נכון, וגם לכרטיס נייר יש יכולת
אני לא רוצה רב-קו ואני לא חושב שמגיע לי (או לכל אחד אחר) קנס על זה.
זה ממש לא נכון להכריח את כולם לרכוש רב-קו. במדינות מערביות רבות יש כרטיסי נייר פשוטים שעושים את העבודה. גם ככרטיסיות, גם ככרטיסים לפרק זמן קצוב וגם ככרטיסים עם הנחות לזכאים. אין סיבה מוצדקת ואמיתית לאלץ את כולם להתמודד עם הכרטיס הלא מוצלח הזה.
הגיע הזמן שרכישת ובדיקת הכרטיסים תופקע לחלוטין מנהגי התח"צ. זה עובד ברקלת, זה עובד ברכבת והגיע הזמן שזה יעבוד גם בכל קווי האוטובוס. כרטיסים צריך לרכוש בחנויות, מכונות אוטומטיות ובקופות בתחנות מרכזיות. לא באוטובוס.
נכון, וגם לכרטיס נייר יש יכולת
גם לכרטיס ניייר יש יכולת טכנולוגית של ברקוד לסריקה, זה שלא עשו את זה בכרטיסים הקיימים לא אומר שאי אפשר, ברגע שיש עליו ברקוד אז בסריקה באמצעי הכרטוס אצל הנהג הוא יכול לעבור בכרטיס מעבר כמו רב קו.
לא עשו את זה מהסיבה הראשית שרצו שאנשים יעברו להשתמש דווקא ברב קו, שהוא כרטיס שאוגר מידע נרחב על הנוסעים ויכול לשמש את הגורמים הנוגעים לצרכנים שונים ומגוונים, ולהשקיע עכשיו בעוד כרטיס נייר חכם היה מיותר מבחינתם.
באשר להוצאת רכישת כרטיסים מנהגים והתעסקות עם רב קו וכל כרטיס אחר, מסכים לחלוטין!
משרד התחבורה עשה פיילוט של עליה מאחור, אבל זה רק פרמטר של בידוק שדווקא הוא התייעל מאז הרב קו, מה שהתסרבל עוד יותר הוא ההתעסקות הפיננסית עם הרב קו מול הנהג, על שלל החוזים והמרכיבים שבתוכו, שזה אחד הדברים ההזויים שנהג אמור להתעסק איתם בזמן נהיגה.