שלום לכם...

שלום לכם...

אני קוראת בפורום, אבל לא משתתפת בדרך כלל והפעם יש לי שאלה... איך ומתי יודעים שהילדים דוברים אמת או מדמיינים? יובלי שלי בן 3.10, אתמול היתה לנו סיטואציה בגן, חקרתי אותו מעט והוא סיפר שהגננת נתנה לו מכה על היד (זה היה כתשובה לשאלתי מה עשתה הגננת באותה סיטואציה), ביקשתי שיראה את המקום והוא הראה את גב היד, לכאורה, התיאור שלו נשמע לי מאוד מהימן, מצד שני, אין לי כוונה לרוץ לגננת עם האשמות כאלה, ביחוד שאני יודעת שזה גיל שבו הם אוהבים לדמיין ולהגזים... אז מה אתם אומרים? מתי יודעים איפה עובר הגבול בין אמת לדמיון?
 
תאמיני לו, תגבי אותו

ותבררי בטאקט עם הגננת תוך שאת מעבירה לה מסר גם שזה אסור וגם שאת פוקחת עין - שלא תעז להפעיל עליו לחץ....בדיוק היום התפרסם עניין הגננת בפעוטון באשקלון שמסתבר שהכתה והרעיבה פעוטות. שווה להיות חשדנית יתר על המידה מאשר פחות מדי...
 

לאה_מ

New member
הנה קישור לבורים ../images/Emo163.gif

גננת באשקלון חשודה בהתעללות בילדי גן. שמעתי הבוקר ברדיו אבא של אחד מהילדים בגן, שסיפר שהבן שלו התלונן שהגננת מכה אותו, וההורים אמרו לו שלא יפה לשקר. הוא סיפר שהגננת היתה לוקחת את הילדים מההורים בשער הגן, ולא מאפשרת להורים להכנס לתוך הגן בבוקר. הוא סיפר שהילד היה בוכה ומסרב ללכת לגן. כששמעתי את זה חשבתי עד כמה חזק הדיסוננס של ההורים, שמסרבים בכל תוקף להכיר בכך שאולי משהו לא בסדר בגן, אפילו כשהמדובר במשהו כל כך קיצוני, ועד כדי כך שהם מעדיפים לנזוף בילד על כך שהוא משקר ולא להאמין שהגננת יכולה היתה להכותו
ולשאלה שלך, עדי - קורה שילדים בודים מלבם סיפורים, אבל אני בכל מקרה תמיד בעד להתייחס בכבוד וברצינות לדבריהם של הילדים. כל סיפור כזה שווה בדיקה, ועדיף להתבדות מאשר לטעות.
 

גילי חן

New member
לא לוותר לגננת! אבל תחשבי איך

לומר את זה בצורה הכי טובה כדי לקבל טיפול מתאים בבעייה.
 

לאה_מ

New member
אני שואלת באמת, גילי -

יש דרך שאפשר להגיד את זה לגננת??? אם הייתי חושבת שהגננת של הילד שלי נתנה לו מכה על היד למחרת בבוקר הוא לא היה בגן הזה!!! אני מנסה לחשוב על דרך עדינה ויעילה לברר את הסוגיה הזו, ושום דבר לא עולה בדעתי
 

nonana

New member
אפשר כשאלה ללא כל הכוונה ../images/Emo4.gif

כלומר ע"י שיחה עם הגננת לבדוק אם היא בעד פליק כאות אזהרה. אני גם מנסה לחשוב על דרך. אני אישית הייתי הולכת אליה ואומרת לה בצד את מה שהילד סיפר. ומבקשת ממנה את ההסבר שלה.
 

גילי חן

New member
תגובה לגננת../images/Emo62.gif

אם תצאי בהתקפה (אינני יודעת מי הגננת ומה אופייה) אני לא בטוחה כמה תועלת תצא מזה, אם הגננת תשתף פעולה או תתקיף. לדעתי, אין לעבור על הדבר בשתיקה. לפעמים זה מתחיל ממכה על היד וממשיך... אלוהים ישמור. צריך לחשוב ולתכנן טוב טוב מה לומר
 

nonana

New member
לא בתקיפה אלא בשאלה?

גם זה נקרא לתקוף? אם אספר לך מה שהילד סיפר את חושבת שזה יגרום לה לצורך בהתגוננות?
 

zimes

New member
בודאי! אולי התגוננות "עדינה" כמו

לומר שילדים בודים סיפורים, וזה בדיוק הגיל, והיא אוהבת את הילדים כמו את הנכדים שלה.
 

לאה_מ

New member
זה בדיוק מה שחשבתי כששאלתי את

השאלה - קשה לי להעלות בדעתי גננת שתענה לי "כן, נתתי לו מכה על היד. הוא פשוט הוציא אותי משלוותי. אני מצטערת. אני יודעת שזה לא יקרה יותר". סביר הרבה יותר להניח שלא משנה מה היה היא תכחיש את זה
 

יסמין@

New member
נכון, צודקת בהחלט. אבל אולי

היא תגיד משהו כמו: לא הרבצתי לו על היד. טפחתי לו על היד. היה לו לכלוך גדול וניסיתי לנקות לו את היד. עד היום כששאלתי את הגננת שאלות ובקשות להבהרה (כמו במקרה הצביטה בלחי) -היא תמיד הודתה במה שבתי אמרה, אך נתנה לזה פרשנות אחרת. היתה רק פעם אחת שהיתה סתירה בין מה שהבת שלי אמרה והגננת אמרה, וכמובן האמנתי לבת שלי וגם אמרתי לה את זה. כלומר, אמרתי לבת שלי, לא לגננת. במחשבה על התמונה הגדולה ועל הטווח הרחב ומשום שזה לא היה מקרה חמור מאוד, לא דחקתי את הגננת לקיר. מה לעשות, אם באופן כללי ועקרוני הגננת בסדר, צריך לפעמים להיות דיפלומטית.
 
יש כל מיני שיטות "חקירה",

אחת (נלוזה במיוחד
), היא לתאר השתתפות, מה שנקרה להיסתחבק. לא לתת לה תחושה שזה לא בסדר, לבוא בחיוך, ולהגיד "שמעתי שאתמול הילדה קיבלה מכה קטנה על היד" או משהו כזה, ואם באמת קרה משהו, היא תרגיש שזה לגיטימי ולא תתבייש להגיד לך מה היא עשתה. אבל זה כל כך נלוז וצבוע, שהייתי עושה את זה רק במקרה שיש לי חשדות ומחשבות אחרות על הגננת, ואני רק רוצה לוודא את הפרט הזה ולהוציא את הילדה מהגן. לדעתי המאוד אישית, אם את חושבת שהגננת הזו היא אישה ראויה, יותר חשוב להאיר את עיניה לעניין, מתוך גיבוי מלא של הילדה (כי אסור לאף אחד לשים אצבע על הבת שלך)ולראות את התגובה. אם את מרגישה שהיא מורחת אותך, אולי זה באמת לא הגן הנכון בשביל הבת שלך, ואם היא תהיה כנה איתך, תעשי את את ההחלטה מהנקודה הזו. < בתור מישהי שפעם אחת נתנה לילד שלה מכה על היד, ואחר כך הצטערה על זה יומיים (כי זה לא רלוונטי שהייתי יום לפני מחזור), והסיקה את המסקנה הנדרשת (ממש תוך כדי), שאין בזה שום תועלת לאף אחד מהנוגעים בדבר >
 

Shellylove

New member
אולי "לזרוק את הכדור אליה"

ולראות איך היא תגיב: "הבנתי מיובל שקרה משהו לפני כמה ימים, אבל לא הבנתי בדיוק מה, את יכולה לספר לי?" ולהמשיך משם לפי דבריה.
 
גם אני לא מצליחה לחשוב על דרך

עדינה, אך אפקטיבית, לברר דבר שכזה. אמנם לא הייתי עושה זאת קבל עם ועדה, אבל לא הייתי מצליחה לשאול בעקיפין וכו'. שאלה ישירה, תוך העברת המסר המאד חד משמעי שהמעשה, אם נעשה, אסור בתכלית האיסור.
 

irisgh

New member
הקישור מאשקלון - מזעזע

ואגב, לחברים שלי היה סיפור דומה, במשפחתון. עם גננת (והרבה פחות ילדים. 6-7) שהרעיבה את הילדים, לא חיממה את החדר, וכיוב'. כשזה פעוטות שעדיין לא מדברים היטב (שם, עד שנתיים), מאוד קשה לעלות על זה.
 

nonana

New member
היום הגננת התראיינה בגלי צה"ל

אצל רפי רשף. ולא רק שלא הודתה אלא היתה נחושה בצידקתה. רפי רשף התפעל מקור הרוח שלה.
 

vered4

New member
תנסי להצליב עדויות

לבן שלי יש חברים/ות בגן, שאני יכולה להתקשר לאמא שלהם שתשאל אותם אם היה משהו כמו שהילד ספר (כמובן בלי שאלות מנחות מדי). ילדים בגיל הזה יכולים לספק הרבה אינפורמציה.
 
למעלה