שלום רב. שאלה פשוטה

שלום רב. שאלה פשוטה

אחרי בוקר עמוס טלפונים למרכזיות בתי משפט, אני פונה אליכם נדהם. אני רוצה להגיש תביעה כנגד חברת יס. סכום הכסף כ350 ש"ח. לזה אני רוצה להוסיף עוד פי 10 עגמת נפש, משום שהם מאוד הרגיזו אותי. מגובה הסכום אני מניח באופן טבעי שאני זקוק לבית משפט לתביעות קטנות. אני גר בכפר סבא. למישהו יש מושג לגבי הפרוצדורה? - כל הטלפונים שהרמתי הבוקר עדיין לא הניבו לי את התוצאה המיוחלת. אפילו לא כתובת של בית משפט כזה.
 

gile

New member
ידידי

אני לא יודע מה עשו לך אבל הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות הוא לגשת לבית המשפט הרלוונטי, לעמדת המתנדבים של התביעות הקטנות, ולקבל ייעוץ בחינם.
 
גבו ממני כסף שלדעתי לא מגיע להם

אני רוצה אותו בחזרה. 2 אגבים: למה אין עגמת נפש - המון טלפונים מעיקים + כל הטירחה שבתביעה לא שווים פיצוי? מישהו יודע אם יש תביעות קטנות בכפ"ס?
 
את השופטים זה לא מעניין!

מה שמעניין אותם בדרך כלל זה להעיף את התיק שלך מהשולחן. השופטים מצפצפים על עיניין עוגמת הנפש. טלפונים מעיקים תכניס לסעיף אחר של הוצאות כי השיחות עלו כסף וגם הזמן שביזבזתה על כך שווה כסף , אני חושבת שאפשר לקרוא לזה שכר בטלה והוצאות משפט. קח בחשבון שזה סכום קטן ויש סיכוי טוב שהשופטת "תגער" בך על כך שאתה מבזבז את זמנו של בית המשפט. גם אם היא לא תאמר את זה מפורשות היא תתן לך להרגיש כך. קח בחשבון שהיא תנסה להימנע משפיטה ותנסה להפחיד את הצדדים בתיקווה שמישהו יסוג ראשון וכך היא לא תאלץ לטרוח ולשפוט. אחר כך היא תשלח אותכם החוצה כדי שתתפשרו. יכול להיות שהם יציעו לך פשרה של 100 שקל כדי לסגור עיניין. אם תכנס פנימה והשופטת תגלה שתה מסרב לפשרה ובכך "מבזבז את זמנו היקר של בית המשפט..." אתה עלול לקבל בראש... קח בחשבון שהיא עלולה לפסוק נגדך, גם אם אתה צודק, זה לא ממש משנה בבית משפט מי צודק, זה קזינו סטייל או רולטה רוסית , תקרא לזה איך שאתה רוצה, אם היא תפסוק נגדך אתה עלול לשלם הוצאות לצד השני, במיקרה שלך אני מניחה שאם זה יקרה היא תפסוק הוצאות נמוכות כדי שלא תהיה לך מוטיבציה להגיש עירעור, הרי ברור שעל הפסד של כ 500 ש"ח לא תגיש עירעור, דבר שיצריך ממך לקחת עורך דין ולשלם לו איזה 1000 דולר וגם תצטרך לשלם אגרת עירעור שעולה כ 1500 ש"ח. בקיצור, אם אתה עשיר וחזק לך על זה. אם אתה עני וחלש השופטת תקלוט אתז ה, ואז ...אתה טרף קל בשיני טחנות הצדק.... לא סתם אמר שלמה המלך:" מקום המשפט הוא מקום הרשע..." הייתי ממליצה קודם לפנות לאפיקים אחרים כגון המועצה לצרכנות ומשרד התקשורת. חזק ואמץ עלה נעלה
 
בקיצור, מה שאת אומרת זה ש

אני יכול להיות צודק ב100% (מה שלדעתי המקרה) ולמרות שנעשה לי עוול, גם ברמה הכלכלית, וגם ברמה של זמן ועצבים והוצאות נלוות, עדיין - בית המשפט יגרום לי במקרה הטוב לקבל אולי החזר נסיעות ואגרת תביעה, ובמקרה הרע לשלם מתוקף היותי קורבן. אחלה מערכת לשים בה את מבטחך
 

gile

New member
לא צריך להגזים

נכון שהנטייה היא שלא לתת פיצויים גבוהים בגין עגמת נפש בישראל, אבל רוב רובם של השופטים לא מתייחסים בגסות רוח לתובעים בעלי טענות לגיטימיות, ואם אכן יש לך כאלו - רוב הסיכויים שתזכה למשפט הוגן.
 
עוגמת נפש

בישראל עבור "עוגמת נפש" מקבלים סכום סמלי אם בכלל. זה לא בגלל שלשופטים לא אכפת ממך אלא בגלל שהדוקטורינה המשפטית בישראל היא כזאת שאתה מקבל פיצוי על מה שהפסדת ושאפשר למדוד בכסף. שעות עבודה שהפסדת, עלות הטלפונים ושאר ירקות אתה יכול לקבל. "התעצבנתי" זה לא מונח שאפשר לשים בכסף ולא תקבל על זה פיצוי ככה זה. יש מדינות ששמה מענישים חברות ואומרים להם לשלם גם קנס אבל בישראל אין כזה מונח "עוגמת נפש" לחשב עליו פיצוי אמיתי.
 
קח את דברי חטובה בערבון מוגבל גדול

שוב באה לידי ביטוי כאן הכללה לא הוגנת. יש לך בהחלט סיכוי לזכות בתביעה (ועובדה שבדרך כלל אחד מהצדדים זוכה בצורה כזו או אחרת) ע"מ לזכות חשוב שתהיה מצוייד בהרבה ראיות,עדויות,מסמכים , תום לב, ואמינות (למשל לתבוע באופן שריריותי פיצוי בגין עגמת נפש בגובה של פי 10 מגובה התביעה משדר חוסר אמינות ) ואז אף אחד לא יעיף אותך ולא יצפצף עליך. יש הרבה שופטים שלא יגערו ולא יפחידו ולא יאיימו ולא יציעו פשרה של 100 ש"ח עם התביעה שלך מעוררת רושם רציני וגם אם תסרב לפשרה לא תינזק (אם יש לה בסיס כמובן) אין "קזינו ואין רולטה רוסית" בהחלט משנה בעיני בית המשפט מי צודק. ואם אתה עני וחלש ועומדת מולך חברה עשירה ...קח בחשבון שזה עשוי לשחק לטובתך ....אבל קח בחשבון שאכן אתה עלול להפסיד נ.ב. שלמה המלך אמר ש"מקום המשפט הוא מקום הרשע"????? היכן ..זה מעניין? דווקא אני רואה הרבה רשע בהתבטאויות של אוסנתושהחטובה
 

gile

New member
גבו ממך כסף

בעמדת המתנדבים??? אני חושב שיש עמדה בכל בית משפט אבל יתכן שאני טועה.
 

gile

New member
אופס:)

זה מה שקורה כשבמקום לעשן סיגריה גולשים באינטרנט בהפסקה בת ה-5 דקות שלך..
 

gile

New member
במיוחד שאני בכלל לא מעשן

אלא רק מצטרף לעורכי הדין המעשנים לסמול טוק..
 

shaio

New member
יש תביעות קטנות בכל בימ"ש שלום

לגבי סיכויי התביעה: אני חושב שתביעתך תידון ברצינות הראויה לגבי הנזק הרגיל, ולעומת זאת כמו שכתבו לך אין לצפות לנפלאות בתחום עגמת הנפש. אם תזכה תקבל כנראה גם "הוצאות משפט", שמשקפות במידה מסוימת את הטרטור שעברת.
 
למעלה