שלום

sharon179

New member
שלום

יש כאן מישהו שלומד משפטים עם חשבונאות? אני חושבת ללמוד את זה ואני צריכה ייעוץ!!! תודה מראש :)
 

sharon179

New member
אז ככה

1. "עם תום לימודיהם בפקולטה למשפטים ובחוג לחשבונאות יהיו בוגרי התכנית זכאים לתואר "בוגר במשפטים" (LL.B.) ולתעודה על השלמת לימודי חוג נוסף בחשבונאות כחוג אחד מתוכנית דו חוגית." - מה זה אומר? אין ממש תואר ראשון בחשבונאות? מקבלים רק תעודה? זה תמיד ככה בלימודי חשבונאות או בגלל שזה עם משפטים התכנית קצת שונה וזה לא נחשב לתואר ראשון בחשבונאות? לא כל כך הבנתי את המשפט.... 2. חייבים לעשות מבחן בתום סמסטר א' (הנהלת חשבונות וחישובים מסחריים) על מנת להמשיך בלימודים. לפי מה שראיתי לא ניתן ממש להתחיל ללמוד שום דבר לפני המבחן הזה, אז מה עושים כל סמסטר א'? 3. איפה אתה לומד ולמה שם? 4. מה גרם לך לבחור את השילוב הזה? למה נגיד לא כלכלה וחשבונאות?
 

YanivRiv

New member
אוקיי..

1. כעיקרון חשבונאות נלמד במסגרת דו חוגית: כלכלה וחשבונאות הינו השילוב הכי נפוץ והוא מביא לך תואר ראשון דו חוגי. ה"הבעייה" עם משפטים הוא שמשפטים כתואר נלמד במסגרת חד חוגית (ניתן ללמוד משפטים לבד, בניגוד לחשבונאות שחייבים לשלב עם דבר נוסף). הבעייה היא שהפקולטה למשפטים לא מאפשרת לתלמידים המשלבים משפטים עם חוג נוסף להוריד במכסת השעות של משפטים (מלבד העובדה שמוותרים על חטיבת העשרה בתנאי שיש לך ממוצע מעל 82) וכך למעשה את לומדת הרבה יותר מתואר ראשון רגיל: 1. משפטים בצורה רגילה. 2. חשבונאות בצורה רגילה. לעומת זאת, אם תלמדי כלכלה וחשבונאות הרי שתלמדי פחות כלכלה ממי שלומד כלכלה באופן מורחב וכך מכסת השעות שלך תהיה זהה לתואר ראשון רגיל. מקווה שזה ברור. 2. הלימודים בחשבונאות מחולקים ל"חטיבות" (אם אני לא טועה): פיננסית, ניהולית, טכנולוגית וכו' (לא סגור על השמות). הכוונה היא שאת לא יכולה להמשיך בקורסים הפיננסים אם לא תעברי את חישובים מסחריים והנהלת חשבונות. תוכלי לקחת קורסים בחטיבות האחרות. כך למשל, מי שעושה את הקורס של הנהלת חשבונות וחישובים מסחריים בסמסטר א', יעשה במסגרת הפקולטה לחשבונאות (בהנחה שהוא משלב גם משפטים) את הקורסים "מתמטיקה לניהול" וכן "מבוא לטכנולוגיות מידע" בסמסטר הראשון (סה"כ 3 קורסים ביחד עם הנהלת חשבונות). פעם היה ניתן לקחת יותר קורסים, אבל לדעתי כיום לא מאפשרים - מגבילים אותך ל 3 קורסים כדי שלא יווצר לך עומס רב מדי. אגב, את ההכנה למבחן בהנהלת חשבונות וחישובים מסחריים לא מומלץ לעבוד לבד: אני מניח שאת כבר מכירה את 2 המוסדות שמכינים אותך למבחן הזה: 1. אגודת הסטודנטים. 2. לה"ב. אין הבדל גדול בין השניים, אבל לדעתי חשוב לקחת את אחד מהם (למרות שללמוד לבד בהחלט אפשרי). בסה"כ זה נותן בסיס טוב להמשך וכדאי להשקיע דווקא שם. דבר נוסף, אפשר לעשות את המכינה (כך נקראת ההכנה לבחינה) במהלך החופש (אולי כבר מאוחר מדי), אם זה אפשרי - תעשי את זה. 3. אני לומד באת"א. סיימתי שנה ב'. למה שם ? אני תל אביבי, יכולתי להתקבל, למה לא. 4. קשה לי לענות על השאלה: כלכלה וחשבונאות היה נראה לי טכני מדי, העדפתי לשלב עם משהו קצת יותר "הומני". בנוסף, העדפתי שיהיה לי מקצוע נוסף ביד (עו"ד) מאשר לימודים תיאורטיים נוספים. אי אפשר לדעת אם אני צודק או לא. כמה דגשים אחרונים שלי לעניין השילוב של משפטים וחשבונאות: הפקולטה לחשבונאות בשנה האחרונה לא מאפשרת "להריץ את הקורסים" - פעם יכולת לקחת 5 קורסים, היו הרבה התנגשויות ולא ממש היה אכפת למישהו. היום מי שנכנס לתוכנית של משפטים וחשבונאות מאריך את התואר ל- 4 שנים (במקום 3.5 כיום) מה שכמובן גורם לסבל נוסף. חוץ מזה, אני מניח שכבר הבנת שהולכים להאריך את ההתמחות למשפטים לשנה וחצי (אולי זה לא רלוונטי לגבייך שכן כבר התקבלת ללימודים, אין לי מושג). הנקודה המאוד חשובה היא שאם את לא מתכוונת לעשות התמחות במשפטים ובחשבונאות, אני לא רואה אף סיבה ללמוד את שני המקצועות האלה במקביל. ההשקעה לא שווה את התועלת. רק אם את מתכוונת לעשות התמחות הן בחשבונאות והן במשפטים, אני מוצא סיבה ללמוד את שני המקצועות. אני לא מציע שתחשבי על זה כבר עכשיו, אבל בהחלט תיקחי את זה בחשבון - משפטים זה מקצוע יחסית עמוס, צריך ללמוד הרבה לפני כל מבחן וההשקעה פשוט לא שווה את זה אם את לא מתכוונת לעשות בזה התמחות. אני לא מדבר על עיסוק בתחום, זה אפילו אני לא יודע (וכנראה שלא אעסוק בזה) - אבל קחי בחשבון את הנקודה. בהצלחה.
 

sharon179

New member
עוד כמה

כשאני נרשמת אני צריכה לבחור לסמסטר א' מתוך רשימה של קורסים? איך יודעים מה לקחת? נרשמים למכינה בנפרד? זה הרבה שעות שבועיות, לא? איך משלבים את זה עם הסמסטר? איך לבחור מה ללמוד עם החשבונאות? אני יכולה גם פסיכולוגיה? כי זו הייתה תכנית המקור עד שהחלטתי לעבור למשהו יותר פרקטי. או שעדיף לי כלכלה כי זה יותר קשור...
 

YanivRiv

New member
עוד כמה תשובות

באתר של הפקולטה מוסבר הכל: http://recanati.tau.ac.il/?CategoryID=895&ArticleID=2663 בסוף העמוד יש רשימה של הקורסים שאת צריכה לקחת בשנה הראשונה, פשוט מחלקים את זה לסמסט' א' ו-ב'. כפי שאמרתי, נהוג שבסמסט' הראשון לוקחים את 1. המכינה (הנהלת חשבונאות וחישובים מסחריים). 2. מבוא לטכנולוגיות מידע. 3. מתמטיקה לניהול. בסמסטר לוקחים את 1. כלכלת עסקים 2. מבוא לסטטיסטיקה 3. יסודות החשבונאות. כאשר אם עושים את המכינה במהלך החופש אז את יסודות החשבונאות עושים בסמסט' א' ואילו בסמסט' ב' ניתן לעשות את "מדידה" (שזה קורס פיננסי נוסף). אני לא בטוח שהדבר אפשרי היום לאור המדיניות החדשה (ואז למעשה אין טעם לעשות את המכינה בחופש), צריך לבדוק אם זה - תשלחי מייל למזכירות ותשאלי בהנחה שאת עושה את המכינה כעת, האם תוכלי בסמסט' ב' לקחת את הקורס "מדידה" או לא. נרשמים למכינה בנפרד. אפשר דרך האתר של אגודת הסטודנטים של את"א או דרך האתר של לה"ב (תחפשי בגוגל). בכל מקרה, כדאי למהר - יכול מאוד להיות שהמכינות התחילו כבר. אם אני זוכר נכון, המכינה 3 פעמים בשבוע - היא מסתדרת עם הסמסט' שכן היא בעיקר בערב (צריך לבדוק). בכל מקרה, כל מי שעושה את המכינה התחיל למעשה לימודי חשבונאות ככה שהמכינה מן הסתם חייבת להתאים לשעות שלכם. בכל מקרה מומלץ לבדוק את השעות שכן אם את משלבים משפטים עשויה להיות התנגשות, אם כי אני בספ'. אני חושב שכדאי משהו שקשור לחשבונאות. אני מכיר כאלה שלומדים חינוך\בלשנות\מזרח אסיה עם חשבונאות, אבל שימי לב: מי שלומד חשבונאות עם כלכלה פטור מהרבה קורסים, זאת לעומת מי שלומד חשבונאות עם מקצוע אחר שצריך לעשות השלמות. למשל, הקורס "מתמטיקה לניהול" זה קורס השלמה שלוקח מי שלא לומד חשבונאות עם כלכלה. הקורס למשה נותן רקע מתמטי למי שלא לומד כלכלה (שכן תלמידי כלכלה לומדים קורס מתמטי במסגרת התואר בכלכלה ולכן פטורים מהקורס). לכן, אם את רוצה להוריד עוד קצת עומס, כדאי ללמוד כלכלה (אבסורד אבל נכון). אם את רואה עצמך רואת חשבון בעתיד, או לפחות זה הכיוון, לא יודע אם הייתי משלב פסיכולוגיה מכיוון שזה לא מתקשר, אולי בעקיפין, ואני יודע שפסיכולוגיה מקצוע עמוס גם כן - צריך לשקול את זה.
 
למעלה