שלום עו"ד אסף איל, יש לי שאלה

שלום עו"ד אסף איל, יש לי שאלה

אני בת 35, כרגע נמצאת בחובות של בערך 150,000 ש"ח, החובות הם לבנקים ולחברות האשראי.
יש לי עסק עצמאי שאני די מפסידה ממנו ורוצה לסגור אותו.
אמרו לי שיש תהליך דומה לפשיטת רגיל רק בלי כל המגבלות שפשיטת רגל דורשת. שמקטינים לי את החובות ואני מחזירה אותם במזומן או בכמה תשלומים. לא שיש לי כסף בצד או משהו, אבל אולי אוכל להלוות מחברים, השאלה אם יש תהליך כזה, האם אפשר לבצע אותו עם עו"ד מטעם המדינה או שאני צריכה לקחת עו"ד בתשלום ואם בתשלום מה השכר בערך?

תודה

יעל
 

girl on mars

New member
יכול להיות שכוונתך להליך בהתאם לסעיף 19א

לפקודת פשיטת הרגל - שמדבר על הסדר נושים (ללא מתן צו כינוס). עו"ד מטעם המדינה (סיוע משפטי) שמתמחה בתחום יכול לטפל בכל עניין, אין קשר ישיר בין היות עו"ד בשכר או באמצעות הסיוע המשפטי ליכולתו לייצגך בעניינים מסויימים. בפועל, עוה"ד של הסיוע המשפטי הם למעשה עו"ד פרטיים שגם לוקחים תיקים דרך הסיוע ומקבלים תשלום סמלי יחסית מהמדינה בעבור עבודתם.

ככל שאת עומדת בדרישות של הסיוע המשפטי - בוודאי שמומלץ להתחיל משם. כמובן שיש האומרים שיחסם של עוה"ד לתיק שניתן דרך הסיוע לבין תיק שהם מקבלים עליו שכ"ט בהתאם למוסדר ביניהם לבין הלקוח הוא שונה - אך אני חושבת שישנם גם מספיק עו"ד שעושים עבודתם היטב בלי שום קשר (כשם שיש כאלה שגם אם משולם להם שכ"ט בהסכם פרטי - לא עושים עבודתם כלל...).
 

I טל I

New member
תודה על תשובתך

מסכימה איתך בקשר לעניין העורכי דין, זה קשור יותר לבן אדם, אי אפשר לדעת על מי נופלים.
את יודעת איך אני יוצרת קשר עם עו"ד שלהם? איך אני בעצם מתחילה את התהליך? יש לי השבוע או שבוע הבא שיחה עם עו"ד מש.י.ל...
 
המחשב היה פתוח על חברה שלי.. אופס

מישהו יכול למחוק את ההודעה? שכחתי לצאת מהמשתמש שלה ולא נעים לי ממנה.
 

girl on mars

New member
אני אגיב כאן לשאלתך למקרה שההודעה תמחק

(כלומר ההודעה דרך היוזר השגוי)

למיטב ידיעתי הפניה לסיוע המשפטי נעשית דרך משרדיהם - לפי המחוז בו את נמצאת - פשוט חפשי באינטרנט את המשרד הרלוונטי בהתאם למקום מגורייך.
ש.י.ל אאל"ט (ואם אני זוכרת נכון) זו עמותה שנותנת יעוץ משפטי ולא עמותה שממש מייצגת אותך בהליך. אין מניעה להעזר בייעוץ משפטי שכזה (ואני ממליצה בחום) אבל קחי בחשבון שלא מדובר בייצוג פרופר ועל כן את תצטרכי לעשות את העיקר העבודה לבד. אם את אכן עומדת בקריטריונים של הסיוע המשפטי - היעזרי בהם. כמו"כ למי שלא עומד בקריטריונים אלה יש את פרוייקט "שכר מצווה" של לשכת עוה"ד, שלהבנתי הקריטריונים שם מעט פחות נוקשים.
ככל ואת לא עומדת באף אחד מהקריטריונים הללו - אני בכ"ז ממליצה לפנות לעו"ד פרטי שעוסק בתחום פשיטות הרגל וההוצל"פ, אשר יוכל לסייע לך במיצוי ההליכים באופן מקסימלי. כמובן שעדיף ע"ס המלצות של מכרים ומשפחה.
בכל מקרה - שיהיה בהצלחה.
 
למעלה