם ייצור קו מפלצתי אבל יחסוך את הקטע המפסיד בין הסנטר למסוף רדינג ויוריד מכמות הקווים שמגיעים לכרמלית.

או שיש למישהו רעיון טוב יותר, ואני לא מתכוון לביטול קו 39...
מפלצתי זו לא מילה...
אני לא חושב שיש מקום לקווים כאלה במערכת. קו כזה פשוט לא יהיה אמין.
 

mister K

New member
מה גם שלקווים 61/161 יש נוסעים כבר מהכרמלית.

מפלצתי זו לא מילה...
אני לא חושב שיש מקום לקווים כאלה במערכת. קו כזה פשוט לא יהיה אמין.
מה גם שלקווים 61/161 יש נוסעים כבר מהכרמלית.
 

guyweiss

New member
המזלגות במתכונתם הנוכחית הם בסדר גמור

מפלצתי זו לא מילה...
אני לא חושב שיש מקום לקווים כאלה במערכת. קו כזה פשוט לא יהיה אמין.
המזלגות במתכונתם הנוכחית הם בסדר גמור
 

droriko

New member
הם כולם יורדים בבית מעריב/יצחק שדה/המסגר

לפחות בין הסנטר לקניון גבעתיים יש לו נוסעים.
אני בדרך כלל נוסע בשעת שפל ויש בערך 25-30 נוסעים באוטובוס בקטע הזה. בשעות הבוקר ובשעות אחר"צ המאוחרות יותר הוא גם מלא בעמידה.
אבל זה נכון שרוב הנוסעים מתחילים לעלות מהסנטר ולפני כן הוא די ריק.
הם כולם יורדים בבית מעריב/יצחק שדה/המסגר
אף אחד לא ממשיך לגבעתיים. למה שמישהו שגר ליד הסנטר ירצה בכלל לנסוע לקניון גבעתיים?
 

mister K

New member
ממש לא. יש לך טעות.

הם כולם יורדים בבית מעריב/יצחק שדה/המסגר
אף אחד לא ממשיך לגבעתיים. למה שמישהו שגר ליד הסנטר ירצה בכלל לנסוע לקניון גבעתיים?
ממש לא. יש לך טעות.
רוב הנוסעים ממשיכים ליד אליהו וגבעתיים. כמעט אף אחד לא יורד בבית מעריב אלא בעיקר עולים שם.
אני נוסע איתו תמיד עד גבעתיים ויש נוסעים.
 

droriko

New member
אז אולי אנחנו מדברים על זמנים שונים

ממש לא. יש לך טעות.
רוב הנוסעים ממשיכים ליד אליהו וגבעתיים. כמעט אף אחד לא יורד בבית מעריב אלא בעיקר עולים שם.
אני נוסע איתו תמיד עד גבעתיים ויש נוסעים.
אז אולי אנחנו מדברים על זמנים שונים
אני בבוקר נסעתי בכל המשבצות שלו, אולי בצהריים זה משהו אחר (נראה לך שאריסטוקרט כמוני יעבוד צהריים?) הפעם היחידה שהוא קצתת מלא זה בשעות הלחץ מדיזינגוף ליצחק שדה, כשכל הצעירים ממרכז תל אביב נוסעים לאיזור יצחק שדה-בית מעריב.
 

mister K

New member
בבוקר העומס הוא בכיוון השני.

אז אולי אנחנו מדברים על זמנים שונים
אני בבוקר נסעתי בכל המשבצות שלו, אולי בצהריים זה משהו אחר (נראה לך שאריסטוקרט כמוני יעבוד צהריים?) הפעם היחידה שהוא קצתת מלא זה בשעות הלחץ מדיזינגוף ליצחק שדה, כשכל הצעירים ממרכז תל אביב נוסעים לאיזור יצחק שדה-בית מעריב.
בבוקר העומס הוא בכיוון השני.
משעות הצהריים אין הרבה שיורדים בבית מעריב. הרוב ממשיכים לגבעתיים.
 

droriko

New member
זהו שאני דיברתי על הבוקר

בבוקר העומס הוא בכיוון השני.
משעות הצהריים אין הרבה שיורדים בבית מעריב. הרוב ממשיכים לגבעתיים.
זהו שאני דיברתי על הבוקר
אלה שנוסעים בצהריים מן הסתם חוזרים הביתה. חשבתי בהתחלה שהתכוונת שהם נוסעים מתל אביב לעבוד בגבעתיים.
 

mister K

New member
יש גם תל אביבים שנוסעים איתו לעבודה בגבעתיים.

זהו שאני דיברתי על הבוקר
אלה שנוסעים בצהריים מן הסתם חוזרים הביתה. חשבתי בהתחלה שהתכוונת שהם נוסעים מתל אביב לעבוד בגבעתיים.
יש גם תל אביבים שנוסעים איתו לעבודה בגבעתיים.
אבל פחות מאשר בכיוון השני.
לי לא יוצא לנסוע בו בבוקר, אבל יוצא לי לראות אותו לפעמים בשעות האלו והוא הרבה פעמים מלא בעמידה לכיוון תל אביב.
אני נוסע בו לרוב בצהריים ולפעמים בערב. החל משעות הצהריים יש לא מעט נוסעים לכיוון רמת גן.
 

mister K

New member
והיעד של הרבה נוסעים הוא לא קניון גבעתיים.

הם כולם יורדים בבית מעריב/יצחק שדה/המסגר
אף אחד לא ממשיך לגבעתיים. למה שמישהו שגר ליד הסנטר ירצה בכלל לנסוע לקניון גבעתיים?
והיעד של הרבה נוסעים הוא לא קניון גבעתיים.
הרבה אנשים נוסעים עם 39 מאזור הסנטר לבתיהם ביד אליהו, תל חיים, גבעתיים ודרום מזרח רמת גן. זה הקו הכי מהיר שמקשר לשם.
בנוסף נוסעים איתו גם אנשים שעובדים בקניון גבעתיים, בבית פלאפון ובמגדל הורד. לא חסרים כאלה שגרים במרכז תל אביב.
 

guyweiss

New member
39 ממש לא מסורבל. בתל אביב נוסע דוך ליצחק שדה

11 לא היה נכנס לתוך רמת גן
התחנה היחידה שלו ברמת גן היתה התחנה הסופית בוינטר. אם כבר קוים שמקשרים את רמת גן למרכז תל אביב יש את 63 ו-61 שאולי לוקח להם קצת יותר זמן אבל הם גם יותר תדירים.

קח בחשבון ש-39 הוא יחסית מהיר פשוט כי הוא לא עולים אליו כמעט, וזה בגלל המסלול המסורבל שלו . אחרי השינוי האחרון ב-31 הקו בכלל הפך למיותר.
39 ממש לא מסורבל. בתל אביב נוסע דוך ליצחק שדה
 

mister K

New member
הוא נוסע לרמת גן בדרך הכי מהירה.

וגם מי שרוצה מרח' הירדן לתל אביב 39 מהיר מ-61
הוא נוסע לרמת גן בדרך הכי מהירה.
הוא מהיר משמעותית מקו 61. הסיבוב היחיד שהוא עושה הוא הסיבוב דרך משה דיין ובית גיל הזהב, מה שלרוב לא לוקח יותר מ-5 דקות לעומת נסיעה ישירה דרך הורודצקי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה