7 שנים אחרי המבול
New member
שלד ניסיון 2
בפעם הקודמת התחלתי להיכנס לפרטים וזה טעות הסביר מה אני מנסה לעשות ואתן שלד ללא תוכן ממשי מה שאני מנסה לעשות זה להגיע בסוף לפיתרון הבעיה: איך אני יודע שהתורה היא תורת אמת. שלב ראשון: התייחסות לטענה שהיהדות טוענת שיש לה תורה מהשמים שהיא אמת שלב שני: בדיקה האם אני יודע שהתורה אמת? -תשובה -לא. שלב שלישי: כיוון שיש טענה כלפי שזו התורה עלי ליבדוק מה הדרך לאמת או לישלול את הטענה הזו. שלב רביעי: בדיקה באיזו דרך ניתן להגיע לוודאות כלפי איזשהי טענה ביכלל בעולם. שלב רביעי: רק באמונה ניתן להגיע לוודאות אני חייב לציין שעולם אמוני אין משמעותו שהאדם יודע שהתורה אמת או שיש תורה ביכלל. שלב חמישי: מסקנה שתורה מהשמים מחוייבת המציאות.(עדיין זה לא אומר לי שיש תורה מהשמים במציאות ממש. שלב שישי: מחוייב שיש במציאות ממש תורה מהשמים שלב שביעי: זיהוי תורה מהשמים. בעצם התהליך הןא תהליך שמתחיל בחיפוש אחר אמת אוביקטיוית. הבנה שאין דבר כזה במציאות.הגעה לתובנה איך האדם בכל זאת כן מגיע לוודאויות ביכלל (אמונה),פיתוח האמונה הזאת תוך עימות עם המציאות, והמסקנות הנילוות לזה. טוב, עכשיו זה יצא קצת יותר טוב. אשמח לקבל תגובות ולדון על כל שלב, רצוי לפי הסדר. אני חוזר ומסביר שאין כאן תוכן ממשי אלא רק תיאור סכמתי של התהליך.
בפעם הקודמת התחלתי להיכנס לפרטים וזה טעות הסביר מה אני מנסה לעשות ואתן שלד ללא תוכן ממשי מה שאני מנסה לעשות זה להגיע בסוף לפיתרון הבעיה: איך אני יודע שהתורה היא תורת אמת. שלב ראשון: התייחסות לטענה שהיהדות טוענת שיש לה תורה מהשמים שהיא אמת שלב שני: בדיקה האם אני יודע שהתורה אמת? -תשובה -לא. שלב שלישי: כיוון שיש טענה כלפי שזו התורה עלי ליבדוק מה הדרך לאמת או לישלול את הטענה הזו. שלב רביעי: בדיקה באיזו דרך ניתן להגיע לוודאות כלפי איזשהי טענה ביכלל בעולם. שלב רביעי: רק באמונה ניתן להגיע לוודאות אני חייב לציין שעולם אמוני אין משמעותו שהאדם יודע שהתורה אמת או שיש תורה ביכלל. שלב חמישי: מסקנה שתורה מהשמים מחוייבת המציאות.(עדיין זה לא אומר לי שיש תורה מהשמים במציאות ממש. שלב שישי: מחוייב שיש במציאות ממש תורה מהשמים שלב שביעי: זיהוי תורה מהשמים. בעצם התהליך הןא תהליך שמתחיל בחיפוש אחר אמת אוביקטיוית. הבנה שאין דבר כזה במציאות.הגעה לתובנה איך האדם בכל זאת כן מגיע לוודאויות ביכלל (אמונה),פיתוח האמונה הזאת תוך עימות עם המציאות, והמסקנות הנילוות לזה. טוב, עכשיו זה יצא קצת יותר טוב. אשמח לקבל תגובות ולדון על כל שלב, רצוי לפי הסדר. אני חוזר ומסביר שאין כאן תוכן ממשי אלא רק תיאור סכמתי של התהליך.