שלום לכולם

שלום לכולם

בן זוגי הוא בעל זרכון אירופי; ואני קיבלתי לאחרונה חותמת בדרכון הישראלי. שאלתי היא האם אני יכולה לעבור יחד איתו בביקורת הדרכונים (בתור המיועד לאזרחים אירופיים) או שעלי להמשיך לעמוד בתור של ה-others. תודה מראש
 

בקר12

New member
אני מניח ששאלת לגבי בריטניה

כפי שאמרתי, מי שמחוייב למלא LANDING CARD צריך לעמוד בתור של הלא אירופים אך אם מגיעים ביחד עם בן הזוג בד"כ לא נראה לי שעושים בעיות
 

noa scotland

New member
כן עושים בעיות

צריך לקחת בחשבון שזה לא נכון, מבחינתם, לעמוד בתור של בעלי הדרכונים האירופאים גם אם אתה עם בן זוג בעל דרכון כזה. לפעמים נתקלים בפקיד הגירה שלא עושה מזה ענין, אבל ברמת העיקרון אין להם בעיה לשלוח אותך לתור הרלוונטי. מה שכן, אפשר לנסות אצל הסדרן (בדרך כלל סדרנית...) שמסתובב לאורך התור, להסביר את הסיטואציה ולשאול אם זה אפשרי לעמוד עם בן הזוג. אם הסדרן אומר שזה בסדר הסיכוי שהפקיד "יגרש" אותך לתור אחר (לאחר ששמע שקיבלת רשות מהסדרן) הוא מינימלי.
 

Nobilis

New member
בהערת אגב

מי שנמצאים על ויזה אירופית (קרי - בני משפחה לא אירופיים של אזרחים אירופיים) לא צריכים למלא Landing Card ויכולים לעמוד בתור של האירופים. אלו ההנחיות הרשמיות האחרונות. בפועל לפעמים אפשר להיתקל בפקיד שמתעקש על Landing Card ו/או על התור השני.
 

אשנתי

New member
ואיפה אפשר למצוא את ההנחיות האחרונות?

אני משערת שאם באים עם איזה נייר, אפשר להראות אותו לפקיד
 

Nobilis

New member
קישור

http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/s...dischapter7/section3/section3.pdf?view=Binary והציטוט: As a family member has a right to admission and residence simply by virtue of proving that he/she is, or has been, the family member of an EEA national with a right to reside it is considered unduly onerous to require holders of family permits and residence cards to submit any form of additional documentation, including a landing card. בדרך כלל הפקידים מודעים לזה ואכן לא יבקשו Landing Card. יחד עם זאת, על מנת לחסוך את חוסר הנעימות אם נופלים על פקיד שלא מודע לזה אני ממליץ למלא Landing Card וחסל.
 

Nobilis

New member
ומדגיש שוב

אני ממש, אבל ממש, לא ממליץ לאף אחד לנסות להדפיס את זה ולנופף את זה לפקיד שלא מודע להנחיה הזאת. אל תנסו לחנך פקידי הגירה, אתם לא יודעים מה מצב הרוח של הפקיד, כמה אנשים יש מאחוריכם בתור, וכו'. למלא landing card זה פשוט וקל, ולא מוריד מכבודו של אף אחד גם אם אין בכך צורך.
 
נראה לי

שהכי פשוט להתקשר לשדה התעופה מראש ולשאול. ובכל מקרה כמובן למלא Landing Card. תודה רבה לכל העונים.
 

אשנתי

New member
כנ"ל

אבל תמיד חשבתי שזה בגלל שאנחנו עם ילדים קטנים ו-4 דרכונים ארופאים ורק אחד שלא.
 
למעלה