שלום לכולם

80vax

New member
שלום לכולם

בשבוע שעבר הייתי ב"שכונה"וראיתי שם שני בתים שנבנים עם לבנים בצורת פלטות ארוכות וגבוהות (בצבע לבן) על הבתים היה שלט פרסומת של "איטונג" וכמו כן שם החברה המבצעת "רוח סתיו" ה"לבנים" הן פלטות גבוהות וממש מציבים אחת ליד השניה לצורך בניית קיר (במקום שיש חלון שמים פלטות נמוכות יותר) אולי זה משהו ברור ומוכר ... (אבל מה לעשות באלה הידיים עוד לא בניתי בית) מה זה בדיוק ??
 

fireman

New member
זו שיטה שדומה מאוד לשיטה שבינא מזכיר

כל הזמן בפורום. מדובר בבניה מתועשת באמצעות לוחות שמורכבים באתר. אני בטוח שהוא עוד יגיע וירחיב בנושא.
 
חשבתי לבנות כך אבל ... זה לא כל כך

עובד טוב א אמרו לי שבשביל בית אחד לא משתלם לקבלן צריך 2-3 בתים לפחות הבלוקים הללו יקרים 150 ש"ח למ"ר + כמה ימי עבודה של מונוף בכדי להרכיב אותם ואני עדיין לא יודע כמה עולים העמודים שמחזיקים את הבלוקים הללו = קוראים להם " בטרום " או " איטונג טק ". אמנם לא צריך לעשות לבלוקים הללו טיח רק שליכטה אבל בגלל המחיר הגבוה שלהם כבר אפשר לבנות בניה רגילה ולטייח זה יוצא אפילו קצת יותר זול .
 

fireman

New member
אל תהיה בטוח כל כך במה שאתה אומר

כי היום עלויות הטייח הן אסטרונומיות וקשה מאוד למצוא אנשי מקצוע מיומנים. קח בחשבון שמנגד בבניה בבלוקים יש לך את הצורך בביצוע חגורות היקפיות, צורך בחומרי הדבקה\מליטה לבלוקים ואתה צריך לשלם לעובדים על שכר טרחתם והטייח מייקר מאוד את הסיפור. תאמין לי שאני לא מאמין על עצמי שאני כותב את זה אבל במציאות הנוכחית יש טעם לבחון את הסוגיה הזו ביתר תשומת לב.
 
אתה לא נפטר מהטייח לחלוטין

עדיין יש את התקרות שצריך לטייח , כי בדרך כלל יש בתקרות בלוקים כאלו או אחרים . הבלוקים עולים כ 40 ש"ח למ"ר , טיח חוץ עולה 70 ש"ח למ"ר , טיח פנים כ 40 ש"ח למ"ר .המחירים כוללים שליכטה רגילה . בשיטה של בטרום הבלוקים עולים 150 ש"ח למ"ר + עבודות מנוף + שליכטה שאני לא יודע לתמחר אותה . אין יתרון מובהק לבטרום אולי יתרון קל .
 

בינא

Member
2 שיטות בניה באיטונג משוריין - אנכית ואופקית

מה שבונים בבית קמה הוא בשיטה האנכית. האיטונג המשוריין ב-2 רשתות פלדה מגיע בעובי 15-22 ס"מ, תלוי מה הוזמן ע"י הקבלן ושיטת הגימור שבחר. אם בחר בשיטת הגימור בגבס על קונסטרוקציה משלו, הוא יכול לעבוד עם עובי 15-20 ס"מ. אם בחר בשיטת הטיוח הפנימי יעבוד עם 20-22 ס"מ. ניתן להזמין את הלוחות בעוביים שונים. היות וכל לוחות האיטונג המשורין הם לוחות שמסוגלים לקבל משקל, אין צורך בעמודים לחיזוק...ולא קיבלנו מידע בשאלה אם בונים קומה שניה או לא, אבל אם כן, רצפת הבטון קושרת את כל המבנה. לא חובה להשתמש בטיח או טייחים. ניתן לחפות בפנים עם גבס כאמור ולקבל רמה גבוהה של גימורים ובחוץ ניתן לבצע שליכט צבעוני עם הכנה מינימאלית או חיפוי של "קירות גן עדן" לקבלת חיפוי עם צורת אבן מכל סוג שבוחרים וזה יוצא הרבה יותר זול מטיח עם שליכט צבעוני וגם הרבה יותר טוב. השיטה בה הבניה אופקית היא שיטת "בית ישראלי" עליו ניתן לקרוא ולראות בהרחבה באתר "בית" שכתובתו: www.bayit-il.co.il או להיכנס לגוגל ופשוט לכתוב "בית ישראלי" לצורך החיפוש. הקישור שנפתח בגוגל מוביל ישר לעמודים הרלוונטיים באתר בית.
 

fireman

New member
ומה עם העלות של הבניה של הבלוקים?

זה בחינם? מה עם החומרי מליטה לבלוקים? עלות של ברזל לחגורות ובטון לחגורות?
 

בינא

Member
כל זה על הקרקע וקיים במציאות - העובדות

לא מדובר בבלוקים אלא באלמנטים שמחוברים אחד לשני עם "שקע" ו"תקע"...ראה תמונה. העובדה שבאיטונג לא שמעו על זה גם אינה נכונה כי תלוי את מי שואלים. איטונג היא החברה היצרנית של האיטונג המשוריין ואינה בונה בתים. מוכח בשטח באלפי מ"ר של בניה באיטונג המשוריין ("בטרום" בשפה המקצועית), ללא ציפוי טיח בכלל. גם הבתים שנבנים בשיטת "בית ישראלי" צופו רק בכ-5 מ"מ שליכט וזאת כדי "להסוות" ממה הם נבנו כדי שיראו כמו בית "רגיל" ולא מהסיבות הידועות של הבניה הקונבנציונאלית שהן - איטום, סגירת סדקים וחיבורי בלוקים, יישור וטיוח הבעיות כמו יציקות עקומות ועוד ועוד.
 

בינא

Member
תמונה מקורבת של אלמנט איטונג משוריין -"בטרום"

אלמנט של 12 ס"מ עובי. נראה בבירור החתך של שקע ותקע המונעים מעבר רטיבות כלשהי. האלמנט שנראה בתמונה הגיע עם פאזה (קיטום פינות) לאורכו, אך ניתן להזמינו ללא פאזה אם מצפים את המבנה בשליכט צבעוני.
 
מה אני יכול לעשות כאשר זה שמוכר לי את

המוצר אומר אחרת ממך ? הפרופיל ברזל בולט מהקיר , אי אפשר למנוע זאת ? להשתמש בפרופיל פחות רחב ולחרוץ את האלמנטים כך שהפרופיל יהיה באותו המישור של הקיר . איך שליכטה נדבקת לפרופיל ברזל ?
 

בינא

Member
מעניין מי זה ש"מוכר לך את המוצר"...?

אפשר למנוע בליטה של הפרופיל ממישור באיטונג המשוריין. אין בעיה עם הידבקות השליכט לפלדה כי היא אינה נדבקת אליה אלא מתקשה על רשת שעוטפת את הפלדה.
 
פעם דיברתי עם איש טכני של איטונג בתערוכה

על הקירות היו פרסומות על בנייה ללא טיח. שאלתי את האיש הטכני איך בדיוק זה ללא טיח. הוא אמר לי שאם הבנייה מדוייקת ביותר (כן, בטח), וכל האלמנטים של איטונג (אין ממ"ד? מרתף בולט? חציבות לחשמל? לאינסטלציה?) אז זה תיאורתית אפשרי. ואז הוא אמר לי אוף-דה-רקורד - לא להסתמך על זה.
 

בינא

Member
תודה רבה - כל הדיון כאן על איטונג משוריין!

לא על הבלוקים הרגילים, כי זה דומה רק בסוג החומר הבסיסי ולא בשום דבר אחר. לוחות האיטונג המשוריינים אינם מעבירים מים מצידם האחד לשני, לכן באזורי תעשיה הבנויים באיטונג משוריין לא טורחים אפילו לצבוע את הלוחות ורואים אותם בהרבה מאוד מקומות בארץ, כמעט בכל אזור תעשיה.
 
שאלה

האם עושים הרבצה צמנטית לפני השליכט? למרות ששמעתי על התקן של איטונג ולכאורה אין צורך בהרבצה צמנטית, מהנסיון שלי עם איטונג - לא הייתי ממליץ. האיטונג סופג יותר מדי. אפילו אם משקים לפני.
 

בינא

Member
אין צורך בהגנה נגד רטיבות מוג הרבצה צמנטית

היות שלא כמו המישקים בין הבלוקים או החיבור הנסדק בין הבלוקים לעמודים, או ספיגות הבלוק הרגיל, ה"בטרום" אינו מעביר רטיבות מצד לצד. המיים אינם חודרים אותו ואינם מסוגלים לחדור את חיבור ה"תקע-שקע" ואינם יודעים לחדור בין הלוחות לשלד הפלדה המכופף בהתאמה וגם לא את הדבק המקשר בין הלוחות בעמידה.הציפוי ששמים בארץ נועד רק למטרות ויזואליות - שהבית יראה כמו "בית רגיל".כאשר מבצעים חיפוי אבן ירושלמית למשל, אין בכלל שום ציפוי. ראה תמונה מצורפת של בית באפרת מ-1994...
 
ההרבצה נועדה למנוע ספיגת המים מהטיח/שליכט

לא כדי למנוע רטיבות. אם האלמנט הוא אותו חומר איטונג, אז עדיין יש ספיגה מטורללת.
 

בינא

Member
אין צורך בהרבצה משום סוג לשום צורך

מה לא ברור בתשובה? פשוט לא צריך את זה. האיטונג המשוריין אינו כמו הבלוק ואינו סופג מים.
 

בינא

Member
האיש הטכני מעולם לא עסק בבניה...

הבניה מדוייקת בגלל השתלבות באלמנטים - לא בלוקים - לוחות איטונג משוריין, אחד בשני.לא חוצבים לחשמל ואינסטלציה כי אין צורך לחצוב. הצנרת עוברת בחללים שבין 2 הקירות - ההחיצוני מלוחות איטונג משוריין והפנימי מגבס. טייחים בכלל לא נכנסים לבנין כזה.הדיוק היחסי בהפרשים של מ"מ בודדים, נוצר כתוצאה משיטת ה"שקע-תקע".
 
למעלה