שלום כולם

yaffkaff

New member
שלום כולם

אשמח להצורף ולבקר כאן מידי פעם, למרות שאני לא מהמתחילות. ידוע לכם שהערב יש מבחן הכתבה ענק ב RTL? מקוה שיהיה מעניין ושבעקבות כך יהיה דיון בפורום. שבת שלום כולם.
 

אחמס1

New member
מבחן הכתבה של סלברטים היה בSAT1

בשבוע שעבר נדמה לי. או שזה היה בעצם RTL? לא, בRTL היה את התוכנית הזאת עם אוליבר גייסן שנמשכה שלוש שעות והראו קלפים ישנים שקשורים בקיץ. חחחחחחחחח בדיוק העברתי לRTL ומדברים על מבחן השפה בערב!!! איזה צריוף מקרים, אולי מישהו מאיתנו יזכה ב12,000 אוירו. אני מוסיף שהמבחן יחל הערב בשעה 21:15.
 

אחמס1

New member
הגרמנית שלי כל כך גרועה

הדבר היחיד שאני אזכור מהתוכנית הזאת זה שאין כפר בטירול שנקרא מאכרין. וגם אני למדתי גרמנית באיות ישן ואין לי שמץ מה חדש ברפורמה חוץ מביטול כמעט מוחלט של אסזץ.
 

אחמס1

New member
כנראה יש בבווריה מאייתיתם טובים

גם בתחרות שהייתה בSAT1 ניצחה מישהי מבווריה. תוכנית מאוד פטריוטית הייתי אומר - גם הפרס בצבעי הדגל, גם הניגון המתמשך של ההמנון.
 

Eldad S

New member
בעניין הרפורמה - מישהו יכול

להפנות לכללי הכתיב החדש של הגרמנית? כיצד הם קוראים לזה? Reformierte Rechtschreibung? או שיש לזה שם אחר?
 

אחמס1

New member
מצטרף לבקשה

צירפתי כאן משהו שמצאתי, אבל זה לא סיכום מי יודע מה, וגם לא עברתי עליו עד הסוף.
 

lilithmm

New member
בעיניי זה מזעזע../images/Emo70.gif

במיוחד לאנשים מבוגרים ששגיעות כתיב מאוד מפריעות להם, פתאום מכניסים להם eine neue Rechtschreibung??? was soll das? כשאני חושבת על כל המבוגרים שאני מכירה אני בטוחה שהחדשה הזו דיי מבאסת אותם.
 

lilithmm

New member
לצערי אין לי כבלים/YES

אני ממש אוהבת את RTL. אמנם מדובר בטלויזיה להמונים, אבל כ"כ מהנה.... אני יודעת שברגע שיהיה לי RTL בבית, אני לא זזה מהטלויזיה
 
למעלה