שלום לכולם

nightman1

New member
שלום לכולם ../images/Emo13.gif

למטה לפרק הראשון בVOY(אם זה ספויילר בכלל) אני חדש כאן בפורום ואני אוהב מדע בדיוני אבל אף פעם לא התעמקתי בסדרות הטרק,ראיתי את כל הסרטים כמה פרקים ב TNG וממש בקושי את DS9 ועל VOY בכלל אין מה לדבר אפילו לא פרק אחד (מה הוא רציני,אוי המשיגנה...) אבל התחלתי לראות את ENT מאמצע עונה שניה ופשוט נהנתי מהסדרה למרות שהיו עליות ומורדות במהלך עונה שניה ושלישית - הרביעית רק משתבחת מפרק לפרק במיוחד הפרקים עם ד"ר סונג... אבל הכל מבולגן אצלי,אתם בפורום מדברים על קשרים בין גזעים,מלחמות, התחלתי אתמול לראות את הפרק הראשון של VOY וממש ממש לא הבנתי מי אלו "מקיס" או "maquis" ולמה הם במלחמה עם הקרדסים שבכלל אין לי מושג מי אלה (לא נלחמו בבג'ורים בDS9?) בעעעעע איזה סלט.... ובכלל בתור מישהו שלא ראה הרבה ST האם כדאי להתחיל לראות דוקא מהסדרה VOY? או שאולי סדרה אחרת? פשוט לפי מה שהבנתי VOY הייתה סדרה טובה מאד. סורי אם יהיו לי הרבה שאלות
 

CaptainOok

New member
בתור התחלה...

תראה את DS9. זו סדרה איכותית, למרות שגם לה יש עליות ומורדות (אני מעדיף לזכור בעיקר את עונות 3-6, מעבר לזה הם לא הכי-הכי). מה גם שזה מאוד יעזור לך להבין את עולם מב"כ שלפני וויאג'ר. למעשה, אתה יכול להתחיל לראות וויאג'ר (ולהבין את העלילה) במקביל לצפייה בעונה רביעית של DS9, כי בפועל וויאג'ר אכן התחילה להיות משודרת במקביל לעונה זו. חוץ מזה, אנט' אכן משתפרת עם הזמן. רובנו כאן כבר מחכים בציפייה לפרק הבא (14/1, נכון חבר'ה?). אתה מוזמן להשתתף בדיונים, כמובן!
בקיצור, שיהיה לך מס"ב-שמח! וברוך הבא לפורום
 

Bajoran Priest

New member
הממ... עונות 3-6 של DS9

הן גם העונות האהובות עליי. אגב, אלון, מהי סדרת הטרק האהובה עליך, אניוואי?
 

itstzar

New member
אינדיד ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

 

BORG 972

New member
../images/Emo12.gifנו?

אז למה אתה ממליץ לבנאדם להתחיל מDSN? פשוט לא עושים את זה עד שרואים לפחות 60% TNG.
 

Bajoran Priest

New member
אני מסכים

כיוון שכרונולוגית tng קודמת ל-DS9, אני חושב שכדאי לפחות לקיים הכרות בסיסית איתה לפני שעוברים לחלל עמוק תשע. כדאי להכיר כבר את הגזעים השונים, את הפדרציה, מה זה סטאר-פליט, וכו'. אם כי זה לא חובה(אפילו אני בעוונותי טרם ראיתי את העונות הראשונות של tng). יש אנשים שעלולים לא להשתגע על tng, ובעקבות כך לפספס את DS9.
 

Bajoran Priest

New member
כעיקרון, בדרך כלל מומלץ פשוט לצפות

ע"פ סדר השידור. זאת אומרת שאת שתי העונות האחרונות של tng במקביל לשתי הראשונות של DS9. למרות שאני לא עשיתי כך(זה לא שהייתה לי ברירה, בימים שדוד קאזאה לא שלח לי פרקים מארה"ב), יש בזה יתרון מסויים.
 

S h a y 9 9 9

New member
ברוך הבא

VOY זה לא ספויילר אבל נחמד שאתה מזהיר כי יש אנשים שלא ראו עדיין תראה, ככה, כדי להבין את העולם של וויאג'ר אין צורך לראות אף סידרה קודם כיוון שאחרי 10 פרקים ראשונים של העונה ה1 וויאג'ר נמצאת באזור שמעולם לא נחקר וגם אם הם יתקלו בגזעים מוכרים תמיד יש הסבר בתחילת הפרק למה מדובר לדוגמא- המקיס בפרק הראשון- ממש בתחילת הפרק יש הסבר בכתוב מי הם המקיס ולמה הם עושים בעיות... אבל אם כבר שאלת- המקיס הם מתנחלים שמסרבים להתפנות מהשטחים
- וברצינות- הקרדסים הם עם של בירוקרטים מאוד לא אתיים שמנהלים אימפריה בעלת גוון מאוד צבאי, בין שאר הכיבושים שלהם הם כבשו גם את באג'ור- הכוכב של הבאג'ורים והקימו שם תחנת חלל שמטרה לעבד פחם(נדמה לי פחם). הפדרציה חתמה הסכם שלום עם הקרדאסים שעיקרו חילופי שטחים- באג'ור עברה לחלל הקארדסי ועוד כוכבים, בנוסף כוכבים אחרים עברו לקארדסים. היו אז כל מיני אזרחי פדרציה וגם קציני סטאר פליט שלא רצו לעזוב את הכוכבים שלהם, הם הקימו צבא קטן ומרדני שנלחם גם בפדרציה וגם בקרדאסים על מנת להשאר בבתיהם תחת שלטון עצמאי ולא תחת שלטון קארדסי. בVOY- וויאג'ר נשלחת לאתר ספינת מאקי שנעלמה בbad-lands אזור בחלל שדומה למשולש ברמודה, מערבולות חלל ותנאים לא יציבים, על הספינה מוצב סוכן סמוי של הפדרציה- טובוק. בסופו של דבר וויאג'ר והחללית של המאקי מגיעים לרביע דלתא ומתחילים את מסעם המשותף הביתה על הוויאג'ר כצוות סטאר פליט לכל דבר אבל ללא יכולת לתקשר עם הפדרציה. אם תבחר להתחיל דווקא מVOY זה בסדר כי כל הסיפור שלהם מתרחש רחוק מהפדרציה ואין לסידרה השלכות על סדרות אחרות. חוץ מזה מאוד מומלץ שתראה את DS9 כדי להבין את הרקע של וויאג'ר וגם כי זו סידרה מעולה אבל שוב אני אומר שאפשר לראות את VOY גם בלי DS9
 

itstzar

New member
הלו הלו כולכם, מה עם TNG וTOS

שבלעדיהן לא היה לא VOY לא DS9 ובטח ובטח לא ENT????? עם כל הכבוד לVOY בלי העבר של של הסדרות הקודמות, זה בסך הכל רק עוד סדרת מד"ב וכדי להבין את העולם של מס"ב חייבים לראות את הסדרות הקודמות, אחרת איך ידעו למה בלאנה מתנהגת כמו שהיא מתנהגת, למה 7 מיוחדת, (חוץ מזה שהיו היה קודם) ושQ יקפוץ לבקר, ומה זה כל העניין עם הפריים דירקטיב הזה שבגללו הם עדיין תקועים בחור ההוא, ולמה המדים שונים? אוף כתבתי הרבה שטויות, אבל זה כל העניין, אפילו שוייאג'ר כביכול מנותקת מההתרחשות ברביע אלפא היא לא מנותקת מהעבר שלה ומעולם הטרק
 

S h a y 9 9 9

New member
כמובן שמאוד מומלץ לראות את TNG

וקצת פחות קריטי לגבי TOS אבל כל השאלות ששאלת לגבי מדים, 7, באלנה והפריים דירקטיב מוסברות בכל פרק שנתקלים בהן ככה שוויאג'ר די מתפקדת כסידרה עצמאית שלא דורשת צפייה מוקדמת בסדרות קודמות אבל זה בהחלט לא יזיק ואפילו די סבבה לראות את TNG
 

itstzar

New member
זה העניין, כסדרה עצמאית, היא לא משה

בתוך המסגרת ובתוך העולם של מס"ב היא הרבה יותר שלמה, גם שהיא מנותקת עדיין יש איזכורים וקישורים לסדרות קודמות ולדמויות מסדרות אחרות, שמי שלא ידע (לא תנכי"ת
) את פיקארד, למשל, לא יבין. וכל מי שרוצה להכיר את העולם הזה חייב להתחיל בהתחלה וביסודות וזה כמובן TOS. שנעשת חלק מהתרבות אם נרצה או לא....
 

Bajoran Priest

New member
מסכים.

בתור סדרה עצמאית היא לא משהו. אבל בתור סדרה לא עצמאית היא משהו משהו
 

Bajoran Priest

New member
אני מניח שיש שכאלה שיחשבו

שדווקא כדאי לדעת את פיקארד גם מהבחינה התנכ"ית של העניין כדי לחוות חוויה טרקית מלאה.
 

kartisia

New member
התאפקתי לא להגיד את זה, ../images/Emo98.gif

אבל הנה מישהו אחר אמר את האמת המרה במקומי.
 
למעלה