אוקיי..
1. כעיקרון חשבונאות נלמד במסגרת דו חוגית: כלכלה וחשבונאות הינו השילוב הכי נפוץ והוא מביא לך תואר ראשון דו חוגי. ה"הבעייה" עם משפטים הוא שמשפטים כתואר נלמד במסגרת חד חוגית (ניתן ללמוד משפטים לבד, בניגוד לחשבונאות שחייבים לשלב עם דבר נוסף). הבעייה היא שהפקולטה למשפטים לא מאפשרת לתלמידים המשלבים משפטים עם חוג נוסף להוריד במכסת השעות של משפטים (מלבד העובדה שמוותרים על חטיבת העשרה בתנאי שיש לך ממוצע מעל 82) וכך למעשה את לומדת הרבה יותר מתואר ראשון רגיל: 1. משפטים בצורה רגילה. 2. חשבונאות בצורה רגילה. לעומת זאת, אם תלמדי כלכלה וחשבונאות הרי שתלמדי פחות כלכלה ממי שלומד כלכלה באופן מורחב וכך מכסת השעות שלך תהיה זהה לתואר ראשון רגיל. מקווה שזה ברור. 2. הלימודים בחשבונאות מחולקים ל"חטיבות" (אם אני לא טועה): פיננסית, ניהולית, טכנולוגית וכו' (לא סגור על השמות). הכוונה היא שאת לא יכולה להמשיך בקורסים הפיננסים אם לא תעברי את חישובים מסחריים והנהלת חשבונות. תוכלי לקחת קורסים בחטיבות האחרות. כך למשל, מי שעושה את הקורס של הנהלת חשבונות וחישובים מסחריים בסמסטר א', יעשה במסגרת הפקולטה לחשבונאות (בהנחה שהוא משלב גם משפטים) את הקורסים "מתמטיקה לניהול" וכן "מבוא לטכנולוגיות מידע" בסמסטר הראשון (סה"כ 3 קורסים ביחד עם הנהלת חשבונות). פעם היה ניתן לקחת יותר קורסים, אבל לדעתי כיום לא מאפשרים - מגבילים אותך ל 3 קורסים כדי שלא יווצר לך עומס רב מדי. אגב, את ההכנה למבחן בהנהלת חשבונות וחישובים מסחריים לא מומלץ לעבוד לבד: אני מניח שאת כבר מכירה את 2 המוסדות שמכינים אותך למבחן הזה: 1. אגודת הסטודנטים. 2. לה"ב. אין הבדל גדול בין השניים, אבל לדעתי חשוב לקחת את אחד מהם (למרות שללמוד לבד בהחלט אפשרי). בסה"כ זה נותן בסיס טוב להמשך וכדאי להשקיע דווקא שם. דבר נוסף, אפשר לעשות את המכינה (כך נקראת ההכנה לבחינה) במהלך החופש (אולי כבר מאוחר מדי), אם זה אפשרי - תעשי את זה. 3. אני לומד באת"א. סיימתי שנה ב'. למה שם ? אני תל אביבי, יכולתי להתקבל, למה לא. 4. קשה לי לענות על השאלה: כלכלה וחשבונאות היה נראה לי טכני מדי, העדפתי לשלב עם משהו קצת יותר "הומני". בנוסף, העדפתי שיהיה לי מקצוע נוסף ביד (עו"ד) מאשר לימודים תיאורטיים נוספים. אי אפשר לדעת אם אני צודק או לא. כמה דגשים אחרונים שלי לעניין השילוב של משפטים וחשבונאות: הפקולטה לחשבונאות בשנה האחרונה לא מאפשרת "להריץ את הקורסים" - פעם יכולת לקחת 5 קורסים, היו הרבה התנגשויות ולא ממש היה אכפת למישהו. היום מי שנכנס לתוכנית של משפטים וחשבונאות מאריך את התואר ל- 4 שנים (במקום 3.5 כיום) מה שכמובן גורם לסבל נוסף. חוץ מזה, אני מניח שכבר הבנת שהולכים להאריך את ההתמחות למשפטים לשנה וחצי (אולי זה לא רלוונטי לגבייך שכן כבר התקבלת ללימודים, אין לי מושג). הנקודה המאוד חשובה היא שאם את לא מתכוונת לעשות התמחות במשפטים ובחשבונאות, אני לא רואה אף סיבה ללמוד את שני המקצועות האלה במקביל. ההשקעה לא שווה את התועלת. רק אם את מתכוונת לעשות התמחות הן בחשבונאות והן במשפטים, אני מוצא סיבה ללמוד את שני המקצועות. אני לא מציע שתחשבי על זה כבר עכשיו, אבל בהחלט תיקחי את זה בחשבון - משפטים זה מקצוע יחסית עמוס, צריך ללמוד הרבה לפני כל מבחן וההשקעה פשוט לא שווה את זה אם את לא מתכוונת לעשות בזה התמחות. אני לא מדבר על עיסוק בתחום, זה אפילו אני לא יודע (וכנראה שלא אעסוק בזה) - אבל קחי בחשבון את הנקודה. בהצלחה.