שנתיים לרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
קו 52 אכן לא ברור

31 אכן מסורבל להקיא
65 מיותר,והשינוי האחרון שלו באורדע אכן מסרבל אותו,בעיקר שיש עוד קוים שנוסעים שיש שם.

52 עושה סיבוב מטומטם בכיכר נוח,אם כבר היה עדיף ש-57 יסע לעתידים ולא הוא,כמו שהיה לפני הרפורמה(רק שאז זה היה חלופות)
קו 52 אכן לא ברור
מעניין אם בכלל כמות הנוסעים שלו עלתה, בעקבות השינוי במסלול.
קודם לכן מסלולו היה מהיר, יחסית, כאשר הוא נסע רק בדרך בן גוריון. לא מובן השינוי שלו.
 
איזו החלפה נעשתה בין 18 ל-25?

לגבי חלק מטענות שהועלו בשרשור
קו 39 מיותר-לדעתי קו 39 ממש לא מיותר הוא קו שנותן גישה מהירה מאזור רמת עמידר ומזרח גבעתיים אל אזור קרליבך ודיזנגוף
מדיזנגוף סנטר לרמת עמידר קו 39 מהיר יותר מקו 61
החלפה בין קוים 18,25 -זה שיפר את מסלול קו 18 אבל הפך את קו 25 לאיטי ומסורבל
קו 33-מה אתה מציע במקום הסיבוב בצפון תל אביב ?
קוים 89,189-שני קוים מסורבלים,השינוי שבוצע במסלול קו 89 בצפון-מזרח ת"א רק הפך אותו למסורבל יותר
קו 60-מסלולו הנוכחי טוב יותר מהקודם,אבל לדעתי צריך היה לעשות קו אחד במסלול הישן וקו אחר במסלול הנוכחי
איזו החלפה נעשתה בין 18 ל-25?
 

mister K

New member
החלפה במסלולים בין אלנבי לשד' ירושלים.

איזו החלפה נעשתה בין 18 ל-25?
החלפה במסלולים בין אלנבי לשד' ירושלים.
עד הרפורמה 18 היה ממשיך מאלנבי ישר לעליה, ימינה לסלמה ושמאלה לשד' ירושלים. 25 נסע במשך שנים דרך מונטיפיורי, מסוף כרמלית והטיילת.
ברפורמה פשוט החליפו בין המסלולים, מה שייעל את שני הקווים.
 
תודה

החלפה במסלולים בין אלנבי לשד' ירושלים.
עד הרפורמה 18 היה ממשיך מאלנבי ישר לעליה, ימינה לסלמה ושמאלה לשד' ירושלים. 25 נסע במשך שנים דרך מונטיפיורי, מסוף כרמלית והטיילת.
ברפורמה פשוט החליפו בין המסלולים, מה שייעל את שני הקווים.
תודה
 

אורי404

New member
לא ליטשו את הפעימה השנייה ולא המשיכו לשלישית

שנתיים לרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן
אתמול 1.7.2013 מלאו שנתיים לצאת הפעימה השניה בתוכנית לארגון מחדש בתחבורה הציבורית ,היו שיפורים לצד שינויים גרועים
שיצאה לדרך הפעימה השניה בתוטכנית לארגון מחדש שופר מאוד מערך הכרטוס בגוש דן,על ידי יצירת אזורי תעריפים מורחבים
הטמעת כרטיס מעבר המוטען על כרטיס הרב קו המאפשר מעברים ללא הגבלה בין ארבעת מפעילי התח"צ העיקריים(אגד,דן,קוים ומטרופולין) במשך 90 דקות בין כל הקוים בהם ניתן לסוע בתחום אזור התעריף שבו תקף הכרטיס והרחבת גבולות כרטיסי החופשי חודשי
וחופשי יומי ויצירת כרטוס משותף בין המפעילים.
שנויים חיוביים נוספים היו קוים 39,139,239 שהיו שלושה קווי מזלג חדשים שחיברו בצורה יעילה את מסוף רדינג ומרכז ת"א(רחוב דיזנגוף,שדרות בן ציון,הבימה)אל דרך דרום מזרח העיר שנסעו בציר המהיר דרך קרליבך ויצחק שדה.

קוים אלו החליפו את קו 11 הישן של דן שהיה קו מסורבל ובלתי יעיל
בנוסף נפתחו קוים 71,171 אשר התווספו לקו74אׁ(271 בצאת הפעימה השניה),ויצרו חיבור טוב ומהיר בין אזור צפון ת"א לחולון
(71 לקרית החינוך,171 לרמת אביב ואוניברסיטה,271 לחלק הפנימי של האוניברסיטה)משם המשיכו דרך סמינר הקיבוצים,דרך נמיר
דרך בגין,רחוב המסגר,רכבת ההגנה,צומת הולץ,צומת חולון,כיכר קוגל ומשם כל אחד משלוש הקוים נתן חיבור למקומות שונים בחולון
(71 לשדרות קוגל,עיריית חולון,הופיין,ברקת,קרית בן גוריון,171 לרחובות המעפילים,אילת,שכונת ג'סי כהן,אהרונוביץ ופארק אתגרים
271 לשנקר,ההסתדרות,ושכונת קרית שרת)
שנויים טובים נוספים היו פתיחת קו הרוחב 99 אשר נסע ממסוף אזור למרינה בבת ים דרך אזור תעשייה חולון,אלופי צה"ל,גולדה מאיר
שדרות הופיין,תחנת רכבת יוספטל,משם המשיך לרחוב בת ים(יוספטל,בן גוריון)) וסיים אז במרינה בבת ים
לצד השינויים החיוביים היו גם שינויים גרועים כגון:העברת מסלול קו 9 דרך רחוב קפלן ועזריאלי מה שהאריך מאוד את משך הנסיעה
והפך אותו מקו יעיל לקו לא יעיל,ביטול הקוים הבאים, 20 שגרם לביטול הקישור בין שכונת רמת החייל,קניון איילון,ואבא הלל למרכז ת"א
ביטול קוים 21,46,53,35,86 ,סירבול המסלול של קו 67 ויצירת קווים מפלצתיים 89,189,289
לאחר ישום הפעימה השניה בתוכנית לארגון מחדש נוצרו מספר פעימות תיקון שנועדו לתקן פרצות שנוצרו במערך הקוים,אך פעימות אלו
לרוב כיסו חורים שנוצרו באופן חלקי,אך יצרו פרצות רבות חדשות
פעימת התיקונים של 5.8.2011
קו 26 סורבל טיפה מסלול הקו שהועתק מדרך בגין ושדרות הר ציון אל רחוב המסגר,רכבת ההגנה,צומת הולץ וחולון על מנת לתת פיצוי ל
ביטול קו 86 בצאת הפעימה השניה,שינוי זה נתן פיצוי חלקי בלבד לקו 86 שפעל ביעילות טרם ביטולו,והפך את קו 26 ליעיל פחות
קו 41 בוטל במסווה של שינוי מסלול על מנת לתת פיצוי חלקי לביטול קו 46
תחנת המוצא של קו 40 הועברה לרכבת האוניברסיטה,עקב צפיפות במסוף עתידים ובעקבות כך נותק הקישור בין רחוב בני אפרים
לקניון איילון.
מסלול קו 31 הפך למסורבל עם הארכת מסלול הקו לרמת עמידר ,שינוי שנועד לפצות על ביטול קו 30.
מסלול קו 61 הוחזר לרחוב הירדן
הקישור בין בית חולים איכילוב לשכונת רמת החייל הוחזר על ידי שינוי במסלול קו 89
ב1.9.2011 הועברה תחנת המוצא של קו 289 לאוניברסיטת ת"א מאותה הסיבה שהועברה לשם חודש קודם תחנת המוצא של קו 40
כמו כן הועבר מסלול קו 42 לבית מעריב ועזריאלי בכך פורק מזלג נוסף 42/142 בנוסף למזלג 26,126 שפורק קודם לכן
ב16.3.2012 חלו פעימת תיקונים נוספת בה חלו לרוב שינויים קטנים כמו העתקת מסלול לרחוב מקביל (כמו קו 17 שמסלול הועבר מרחוב
הכובשים לרחוב הירקון)והכנסת מסלול קו 26 לתוך שיכון ל'
השנויים העיקריים בפעימה זו היו
הרס מזלג 39,139,239 שהיה אחד משני המזלגות היעילים על ידי,ביטול קו 139 היעיל והסטת מסלול קו 239 דרך קפלן וקניון עזריאלי
שינוי שהפך את קו 239 לאיטי
ביטול קו 139,גרם להארכת קו 104 לתל השומר מה שהפך קו זה למסורבל וקו עוד יותר לא יעיל
בנוסף האורך קו 22 למסוף כרמלית והשיב את החיבור בין מרכז ת"א לשכונות הדר יוסף וצהלה
מסלול קו 61 הוחזר לרחוב דיזנגוף והוחזר הקישור בין רחוב דיזנגוף לרחוב ארלוזורוב ולרכבת מרכז
מסלול קוים 2 ו2א של חולון הוצא משכונת אגרובנק בחולון מה שגרם לכך שאין אוטובוס שעובר שם ורחוב מקוה ישראל בחולון
לא ליטשו את הפעימה השנייה ולא המשיכו לשלישית
היו דברים, שהיה מוטב ללטש ברפורמה בפעימה השנייה.
מעבר לריענון קווי אוטובוס שונים, את תחום הכרטוס היה טוב לשפר.
יש שיפור במיזוג ארבעת חברות האוטובוסים הבולטות בגוש דן. אולם יש חברות אוטובוסים נוספות הפועלות באזור. גם מבחינת הרכבת (כוונתי בין היתר לקו ראשון לציון-תל אביב/בני ברק, אבל לא רק אליו), המחירים עדיין גבוהים ויש סרבול עם החוזים השונים ברכבת.
חלפו שנתיים מאז הפעימה השנייה, שלמיטב ידיעתי היא הכי מורכבות, בהשוואה ליתר הפעימות. למרות הזמן הרב שעבר, טרם המשיכו עם הפעימות הבאות. מתבקש הלאה לשפר מסלולי אוטובוסים שונים ולפתוח קווים שונים ולבצע שינויים בתחום הכרטוס. למשל לפתוח 'אזור' נוסף לשלושת האזורים, שבו יהיה הכרטוס ושינוי בתעריפי הנסיעה.
 

amit1270

New member
אין שום כוונה להמשיך לפעימות הנוספות

לא ליטשו את הפעימה השנייה ולא המשיכו לשלישית
היו דברים, שהיה מוטב ללטש ברפורמה בפעימה השנייה.
מעבר לריענון קווי אוטובוס שונים, את תחום הכרטוס היה טוב לשפר.
יש שיפור במיזוג ארבעת חברות האוטובוסים הבולטות בגוש דן. אולם יש חברות אוטובוסים נוספות הפועלות באזור. גם מבחינת הרכבת (כוונתי בין היתר לקו ראשון לציון-תל אביב/בני ברק, אבל לא רק אליו), המחירים עדיין גבוהים ויש סרבול עם החוזים השונים ברכבת.
חלפו שנתיים מאז הפעימה השנייה, שלמיטב ידיעתי היא הכי מורכבות, בהשוואה ליתר הפעימות. למרות הזמן הרב שעבר, טרם המשיכו עם הפעימות הבאות. מתבקש הלאה לשפר מסלולי אוטובוסים שונים ולפתוח קווים שונים ולבצע שינויים בתחום הכרטוס. למשל לפתוח 'אזור' נוסף לשלושת האזורים, שבו יהיה הכרטוס ושינוי בתעריפי הנסיעה.
אין שום כוונה להמשיך לפעימות הנוספות
התכנון הפרברי מתבסס על רשת הקווים של נת"ע, וזה מייתר את הפעימה השלישית.
 

אורי404

New member
עמית, אני חושב (אך לא בטוח), שהיה תכנון הלאה

אין שום כוונה להמשיך לפעימות הנוספות
התכנון הפרברי מתבסס על רשת הקווים של נת"ע, וזה מייתר את הפעימה השלישית.
עמית, אני חושב (אך לא בטוח), שהיה תכנון הלאה
עד כמה, שהבנתי היה תכנון של המשך פעימות להמשך האזורים, הסובבים את אזור תל אביב-גבעתיים-רמת גן-בני ברק-חולון-בת ים.
לבצע שינויים בפתח תקווה, בקרית אונו, יהוד והסביבה, בראשון לציון.
אם אני לא טועה, לא רק בגוש דן, אלא גם מחוץ לגוש דן, כמו למשל אזור רמלה-לוד ואזור השרון הדרומי (רמת השרון, הרצליה וכו').
 

amit1270

New member
בוודאי שהיה תכנון

עמית, אני חושב (אך לא בטוח), שהיה תכנון הלאה
עד כמה, שהבנתי היה תכנון של המשך פעימות להמשך האזורים, הסובבים את אזור תל אביב-גבעתיים-רמת גן-בני ברק-חולון-בת ים.
לבצע שינויים בפתח תקווה, בקרית אונו, יהוד והסביבה, בראשון לציון.
אם אני לא טועה, לא רק בגוש דן, אלא גם מחוץ לגוש דן, כמו למשל אזור רמלה-לוד ואזור השרון הדרומי (רמת השרון, הרצליה וכו').
בוודאי שהיה תכנון
אבל הביצוע בוטל למעשה.
 

אורי404

New member
בכל מקרה נדרשים שינויים

בוודאי שהיה תכנון
אבל הביצוע בוטל למעשה.
בכל מקרה נדרשים שינויים
כאמור סדר בתחום הכרטוס (כרטוס משותף ותמחור אחיד) ושינויים בפריסת הקווים. לא שינוי קיצוני, כפי שנעשה בפעימה השנייה, אלא שינוי שקול והגיוני יותר.
 

amit1270

New member
שינויים נקודתיים בקווים נעשים כל הזמן

בכל מקרה נדרשים שינויים
כאמור סדר בתחום הכרטוס (כרטוס משותף ותמחור אחיד) ושינויים בפריסת הקווים. לא שינוי קיצוני, כפי שנעשה בפעימה השנייה, אלא שינוי שקול והגיוני יותר.
שינויים נקודתיים בקווים נעשים כל הזמן
עם או בלי קשר לתכניות של נתיבי איילון.

לגבי כרטוס - אני חושב שהכדור בידיים של משרד התחבורה ורשות התח"צ שטרם הוקמה.
 

אורי404

New member
לגבי רשות התח"צ

שינויים נקודתיים בקווים נעשים כל הזמן
עם או בלי קשר לתכניות של נתיבי איילון.

לגבי כרטוס - אני חושב שהכדור בידיים של משרד התחבורה ורשות התח"צ שטרם הוקמה.
לגבי רשות התח"צ
כיום יש אגף תחבורה ציבורית. האם לא ניתן דרכו לבצע את השינויים?
 

amit1270

New member
מן הסתם, כפי שזה נעשה במקומות אחרים

לגבי רשות התח"צ
כיום יש אגף תחבורה ציבורית. האם לא ניתן דרכו לבצע את השינויים?
מן הסתם, כפי שזה נעשה במקומות אחרים
הכול שאלה של מוטיבציה, רצון, יכולת וכסף.
 

nitsansh

New member
התכנון היה שיהיה כרטוס משותף מנתניה עד אשדוד

עמית, אני חושב (אך לא בטוח), שהיה תכנון הלאה
עד כמה, שהבנתי היה תכנון של המשך פעימות להמשך האזורים, הסובבים את אזור תל אביב-גבעתיים-רמת גן-בני ברק-חולון-בת ים.
לבצע שינויים בפתח תקווה, בקרית אונו, יהוד והסביבה, בראשון לציון.
אם אני לא טועה, לא רק בגוש דן, אלא גם מחוץ לגוש דן, כמו למשל אזור רמלה-לוד ואזור השרון הדרומי (רמת השרון, הרצליה וכו').
התכנון היה שיהיה כרטוס משותף מנתניה עד אשדוד
ובמזרח עד מודיעין.
אם זה בוטל אז חבל מאד כי עשו רק רבע מהתכנית.
 
אם יש כוונה להרחיב את הכרטוס המשותף, אז המבחן

התכנון היה שיהיה כרטוס משותף מנתניה עד אשדוד
ובמזרח עד מודיעין.
אם זה בוטל אז חבל מאד כי עשו רק רבע מהתכנית.
אם יש כוונה להרחיב את הכרטוס המשותף, אז המבחן
צריך להיות כבר בסוף השנה הזו / תחילת השנה הבאה, כאשר יושלם יישום מכרז חשמונאים-רמלוד.
אם לא יכללו את לוד, רמלה, באר יעקב, שוהם, מודיעין (וגם את נתב"ג) בכרטוס המשותף, למרות שקווים (אחת מארבע חברות הרפורמה) תשלוט בהן, אז זו תהיה הוכחה שהכרטוס המשותף נעצר באזורים 1, 21, 22.
גם אי הכללת נס ציונה ורחובות בכרטוס המשותף, שבהן שולטת אגד (עוד אחת מארבע חברות הרפורמה) מעידה משהו.
אם יש כוונה אמיתית להרחיב את הכרטוס המשותף אין שום סיבה שבתחילת 2014 לוד, רמלה, באר יעקב, שוהם, מודיעין, נס ציונה, רחובות ונתב"ג לא ייכללו בו.
הגיע הזמן שגם קו הרכבת הוד השרון - ראשון לציון משה דיין ייכלל בו.
ואם ייכללו את היישובים שציינתי בכרטוס המשותף, אז גם קווי/קטעי הרכבת ת"א - הראשונים, ת"א - לוד/רמלה, הרצליה - רחובות ות"א - נתב"ג - מודיעין צריכים להיכלל בכרטוס המשותף.

אני לא רואה שום סיבה להתלות צעדים כאלו ברשת הקווים של נת"ע שתהיה אולי בעוד עשור, אולי בעוד שני עשורים.
 

אורי404

New member


אם יש כוונה להרחיב את הכרטוס המשותף, אז המבחן
צריך להיות כבר בסוף השנה הזו / תחילת השנה הבאה, כאשר יושלם יישום מכרז חשמונאים-רמלוד.
אם לא יכללו את לוד, רמלה, באר יעקב, שוהם, מודיעין (וגם את נתב"ג) בכרטוס המשותף, למרות שקווים (אחת מארבע חברות הרפורמה) תשלוט בהן, אז זו תהיה הוכחה שהכרטוס המשותף נעצר באזורים 1, 21, 22.
גם אי הכללת נס ציונה ורחובות בכרטוס המשותף, שבהן שולטת אגד (עוד אחת מארבע חברות הרפורמה) מעידה משהו.
אם יש כוונה אמיתית להרחיב את הכרטוס המשותף אין שום סיבה שבתחילת 2014 לוד, רמלה, באר יעקב, שוהם, מודיעין, נס ציונה, רחובות ונתב"ג לא ייכללו בו.
הגיע הזמן שגם קו הרכבת הוד השרון - ראשון לציון משה דיין ייכלל בו.
ואם ייכללו את היישובים שציינתי בכרטוס המשותף, אז גם קווי/קטעי הרכבת ת"א - הראשונים, ת"א - לוד/רמלה, הרצליה - רחובות ות"א - נתב"ג - מודיעין צריכים להיכלל בכרטוס המשותף.

אני לא רואה שום סיבה להתלות צעדים כאלו ברשת הקווים של נת"ע שתהיה אולי בעוד עשור, אולי בעוד שני עשורים.
 

nitsansh

New member
לא היתה סיבה לא לצרף את אזור רמלוד גם קודם

אם יש כוונה להרחיב את הכרטוס המשותף, אז המבחן
צריך להיות כבר בסוף השנה הזו / תחילת השנה הבאה, כאשר יושלם יישום מכרז חשמונאים-רמלוד.
אם לא יכללו את לוד, רמלה, באר יעקב, שוהם, מודיעין (וגם את נתב"ג) בכרטוס המשותף, למרות שקווים (אחת מארבע חברות הרפורמה) תשלוט בהן, אז זו תהיה הוכחה שהכרטוס המשותף נעצר באזורים 1, 21, 22.
גם אי הכללת נס ציונה ורחובות בכרטוס המשותף, שבהן שולטת אגד (עוד אחת מארבע חברות הרפורמה) מעידה משהו.
אם יש כוונה אמיתית להרחיב את הכרטוס המשותף אין שום סיבה שבתחילת 2014 לוד, רמלה, באר יעקב, שוהם, מודיעין, נס ציונה, רחובות ונתב"ג לא ייכללו בו.
הגיע הזמן שגם קו הרכבת הוד השרון - ראשון לציון משה דיין ייכלל בו.
ואם ייכללו את היישובים שציינתי בכרטוס המשותף, אז גם קווי/קטעי הרכבת ת"א - הראשונים, ת"א - לוד/רמלה, הרצליה - רחובות ות"א - נתב"ג - מודיעין צריכים להיכלל בכרטוס המשותף.

אני לא רואה שום סיבה להתלות צעדים כאלו ברשת הקווים של נת"ע שתהיה אולי בעוד עשור, אולי בעוד שני עשורים.
לא היתה סיבה לא לצרף את אזור רמלוד גם קודם
ולצרף עוד מפעילים שפועלים בגוש דן (נתיב אקספרס, אפיקים, ואוליה).
תכננו את הרפורמה במשך 10 שנים. על הניר זה היה טוב, ביישום בשטח היו כשלים גדולים.
היה ועדיין יש צורך בשינוי כולל של מערכת התחבורה הציבורית אבל בינתיים עשו רק שינויים נקודתיים.
 
כאשר מבצעים מהלך כזה, יש הגיון לבצע אותו

לא היתה סיבה לא לצרף את אזור רמלוד גם קודם
ולצרף עוד מפעילים שפועלים בגוש דן (נתיב אקספרס, אפיקים, ואוליה).
תכננו את הרפורמה במשך 10 שנים. על הניר זה היה טוב, ביישום בשטח היו כשלים גדולים.
היה ועדיין יש צורך בשינוי כולל של מערכת התחבורה הציבורית אבל בינתיים עשו רק שינויים נקודתיים.
כאשר מבצעים מהלך כזה, יש הגיון לבצע אותו
בהדרגה ולבדוק את אופן פעולתו עם מפעילים מסויימים לפני שמצרפים מפעילים נוספים. נכון שכיום אפשר לצרף מפעילים נוספים, אבל על אחת כמה וכמה צריך להרחיב את הכרטוס המשותף לאזורים בהם פועלות המפעילות שכבר כלולות בכרטוס המשותף.
המפעיל הנוסף שהכי חשוב בשלב זה לצרף לכרטוס המשותף, ובמקביל לטפל במחירים שלו, זו רכבת ישראל.
באתר www.busline.gov.il בתחתית הדף מופיעים הלוגו של חמש מפעילות - דן, אגד, קווים, מטרופולין ו...רכבת ישראל. הגיע הזמן שדין הרכבת אכן יהיה כדין ארבע המפעילות האחרות.
אין טעם להשקיע בצירוף ויאוליה (וגם לא בצירוף סופרבוס) כשהשירות של זו בגוש דן רבתי הולך ומדלדל. בנתיב אקספרס ובאפיקים יש טעם, אבל הרכבת צריכה להיות בסדר עדיפות גבוה יותר.
 

nitsansh

New member
העניין הוא שצריך להרחיב את אזור הכרטוס המשותף

כאשר מבצעים מהלך כזה, יש הגיון לבצע אותו
בהדרגה ולבדוק את אופן פעולתו עם מפעילים מסויימים לפני שמצרפים מפעילים נוספים. נכון שכיום אפשר לצרף מפעילים נוספים, אבל על אחת כמה וכמה צריך להרחיב את הכרטוס המשותף לאזורים בהם פועלות המפעילות שכבר כלולות בכרטוס המשותף.
המפעיל הנוסף שהכי חשוב בשלב זה לצרף לכרטוס המשותף, ובמקביל לטפל במחירים שלו, זו רכבת ישראל.
באתר www.busline.gov.il בתחתית הדף מופיעים הלוגו של חמש מפעילות - דן, אגד, קווים, מטרופולין ו...רכבת ישראל. הגיע הזמן שדין הרכבת אכן יהיה כדין ארבע המפעילות האחרות.
אין טעם להשקיע בצירוף ויאוליה (וגם לא בצירוף סופרבוס) כשהשירות של זו בגוש דן רבתי הולך ומדלדל. בנתיב אקספרס ובאפיקים יש טעם, אבל הרכבת צריכה להיות בסדר עדיפות גבוה יותר.
העניין הוא שצריך להרחיב את אזור הכרטוס המשותף
מכל בחינה שהיא אזור רמלה-לוד היה צריך להיות כלול ברפורמה כבר בשלב הראשון. מאז כבר עברו שנתיים וחוץ ממספר שינויים בקוים לא היתה התקדמות. יש דברים כמו ערך צבור שניתן ליישם בעוד חברות בלי קשר לאזור הפעילות שלהן.
למה צריך כרטיסיה לכל חברה ולכל קוד בנפרד ואפילו לאזורים שונים של אותה חברה?
שלא לדבר על אבסורדים בקביעת התעריפים שאותו קטע נסיעה בחברות שונות עולה מחיר שונה...
 

droriko

New member
רכבת קלה לא תהייה

אין שום כוונה להמשיך לפעימות הנוספות
התכנון הפרברי מתבסס על רשת הקווים של נת"ע, וזה מייתר את הפעימה השלישית.
רכבת קלה לא תהייה
אבל מטרונית תהייה,ויצתרכו לשנות קוים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה