שלום לכולם

שלום לכולם

הגעתי לטורונטו לפני כשבועיים בסטטוס לנדד.. ככה שיש לי אישור לעבוד והכל ושמעתי פה שנהג משאית היא אחת העבודות היותר משתלמות כאן מבחינת כסף (ולאנשים ללא מקצוע כמוני) אז רציתי לדעת מה התהליך שצריך לעבור על מנת להוציא רישיון על משאית כאן... ועד כמה זה באמת נכון מבחינת כסף כי שמעתי סכומים מטורפים שמרוויחים מנסיעות רחוקות... אשמח לשמוע את דעתכם בעניין...
 
ב-מ-ק-ר-ה אני חוקר בימים האחרונים את הנושא

1) יש שני סוגי רשיון למשאית באונטריו. רשיון D שזה משאית עם אפשרות לנגרר קטן ורשיון A שזה משאית עם נגרר לא מוגבל במשקל. בנוסף יש על זה כאופציה רשיון Z, שזה בלמי אוויר. 2) בשביל להוציא A או D צריך שיהיה ברשותך רשיון G רגיל מלא. 3) מטעמי הגבלות של ביטוח, רוב החברות דורשות מינימום שנת נסיון לנהגים שהם מגייסים. זה לא משאלת לב אלא מגבלה של החברה שמבטחת אותם. כלומר יש פה איזה מילכוד. בתור נהג חדש אתה לא יכול בעצם למצוא את העבודה הראשונה שנותנת לך את שנת הנסיון. לפיכך יש בתי ספר שמוסמכים מטעם חברות הביטוח לעשות לך קורס קצת יותר משוכלל (והרבה יותר יקר) שנותן לך גם insurgence certification ואז חברות התובלה יקחו אותך גם בלי רשיון. 4) יש חברות תובלה שיש להן בית ספר שלהן, ואז הם גם מתחייבים לשכור אותך לעבודה בסיום הקורס. קורס כזה בחברה שיש בה בית ספר עולה 6000$. לא מעט. בתי ספר רגילים יתנו לך תכנית של "קבלנות" ב4000$ כולל מספר לא מוגבל של טסטים (לא כולל אגרות למיניהן לMTO), ואם אתה סתם לוקח שיעורים, זה יעלה לך בסביבות 85$ לשיעור + שכירת המשאית לטסט (250$) + קורס בלמי אוויר (300$) + הכנה לתיאוריה. 5) הכסף בעסק הזה הוא טוב מאוד, גם אבסולוטית וגם יחסית לדברים אחרים שמהגר טרי עלול למצוא את עצמו עושה, אבל יש אבל גדול - זה לא בדיוק אורח חיים שמתאים לכל אחד. נהיגת משאית בצפון אמריקה זה תרבות שלמה. אם יש לך רשיון AZ אתה על הסוס, אבל בשביל הכסף הגדול אתה צריך לגהץ את צפון אמריקה הלוך ושוב ולא לראות את הבית במשך שבועות על שבועות וזה מתכון בדוק להרס חיי המשפחה שלך. אז תחשוב טוב. 6) משום מה, נהגי משאיות, הגם שהם דופקים בוחטות מסנוורות, לא ידועים כאנשים עשירים במיוחד. לשמע המספרים המטורפים שרצים בענף שאלתי את עצמי איך זה שיש נהגי משאיות שעובדים במקצוע 25 שנה ואין להם יותר מדי כסף בצד (אם בכלל). חלק מהסיבות הן שמדובר בד"כ באנשים שמוציאים הרבה כסף על אלכוהול ופינוקים וצעצועים בזמן העצירות של המשאית ובכך שמדובר על אנשים שנופל להם הרבה כסף לידים והם לא יודעים איך להשקיע אותו בתבונה, אבל חלק מהעניין זה גם אורח החיים התובעני של העיסוק הזה. העיסוק הסיזיפי הזה גורם לחלקם "לפצות" את עצמם בביזבוזי כסף נוראיים.
 
קודם כל תודה על התשובה

אז ככה גם אני התחלתי לחקור קצת בנושא... ומה שהצלחתי להבין מאנשים שעובדים בתחום זה ככה: א. לא מחייב לקחת את כל הקורס על מנת להוציא תרישיון אלה אפשרי פשוט לאמר שהייתי נהג בעברי בארץ ואז מה שצריך לעשות זה רק קורס בלמי האוויר כמה שיעורים בודדים של נהיגה על מנת לקלוט את העניין וטסט... ב. בקטע של הביטוח אתה צודק ב100% אך בן אדם שהתחיל לעבוד בעבודה זאת לפני כחודשיים אמר לי שישנן חברות שכן לוקחות "נהגים חדשים" לעבודה אבל מה הן לא עושות תביטוח על הבנאדם אלה רק על הרכב שזה אומר שאתה אמור לשלם מכיסך כמה מאות דולרים על מנת לצמצם את ההפרש אבל עדין זה יוצא משתלם (השכן שלי מרוויח אלף דולר לשבוע והוא רק התחיל לעבוד) כמובן שעם הזמן ועם הניסיון עלויות הביטוח יורדות ואתה יכול לעבוד בחברות יותר רציניות... ג. כן אני מודע לחיי הנהג משאית שזה בעצם כמעט ולא חיים אבל זה לא הכי מפריע לי אני כולה בן 22 רוצה לעבוד כמה שיותר לחסוך כמה שיותר כסף בשנתיים-3...
 

gbz101

New member
reply

i know its an old posting but here my 5 cents: I actually worked for Markel (the number 1 insurer in the market). The company also has a school about an hour from T.O and it should not be too expensive. www.markel.com It is a good school and it gives you an automatic 3 years experience, Insurance is a big componenet of a trucker's expenses, can come to 10K-15K per truck and based on your age and lack of experience (here) you will have a big problem when it comes to Insurance. I am not sure what "big" money means for you but the truck makes money only when it is moving, hence some people do tag team, some couples do that too, and the revenue will have the following expenses: insurance, fuel, wear and tear on the track (if you are an owner operator), financing of the track etc. If you clean $60-80K see yourself lucky and this is all pre-tax GBZ
 
למעלה