האין זה בגדר גילויי עריות ?
האם אין מדובר בנישואיי אחיות ? בזמן שהכתוב צווח "אַל תִּטַּמְּאוּ בְּכָל אֵלֶּה כִּי בְכָל אֵלֶּה
נִטְמְאוּ הַגּוֹיִם אֲשֶׁר אֲנִי מְשַׁלֵּחַ מִפְּנֵיכֶם:
וַתִּטְמָא הָאָרֶץ וָאֶפְקֹד עֲוֹנָהּ עָלֶיהָ וַתָּקִא הָאָרֶץ אֶת ישְׁבֶיהָ: וּשְׁמַרְתֶּם אַתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי וְלֹא תַעֲשׂוּ מִכֹּל
הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה הָאֶזְרָח וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכֲכֶם: כִּי אֶת כָּל
הַתּוֹעֵבֹת הָאֵל עָשׂוּ אַנְשֵׁי הָאָרֶץ אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם
וַתִּטְמָא הָאָרֶץ: וְלֹא תָקִיא הָאָרֶץ אֶתְכֶם
בְּטַמַּאֲכֶם אֹתָהּ כַּאֲשֶׁר קָאָה אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם:" (ויקרא יח) אף שהיה מדובר על חטאים שקדמו למתן תורה. שהמפורסמות אינן זקוקות לראייה. שרק את יוצאי ירך אברהם קאה הארץ והם המה אשר נכשלו בעריות. "וְגַם אָמְנָה
אֲחֹתִי בַת אָבִי הִוא אַךְ לֹא בַת אִמִּי וַתְּהִי לִי לְאִשָּׁה:" וזאת למרות שפשט איסורם. "הֲלֹא הוּא אָמַר לִי
אֲחֹתִי הִוא וְהִיא גַם הִוא אָמְרָה
אָחִי הוא" בכדי להסיראת החשד שמדובר בזוג יונים. "וְהָיָה כִּי יִרְאוּ אֹתָךְ הַמִּצְרִים וְאָמְרוּ
אִשְׁתּוֹ זֹאת וְהָרְגוּ אֹתִי וְאֹתָךְ יְחַיּוּ: אִמְרִי נָא
אֲחֹתִי אָתְּ לְמַעַן יִיטַב לִי בַעֲבוּרֵךְ וְחָיְתָה נַפְשִׁי בִּגְלָלֵךְ:" למרבה הפלא למרות שבגין התועבות האל שבכללם "עֶרְוַת
אֲחוֹתְךָ בַת אָבִיךָ אוֹ בַת אִמֶּךָ מוֹלֶדֶת בַּיִת אוֹ
מוֹלֶדֶת חוּץ לֹא תְגַלֶּה עֶרְוָתָן:" קאה הארץ את יוצאי ירך יעקב.ואעפ"כ לדעת חז"ל "
דין תורה שמותר לעכו"ם שישא
אמו או
אחותו מאמו שנתגיירו אבל חכמים אסרו דבר זה כדי שלא יאמרו באנו מקדושה חמורה לקדושה קלה שאמש היתה לו זו אסורה והיום מותרת וכן גר שבא על
אמו או
אחותו והיא בגיותה ה"ז כבא על הנכרית:... ומותר לאדם לישא
שתי אחיות גיורות מן האב שלא גזרו בשאר האב.. העבד מותר לישא
אמו כשהוא עבד ואין צריך לומר
בתו ואחותו וכיוצא בהן שכבר יצא מכלל עכו"ם ואין העריות האסורות על העכו"ם אסורות עליו ולא בא לכלל ישראל כדי שיאסרו עליו עריות האסורות על הגרים:.. נותן אדם שפחתו לעבדו או לעבד חבירו ומוסר שפחה אחת
לשני עבדים לכתחלה ואינן צריכין שום דבר אלא הרי הן
כבהמות ושפחה שהיא מיוחדת לעבד או שאינה מיוחדת אחת היא לפי שאין
אישות אלא לישראל או לעכו"ם על העכו"ם אבל לא לעבדים על העבדים ולא לעבדים על ישראל:" (הלכות איסו"ב יד) וזאת למרות שמודים הם כי "בן נח שייחד
שפחה לעבדו ובא עליה הרי זה
נהרג עליה משום
אשת חבירו" (הלכות מלכים ט) ומי יודע אם לא על זה זעק הכתוב "וָאֶתֵּן לָהֶם אֶת
חֻקּוֹתַי וְאֶת
מִשְׁפָּטַי הוֹדַעְתִּי אוֹתָם אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אוֹתָם הָאָדָם
וָחַי בָּהֶם:
וַיַּמְרוּ בִי בֵית יִשְׂרָאֵל בַּמִּדְבָּר
בְּחֻקּוֹתַי לֹא הָלָכוּ וְאֶת
מִשְׁפָּטַי מָאָסוּ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם
וָחַי בָּהֶם ...
וַיַּמְרוּ בִי הַבָּנִים בְּחֻקּוֹתַי לֹא הָלָכוּ וְאֶת מִשְׁפָּטַי לֹא שָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת אוֹתָם אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אוֹתָם הָאָדָם
וָחַי בָּהֶם" (יחזקאל כ) ממש מילה במילה בהגדרת פרשת העריות. "אֶת מִשְׁפָּטַי תַּעֲשׂוּ וְאֶת חֻקֹּתַי תִּשְׁמְרוּ לָלֶכֶת בָּהֶם אֲנִי יְהֹוָה אֱלֹהֵיכֶם: וּשְׁמַרְתֶּם אֶת
חֻקֹּתַי וְאֶת
מִשְׁפָּטַי אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם
וָחַי בָּהֶם אֲנִי יְהֹוָה: אִישׁ אִישׁ אֶל כָּל
שְׁאֵר בְּשָׂרוֹ לֹא תִקְרְבוּ לְגַלּוֹת עֶרְוָה אֲנִי יְהֹוָה:" (ויקרא יח) שהלוא "אין לך דבר בכל התורה כולה שהוא קשה לרוב העם לפרוש אלא מן העריות והביאות האסורות אמרו חכמים בשעה שנצטוו ישראל על העריות בכו וקבלו מצוה זו בתרעומות ובכיה שנאמר בוכה למשפחותיו על עסקי משפחות:" my comments at
http://www.commentino.com/palmoni777