שלום לכולם. יופי שאתם כאן

מצב
הנושא נעול.
אני משערת שזו הכוונה

בקשר לקבוצות
באמת תיארת כאן את הקבוצות שגם אני חושבת שקיימות. זה בהחלט תלוי באופיו של המחונן. אני אישית חושבת שהקבוצה השלישית הכי טובה, אבל אם יש מחוננים שלא אוהבים תחרויות או נפגעים ממנה יכול להיות שהקבוצה השניה תתאים להם יותר. אני מניחה שכל אחד מעדיף קבוצות שונות. ושאלה בקשר לקבוצה השניה, הכוונה היא שהילד ישהה בכתה רגילה אבל ילמד חומר שונה בכוחות עצמו? מצטערת על חוסר ההבנה, פשוט אפשר לפרש את זה בכמה מובנים.
אני משערת שזו הכוונה
הבעיה, לדעתי, בדרך זו, היא שלילד הן למעשה בחינות וחובות מוגדרות.
 
גם לדעתי הקבוצה השלישית עדיפה

בקשר לקבוצות
באמת תיארת כאן את הקבוצות שגם אני חושבת שקיימות. זה בהחלט תלוי באופיו של המחונן. אני אישית חושבת שהקבוצה השלישית הכי טובה, אבל אם יש מחוננים שלא אוהבים תחרויות או נפגעים ממנה יכול להיות שהקבוצה השניה תתאים להם יותר. אני מניחה שכל אחד מעדיף קבוצות שונות. ושאלה בקשר לקבוצה השניה, הכוונה היא שהילד ישהה בכתה רגילה אבל ילמד חומר שונה בכוחות עצמו? מצטערת על חוסר ההבנה, פשוט אפשר לפרש את זה בכמה מובנים.
גם לדעתי הקבוצה השלישית עדיפה
כי מצד אחד גם כישורים חברתיים חשובים ולכן בית הספר אינו מיותר, אבל כדי להקל על הקושי החברתי, או בלשון העם "כדי שיהיה עם מי לדבר" ו"תסמונת הילד החריג" לא תהיה החוויה היומיומית - עדיפה החברה המסוננת. והרי ילד כזה יבחר גם בתור בוגר חברים שאינם תואמים את המגוון באוכלוסיה, אלא כאלה שדומים לו. ואני גם לא מסכימה שכתות מחוננים הן הומוגניות. נכון שיש לילדים מכנה משותף אחד. אבל בזה נגמרת ההומוגניות. וכל היתר כחברה רגילה. רק אחרת.
 
כיתת מחוננים היא לא הומוגנית בכלל

גם לדעתי הקבוצה השלישית עדיפה
כי מצד אחד גם כישורים חברתיים חשובים ולכן בית הספר אינו מיותר, אבל כדי להקל על הקושי החברתי, או בלשון העם "כדי שיהיה עם מי לדבר" ו"תסמונת הילד החריג" לא תהיה החוויה היומיומית - עדיפה החברה המסוננת. והרי ילד כזה יבחר גם בתור בוגר חברים שאינם תואמים את המגוון באוכלוסיה, אלא כאלה שדומים לו. ואני גם לא מסכימה שכתות מחוננים הן הומוגניות. נכון שיש לילדים מכנה משותף אחד. אבל בזה נגמרת ההומוגניות. וכל היתר כחברה רגילה. רק אחרת.
כיתת מחוננים היא לא הומוגנית בכלל
וכישורים חברתיים, נרכשים, קודם כל, בזכות יצירת קשרים חברתיים...
 
בדיוק עם נקודה זו איני מסכימה

גם לדעתי הקבוצה השלישית עדיפה
כי מצד אחד גם כישורים חברתיים חשובים ולכן בית הספר אינו מיותר, אבל כדי להקל על הקושי החברתי, או בלשון העם "כדי שיהיה עם מי לדבר" ו"תסמונת הילד החריג" לא תהיה החוויה היומיומית - עדיפה החברה המסוננת. והרי ילד כזה יבחר גם בתור בוגר חברים שאינם תואמים את המגוון באוכלוסיה, אלא כאלה שדומים לו. ואני גם לא מסכימה שכתות מחוננים הן הומוגניות. נכון שיש לילדים מכנה משותף אחד. אבל בזה נגמרת ההומוגניות. וכל היתר כחברה רגילה. רק אחרת.
בדיוק עם נקודה זו איני מסכימה
אדם לא בוחר את המוכר במכולת, את הקופאית בסופר, את איש המחשבים ששוכר הבוס שלו. אדם בוחר רק חברים. והחיים מורכבים מאלפי ארועים של פגישה עם אנשים שלא נבחרו. לכן, עדיף, לטעמי, שהילד יהיה בעל כישורים חברתים לתפקוד בחברה נורמלית, עם פיתוח אינטלקטואלי. וכישורים חברתים הם הרבה פעמים עקב האכילס של התלמיד המחונן.
 
אבל מי אמר שהוא צריך להתכונן לזה

בדיוק עם נקודה זו איני מסכימה
אדם לא בוחר את המוכר במכולת, את הקופאית בסופר, את איש המחשבים ששוכר הבוס שלו. אדם בוחר רק חברים. והחיים מורכבים מאלפי ארועים של פגישה עם אנשים שלא נבחרו. לכן, עדיף, לטעמי, שהילד יהיה בעל כישורים חברתים לתפקוד בחברה נורמלית, עם פיתוח אינטלקטואלי. וכישורים חברתים הם הרבה פעמים עקב האכילס של התלמיד המחונן.
אבל מי אמר שהוא צריך להתכונן לזה
בבית הספר? למה הוא לא יכול להתכונן למכולת במכולת, ולסופר בסופר וכו? למה הוא צריך להתכונן לזה כל יום כל הבוקר? כבר סיכמנו שהם מבינים מהר.
 
להבדיל משכל

אבל מי אמר שהוא צריך להתכונן לזה
בבית הספר? למה הוא לא יכול להתכונן למכולת במכולת, ולסופר בסופר וכו? למה הוא צריך להתכונן לזה כל יום כל הבוקר? כבר סיכמנו שהם מבינים מהר.
להבדיל משכל
כדי לדעת איך להתמודד עם אנשים, צריך לפתח מסוגליות אחרות. יש אנשים אינטליגנטים מאוד, שפשוט בורים ועמי ארצות בתחומי החברה. למה הוא לא יכול לרכוש הרגלי עבודה בסידור המיטה כל יום, בהכנת ארוחת ערב מידי פעם, בהורדת כביסה ועוד שאר מטלות מדהימות בענינן, שכולנו עוסקים בהם מעשה יום ביומו? הוא גומר מהר שיעורים? יופי, נהדר. הוא יכול לעשות דברים אחרים, כמו לרכב על אופנים חמש שעות. גם יפתח את הגוף, גם את הנפש, וגם את המחשבה, וגם את ההשגיות, אם אתה רוכב בצוותא. מכל הזמן בו אני גולשת בפורום זה, אני רואה שרוב ההורים המתאוננים על בעיות חברתיות של ילדיהם, נוטים לבודד אותם בקבוצות יחודיות. גם מנסיון הבוגרים בחבורה, לא ראיתי שזה מועיל. והואיל וזו המסקנה שלי, אני חושבת שיש לפעול לעודד את משרד החינוך לפתח את התלמידים במסגרת בתי הספר הרגילים, כשם שהיום יש החלטה חד משמעית של משרד החינוך שילדים חריגים אחרים ישולבו במערכת החינוך הרגילה (החלט יש - תקציב אין).
 
ובעיני, זו שגיאה

להבדיל משכל
כדי לדעת איך להתמודד עם אנשים, צריך לפתח מסוגליות אחרות. יש אנשים אינטליגנטים מאוד, שפשוט בורים ועמי ארצות בתחומי החברה. למה הוא לא יכול לרכוש הרגלי עבודה בסידור המיטה כל יום, בהכנת ארוחת ערב מידי פעם, בהורדת כביסה ועוד שאר מטלות מדהימות בענינן, שכולנו עוסקים בהם מעשה יום ביומו? הוא גומר מהר שיעורים? יופי, נהדר. הוא יכול לעשות דברים אחרים, כמו לרכב על אופנים חמש שעות. גם יפתח את הגוף, גם את הנפש, וגם את המחשבה, וגם את ההשגיות, אם אתה רוכב בצוותא. מכל הזמן בו אני גולשת בפורום זה, אני רואה שרוב ההורים המתאוננים על בעיות חברתיות של ילדיהם, נוטים לבודד אותם בקבוצות יחודיות. גם מנסיון הבוגרים בחבורה, לא ראיתי שזה מועיל. והואיל וזו המסקנה שלי, אני חושבת שיש לפעול לעודד את משרד החינוך לפתח את התלמידים במסגרת בתי הספר הרגילים, כשם שהיום יש החלטה חד משמעית של משרד החינוך שילדים חריגים אחרים ישולבו במערכת החינוך הרגילה (החלט יש - תקציב אין).
ובעיני, זו שגיאה
שיטת האינטגרציה היא כולה רעיון גרוע, לא רק בעניין המחוננים. פוגע בחלשים ופוגע בחזקים, והופך את הממוצעים לתוכי. באשר לבעיות חברתיות, דווקא רוב אלה שהתלוננו על כך בהם אני נתקלתי, לומדים בכיתות רגילות לחלוטין. אולי כיתת מחוננים איננה פתרון מושלם (ואולי עבור חלקם היא יוצרת בעיות שלאו דווקא היו קודם בתחום החברתי) אבל בעיות חברתיות למחוננים יש גם יש בכיתות הרגילות. כישורים חברתיים לא רוכשים ללא אינטראקציות חברתיות.
 

לי Li

New member
אבל את לא חושבת

בדיוק עם נקודה זו איני מסכימה
אדם לא בוחר את המוכר במכולת, את הקופאית בסופר, את איש המחשבים ששוכר הבוס שלו. אדם בוחר רק חברים. והחיים מורכבים מאלפי ארועים של פגישה עם אנשים שלא נבחרו. לכן, עדיף, לטעמי, שהילד יהיה בעל כישורים חברתים לתפקוד בחברה נורמלית, עם פיתוח אינטלקטואלי. וכישורים חברתים הם הרבה פעמים עקב האכילס של התלמיד המחונן.
אבל את לא חושבת
שכאשר ילד ימצא את עצמו בכתה בה הוא יאלץ ללמוד הכל לבד בכוחות עצמו ללא חברה ולהסתדר בכוחות עצמו יכול להזיק לו? מה שטוב בכתת מחוננים זה שהסטנדרטים הלימודיים גבוהים והילד בפרט הוא לא היחיד שלומד ככה אלא גם כל שאר הילדים, ככה שכמשתי הוא חולה יש לו ממי להשלים חומר. מתי שיש דיונים בנושאים שונים יש לו עם מי לדון, ואני דווקא מאוד אוהבת דיונים שמתפתחים במהלך השיעור. בנוסף לכך יש בפני מי להעביר הרצאות ולראות שאנשים מבינים אותך. בכתה כזאת עושים את אותו מבחן כמו כולם ובסוף אפשר להשוות ולפני המבחן לבחון אחד את השני (לא ללמוד ביחד, כי אני לא אוהבת ללמוד ביחד, אבל בבוקר ובהפסקות לפני המבחן זה מאוד עוזר שחברים בוחנים אחד את השני). במידה והילד יהיה בכתה רגילה כל זה יאבד לו, לא יהיה לו עם מי לדון, עם מי להתכונן, ובעצם לא תיהיה לו חברה במהלך הלימודים. אני יודעת שזה דיי מזכיר את האופי של האוניברסיטה הפתוחה אז אפשר להגיד "אבל הרבה סטודנטים מסתדרים טוב ככה" ואני חושבת שזה נכון, ממה שאני יודעת על האוניברסיטה (ועוד מעט גם הולכת ללמוד בה) זאת באמת שיטת לימודים טובה, אבל אני לא חושבת שהיא מתאימה לילדים בגיל כה צעיר בו החברה דוחפת ועוזרת. מכל הסיבות האלה אני חושבת שכתת מחוננים עדיפה על כתה רגילה.
 
לימודים זה לא רק בית ספר

אבל את לא חושבת
שכאשר ילד ימצא את עצמו בכתה בה הוא יאלץ ללמוד הכל לבד בכוחות עצמו ללא חברה ולהסתדר בכוחות עצמו יכול להזיק לו? מה שטוב בכתת מחוננים זה שהסטנדרטים הלימודיים גבוהים והילד בפרט הוא לא היחיד שלומד ככה אלא גם כל שאר הילדים, ככה שכמשתי הוא חולה יש לו ממי להשלים חומר. מתי שיש דיונים בנושאים שונים יש לו עם מי לדון, ואני דווקא מאוד אוהבת דיונים שמתפתחים במהלך השיעור. בנוסף לכך יש בפני מי להעביר הרצאות ולראות שאנשים מבינים אותך. בכתה כזאת עושים את אותו מבחן כמו כולם ובסוף אפשר להשוות ולפני המבחן לבחון אחד את השני (לא ללמוד ביחד, כי אני לא אוהבת ללמוד ביחד, אבל בבוקר ובהפסקות לפני המבחן זה מאוד עוזר שחברים בוחנים אחד את השני). במידה והילד יהיה בכתה רגילה כל זה יאבד לו, לא יהיה לו עם מי לדון, עם מי להתכונן, ובעצם לא תיהיה לו חברה במהלך הלימודים. אני יודעת שזה דיי מזכיר את האופי של האוניברסיטה הפתוחה אז אפשר להגיד "אבל הרבה סטודנטים מסתדרים טוב ככה" ואני חושבת שזה נכון, ממה שאני יודעת על האוניברסיטה (ועוד מעט גם הולכת ללמוד בה) זאת באמת שיטת לימודים טובה, אבל אני לא חושבת שהיא מתאימה לילדים בגיל כה צעיר בו החברה דוחפת ועוזרת. מכל הסיבות האלה אני חושבת שכתת מחוננים עדיפה על כתה רגילה.
לימודים זה לא רק בית ספר
ילד לומד הרבה מאוד מהוריו, אחיו, סבים וסבתות ושאר משפחה. את הדיונים אנחנו עורכים ליד שולחן שבת. את ליבון הנושאים ברומו שלעולם בהזדמנויות שונות. ללמד ילד שמבין פחות ממך, יכול לחדד לך הרבה מאוד דברים בהבנה, בדיוק כמו שללמוד עם מישהו שמבין כמוך מחדד לך הרבה דברים במחשבה. אני חוזרת ומדגישה. אני לא מכלילה. אני חושבת שיתכן ויש ילדים שכיתה המורכבת מגאונים בלבד תועיל להם. אבל אני חושבת שיש הרבה ילדים מחוננים שיפיקו רוב תועלת משהות עם ילדים רגילים לגמרי, וההורים הם אלו שמחליטים שלילד יטב במסגרת מסוימת, ולא נותנים בכלל את האפשרות לכיתה הרגילה. זה באמת תלוי בילד. יש ילד שמסוגל ללמוד הכל לבד, ויש ילד שלא מסוגל לעשות שום דבר עצמאית, ויש מעורבים. אבל בהנתן ילד שמסוגל ללמוד לבד, שמשתעמם בכיתה, אבל גם ישתעמם אם יקפיצו אותו. שנהנה מאוד מחברת חבריו הנורמלים לגמרי, שיש לו הרגלי עבודה מעולים, מה סיבה יש להכניס אותו למסגרת בה יש רק ילדים "כמוהו"?
 
../images/Emo45.gifגמנכון

לימודים זה לא רק בית ספר
ילד לומד הרבה מאוד מהוריו, אחיו, סבים וסבתות ושאר משפחה. את הדיונים אנחנו עורכים ליד שולחן שבת. את ליבון הנושאים ברומו שלעולם בהזדמנויות שונות. ללמד ילד שמבין פחות ממך, יכול לחדד לך הרבה מאוד דברים בהבנה, בדיוק כמו שללמוד עם מישהו שמבין כמוך מחדד לך הרבה דברים במחשבה. אני חוזרת ומדגישה. אני לא מכלילה. אני חושבת שיתכן ויש ילדים שכיתה המורכבת מגאונים בלבד תועיל להם. אבל אני חושבת שיש הרבה ילדים מחוננים שיפיקו רוב תועלת משהות עם ילדים רגילים לגמרי, וההורים הם אלו שמחליטים שלילד יטב במסגרת מסוימת, ולא נותנים בכלל את האפשרות לכיתה הרגילה. זה באמת תלוי בילד. יש ילד שמסוגל ללמוד הכל לבד, ויש ילד שלא מסוגל לעשות שום דבר עצמאית, ויש מעורבים. אבל בהנתן ילד שמסוגל ללמוד לבד, שמשתעמם בכיתה, אבל גם ישתעמם אם יקפיצו אותו. שנהנה מאוד מחברת חבריו הנורמלים לגמרי, שיש לו הרגלי עבודה מעולים, מה סיבה יש להכניס אותו למסגרת בה יש רק ילדים "כמוהו"?
גמנכון
 
הילד מרוצה?

לימודים זה לא רק בית ספר
ילד לומד הרבה מאוד מהוריו, אחיו, סבים וסבתות ושאר משפחה. את הדיונים אנחנו עורכים ליד שולחן שבת. את ליבון הנושאים ברומו שלעולם בהזדמנויות שונות. ללמד ילד שמבין פחות ממך, יכול לחדד לך הרבה מאוד דברים בהבנה, בדיוק כמו שללמוד עם מישהו שמבין כמוך מחדד לך הרבה דברים במחשבה. אני חוזרת ומדגישה. אני לא מכלילה. אני חושבת שיתכן ויש ילדים שכיתה המורכבת מגאונים בלבד תועיל להם. אבל אני חושבת שיש הרבה ילדים מחוננים שיפיקו רוב תועלת משהות עם ילדים רגילים לגמרי, וההורים הם אלו שמחליטים שלילד יטב במסגרת מסוימת, ולא נותנים בכלל את האפשרות לכיתה הרגילה. זה באמת תלוי בילד. יש ילד שמסוגל ללמוד הכל לבד, ויש ילד שלא מסוגל לעשות שום דבר עצמאית, ויש מעורבים. אבל בהנתן ילד שמסוגל ללמוד לבד, שמשתעמם בכיתה, אבל גם ישתעמם אם יקפיצו אותו. שנהנה מאוד מחברת חבריו הנורמלים לגמרי, שיש לו הרגלי עבודה מעולים, מה סיבה יש להכניס אותו למסגרת בה יש רק ילדים "כמוהו"?
הילד מרוצה?
אם כן, אז ודאי שאין סיבה להעביר אותו. גם אם מעבר יתרום לו במובנים מסויימים, זה לא שווה אם זה "יהרוס לו את הילדות". אבל ברור, שבמקרה של האמא הזאת, הילדה לא מרוצה, וכמה שהמחנכת מנסה לתת לה יחס מיוחד שיתאים לה, זה לא עובד. בהינתן שהכיתה אליה מקפיצים אותה היא כיתת מחוננים, אני בספק עד כמה היא עדיין תשתעמם (אבל רק בספק, בהינתן שאני מכירה את נפלאותיה של מערכת החינוך בארץ). בנוסף, נראה לי שעושים טיפ טיפה יותר מדי דרמה והופכים את כיתת המחוננים למעין בועה מחוץ לעולם האמיתי. הילד ימשיך לפגוש את המוכרת בקיוסק, וגם את החברים שלו מהחוג לכדורגל. זה לא אומר שבזמן בי"ס הוא לא יכול להיות בסביבה לימודית (וכן, גם חברתית) שאולי תתאים לו יותר.
 
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

הילד מרוצה?
אם כן, אז ודאי שאין סיבה להעביר אותו. גם אם מעבר יתרום לו במובנים מסויימים, זה לא שווה אם זה "יהרוס לו את הילדות". אבל ברור, שבמקרה של האמא הזאת, הילדה לא מרוצה, וכמה שהמחנכת מנסה לתת לה יחס מיוחד שיתאים לה, זה לא עובד. בהינתן שהכיתה אליה מקפיצים אותה היא כיתת מחוננים, אני בספק עד כמה היא עדיין תשתעמם (אבל רק בספק, בהינתן שאני מכירה את נפלאותיה של מערכת החינוך בארץ). בנוסף, נראה לי שעושים טיפ טיפה יותר מדי דרמה והופכים את כיתת המחוננים למעין בועה מחוץ לעולם האמיתי. הילד ימשיך לפגוש את המוכרת בקיוסק, וגם את החברים שלו מהחוג לכדורגל. זה לא אומר שבזמן בי"ס הוא לא יכול להיות בסביבה לימודית (וכן, גם חברתית) שאולי תתאים לו יותר.
 
ולמה את חושבת שהימצאות בכיתה

בדיוק עם נקודה זו איני מסכימה
אדם לא בוחר את המוכר במכולת, את הקופאית בסופר, את איש המחשבים ששוכר הבוס שלו. אדם בוחר רק חברים. והחיים מורכבים מאלפי ארועים של פגישה עם אנשים שלא נבחרו. לכן, עדיף, לטעמי, שהילד יהיה בעל כישורים חברתים לתפקוד בחברה נורמלית, עם פיתוח אינטלקטואלי. וכישורים חברתים הם הרבה פעמים עקב האכילס של התלמיד המחונן.
ולמה את חושבת שהימצאות בכיתה
רגילה, תעזור לו להתמודד יותר טוב יותר עם הקופאית בסופר, או עם מי שלא יהיה?
 

nikita j y

New member
אוקיייייי.........

בדיוק עם נקודה זו איני מסכימה
אדם לא בוחר את המוכר במכולת, את הקופאית בסופר, את איש המחשבים ששוכר הבוס שלו. אדם בוחר רק חברים. והחיים מורכבים מאלפי ארועים של פגישה עם אנשים שלא נבחרו. לכן, עדיף, לטעמי, שהילד יהיה בעל כישורים חברתים לתפקוד בחברה נורמלית, עם פיתוח אינטלקטואלי. וכישורים חברתים הם הרבה פעמים עקב האכילס של התלמיד המחונן.
אוקיייייי.........
זה שתלמיד בכיתת מחוננים בהחלט לא אומר שהוא לא יפתח כישורים חברתיים, מנסיון. כיתת מחוננים היא כיתה רגילה, חוץ מחלק מהתכנים הנלמדים בה וההעשרה. אני חושבת שאם תלמיד מחונן יהיה בכיתה רגילה, הוא יפתח מין עקב אכילס בכישורים חברתיים, כמובן שזו רק דעתי ממה שראיתי וחוויתי, אבל אני חושבת שכדאי לילדים מחוננים להיות בכיתת מחוננים, שם הם בהחלט יכולים לפתח כישורים חברתיים, מכיוון שכיתת מחוננים היא לא שונה מכיתות אחרות בד"כ מבחינה חברתית, וכך ילדים גם נמצאים במסגרת שמתאימה להם יותר.
 
הכל נכון. זה רק מחזק את ההרגשה

אוקיייייי.........
זה שתלמיד בכיתת מחוננים בהחלט לא אומר שהוא לא יפתח כישורים חברתיים, מנסיון. כיתת מחוננים היא כיתה רגילה, חוץ מחלק מהתכנים הנלמדים בה וההעשרה. אני חושבת שאם תלמיד מחונן יהיה בכיתה רגילה, הוא יפתח מין עקב אכילס בכישורים חברתיים, כמובן שזו רק דעתי ממה שראיתי וחוויתי, אבל אני חושבת שכדאי לילדים מחוננים להיות בכיתת מחוננים, שם הם בהחלט יכולים לפתח כישורים חברתיים, מכיוון שכיתת מחוננים היא לא שונה מכיתות אחרות בד"כ מבחינה חברתית, וכך ילדים גם נמצאים במסגרת שמתאימה להם יותר.
הכל נכון. זה רק מחזק את ההרגשה
שאין החלטה אחת "נכונה" ואחת שגויה, אלא מוכרחים לבדוק כל מקרה לגופו.
 
ומה אומרת ה"מקרה"? ../images/Emo13.gif

הכל נכון. זה רק מחזק את ההרגשה
שאין החלטה אחת "נכונה" ואחת שגויה, אלא מוכרחים לבדוק כל מקרה לגופו.
ומה אומרת ה"מקרה"?

היא רוצה לקפוץ לכיתת מחוננים? בכלל עולה על דעתה להעביר עוד שנה כזאת? הרופאה קנתה מדפסת ודפים לצורך הדפסת אישורים רפואיים רק עבורכם?
 
טרם שותפה לא רוצים להלחיץ לפני הזמן

ומה אומרת ה"מקרה"?

היא רוצה לקפוץ לכיתת מחוננים? בכלל עולה על דעתה להעביר עוד שנה כזאת? הרופאה קנתה מדפסת ודפים לצורך הדפסת אישורים רפואיים רק עבורכם?
טרם שותפה לא רוצים להלחיץ לפני הזמן
 
../images/Emo45.gif מסכימה לחלוטין

אוקיייייי.........
זה שתלמיד בכיתת מחוננים בהחלט לא אומר שהוא לא יפתח כישורים חברתיים, מנסיון. כיתת מחוננים היא כיתה רגילה, חוץ מחלק מהתכנים הנלמדים בה וההעשרה. אני חושבת שאם תלמיד מחונן יהיה בכיתה רגילה, הוא יפתח מין עקב אכילס בכישורים חברתיים, כמובן שזו רק דעתי ממה שראיתי וחוויתי, אבל אני חושבת שכדאי לילדים מחוננים להיות בכיתת מחוננים, שם הם בהחלט יכולים לפתח כישורים חברתיים, מכיוון שכיתת מחוננים היא לא שונה מכיתות אחרות בד"כ מבחינה חברתית, וכך ילדים גם נמצאים במסגרת שמתאימה להם יותר.
מסכימה לחלוטין
כישורים חברתיים מתפתחים קודם כל מקשרים חברתיים, שחלק מן המחוננים יוצרים לראשונה בכיתת מחוננים. ובכלל, שיא האנטגוניזם נוצר כאשר המחונן נמצא בכיתה רגילה...
 

לי Li

New member
אני לא אמרתי

גם לדעתי הקבוצה השלישית עדיפה
כי מצד אחד גם כישורים חברתיים חשובים ולכן בית הספר אינו מיותר, אבל כדי להקל על הקושי החברתי, או בלשון העם "כדי שיהיה עם מי לדבר" ו"תסמונת הילד החריג" לא תהיה החוויה היומיומית - עדיפה החברה המסוננת. והרי ילד כזה יבחר גם בתור בוגר חברים שאינם תואמים את המגוון באוכלוסיה, אלא כאלה שדומים לו. ואני גם לא מסכימה שכתות מחוננים הן הומוגניות. נכון שיש לילדים מכנה משותף אחד. אבל בזה נגמרת ההומוגניות. וכל היתר כחברה רגילה. רק אחרת.
אני לא אמרתי
שכתות מחוננים הן הומוגניות. ואני גם לא חושבת ככה, כי כל ילד בכתת מחוננים מאוד שונה מחברו, בכלליות אני יכולה להגיד שסוג האופי שונה בכתת מחוננים, אבל זאת כבר הכללה ואני לא אוהבת להכליל אז עדיף שלא להגיד את זה.
 
מבחינה הישגית

קודם כל תודה, אבל
מה שהתכוונתי לשאול הוא : איך הייתם מחליטים - כלומר - מה השיקולים מה תהליך קבלת ההחלטות היה מכתיב - ולאו דוקא מה היתה תוצאתו הסופית של התהליך - כי נראה לי שבסופו גם אנחנו נהיה בעד המעבר - והשאלה אם המחיר לא יהיה כבד מידי - חברתית והשגית כאחד - והכל כיוון שזה לא "רק" המעבר לכתת מחוננים - אלא גם מעבר לכתה של בוגרים ממנה - ואולי ברצון להקל על הסבל שלה היום - אנחנו עלולים לגרום נזק רב יותר בעתיד???
מבחינה הישגית
ממה שאתם מתארים, זה לא נשמע כאילו ייגרם לה נזק. העברתם אותה אבחון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה