שנתיים לרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

אשרי1987

New member
זה לא יוריד רכב פרטי מהכביש מסיבה פשוטה

נוסעים בודדים יורידו כלי רכב מהכביש וצריך
לנהוג בשוויון כלפי כל הנוסעים
זה לא יוריד רכב פרטי מהכביש מסיבה פשוטה
כי זה יעודד אי הטענת רב קו ויגרום לכך שנוסעים מזדמנים יקנו כל הזמן כרטיס בודד מנייר וזה יעלה את זמן העיכובים בתחנות
 

אוהד11

New member
אושרי, טענותיך מגוחכות, זכותו של כל אדם ליסוע

זה לא יוריד רכב פרטי מהכביש מסיבה פשוטה
כי זה יעודד אי הטענת רב קו ויגרום לכך שנוסעים מזדמנים יקנו כל הזמן כרטיס בודד מנייר וזה יעלה את זמן העיכובים בתחנות
אושרי, טענותיך מגוחכות, זכותו של כל אדם ליסוע
בתחבורה ציבורית סדירה ואי אפשר להטיל עליו קנס בצורה של תשלום כפול או משולש רק משום שאין ברשותו רב-קו. ביחוד הדבר אסור כשהוא קיים במקומות אחרים ורק בגוש דן לא קיים
 

alantan

New member
אושרי צודק, לפחות בעיני הרשות הלונדונית

אושרי, טענותיך מגוחכות, זכותו של כל אדם ליסוע
בתחבורה ציבורית סדירה ואי אפשר להטיל עליו קנס בצורה של תשלום כפול או משולש רק משום שאין ברשותו רב-קו. ביחוד הדבר אסור כשהוא קיים במקומות אחרים ורק בגוש דן לא קיים
אושרי צודק, לפחות בעיני הרשות הלונדונית
http://www.tfl.gov.uk/corporate/media/newscentre/metro/26696.aspx

שים לב - מחיר נסיעה במזומן הוא כמעט פי שלוש ממחיר האויסטר (כמו רב קו) ברכבת התחתית וכ-66% יותר באוטובוס.

ההבדל הוא שאפשר לקנות אויסטר בכל תחנת תחתית ובהרבה תחנות רכבת רגילות וכן להזמין כרטיס כזה באינטרנט (הוא נשלח לביתך בדואר).
 

droriko

New member
אושרי צודק

אושרי, טענותיך מגוחכות, זכותו של כל אדם ליסוע
בתחבורה ציבורית סדירה ואי אפשר להטיל עליו קנס בצורה של תשלום כפול או משולש רק משום שאין ברשותו רב-קו. ביחוד הדבר אסור כשהוא קיים במקומות אחרים ורק בגוש דן לא קיים
אושרי צודק
כרטיסים מנייר סתם יעכבו את האוטובוס,וחוץ מזה מי שישתמש בזה זה לא נוסעים קבועים של הקו,מה שאומר שבשאר ימות השבוע הם בהחלט יכולים להשתמש באוטו.

אם כבר עושים כרטיס מעבר על נסיעה בודדת אז שיקנו אותה במכונה שעומדת בתחנה ולא יעכבו את האוטובוס.
 

raminec

New member
כרטיסים מנייר לא מעכבים אף אחד

אושרי צודק
כרטיסים מנייר סתם יעכבו את האוטובוס,וחוץ מזה מי שישתמש בזה זה לא נוסעים קבועים של הקו,מה שאומר שבשאר ימות השבוע הם בהחלט יכולים להשתמש באוטו.

אם כבר עושים כרטיס מעבר על נסיעה בודדת אז שיקנו אותה במכונה שעומדת בתחנה ולא יעכבו את האוטובוס.
כרטיסים מנייר לא מעכבים אף אחד
מכירת כרטיסים באוטובוס היא זו שמעכבת.
 

raminec

New member
כתבת:

נו ומה כתבתי עכשיו?
כתבת:
"אושרי צודק כרטיסים מנייר סתם יעכבו את האוטובוס"
אז זהו שכרטיס נייר לא מעכבים את האוטובוס, מכירת הכרטיסים על ידי הנהג כן.
"מי שישתמש בזה זה לא נוסעים קבועים של הקו,מה שאומר שבשאר ימות השבוע הם בהחלט יכולים להשתמש באוטו"
תח"צ זה שירות בסיסי לתושבים, צריך לתת אותו לנוסע גם אם הוא לא נוסע קבוע. נוסע מזדמן לא "בעונש".
 

droriko

New member
כתבת רק חצי אחד

כתבת:
"אושרי צודק כרטיסים מנייר סתם יעכבו את האוטובוס"
אז זהו שכרטיס נייר לא מעכבים את האוטובוס, מכירת הכרטיסים על ידי הנהג כן.
"מי שישתמש בזה זה לא נוסעים קבועים של הקו,מה שאומר שבשאר ימות השבוע הם בהחלט יכולים להשתמש באוטו"
תח"צ זה שירות בסיסי לתושבים, צריך לתת אותו לנוסע גם אם הוא לא נוסע קבוע. נוסע מזדמן לא "בעונש".
כתבת רק חצי אחד
זה המשך דברי: "אם כבר עושים כרטיס מעבר על נסיעה בודדת אז שיקנו אותה במכונה שעומדת בתחנה ולא יעכבו את האוטובוס"
 

אוהד11

New member
הצגת כרטיס או רב קו על צג המכשיר גוזלת אותו

אושרי צודק
כרטיסים מנייר סתם יעכבו את האוטובוס,וחוץ מזה מי שישתמש בזה זה לא נוסעים קבועים של הקו,מה שאומר שבשאר ימות השבוע הם בהחלט יכולים להשתמש באוטו.

אם כבר עושים כרטיס מעבר על נסיעה בודדת אז שיקנו אותה במכונה שעומדת בתחנה ולא יעכבו את האוטובוס.
הצגת כרטיס או רב קו על צג המכשיר גוזלת אותו
זמן
 

droriko

New member
לא נכון

הצגת כרטיס או רב קו על צג המכשיר גוזלת אותו
זמן
לא נכון
כי הרבה פעמים,הנוסע נותן לנהג יותר מסכום הנסיעה ולוקח זמן עד שהוא מחזיר לו עודף(אפילו אם הוא נתן לו 10 שקל)ואם זה נהג שלט יודע לעבוד אז בכלל. גם הרבה פעמים הנוסעים המזדמנים שמשלמים על נסיעה אחת שואלים את הנהג שאלות של מודיעין או של מחירי נסיעה וזה גם גוזל מהזמן.
 

אוהד11

New member
לנוסע שמצמיד כרטיס שנרכש באוטובוס אחר

לא נכון
כי הרבה פעמים,הנוסע נותן לנהג יותר מסכום הנסיעה ולוקח זמן עד שהוא מחזיר לו עודף(אפילו אם הוא נתן לו 10 שקל)ואם זה נהג שלט יודע לעבוד אז בכלל. גם הרבה פעמים הנוסעים המזדמנים שמשלמים על נסיעה אחת שואלים את הנהג שאלות של מודיעין או של מחירי נסיעה וזה גם גוזל מהזמן.
לנוסע שמצמיד כרטיס שנרכש באוטובוס אחר
במסגרת 90 הדקות לא צריך לקחת יותר מאשר הצמדת הרב-קו.
חוץ מזה, אם טענתך היתה נכונה, לא היו מפעילים את הכרטיסים לנוסעים מזדמנים בירושלים ובחיפה.
 
כרטיסי המעבר מנייר בירושלים ובחיפה לא גוזלים

לנוסע שמצמיד כרטיס שנרכש באוטובוס אחר
במסגרת 90 הדקות לא צריך לקחת יותר מאשר הצמדת הרב-קו.
חוץ מזה, אם טענתך היתה נכונה, לא היו מפעילים את הכרטיסים לנוסעים מזדמנים בירושלים ובחיפה.
כרטיסי המעבר מנייר בירושלים ובחיפה לא גוזלים
זמן.
חסכון בזמן זו לא הסיבה שהם לא קיימים בגוש-דן, אלא ריבוי המפעילים בגוש-דן.
אבל זה בהחלט נכון שאם כרטיסי מעבר יכולים לעבוד בירושלים בשיתוף של אגד וסיטיפס ויוכלו לעבוד בחיפה בשיתוף של אגד ודן בצפון, אז אין סיבה שלא יוכלו לעבוד בגוש דן בשיתוף של דן, אגד, קווים ומטרופולין.
לדעתי הכיוון שיילכו אליו בעתיד יהיה הפוך - גם בחיפה ובירושלים כרטיסי המעבר יהיו רק ברב-קו, כי זו המגמה של משרד התחבורה ושל המפעילים. לצמצם את כרטיסי הנייר ולהרחיב את השימוש ברב-קו.
ברכבת, ברכבת הקלה בירושלים ובקרוב גם במטרונית ניתן לטעון כרטיס לנסיעה בודדת ברב-קו. כאשר זה יתאפשר גם בחברות האוטובוסים יתקרב הסוף של כרטיסי הנייר גם לנוסעים מזדמנים.
אני לא קובע אם זה טוב או רע, אבל אין ספק שזה התהליך ועברה הנקודה שבה ניתן לעצור את התהליך הזה.
 

droriko

New member
לגבי האוטובוס השני אתה צודק

לנוסע שמצמיד כרטיס שנרכש באוטובוס אחר
במסגרת 90 הדקות לא צריך לקחת יותר מאשר הצמדת הרב-קו.
חוץ מזה, אם טענתך היתה נכונה, לא היו מפעילים את הכרטיסים לנוסעים מזדמנים בירושלים ובחיפה.
לגבי האוטובוס השני אתה צודק
הבעיה היא עם האוטובוס הראשון
 

droriko

New member
אני מסכים שלא צריך לקפח אותו

בכל מקרה, לא צודק לקפח נוסע מזדמן
אני מסכים שלא צריך לקפח אותו
גם אני חושב שזה מטופש לא לעשות מעבר לכרטיס בודד, לדעתי יש רק פיתרון אחד-להוציא את הקופה מהאוטובוס.
 

cwen

New member
ואת זה ניתן לפתור על ידי מכונות מכירה מחוץ

זה לא יוריד רכב פרטי מהכביש מסיבה פשוטה
כי זה יעודד אי הטענת רב קו ויגרום לכך שנוסעים מזדמנים יקנו כל הזמן כרטיס בודד מנייר וזה יעלה את זמן העיכובים בתחנות
ואת זה ניתן לפתור על ידי מכונות מכירה מחוץ
לאוטובוס. זה לא הגיוני שאדם לא יכול לנסוע נסיעה אחת בודדת בלי תשלום מראש.

אפילו עם רב קו אין אפשרות לשלם על נסיעה אחת ולקבל נסיעת המשך במסגרת 90 דקות. חייבים לשלם לפחות על שתיים.
 

raminec

New member


טוב מאוד שאין מעבר עם כרטיס בודד מנייר
זה סתם יעודד אנשים לסוע בלי רב-קו ולסוע כל פעם עם תשלום עבור כרטיס נסיעה בודד מה שיגרום לעיכובים בתחנה
צריך בירושלים וחיפה לבטל את המעברם באמצעות כרטיס נסיעה בודד ולאפשר כרטיסיה לשתי נסיעות במקום

אני לא רוצה רב-קו ואני לא חושב שמגיע לי (או לכל אחד אחר) קנס על זה.
זה ממש לא נכון להכריח את כולם לרכוש רב-קו. במדינות מערביות רבות יש כרטיסי נייר פשוטים שעושים את העבודה. גם ככרטיסיות, גם ככרטיסים לפרק זמן קצוב וגם ככרטיסים עם הנחות לזכאים. אין סיבה מוצדקת ואמיתית לאלץ את כולם להתמודד עם הכרטיס הלא מוצלח הזה.
הגיע הזמן שרכישת ובדיקת הכרטיסים תופקע לחלוטין מנהגי התח"צ. זה עובד ברקלת, זה עובד ברכבת והגיע הזמן שזה יעבוד גם בכל קווי האוטובוס. כרטיסים צריך לרכוש בחנויות, מכונות אוטומטיות ובקופות בתחנות מרכזיות. לא באוטובוס.
 
נכון, וגם לכרטיס נייר יש יכולת


אני לא רוצה רב-קו ואני לא חושב שמגיע לי (או לכל אחד אחר) קנס על זה.
זה ממש לא נכון להכריח את כולם לרכוש רב-קו. במדינות מערביות רבות יש כרטיסי נייר פשוטים שעושים את העבודה. גם ככרטיסיות, גם ככרטיסים לפרק זמן קצוב וגם ככרטיסים עם הנחות לזכאים. אין סיבה מוצדקת ואמיתית לאלץ את כולם להתמודד עם הכרטיס הלא מוצלח הזה.
הגיע הזמן שרכישת ובדיקת הכרטיסים תופקע לחלוטין מנהגי התח"צ. זה עובד ברקלת, זה עובד ברכבת והגיע הזמן שזה יעבוד גם בכל קווי האוטובוס. כרטיסים צריך לרכוש בחנויות, מכונות אוטומטיות ובקופות בתחנות מרכזיות. לא באוטובוס.
נכון, וגם לכרטיס נייר יש יכולת
גם לכרטיס ניייר יש יכולת טכנולוגית של ברקוד לסריקה, זה שלא עשו את זה בכרטיסים הקיימים לא אומר שאי אפשר, ברגע שיש עליו ברקוד אז בסריקה באמצעי הכרטוס אצל הנהג הוא יכול לעבור בכרטיס מעבר כמו רב קו.
לא עשו את זה מהסיבה הראשית שרצו שאנשים יעברו להשתמש דווקא ברב קו, שהוא כרטיס שאוגר מידע נרחב על הנוסעים ויכול לשמש את הגורמים הנוגעים לצרכנים שונים ומגוונים, ולהשקיע עכשיו בעוד כרטיס נייר חכם היה מיותר מבחינתם.

באשר להוצאת רכישת כרטיסים מנהגים והתעסקות עם רב קו וכל כרטיס אחר, מסכים לחלוטין!
משרד התחבורה עשה פיילוט של עליה מאחור, אבל זה רק פרמטר של בידוק שדווקא הוא התייעל מאז הרב קו, מה שהתסרבל עוד יותר הוא ההתעסקות הפיננסית עם הרב קו מול הנהג, על שלל החוזים והמרכיבים שבתוכו, שזה אחד הדברים ההזויים שנהג אמור להתעסק איתם בזמן נהיגה.
 

ציוניסט

New member
איך עובדת כרטיסיית נייר מבלי שהנהג מנקב אותה?


אני לא רוצה רב-קו ואני לא חושב שמגיע לי (או לכל אחד אחר) קנס על זה.
זה ממש לא נכון להכריח את כולם לרכוש רב-קו. במדינות מערביות רבות יש כרטיסי נייר פשוטים שעושים את העבודה. גם ככרטיסיות, גם ככרטיסים לפרק זמן קצוב וגם ככרטיסים עם הנחות לזכאים. אין סיבה מוצדקת ואמיתית לאלץ את כולם להתמודד עם הכרטיס הלא מוצלח הזה.
הגיע הזמן שרכישת ובדיקת הכרטיסים תופקע לחלוטין מנהגי התח"צ. זה עובד ברקלת, זה עובד ברכבת והגיע הזמן שזה יעבוד גם בכל קווי האוטובוס. כרטיסים צריך לרכוש בחנויות, מכונות אוטומטיות ובקופות בתחנות מרכזיות. לא באוטובוס.
איך עובדת כרטיסיית נייר מבלי שהנהג מנקב אותה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה