שלום רב, אני עוקבת אחרי הפורום מדי יום,

שכנתי העבירה לי את הכתבה הבאה

נובמבר 2009 ריטלין וקונצרטה הרגו את בנם כך טוענים זוג הורים מקנזס, ארה"ב ( לדיווחים נוספים על מקרי מוות מריטלין בארה"ב - http://ritalindeath.com/ADHD-Drug-Deaths.htm ) זוג הורים מקנזס, ארה"ב, הגישו תביעת נזיקין לבית המשפט הפדרלי של ארה"ב, בגין מותו של בנם עקב נטילת ריטלין וקונצרטה - שתי תרופות שנרשמות להפרעת קשב. ההורים טוענים כי יצרניות התרופות לא הזהירו אותם כי שילוב של שתי התרופות, ריטלין וקונצרטה, יכול להרוג את בנם עקב רעילות של החומר הפעיל-מתילפנידאט. מתילפנידאט מצוי בשתי התרופות הללו, הוא משתחרר בהדרגה בקונצרטה ובבת אחת בריטלין. אדוארד וסוזן היל מאוברלנד פארק אומרים כי בנם ניקולאס נטל ריטלין מאז שנת 1998 וקונצרטה מאז שנת 2000 כדי לטפל בהפרעת קשב וריכוז, וכי החברות אורתו-מקניל-יאנסן, ג'ונסון אנד ג'ונסון, נובארטיס וחברות הבת שלהן מעולם לא הזהירו, שהשילוב עלול להיות קטלני. ניקולאס נטל את המנה המומלצת מכל אחת מהתרופות, ולפיכך, טוענים בני הזוג, לפתע נתקף בבחילה והקאות ביום מסויים ב2007. באותו ערב הם מצאו אותו במיטתו כשהוא חסר תגובה. רמות המתילפנידאט בדמו של ניקולאס היו כה גבוהות בליל מותו, כאילו צרך יותר ממאה טבליות, כך נטען בכתב התביעה. בני הזוג היל אומרים שיצרניות התרופות הסתירו את ממצאיו של דיון בוועדה מייעצת במינהל המזון והתרופות מ- 2006, אודות מקרים של אי יכולת לעבד את תוצרי הפירוק של החומר הפעיל שבריטלין וקונצרטה עקב חילוף חומרים איטי. הם גם טוענים שהחברות לא הזהירו את המטופלים מפני מקרי מוות אפשריים עם השימוש בתכשירים אלה. התביעה לא מציינת בן כמה היה ניקולאס במותו. ממידע שפורסם לאחרונה מתברר כי החל ליטול תרופות להפרעת קשב מגיל 4. בני הזוג היל דורשים פיצויי נזיקין בגין שיווק תכשיר מסוכן, רשלנות, הפרת אמון, ומוות שיכול היה להימנע. הם מיוצגים על ידי מרק סדקה ופוטס סדקה. אלה שנר, נשיאת עמותת מגן לזכויות אנוש מציינת כי גם בארץ, חברת נובארטיס ישראל לא הפיקה עד היום עלון אזהרות מיוחד לצרכן, ובכך התעלמה מהנחייה משנת 2006 של מינהל המזון והתרופות בארה"ב. העלון המדובר אמור להסביר בדפוס קריא ובשפה מובנת את הסכנות העיקריות שבנטילת תרופת הריטלין, הכוללות מוות פתאומי, הופעת פסיכוזה והפרעות פסיכיאטריות נוספות שלא היו קיימות אצל הילדים טרם נטילת הריטלין. העלון הזה מסביר גם כי התרופה הינה כדור מרץ, ספיד, וכי הוא משתייך לפקודת הסמים המסוכנים עקב הפוטנציאל לפתח בו תלות ועקב נטייה של צרכנים לעשות בו שימוש לרעה לצריכה בלתי חוקית. קישור למאמר המקורי: http://www.courthousenews.com/2009/10/29/ADHD_Drugs_Killed_Their_Son_Parents_Say.htm
 

zlp

New member
ריטאלין וקונצרטה אלו שמות שונים לאותו דבר

נתנו לבן שלהם מנת יתר. לא מבין למה נתנו את שתי התרופות במקביל (אולי זה קשור למועדי לקיחה, לא מבין בזה). בכל מקרה סך התרופות אמור היה להיות המנה המומלצת. דרך אגב, תמיד נחמד לצטט סיינטולוגים.
 

zlp

New member
ציטטת את נשיאת עמותת "מגן לזכויות אנוש"

זוהי עמותה סיינטולוגית. לא פתרון חסר משמעות ולא שום דר אחר, הצבעתי על מקור המידע שלך כנוגע בדבר. לא אמרתי דבר לגבי התוכן (כי לא קראתי אותו במלואו ולעומק).
 

פולספגן

New member
אני רואה שהקישור מגיע לדף הראשי של האתר -

לכן, רשום "רטלין" בחיפוש ותקבל 2 תוצאות, כאשר בעליונה רשום את אשר רשמתי.
 

פולספגן

New member
הנה מתוך העלון על הריטלין

Emergence of New Psychotic or Manic Symptoms Treatment emergent psychotic or manic symptoms, e.g., hallucinations, delusional thinking, or mania in children and adolescents without a prior history of psychotic illness or mania can be caused by stimulants at usual doses. If such symptoms occur, consideration should be given to a possible causal role of the stimulant, and discontinuation of treatment may be appropriate. In a pooled analysis of multiple short-term, placebo-controlled studies, such symptoms occurred in about 0.1% (4 patients with events out of 3,482 exposed to methylphenidate or amphetamine for several weeks at usual doses) of stimulant-treated patients compared to 0 in placebo-treated patients. Aggression Aggressive behavior or hostility is often observed in children and adolescents with ADHD, and has been reported in clinical trials and the postmarketing experience of some medications indicated for the treatment of ADHD. Although there is no systematic evidence that stimulants cause aggressive behavior or hostility, patients beginning treatment for ADHD should be monitored for the appearance of or worsening of aggressive behavior or hostility. Long-Term Suppression of Growth Careful follow-up of weight and height in children ages 7 to 10 years who were randomized to either methylphenidate or non-medication treatment groups over 14 months, as well as in naturalistic subgroups of newly methylphenidate-treated and non-medication treated children over 36 months (to the ages of 10 to 13 years), suggests that consistently medicated children (i.e., treatment for 7 days per week throughout the year) have a temporary slowing in growth rate (on average, a total of about 2 cm less growth in height and 2.7 kg less growth in weight over 3 years), without evidence of growth rebound during this period of development. In the double-blind placebo-controlled study of Ritalin LA® (methylphenidate hydrochloride) extended-release capsules, the mean weight gain was greater for patients receiving placebo (+1.0 kg) than for patients receiving Ritalin LA (+0.1 kg). Published data are inadequate to determine whether chronic use of amphetamines may cause a similar suppression of growth, however, it is anticipated that they likely have this effect as well. Therefore, growth should be monitored during treatment with stimulants, and patients who are not growing or gaining height or weight as expected may need to have their treatment interrupted. Seizures There is some clinical evidence that stimulants may lower the convulsive threshold in patients with prior history of seizures, in patients with prior EEG abnormalities in absence of seizures, and, very rarely, in patients without a history of seizures and no prior EEG evidence of seizures. In the presence of seizures, the drug should be discontinued. Visual Disturbance Difficulties with accommodation and blurring of vision have been reported with stimulant treatment.
 

zlp

New member
מזל שלא מצורף עלון תופעות לוואי למים

כי הן הרבה יותר חמורות.
 
../images/Emo190.gifנכון גם הן הולכות ומחמירות

ושוב אתה עושה הסחת דעת מהנושא - מנסה להקל ראש. תהיה בריא ZLP אנחנו כבר מכירים את הטריקים.
 

לילו 2001

New member
נורא קל לצאת נגד הריטלין, אבל מי שלא חווה

ילד היפראקטיבי עם קשב וריכוז, שלא מסוגל לשבת בכיתה, וקוראים להורים מדי יום, לא יוכל להבין זאת מעולם... אני אכן מאמינה בהומיאופתיה, בגלל זה אני בפורום הזה, וגם נותנת צ'אנס לטיפול ההומיאופתי, מתפללת שבני יהיה בין סיפורי ההצלחות בתופעה, אבל זה עניין לא פשוט, מול מערכת חינוך נוקשה ואטומה לצערי, שמודיע לך שבלי טיפול תרופתי- ריטלין כמובן, הילד לא יכול להיות בבי"ס, וחינוך מיוחד לא בא בחשבון מבחינתי גם אין צורך, רק בכדי להבהיר, בני לא אלים חלילה, או מקלל, מציק וכו'...הוא פשוט לא מסוגל לשבת בכיתה! קשה לו בגלל בעיית הקשב, מן הסתם, אז הוא עוזר לשרת להשקות את העציצים, ולמזכירות בי"ס בכל מיני מטלות, ילד מאוד חיוני, אבל מה עם ה לימודים??? אולי הפיתרון הוא שהוא לא ילך בכלל לבי"ס?
 

פולספגן

New member
ראי תגובתי ב-17/11/09 15:00 כי ס'1 שלי בדיוק

מתייחס למה שתארת. ילדים מוכשרים הם בדרך כלל פעלתניים יותר מאחרים. הם שמחים יותר, יצירתיים יותר, מלאי חיים יותר (הבדרנים, אוהבי הספורט התחרותי, חובבי המוסיקה, אוהבי האקשן במחשב, ואוהבי היצירה בכלל). לילדים מוכשרים יש הרבה אנרגיה. כילדים הם בסך הכל לא מאומנים לשלוט על אנרגיה כה רבה. זה לא אומר שהם בהכרח צריך לאבחן אותם או להגדיר אותם כבעלי הפרעה כלשהי. הדרך הטבעית לפתור את הבעיה : אימון הדרגתי של הילד בתרגילי תקשורת ושליטה עצמית. כאשר מאמנים את הילד לשבת בנוחות, להקשיב בנוחות ולהתבטא בנוחות הוא לומד לשלוט טוב יותר במרץ שלו ובדחפים שלו. הוא מפסיק, לדוגמא, להשתמש באלימות כאשר הוא כועס. הוא פשוט משתמש במילים כדי לבטא את עצמו. אימון כזה מעלה מאד את הביטחון העצמי שלו. רגישות רבה לרעשים או למגע היא חוסר נוחות שמטופלת בדיוק באותה צורה. טראומות , גירושין של ההורים או אובדן של אדם קרוב יכולים להיות אחד הגורמים הנפוצים למה שמכנים 'בעיות רגשיות'. גם אלה הופכים להיות פחות משמעותיים לאחר שהילד הופך נינוח יותר, ומסוגל לבטא עצמו טוב יותר.
 
למעלה