שלום רב, אני עוקבת אחרי הפורום מדי יום,

לילו 2001

New member
שלום רב, אני עוקבת אחרי הפורום מדי יום,

וקוראת את כל מה שכתוב כאן, ובאמת שאנשים כותבים דברים נפלאים על איך ההומיאופתיה עזרה להם/לילדיהם, דבר אחד מובהק חסר לי בפורום הזה, עדיין לא קראתי אמא אחת שאמרה שההומיאופתיה עזרה לילד שלה בבעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות. אני יודעת שכבר העליתי את הנושא כאן, ואני אכן נותנת צ'אנס לטיפול ההומיאופתי שעדיין לא ממש משפיע. אני גם בפורום: "הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות ADHD" בו, מיותר לציין, עניין הריטלין הוא השולט. השאלה היא האם אני היחידה שהוזה?
 
הזיה

אישית לא התנסינו במשפחתינו בבעיות קשב וריכוז אולם לשכנתי 2 ילדים עם תופעות אלו , לאחר שיחות רבות ביננו בנושא תוך שהיא מקובעת שרק תרופות יביאו לפתרון היא התרצתה ופנתה להומאופתיה קלאסית , הטיפול היה ארוך ומיגע עבורה ולקח כמעט שנה עד שחלו השינויים , מסתבר שהאם היתה צריכה טיפול יותר מילדיה, ביום שהיא נפתרה מכמה בעיות אישיות של עצמה התהליך הזדרז לו מאוד. כיום ילדיה אינם מקבלים ריטלין , האם רגועה וחיי המשפחה באופן כללי הרבה יותר שלבים מכפי שהיו בעבר. הילדים רגועים. היא סיפרה לי שהפנתה כמה אמהות אחרות שילדיהן סובלים מבעיות קשב וריכוז להומיאופתיה הקלאסית אך היתה התנגדות למרות שהן ראו את התהליך שלה ושל ילדיה, - כפי שציינת הריטלין כנראה נהדר להורים שלא מוכנים להתמודד אחרת. מנסיון חיים - אם הטיפול ההומיאופתי לא זז לך, קרי לא מביא לתוצאות כל שהן - תחליפי את ההומיאופת\ית שמטפל\ת בך .
 

galigal33

New member
זה פורום שרוב מי שכותב בו

הוא הומאופט במקצועו. נסי לשאול בפורום להפרעות קשב.אני בטוחה שיש שם נסיון של הורים שתוכלי ללמוד ממנו.
 

galigal33

New member
טוב, עשיתי חיפוש למילה הומאופטיה

בפורום הפרעות קשב כי עניין אותי לשמוע מנסיונם של אחרים. שם היתה תגובה אחת של מישהי שהומאופטיה עזרה לבנה ויתר התגובות הן של אנשים שטוענים שזרקו כסף סתם ומצטערים על כל הזמן שלא נתנו ריטלין. מאוד מאכזב כי אני מאמינה שהומאופטיה יכולה לעזור אבל מה שקורה בפועל הוא אחר לגמרי ממה שאני מאמינה.
 

קומרן

New member
אם כן, מדוע את ממשיכה להאמין?

התגובה שלך מעניינת. בין היתר, בעיקבות אותם ממצאים כמו שלך (רק בקנה מידה גדול יותר), אינני מאמין כלל בהומיאופתיה. פעם האמנתי, היום כבר לא. אשמח אם תוכלי לשתף מדוע הינך ממשיכה להאמין באותה שיטה מופלאה כאשר בפועל את נוכחת לדעת שהיא ממש לא כזאת? (חסרת אפקט)
 

galigal33

New member
זהו שאני לא חושבת שהיא חסרת אפקט

כמו שכבר אמרתי ברור לי מנסיון שלתרופות מסויימות בהתאמה עם אדם מסויים ובזמן מסויים יש אפקט שברור לי שהוא לא פלצבו. הבן שלי הוא ההוכחה לכך.התעקשתי למצוא את הרמדי הנכונה כאשר במקרה כמו שלי כל אדם בר דעת אחרי שנה של מריחת זמן היה בורח ולא חוזר. ברגע שניתנה הרמדי הנכונה באמת קרו דברים מדהימים.(ספור המתקשרת) זה קרה אצל הבן שלי , לא היתה לו אז שום מודעות לזה שהוא אומר לקחת רמדי שתעזור לו. גם אצלי היתה פעם אחת שהומאופטיה עבדה נפלא ואף אחד לא ישכנע אותי שדמיינתי. היו עוד יותר פעמים שזה פשוט לא עשה כלום. אני כן מאמינה שלרמדי נכונה יש אפקט שהוא לא אפקט של מיים בלבד מצד שני כנראה שזה לא פשוט בכלל ודורש מזל לעלות על זה וכמו שכתבתי הומאופט צריך להיות רב אומן בשביל לחוש את האדם שעומד מולו וכנראה שרוב הפעמים זה לא קורה אחרת כל מי שהולך להומאופט פשוט היה מבריא. אם נסכם: להומאופטיה יש פוטנציאל לריפוי לא בר השוואה בכלל לרפואה מערבית(לטוב ולרע) הפוטנציאל הזה לדעתי ומניסיוני רוב הפעמים לא מתממש אבל כשהוא מתממש ועם סבלנות הוא יכול להתממש בגדול. יש לי גם המון בקורת על נהול מקרה, אני הרבה פעמים תוהה אם הומאופטים באמת יודעים מה הם עושים כשהמצב מחריף, אם באמת אפשר לתקן נזק של תרופה(כי ברור לי שכמו שהומאופטיה יכולה להועיל היא יכולה גם להזיק, קשה לי מאוד להסכים עם קביעות של לפני 200 שנה בעיניים עצומות וזה כולל כל סוג של שיטת טיפול אלטרנטיביות. ככה שכל המסביב מאוד עוטה בערפל ומתפרש בצורות שונות ע"י הומאופטים שונים. כתבו לי פה שגם בין הרופאים יש חלוקי דעות וסגנונות שונים ..עדיין מוזר לי שרופאים המון פעמים לא מתיימרים לרפא ודווקא אנשי רפואה אלטרנטיבית כן מתיימרים לעשות את זה וגם מציינים אחוזים.
 

פולספגן

New member
אין להם מה להצטער

ריטלין היא לא
המצילה חיים או מונעת הדרדרות בריאותית, לכן היא צריכה להיות המוצא האחרון אם בכלל. עדיף לנסות כל דבר אחר, כמובן בהנחה שלא יגרום נזק והומיאופתיה לא יכולה לגרום לנזק במקרה הזה, למעט חור בכיס, למרות שאין לי מושג כמה ריטלין עולה? והאם היא בסל הבריאות?
 

פולספגן

New member
טוב, אז נשאר רק הנזק של החור בכיס

לכן, לדעתי שווה את הסיכוי שאולי יעזור וכרגע לא משנה אם זה יעזור כי זה פלסבו או לא.
 

Markup

New member
נשאר גם נזק של ילד מתוסכל שלא מצליח להתרכז

בשיעור, כיתה שמפריעים לה והורים שמטרטרים אותם למנהלת וליועצת כל השבוע. לעומת כל אלו, הנזק לכיס הוא זניח.
 

פולספגן

New member
ייתכן שכן וייתכן שלא, כי אולי השיטות האחרות

יעזרו. אני מבטיחה לך, שאם היום היינו ילדים סביר להניח שגם אנחנו היינו כבר מקבלים את הריטלין וכך גם רוב חברי הקומונה שלנו. הסתדרנו יפה בלי זה ואני מניחה שהרבה ילדים מאובחנים היום שצריכים את זה יכולים להסתדר בלי זה. ריטלין ניתן כפי שלפני 20 שנה נתנו אנטיביוטיקה.
 

Markup

New member
אני לא ספקולנט ולא יודע מה היה אילו

היינו ילדים של היום. לדעתי הבסיס להיסטריה לתת ריטלין נעוצה כנראה בדרישה התרבותית להצליח, להיות אקדמאי ולהתעשר, ועל כן כל מכשלה בלימודים יוצרת רעש עצום במערכת החינוכית והמשפחתית. לפני 20 שנה, מי שנכשל בלימודים היה הולך להיות חקלאי, או מכונאי רכב או משהו כזה. כיום מחשבה כזו היא בלתי נסבלת בגלל הציפיות התרבותיות וה"בושה" שבמקצועות לא אקדמאים. אני מעריך שאם נבדוק שיעורי מתן ריטלין במצרים למשל או במקסיקו, נגלה שהם פחותים בהרבה מהעולם המערבי.
 

פולספגן

New member
אז, נשאלת השאלה - האם המטרה מקדשת את האמצעים?

האם לא חבל לקלקל את הבריאות בשביל "להצליח"? דרך אגב, אתה לא צריך להיות "ספקולנט" בכדי לראות "מה היה אילו היינו ילדים של היום" - פשוט, קח את הקריטריונים הידועים לכך ותשליך על עצמך.
 

Markup

New member
הריטלין אינו אשם בנטיות ליבם של הורים ומורים

הוא בסך הכל תרכובת כימית בחומר לא פעיל שאמור לשמש למטרה מסוימת מאוד. אם באה התרבות ואמרה שחייבים להצליח בכל מחיר ועל סמך זה לחלק ריטלין ביד חופשית (וזה לא קורה), מה אשם הריטלין ומה אשמה היצרנית? באותה מידה אפשר לומר שיש שימוש מוגזם בתרופות כימותרפיות רק בגלל שאנו מכירים היום יותר סוגי סרטן מאשר לפני 50 שנה. יש גם שימוש מוגזם בניתוחי מוח, כי לפני 50 שנה... זה מאוד קל לומר את זה. ריטלין לא "מקלקל" את הבריאות, לא יותר מאשר תרופות אחרות מסוגו ואם הכוונה לתופעות לוואי, זה מה יש כרגע.
 

פולספגן

New member
אז, אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהנה

לילד יש בעיות קשב וריכוז והילד בן שנה - את הטמטום הזה כבר שמעתי מהמון הורים צעירים שכבר מתייגים את ילדיהם בעצמם - הולכים לפסיכולוגים ומשלמים להם כסף כדי שיאמתו את התיוג שלהם. זה רק מראה את הבורות של ההורים שמוכנים לאבחן את הילד שלהם בגיל שנה או שנתיים - די להשוואות האלה כל ילד הוא משהו בפני עצמו האחד טוב לדבר אחד והשני לדבר אחר - יש לפתח את הדברים החזקים בתכונות שלו ולא לכפות עליו את כל המקצועות כי את המקצועות שהוא לא יאהב הוא לא יתאמץ ללמוד . יש לקבל כל אדם באשר הוא -צריך גם ללמוד לקבל את החריג . שינוי התנהגות לטובה מבצעים בחינוך נכון ולא בכימיקלים - הדור של מאה השנים האחרונות יהיה בהסטוריה הדור שגרם הכי הרבה נזק לאנושות העתידית . טוב אם האנשים האלה טוענים שיש להם הפרעה כזאת (קשב וריכוז‬) מיד יש לשלול להם את רשיונות הנהיגה ---- כי הם לא מרוכזים על הכביש ... האומנם ? כאשר ילד משועמם בבית הספר והמורים מדביקים לו הפרעת ריכוז הוא לא מסוגל לשבת בשקט 5 דקות ולהקשיב למורה ... אבל אולי למורה יש הפרעת הוראה ??? איך יכול להיות שלילד יש הפרעת ריכוז אם הוא מסוגל לשבת מול המחשב 5 שעות ברציפות בריכוז מלא ??? על איזו השכלה אתה מדבר - אנשים בעלי תואר עובדים היום בכל עבודה כדי לממן את ההתחיבויות שלהם --- תוסיף לכך הוצאות עבור תרופות לא נחוצות וקיבלת פגיעה עצמית גם כלכלית וגם גופנית .... דרך אגב, האם המשטרה מורידה נוטלי ריטלין מהכביש ? לסיכום:- בואו תן את הסיבות למתן רטלין‬ ונבחן אותם‬ וכך תוכל לראות כמה זה הזוי
 

Markup

New member
ממתי מאבחנים בן שנה?

אבחון ראשוני נעשה בכיתה א', לפני כן זה לא רציני. זה שיש הורים מתלהבים שרצים לכל מיני מאבחנים לצורכי תיוק, אני לא יודע, אולי להיות בעל ADD זה נהיה אופנתי... ילדים עם הפרעות ריכוז לא יכולים לשבת 5 שעות רצוף מול המחחשב, אלא אם הם משתמשים בכמה וכמה תוכנות במקביל. רוצה לנסות? שימי ילד ADD על סימולטור טיסה בלבד במחשב, נראה כמה זמן הוא יחזיק. ילדים משתמשים במספר תוכנות בו-זמנית, מה שיוצר סביבה דינמית מאוד למרות שזה נראה כאילו הילד מאוד מרוכז בדבר אחד (מחשב), הוא למעשה מבצע פעולות שונות בתוכנות שונות. מניסיון. למורה יש הפרעת הוראה, את זה ניתן לאבחן כאשר רוב הכיתה לא מצליחה, לא כאשר ילד אחד לא מצליח. הכי קל להאשים את מערכת החינוך. גם זה מניסיון. המשטרה לא "מורידה" נוטלי ריטלין מהכביש, כפי שלא "מורידים" נוטלי תרופות אחרות וצרכני אלכוהול. בעלוני תרופות יש אזהרות לגבי תרופות ונהיגה. באופן כללי אין זה תפקיד המשטרה "להוריד" אלא של בית המשפט, אחרי שהתובע המשטרתי מצדיק את זה. סיבות (אבחון) למתן ריטלין, צריך לשאול פסיכיאטר או נאורולוג, לא אותי.
 

פולספגן

New member
אתה מוזמן להעזר ב-zlp בכדי לקבל את המידע הנ"ל

לגבי "להאשים את מערכת החינוך" - ‫מה לעשות שרמת המורים בארץ יורדת משנה לשנה?‬ אי אפשר לכבד כל אחת שניתנה לה הבמה להיות מורה, גם אם רמתה פחות ממוכר הבננות השכונתי. לגבי שאלתך "ממתי מאבחנים בן שנה?", אז זהו שלא, אך יש הורים שנותנים "חיבוק דוב" ולכן שולחים לפסיכולוגים פרטיים, כי חושבים שגילו בעיה, כי הילד לא מתנהל לפי טבלה שמצאו בנט או בטיפת חלב. דרך אגב, מאיפה הנסיון שלך? (ב-2 הפסקאות שרשמת זאת)
 

zlp

New member
יש הפרעות קשב שבהחלט פוסלות מנהיגה

ואף מזכות בקצבת נכות.
 

פולספגן

New member
טוב, אם כבר ראית את התגובה, אז יש לך מענה למה

ששאלתי את Markup? תזכורת:- בקשתי ממנו לתת את הסיבות למתן רטלין‬ וכך נוכל לבחון אותם‬ ביחד בכדי שיוכל לראות כמה זה הזוי. הוא כמובן התחמק באלגנטיות והפנה אותי "לשאול פסיכיאטר או נאורולוג". האם אתה יכול להכנס למשבצת הזאת ולהשיב על השאלה? או לחלופין, "לשאול פסיכיאטר או נאורולוג" ולצטט את דבריהם? אני מבטיחה לך אישית שאמצא כמעט פתרון לכל "סיבות (אבחון)" שהם ייתנו ו/או אתה.
 

zlp

New member
DSM IV

למרבה הצער אין לי כרגע הזמן לשבת ולהעתיק מהספר. אבל נשמח אם לך יש ותשתפי אותנו
 
למעלה