שלום לכולם

אם כי ...

אני חושב שמבחינת פיתוח תשתיות, יותר חשוב לפתח תשתיות לטובת תחבורה ציבורית, יותר מאשר כבישים לרכבים פרטיים (למרות שגם זה חשוב).
 
עודף מכוניות על הכביש

אכן בעייתי, ופיתוח תשתית כבישים אפשרי עד רמה מסוימת, פשוט בגלל חוסר מקום. עם זאת, במקום להקשות על אנשים לקנות רכבים, יש לעודד אותם להשתמש בתחבורה ציבורית לנסיעות יומיומיות.
 

eitangn

New member
אך מצד שני

מכוניות צמודות ניתנות במחיר לא ראלי, והמיסוי נפגע. במס הכנסה, שווי רכב צמוד כ- 1,000 ש"ח(רמה 2, הנפוצה), בעוד שחברת חשב מעריכה בכ- 2,400 ש"ח את העלות האמיתית. "הביקוש למכוניות יחסית קשיח" - יש תימוכין לטענה זו?
 
זה זכור לי מאיזה קורס, וחוץ מזה

זה הגיוני מאוד. רוב המשפחות צריכות רכב אחד לפחות. אני מסכים, שבעקבות המס, אתה קונה מכונית פחות טובה ממה שהיית רוצה, אבל העובדה שאתה עדיין קונה מכונית. כמובן שיש עיוות שגורם לכך שאנשים נוהגים במכוניות יותר זולות, אבל בסה"כ למרות שיעורי המס שהלכו ועלו, מספר הרכבים הלך ועלה אף הוא. וזה גם בנוסף לכך שמחירי הדלק אף הם גבוהים מאוד. כל מוצר אחר שיוטלו עליו שיעורי מס שכאלה היה נפגע בצורה קשה בהרבה. אז נכון שהביקוש לסיגריות (למשל) הוא קשיח הרבה יותר, אבל גם הביקוש למכוניות הוא יחסית קשיח. בעקרון אין לך תחליף טוב בשבילו. מוצר שיש לו תחליפים טובים יחסית, הביקוש שלו בסה"כ יותר גמיש. התחליפים של רכב פרטי מוגבלים מאוד בוודאי כל עוד אין תחבורה ציבורית בשבת. בקשר למכוניות מהעבודה, אכן, יש כאן הטבה שהתוצאה שלה היתה ריבוי מכוניות מהעבודה
 

אנדרי ז

New member
במצב של היום אין שום צדק

כל עוד המדינה לא מעמידה לרשות כל אזרחיה מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת, שתספק גישה נוחה ומהירה לכל מקום ומכל מקום ובכל יום מימי השבוע והשנה (נניח שלמעט יום כיפור) אין שום הצדקה להפלות לרעה את אלה שידם אינה משגת לשלם את מיסי החנק הנהוגים על רכישת מכונית ועקב כך נאלצים לבזבז שעות מיותרות בדרכים ב"ימי חול" ולהיתקע לחלוטין בביתם בימי שבת וחג.
 
גם ככה לא יהיה צדק

נכון שיש כאלה שידם אינה משגת לשלם את מיסי החנק האלה, אבל יש גם כאלה ידם לא תהיה משגת לרכוש מכונית גם ללא אותם מיסים.
 

אנדרי ז

New member
בני האדם כידוע אינם שווים

מגיעות להם רק הזדמנויות שוות, והלוואי שכך אכן היה.
 

gilka

New member
הבהרה של ההודעה

שוב שלום, היו כאן כמה תגובות להודעה שאני חושב שהן פשוט נבעו מאי הבנה של מה שניסיתי להגיד. כנראה שניסחתי את עצמי לא "כ טוב ואני אנסה שוב: -בלי קשר למעמדות ולסקטורים וגם לא לסוג המוצר, אני לא חושב שמיסוי שמגיע ל140% ממחיר המוצר הוא הגיוני ונורמאלי. ולא משנה אם זה רכב, טלוויזיה, מכונת כביסה, או כובע. פשוט ציינתי שמי שסובל מזה הכי הרבה הם האנשים ש"שינוי" באיזה-שהוא מקום מנסה לייצג. אולי זה לא ברמה של מפלגה שאומרת "אנחנו כאן בשביל מגזר X ונעשה הכל כדי שלמגזר X יהיה טוב ולא אכפת לנו מהאחרים". זה לא ככה, ואני שמח שכך, אבל מפלגת "שינוי" כאן הציגה את עצמה כמפלגה של מעמד הביניים. -תחבורה ציבורית היא רעיון נהדר. כמעט בכל עיר מודרנית (ניו יורק היא דוגמה טובה) רוב האנשים (חוץ מהעשירים ביותר) לא מחזיקים מכוניות. ואם כן- אז אחת למשפחה. זה נובע בעיקר מהעובדה שיש רכבת תחתית נוחה שמאפשרת להגיע לכל מקום ובזמן קצר, וגם מבעיית חנייה. לצערנו, התחבורה הציבורית בארץ (אני יודע לדבר בעיקר על ת"א. אני מניח שבמקומות אחרים הרבה פעמים זה עוד יותר גרוע) היא בכלל לא מוצלחת. אין מספיק אוטובוסים, הרבה פעמים צריך להחליף אוטובוס או שניים בדרך, והנסיעה צפופה מאוד בהרבה מהקווים (דבר שלא מפריע בנסיעה של רכבת תחתית של 2 דקות, אבל די מפריע בנסיעה באוטובוס של 20 דקות). אני מאוד בעד תחבורה ציבורית, אבל אנשים צריכים לבחור בה, ולא להאלץ להשתמש בה. -לבסוף, תודה רבה לזה שיעביר את המכתב שלי לחבר-הכנסת. אשמח לשמוע מה הוא חושב.
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

כתבת "כמעט בכל עיר מודרנית (ניו יורק היא דוגמה טובה) רוב האנשים (חוץ מהעשירים ביותר) לא מחזיקים מכוניות.", זה ממש לא נכון, בניו יורק יש בממוצע 2.7 מכוניות למשפחה בת 4 נפשות (הממוצע הגבוה בעולם), אך בתוך העיר הם משתמשים ברכבת התחתית, לעומת זאת כאשר הם מחליטים לצאת מהעיר הם משתמשים דווקא במכונית, כי הכבישים המהירים בארה"ב הם נוחים מאוד ומתוחזקים היטב וגם כי הדלק זול.
 

gilka

New member
בניו יורק

יש שני סוגים עיקריים של אנשים: -עשירים מאוד מאוד. בד"כ הם בעלים של כמה וכמה בניינים בעיר ומשכירים שם דירות. הם גרים בדירות ששויין מילוני דולרים. האנשים האלה בד"כ מחזיקים יותר ממכונית אחת במשפחה- הרבה פעמים הם מחזיקים יותר ממכונית אחת לעצמם בלבד. -צעירים. אנשים שעוד לא הקימו משפחה. (בד"כ אחרי החתונה הם עוברים לג'רזי או לפרוור אחר). הם בד"כ לא מחזיקים מכונית ומעדיפים להשתמש ברכבת התחתית. אם הם פעם בכמה זמן יוציאם לטיול מחוץ לניו-יורק יוצא להם הרבה יותר משתלם לשכור רכב. הממצוע, מן הסתם, מושפע גם מאנשים שמחזיקים 10 מכוניות למשפחה של 4 אנשים וגם מאנים שלא מחזיקים מכונית בלבד... בכל מקרה, מה שאמרת רק מראה שבמקום שהמיסוי על רכב (אם בכלל יש, אני לא מתמצא בזה כ"כ) הוא נמוך, הרבה אנשים בוחרים להשתמש בתוך העיר בתחבורה הציבורית. (גם אם יש להם אוטו וגם אם לא). כלומר: אנשים ישתמשו בתחבורה הציבורית כאשר הם יעדיפו אותה, ולא כאשר לא תהיה להם ברירה אחרת. כמובן שהמצוקה המוטורית של אנשים בארץ לא מושפעת ממיסי רכב בלבד, אלא גם ממיסים על דלק, מחירי רכב שהמדינה בטיפשותה ממש חיסלה את התחרות (בגלל מדרגות המס, כל הרכבים המשפחתיים, לדוגמה עולים כ114 אלף שקל לגרסה הזולה, וזה כמעט לא תלוי ברמה של הרכב, חוץ מרכבי פאר), וגם בגלל אחזקת רכב שמגיעה לעשרות אלפי שנים בשנה. אף אחד מהדברים האלה לא מקובל בעולם ואין שום סיבה שיהיה מקובל כאן.
 
לא מדויק

הרכבת התחתית בניו יורק היא לא מקום נחמד כל כך. המעמד הגבוה פחות משתמש בה (זה בניגוד לערים אחרות כמו בוסטון למשל ששם הרכבת התחתית ברמה גבוה יותר). בניו יורק יש בעיה רצינית מאוד של חניה ובעיה רצינית מאוד של פקקים. בנוסף יש מיליון מוניות שאינן יקרות. אני לא הייתי לוקח את ניו יורק בתור דוגמה לשום דבר. בקשר למדינה, אין ספק שרצוי להוריד את המיסוי על דלק ועל מכוניות. יש לך מקור נוסף ל 3-4 מילארד שקל שהמדינה מצליחה להשיג ממיסים אלו? להעלות את מס הכנסה בלתי אפשרי. להעלות את המע"מ בלתי אפשרי. מס על סיגריות הוא בשמיים, מס על אלכוהול הוא בשמיים. בקיצור לאוצר אין כסף. אז נכון, עכשיו התחלנו לקצץ בקצבאות ולדעתי לאט לאט ידחפו עוד אנשים למעגל העבודה, דבר שיגדיל את המיסים, שיאפשרו הורדת מיסים נוספת שתוריד את העלמת המס... אבל כל זה תהליך ארוך ארוך
 
אתה יודע מה?

אם כבר הזכרת את המס על סיגריות שהוא בשמיים - למה באמת לא להעלות עוד יותר מעל השמיים? זה בכל מקרה יועיל: מי שבכל זאת ירצה ויוכל להמשיך לקנות סיגריות, יוסיף עוד כסף למדינה, ומי שלא - מה טוב.
 
למעלה