נכון ולא
נפילה בשבי זה סיפור מהתחת ,הבעיה היא לא שפעם אחת משחרררים אלף מחבלים ומחזירים את החייל הביתה. הבעיה היא שהרגלנו אותם שממש משתלם לחטוף חיילים. אם מההתחלה היינו פחות דרמטיים וכמו כל אומות העולם היינו מחריזים על יחס של 1/1 אני מאמין שהיו הרבה פחות חטיפות . שבויים כמובן היו אותו דבר. כשמשחררים אלפי או מאות מחבלים תמורת חייל אחד או גופה, לא רק מחזירים להם לוחמים נוספים לקרב הבא ,אלא גם זורעים מוטיבציה לחטיפה הבאה. מלחמת לבנון לא פרצה רק בגלל החטופים. היא פרצה גם בשביל למנוע עוד חטופים ,וגם כדי לאפס כמה דברים בשטח ,זה שהיא נוהלה גרוע ובלי ציוד, זה עיניין אחר . לגבי עזה ,כנ"ל. אני מעדיף למות בקרב על שחרור שבוי מאשר להיחטף (ומה לעשות אני בקבוצת סיכון גבוהה לשני המצבים)