שלום לכולם

מצב
הנושא נעול.

gymnatanya

New member
שלום לכולם

שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה
 

shoshila

New member
ידע ומחוננות זה לא אותו דבר

שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה
ידע ומחוננות זה לא אותו דבר
האנטלגנציה נמדדת לא רק בידע הקים אלא ביכולת לרכוש ידע חדש (מהירות התפיסה למשל) זה נכון שאם בבחינה הילד יתבקש להרכיב פאזל וימדדו את הזמן שזה דורש,ילד ש"נפגש" עם פאזלים בבית יצליח במידה רבה יותר יחסית לעצמו אם לא היה "נפגש" עם זה קודם אבל בבחינה הוא יבדק גם בתחומים חדשים לו לגמרי ואז הידע המוקדם לא משחק תפקיד. לסיכום-לדעתי הסביבה/הורים יכולה לתרום ולקדם אבל לא "ליצור" מחוננות אצל ילד שחסר את היכולת הזו.
 
אני לא מומחית, אבל נראה לי

שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה
אני לא מומחית, אבל נראה לי
נראה לי שהילדה שלך היתה מחוננת גם אם לא היית מלמדת אותה לקרוא ולכתוב. הרי בעצמך אמרת שבמבחן לא ביקשו ממנה לעשות את זה. בתי בת 5.5 לא יודעת לקרוא, ובמבחן התקשתה לכתוב אפילו את שמה. בחשבון לשאלה "כמה זה 5 ועוד 2" היא ענתה "6". ובכל זאת היא קבלה ציון משוקלל של 137 במבחן ויפסי, שזה כ-2.5 סטיות תקן מהממוצע, כלומר היא אובחנה כמחוננת. אילו הייתי מאוד רוצה, הייתי יכולה ללמד אותה לקרוא ולכתוב, וגם לעשות פעולות חשבוניות יותר מורכבות ממה שהיא יודעת עכשיו, והיא קרוב לוודאי הייתה משתפת פעולה בדיוק מהסיבות שאת הזכרת. אבל לדעתי זה לא היה עושה אותה יותר או פחות מחוננת. האמת היא שהיתה לי איזו ציפיה שהיא תלמד כאילו "לבד", כמו שילדים מחוננים אחרים עושים, אבל זה לא קרה. אז ניחא - היא תלמד כבר בשנה הבאה בבית ספר, לא יקרה כלום. קצת חבל לי, כי בגיל שלה כבר קראתי באופן חופשי ומאוד נהניתי מזה. אבל מצד שני - בגיל שלה לא היו לי את כל הדברים הנפלאים שיש לה, את כל הפעילויות בגן, חוגים, חברים... הייתי ילדה די בודדה שיושבת רוב היום בבית עם סבתא, אז מה הפלא שהפכתי ל"תולעת ספרים".
 
אני מניחה שעשית איתו פעילויות

שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה
אני מניחה שעשית איתו פעילויות
נוספות, שוחחת איתה, הסברת לה מילים חדשות וכד'. ברור שזה משפיע על האינטליגנציה. הקריאה הטכנית לדעתי אין לה השפעה. ואגב מבחני אינטליגנציה בסוף החופש הגדול מראים תוצאות נמוכות יותר מבתחילתו.
 

תמי2001

New member
לא קטנה מידי כדי להתנגד, אלא

שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה
לא קטנה מידי כדי להתנגד, אלא
שנוצרו אצלה גירוי ומוטיבציה ללמוד, מסיבות פנימיות אישיות, וכך היא שיתפה פעולה. ילדים מגיבים לדברים שמעניינים אותם בסביבה ובודקים אותם - לבד או עם מבוגר. המיוחד במחוננים הוא שאם הם נחשפים למשהו המעורר בהם עניין, הם מסוגלים לחקור אותו ולהגיע בעצמם להישגים מהר יותר ובאופן יסודי יותר. חלק מהחקירה הוא השאלות שהם שואלים את המבוגרים יותר, שיחות שהם מנהלים עם עצמם או עם מי שנקרה על דרכם ועוד. הבן שלי למד בגיל שנתיים וחצי בערך, את שמות המכוניות וסמליהן. זה היה מעין משחק שהמצאנו כשהלכנו יום יום ברגל לגן. לא חשבתי אז שהוא מחונן, כי הוא פשוט הגיב למשהו בעניין והמשכנו את זה. רק מאוחר יותר הבנתי שהסמלים הם כמו כתב, שהוא בעצם מערכת סמלים.
 
מחוננות מהי בפי העם

שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה
מחוננות מהי בפי העם
יש להפריד בין ההגדרה של מחוננות בהתאם למבחני אינטיליגנציה לבין מבחני האיתור שמועברים לילדים בכיתה ב' או ג' אשר מזכים את מי שעובר אותם בתגית "מחונן". לגבי הראשון, אני לא מבינה גדולה (אולי אסטבן או מישהו אחר ירצה לפרט), אני מניחה שידע מוקדם יכול "לעזור" ומן הסתם ישנו קשר מתאמי, אבל, כפי שאת אמרת, באבחון בחנו אותה על דברים אחרים. באשר לשני - בהחלט כן, הכנות אינטנסיביות לבחינה הזו יכולות לדחוף ילד לקבוצה המאותרת, כשם שלמידה אינטנסיבית לפסיכומטרי יכולה לשפר את הציון ועל כך יש תעשיה שלמה (וכן, אסטבן, גם אני מכירה אנשים שלא למדו לפסיכומטרי דקה ועברו בהרבה את ה700
). באשר ל"קטנה מכדי להתנגד" - את בטוחה? אני סקפטית. אמנם יש ילדים שמזגם המולד נוח ורגוע יותר משל ילדים אחרים, אבל בכ"ז... כשאת אומרת לה שצריך לחפוף ראש, לחזור הבייתה מגן השעשועים, לקחת תרופה לא טעימה כשהיא חולה וכו' - היא לא מוחה אפילו טיפה? הסיבה שמתחילים עם לימוד פורמאלי רק בגיל 6 הוא לא כי מוחם של ילדים לא יכול לתפוס את מיומנות הקריאה והחשבון קודם לכן, אלא בגלל הבשלות הרגשית של הילדים ללימוד פורמאלי וכמו כן התפתחות מוטורית נדרשת.
 

תמי52

New member
בגילאים צעירים המבחנים פחות אמינים

שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה
בגילאים צעירים המבחנים פחות אמינים
ובהחלט ייתכן שילד שלימדו אותו בבית מיומנויות מסויימות יאובחן בטעות כמחונן.
 

gymnatanya

New member
על זה בדיוק אני מדברת

בגילאים צעירים המבחנים פחות אמינים
ובהחלט ייתכן שילד שלימדו אותו בבית מיומנויות מסויימות יאובחן בטעות כמחונן.
על זה בדיוק אני מדברת
בשורה אחת הצלחת להביע את כל המכתב הארוך שכתבתי!!! השאלה ששאלתי היא לא לגבי ביתי, אותה בהחלט בדקו עפ"י פרמטרים שלא עבדתי איתה בבית, למעשה אני מרוב הדברים הייתי מופתעת לחלוטין היא ידעה חעשות הקשרים שאני לא בטוחה שאני הייתי מצליחה (מה לעשות היא כמו אבא) בכל מקרה, אני דיברתי דוקא על הילדים האלה שהזכרתן,שמלמדים אותם בבית, לא לימוד פרונטלי ואח"כ רוב ההורים בטוחים שהם מחוננים, אז אולי הם כן?
 

ציפי ג

New member
ואם הם לא או כן מחוננים מה זה משנה?

על זה בדיוק אני מדברת
בשורה אחת הצלחת להביע את כל המכתב הארוך שכתבתי!!! השאלה ששאלתי היא לא לגבי ביתי, אותה בהחלט בדקו עפ"י פרמטרים שלא עבדתי איתה בבית, למעשה אני מרוב הדברים הייתי מופתעת לחלוטין היא ידעה חעשות הקשרים שאני לא בטוחה שאני הייתי מצליחה (מה לעשות היא כמו אבא) בכל מקרה, אני דיברתי דוקא על הילדים האלה שהזכרתן,שמלמדים אותם בבית, לא לימוד פרונטלי ואח"כ רוב ההורים בטוחים שהם מחוננים, אז אולי הם כן?
ואם הם לא או כן מחוננים מה זה משנה?
יש למישהו ילד. הילד חכם, מוכשר, מבין הכל מהפעם הראשונה שהוא לומד. מצליח בלימודיו. לא מאוד משועמם, לא מפריע בבית ספר. כלומר כל התפקוד שלו בסדר גמור. נניח שהוא יעבור מבחנים ויהיה מחונן. אז? או יעבור מבחנים ולא יהיה מחונן. אז? הצורך באבחון המחוננים נוגע, לטעמי, כאשר התפקוד של הילד מופרע, וחושבים שהסיבה לכך נובעת מיכולת מאוד גבוהה, או כאשר רוצים (הוא או ההורים) שיתקבל למסגרת שדורשת אבחון שכזה. ילדי לא עברו אבחון שכזה, ואם לא תהיה חובה באיזה מקום בדרך, הם גם לא יעברו. ברור לי שהם ילדים מאוד חכמים. לכל אחד מהם יש יכולות בתחומים מעט שונים, וגם מי מהם שמוצא את המתמטמטיקה לדבר המשעמם ביותר בעולם, מוצא את עולם הדקדוק למרתק. ואותו אחד ששונא במדעים מוצלח מאוד בשח. השאלה מה גורם לכך שחלק מהאוכלוסיה יותר מוכשר מחלק אחר ממנה, אינה חד משמעית, לדעתי. ללא ספק יש קשר לגנטיקה. אבל יש גם הרבה קשר לבית, והרבה מאוד קשר לסביבה. אם ילד מוכשר גדל בסביבה שתומכת בפיתוח המח, ממילא הוא יפתח יותר את הכלי הזה. אם ילד מוכשר גדל בסביבה שתומכת בפיתוח יכולת הצפיה בטלויזיה, ממילא בשאלות טריוויה זה יהיה העניין העיקרי בו יצליח.
 

apk

New member
אז רק להסיר ספק מליבך

שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה
אז רק להסיר ספק מליבך
אני את שירילי עד היום לא למדתי כלום, הכל בא לה כאילו מהאוויר
 

דורית1900

New member
גם פיתרון משוואות ריבועיות?

אז רק להסיר ספק מליבך
אני את שירילי עד היום לא למדתי כלום, הכל בא לה כאילו מהאוויר
גם פיתרון משוואות ריבועיות?
הרי זו נוסחה ספציפית שלא יכולה לבוא סתם כך מערוץ לוגי.
 
לא, באמת? ../images/Emo6.gif


הצפנים הכי משוכללים מתבססים על כך שקשה מאד לפרק מספר לגורמיו הראשוניים.
לא, באמת?

אני חוששת שאם משרד הגנה כלשהו ישתמש בגורם החופשי במשוואות ששירילי פותרת כתור המפתח הציבורי, החברים ריווסט, שמיר ואדלמן לא ממש יוכלו להציל את המצב
 

דורית1900

New member
אז אולי נשמע באמת

לא, באמת?

אני חוששת שאם משרד הגנה כלשהו ישתמש בגורם החופשי במשוואות ששירילי פותרת כתור המפתח הציבורי, החברים ריווסט, שמיר ואדלמן לא ממש יוכלו להציל את המצב
אז אולי נשמע באמת
באיזו שיטה שירילי פותרת משוואות ריבועיות?
 
את זה תצטרכי לשאול את שירילי

אז אולי נשמע באמת
באיזו שיטה שירילי פותרת משוואות ריבועיות?
את זה תצטרכי לשאול את שירילי
למה, את לא חושבת שיש חידות יותר מורכבות מלמצוא שני מספרים שסכומם b ומכפלתם c (בהנחה שאף אחד מהם לא מכיל 30 ספרות)?
 

דורית1900

New member
זה לא חשוב אם יש דברים יותר

את זה תצטרכי לשאול את שירילי
למה, את לא חושבת שיש חידות יותר מורכבות מלמצוא שני מספרים שסכומם b ומכפלתם c (בהנחה שאף אחד מהם לא מכיל 30 ספרות)?
זה לא חשוב אם יש דברים יותר
מורכבים, מהטעם הפשוט שלכל דבר ימצאו דברים מורכבים יותר. והשאלה באמת היתה ל-APK.
 
כן, אבל

זה לא חשוב אם יש דברים יותר
מורכבים, מהטעם הפשוט שלכל דבר ימצאו דברים מורכבים יותר. והשאלה באמת היתה ל-APK.
כן, אבל
הכוונה הייתה לחידות שנתון שילדה בת 4 פותרת אותן לא היה כה מפוקפק בעינייך, היות והן לא נושאות שם מעורר אימה מימי התיכון כמו "משוואות ריבועיות". הבחנתי למי יעדת את השאלה, הבחנתי גם בטון הסקפטי שבשאלתך וחשתי כי אוכל להסיר את הספק. לאו דווקא את זה שיש לך כלפי סיפוריה של ענת, אחרי הכל זה אינטרנט, ולא חייבים להאמין לכל מה שמספרים, אלא לעצם הרעיון שילד בן 4 יוכל להגיע לתובנות כאלו. אני בטוחה שאם לענת יהיה מה להוסיף, היא תעשה כן.
 

apk

New member
בדיוק

את זה תצטרכי לשאול את שירילי
למה, את לא חושבת שיש חידות יותר מורכבות מלמצוא שני מספרים שסכומם b ומכפלתם c (בהנחה שאף אחד מהם לא מכיל 30 ספרות)?
בדיוק
כי היא עושה הכל בראש, בדממה ובמהירות אדירה. כך שגם אני לא יודעת איך היא עושה את זה
 
לדעתי כדאי לשים לב

בדיוק
כי היא עושה הכל בראש, בדממה ובמהירות אדירה. כך שגם אני לא יודעת איך היא עושה את זה
לדעתי כדאי לשים לב
להבדל בין חישוב בכתיבה ובין חישוב בעלפה. אצלנו גיליתי לקות למידה ככה. חישוב בעלפה במהירות שיא אבל קושי גדול מאד להעביר אותו לכתב (כמובן לאחר האיבחון וגילוי הלקות היה יותר קל להבין מה היה שם). אמנם בגיל של שירילי זה ממש ממש לא רלוונטי אבל שימי לב איך העניין הזה מתפתח (אם אנחנו זוכרים את ההעדפה שלה לכתביה במחשב זה מסתדר טוב מאד יחד לאותה מסקנה). לדעתי עכשיו אל תעשו כלום, אבל תשמרי לך בזיכרון בעוד שנה שנתיים לאבחן באופן מסודר אם המגמה תמשיך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה