gymnatanya
New member
שלום לכולם
שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה
שלום לכולם
בעיקבות שרשור של ענת שקראתי למטה יותר על אריקה לנדאו התעוררו בי מס' שאלות: האם ייתכן שילד רך בשנים יצליח בלימודיו ויתקדם בצורה יוצאת דופן בלימודים (הכוונה אך ורק ללימודים) רק כי הוריו השקיעו בללמד אותו הרי לדעתי אם מלמדים ילד (בכל גיל) פעולה מסויימת, הרי שהוא ילמד אותה ואם מילדות (מוקדמת ככל שתהיה) ילד, לומד לפתור תרגילים (שינון) לכתוב (תרגול רב) האם זה מה שעושה אותו מחונן? אמנם ילדתי אובחנה כמחוננת (אחרי אבחון של כמה שעות) בגיל צעיר אבל קריאה וכתיבה וחשבון היא יודעת אך ורק כי אני לימדתי אותה, לא בטוח בכלל שהיא היתה יודעת לעשות את זה בגיל שבו היא עשתה את זה ללא עזרתי או הרצון שלי שהיא תבצע את זה אני חושבת שהיא שיתפה איתי פעולה פשוט מפני שהיא היתה קטנה מדי להתנגד או כי היא אהבה את תשומת הלב הרבה (ואת הקלמר וכלי הכתיבה) שקניתי לה אמנם באיבחון לא ביקשו ממנה לכתוב או לקרוא (למרות שידעה) אבל לגבי ילדים אחרים נורמאליים לחלוטין האם זה גם ייתכן למי שיודעת הרי לפני שנים רבות (ויש כאלו שגם היום) מלמדים קריאה וכתיבה מגיל 3 ("חדר") וזה לא נחשב יוצא דופן, אני מבולבלת תודה