שלום לכולם. יופי שאתם כאן

מצב
הנושא נעול.
כן. היא עברה אבחון באמצעות מבחן

מבחינה הישגית
ממה שאתם מתארים, זה לא נשמע כאילו ייגרם לה נזק. העברתם אותה אבחון?
כן. היא עברה אבחון באמצעות מבחן
WPPSI ויצא 155 מילולי ו134 ביצועי - בסה"כ 149. א ב ל זה היה לפני שנתיים והיא היתה בת 4.5 - ואני לא בטוחה שזה עדיין תקף. הסיבה לאבחון היתה כי חשבנו על דילוג על גן חובה (מטרום ישר לא') בסוף לא הלך כי היא היתה צעירה מידי והמערכת לא איפשרה. מיותר להוסיף שגן חובה היה ס י ו ט!
 
תוכלו לשאול בפורום ייעוץ פסיכולוגי

כן. היא עברה אבחון באמצעות מבחן
WPPSI ויצא 155 מילולי ו134 ביצועי - בסה"כ 149. א ב ל זה היה לפני שנתיים והיא היתה בת 4.5 - ואני לא בטוחה שזה עדיין תקף. הסיבה לאבחון היתה כי חשבנו על דילוג על גן חובה (מטרום ישר לא') בסוף לא הלך כי היא היתה צעירה מידי והמערכת לא איפשרה. מיותר להוסיף שגן חובה היה ס י ו ט!
תוכלו לשאול בפורום ייעוץ פסיכולוגי
מנהל הפורום (גרא) הוא פסיכולוג חינוכי במקצועו. אצלכם גן חובה היה סיוט? לי הייתה גננת שטענה שאין דבר כזה צבע ורוד...
 

m43

New member
בשום פנים ואופן

שלום לכולם. יופי שאתם כאן
גיליתי אתכם במקרה דרך פורום הנקה. אין לכם מושג כמה טוב לי שאתם פה ואפשר לשאול ולהתחלק בהתלבטויות. לנו שלוש בנות: 10.9, 6.5 וחמישה חודשים) השתיים הגדולות כבר אובחנו, ואין לי עדיין מושג לגבי הקטנה (
). בתי הבכורה לומדת בכיתה מחוננים, והאמצעית עדיין בכיתה א' (נקרא לה "שמש" לצורך העניין). ונפתח בהתלבטות הכי הכי עדכנית: שמש מאד מאד מאד סובלת בבית הספר. בטח אתם מכירים את הילד המחונן שלא מתפקד במסגרת הרגילה - אינדיוידואליסטית מצד אחד, ולא מאותגרת מצד שני. קוראת כמו מבוגרים, סיימה כבר את חוברות חשבון של כתה ב' ולא קיבלה אפילו את חוברות "עברית" אלא מייד כל מיני חוברות "מעניינות" אחרות. ואחרי שהודיעה שהיא לא מסכימה יותר לגעת בהן - השלב הבא היה עבודות חקר - לבד בספריית בית הספר - וגם שם לא מצאה את עצמה (ילדה בת 6 לבד בספריה - גם לי במקומה היה עצוב...). אז המחנכת (מעולה. בלי ציניות) ביקשה רשותנו להפעיל אותה ביצירה וחימר וכו' - אבל גם זה לא כ"כ עוזר כבר (למרות שבהתחלה עזר) כי אין מספיק זמן ומשאבים למערכת לקיים שגרה כלכך חריגה למשך זמן ארוך. ועכשיו לשאלה: עלה רעיון להקפיץ אותה לכתה ג' - ישר לכתת מחוננים. מצד אחד אני יודעת שזו מסגרת שתתאים לה יותר, אבל מצד שני היא תהיה הרבה יותר צעירה מילדי הכתה החדשה, שגם ככה התחרות בה שולטת. מה עדיף - עוד שנת חוסר תפקוד וקשיים בכתה ב' - או הקשיים (חברתיים, לימודיים וכו') של כתה בוגרת של ילדים מאובחנים? איך הייתם מחליטים?
בשום פנים ואופן
לא הייתי מקפיצה. אני חושבת שילד מאד סובל מהיותו קטן ובפער גילאים, וזה לא נכון לעדשות לו את זה. בכלל לא הייתי שוקלת אפשרות כזו. בכיתתו של בני הבכור (מחוננים, חיפה) היה ילד צעיר מהם, וזו היתה קטסטרופה : לילד,עצמו, לכיתה כולה ולצוות ההוראה (הנפלא). עניין נוסף: אני חושבת שחלק מכישורי החיים זה לדעת להסתגל לסביבת חיים. הסביבה בה נמצאת ביתך אינה סביבה שלילית. זו סביבה רגילה. היא כנראה תמיד תהיה חריגה בסביבה רגילה, ועליה לפתח מנגנוני הסתגלות (והישרדות). אני חוששת שאח"כ זה רק יהיה קשה יותר, ועדיף לא לוותר עכשיו. בהצלחה.
 
"ילד מאוד סובל מהיותו קטן ובפער

בשום פנים ואופן
לא הייתי מקפיצה. אני חושבת שילד מאד סובל מהיותו קטן ובפער גילאים, וזה לא נכון לעדשות לו את זה. בכלל לא הייתי שוקלת אפשרות כזו. בכיתתו של בני הבכור (מחוננים, חיפה) היה ילד צעיר מהם, וזו היתה קטסטרופה : לילד,עצמו, לכיתה כולה ולצוות ההוראה (הנפלא). עניין נוסף: אני חושבת שחלק מכישורי החיים זה לדעת להסתגל לסביבת חיים. הסביבה בה נמצאת ביתך אינה סביבה שלילית. זו סביבה רגילה. היא כנראה תמיד תהיה חריגה בסביבה רגילה, ועליה לפתח מנגנוני הסתגלות (והישרדות). אני חוששת שאח"כ זה רק יהיה קשה יותר, ועדיף לא לוותר עכשיו. בהצלחה.
"ילד מאוד סובל מהיותו קטן ובפער
גילאים" עם כל הכבוד, אני חושבת שזה נתון שקצת משתנה מילד לילד. וגם אם זה נכון, לא נראה לי שהבת שלה נהנית במיוחד בסביבה בה היא נמצאת, וסובלת מאוד מפער בינה לבין האחרים (שאינו פער גילאים, אבל אני בספק אם קטן יותר, הן מבחינה רגשית ובטח ובטח שלא מבחינה שכלית). אני כל חיי הייתי בסביבה שאינה שלילית, אלא סביבה רגילה. ובכל שנות בי"ס, מעולם לא הצלחתי להסתגל אליה, תמיד רק סבלתי, והערך היחידי אליו הוכשרתי כתוצאה מכך, הוא שלעולם אסור לי להסכים להישאר במקום שרק גורם לי לסבול ולא תורם לי דבר. הפעם הראשונה שיישמתי ערך זה הייתה בתום כיתה ט', כאשר אמרתי "שלום ולא להתראות" למערכת החינוך. עד כאן כישורי חיים שהמערכת הזאת מקנה...
 
מחוננים קטנים

שלום לכולם. יופי שאתם כאן
גיליתי אתכם במקרה דרך פורום הנקה. אין לכם מושג כמה טוב לי שאתם פה ואפשר לשאול ולהתחלק בהתלבטויות. לנו שלוש בנות: 10.9, 6.5 וחמישה חודשים) השתיים הגדולות כבר אובחנו, ואין לי עדיין מושג לגבי הקטנה (
). בתי הבכורה לומדת בכיתה מחוננים, והאמצעית עדיין בכיתה א' (נקרא לה "שמש" לצורך העניין). ונפתח בהתלבטות הכי הכי עדכנית: שמש מאד מאד מאד סובלת בבית הספר. בטח אתם מכירים את הילד המחונן שלא מתפקד במסגרת הרגילה - אינדיוידואליסטית מצד אחד, ולא מאותגרת מצד שני. קוראת כמו מבוגרים, סיימה כבר את חוברות חשבון של כתה ב' ולא קיבלה אפילו את חוברות "עברית" אלא מייד כל מיני חוברות "מעניינות" אחרות. ואחרי שהודיעה שהיא לא מסכימה יותר לגעת בהן - השלב הבא היה עבודות חקר - לבד בספריית בית הספר - וגם שם לא מצאה את עצמה (ילדה בת 6 לבד בספריה - גם לי במקומה היה עצוב...). אז המחנכת (מעולה. בלי ציניות) ביקשה רשותנו להפעיל אותה ביצירה וחימר וכו' - אבל גם זה לא כ"כ עוזר כבר (למרות שבהתחלה עזר) כי אין מספיק זמן ומשאבים למערכת לקיים שגרה כלכך חריגה למשך זמן ארוך. ועכשיו לשאלה: עלה רעיון להקפיץ אותה לכתה ג' - ישר לכתת מחוננים. מצד אחד אני יודעת שזו מסגרת שתתאים לה יותר, אבל מצד שני היא תהיה הרבה יותר צעירה מילדי הכתה החדשה, שגם ככה התחרות בה שולטת. מה עדיף - עוד שנת חוסר תפקוד וקשיים בכתה ב' - או הקשיים (חברתיים, לימודיים וכו') של כתה בוגרת של ילדים מאובחנים? איך הייתם מחליטים?
מחוננים קטנים
לאחרונה סיימתי קורס של אונ' ת"א בנושא מחוננים להורים ומורים. מהמורים למדתי כי כתת מחוננים מאוד תחרותית הילדים מאופיינים בחוסר סובלנות לזולת (אני הכי חכם, מה שיש לי להגיד הכי חשוב וכו') אני ממליצה לך לחכות . באופן אישי אני חושבת שזכית: אני מאזור הדרום - מושב שקף . באזורנו מאבחנים מחוננים רק בכיתה ד. ומכתה ה' הילדים משתתפים ביום העשרה שבועי בלבד. ואין כיתות מחוננים. מכיוון שלי יש 3 בנות מחוננות למדתי שפשות צריך להרפות. אם המורה טובה היא תמצא את הדרך לאתגר את הילדה . בברכה. ענת
 
ואם המורה לא טובה?

מחוננים קטנים
לאחרונה סיימתי קורס של אונ' ת"א בנושא מחוננים להורים ומורים. מהמורים למדתי כי כתת מחוננים מאוד תחרותית הילדים מאופיינים בחוסר סובלנות לזולת (אני הכי חכם, מה שיש לי להגיד הכי חשוב וכו') אני ממליצה לך לחכות . באופן אישי אני חושבת שזכית: אני מאזור הדרום - מושב שקף . באזורנו מאבחנים מחוננים רק בכיתה ד. ומכתה ה' הילדים משתתפים ביום העשרה שבועי בלבד. ואין כיתות מחוננים. מכיוון שלי יש 3 בנות מחוננות למדתי שפשות צריך להרפות. אם המורה טובה היא תמצא את הדרך לאתגר את הילדה . בברכה. ענת
ואם המורה לא טובה?
(או לחילופין, פשוט לא יודעת מה לעשות עם הילדה), להניח לילדה להישאר שם ולסבול?
 

drorgi

New member
אגב, האם לא נעשו בישראל מחקרים

שלום לכולם. יופי שאתם כאן
גיליתי אתכם במקרה דרך פורום הנקה. אין לכם מושג כמה טוב לי שאתם פה ואפשר לשאול ולהתחלק בהתלבטויות. לנו שלוש בנות: 10.9, 6.5 וחמישה חודשים) השתיים הגדולות כבר אובחנו, ואין לי עדיין מושג לגבי הקטנה (
). בתי הבכורה לומדת בכיתה מחוננים, והאמצעית עדיין בכיתה א' (נקרא לה "שמש" לצורך העניין). ונפתח בהתלבטות הכי הכי עדכנית: שמש מאד מאד מאד סובלת בבית הספר. בטח אתם מכירים את הילד המחונן שלא מתפקד במסגרת הרגילה - אינדיוידואליסטית מצד אחד, ולא מאותגרת מצד שני. קוראת כמו מבוגרים, סיימה כבר את חוברות חשבון של כתה ב' ולא קיבלה אפילו את חוברות "עברית" אלא מייד כל מיני חוברות "מעניינות" אחרות. ואחרי שהודיעה שהיא לא מסכימה יותר לגעת בהן - השלב הבא היה עבודות חקר - לבד בספריית בית הספר - וגם שם לא מצאה את עצמה (ילדה בת 6 לבד בספריה - גם לי במקומה היה עצוב...). אז המחנכת (מעולה. בלי ציניות) ביקשה רשותנו להפעיל אותה ביצירה וחימר וכו' - אבל גם זה לא כ"כ עוזר כבר (למרות שבהתחלה עזר) כי אין מספיק זמן ומשאבים למערכת לקיים שגרה כלכך חריגה למשך זמן ארוך. ועכשיו לשאלה: עלה רעיון להקפיץ אותה לכתה ג' - ישר לכתת מחוננים. מצד אחד אני יודעת שזו מסגרת שתתאים לה יותר, אבל מצד שני היא תהיה הרבה יותר צעירה מילדי הכתה החדשה, שגם ככה התחרות בה שולטת. מה עדיף - עוד שנת חוסר תפקוד וקשיים בכתה ב' - או הקשיים (חברתיים, לימודיים וכו') של כתה בוגרת של ילדים מאובחנים? איך הייתם מחליטים?
אגב, האם לא נעשו בישראל מחקרים
בנושא הקפצות? די חבל שאנחנו, כל משתמשי הפורום המהוללים ניזונים כל אחד מבמקרים הספורים שהוא מכיר, מבלי לקבל תמונה כוללת, עם נתונים מספריים וכו'. המחלקה למחוננים של משרד החינוך קיימת כבר אי אילו שנים. האם הם לא יזמו שום מחקר בעניין ההשפעות שיש להקפצת כיתה על הילדים?
 

ציפי ג

New member
כל הכיף בפורום

אגב, האם לא נעשו בישראל מחקרים
בנושא הקפצות? די חבל שאנחנו, כל משתמשי הפורום המהוללים ניזונים כל אחד מבמקרים הספורים שהוא מכיר, מבלי לקבל תמונה כוללת, עם נתונים מספריים וכו'. המחלקה למחוננים של משרד החינוך קיימת כבר אי אילו שנים. האם הם לא יזמו שום מחקר בעניין ההשפעות שיש להקפצת כיתה על הילדים?
כל הכיף בפורום
הוא שיש סיפורים. לא?
 
שתי תשובות

אגב, האם לא נעשו בישראל מחקרים
בנושא הקפצות? די חבל שאנחנו, כל משתמשי הפורום המהוללים ניזונים כל אחד מבמקרים הספורים שהוא מכיר, מבלי לקבל תמונה כוללת, עם נתונים מספריים וכו'. המחלקה למחוננים של משרד החינוך קיימת כבר אי אילו שנים. האם הם לא יזמו שום מחקר בעניין ההשפעות שיש להקפצת כיתה על הילדים?
שתי תשובות
1. מסכימה עם ציפי ג. באתי לכאן כדי לקבל דעות של אנשים שיכולות להיות רחבות ככל האפשר, ומהסיפורים אפשר ללמוד בדרך אינדוקטיבית הרבה הרבה, ואסוף כמה שיותר מידע. לא חיפשתי "מסקנה" אחת "נכונה יותר". 2. נראה לי שגם אם יש במשרד החינוך מחקרים על הקפצות (או בלשון האינית: הדלגות) - הם יתייחסו לאוכלוסיה הרגילה ולא לאוכלוסיות מיוחדות כמו ילדים מחוננים. הלוואי ואני טועה ואם מישהו מכיר מחקר כזה - אשמח לעיין וללמוד.
 

irisgh

New member
ממ,

שתי תשובות
1. מסכימה עם ציפי ג. באתי לכאן כדי לקבל דעות של אנשים שיכולות להיות רחבות ככל האפשר, ומהסיפורים אפשר ללמוד בדרך אינדוקטיבית הרבה הרבה, ואסוף כמה שיותר מידע. לא חיפשתי "מסקנה" אחת "נכונה יותר". 2. נראה לי שגם אם יש במשרד החינוך מחקרים על הקפצות (או בלשון האינית: הדלגות) - הם יתייחסו לאוכלוסיה הרגילה ולא לאוכלוסיות מיוחדות כמו ילדים מחוננים. הלוואי ואני טועה ואם מישהו מכיר מחקר כזה - אשמח לעיין וללמוד.
ממ,
ועל שום מה שיקפיצו כיתה ילד שאינו מוכשר במיוחד?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה