שלאה

מצב
הנושא נעול.

zvir1

New member
ראיתי את התכנונים של הרכבת

מאיפה המידע הזה?
יותר ספציפית - המידע על כך שהרכבות לבאר שבע יעברו בנתב"ג. האם זה מתוך פרסום רשמי כלשהו, או מתוך כתבה בעיתון? אשמח מאד אם תפנה אותי לפרסום שבו דבר כזה נאמר, כי אני לא ראיתי את זה.
ראיתי את התכנונים של הרכבת
התכנון המקורי התכוון להתמזגות חד מפלסית לצפון ולדרום. לצפון-כדי ליצור קו טבעתי -נתב"ג כפר סבא שפיים ת"א נתב"ג ולדרום-למודיעין ובאר שבע דרך לוד, הכוונה הכללית של הרכבת היא להעביר חלק מהרכבות הנבג"יות ללוד ובאר שבע, וחלק למודיעין(שהוא כרגע שלוחה פרברית)
 

nitsansh

New member
האם הכוונה ל-2 צמתים משולשים?

ראיתי את התכנונים של הרכבת
התכנון המקורי התכוון להתמזגות חד מפלסית לצפון ולדרום. לצפון-כדי ליצור קו טבעתי -נתב"ג כפר סבא שפיים ת"א נתב"ג ולדרום-למודיעין ובאר שבע דרך לוד, הכוונה הכללית של הרכבת היא להעביר חלק מהרכבות הנבג"יות ללוד ובאר שבע, וחלק למודיעין(שהוא כרגע שלוחה פרברית)
האם הכוונה ל-2 צמתים משולשים?
כמו בשרטוט של אפשרות 3 למטה...
 

איליה.

New member
לאיזה טווח התכנית הזאת?

ראיתי את התכנונים של הרכבת
התכנון המקורי התכוון להתמזגות חד מפלסית לצפון ולדרום. לצפון-כדי ליצור קו טבעתי -נתב"ג כפר סבא שפיים ת"א נתב"ג ולדרום-למודיעין ובאר שבע דרך לוד, הכוונה הכללית של הרכבת היא להעביר חלק מהרכבות הנבג"יות ללוד ובאר שבע, וחלק למודיעין(שהוא כרגע שלוחה פרברית)
לאיזה טווח התכנית הזאת?
האם יש כוונה להתחיל להפעיל רכבות לבאר שבע דרך נתב"ג ביחד עם השלמת הקו למודיעין?
 

luckydude

Active member
שימו לב

ראיתי את התכנונים של הרכבת
התכנון המקורי התכוון להתמזגות חד מפלסית לצפון ולדרום. לצפון-כדי ליצור קו טבעתי -נתב"ג כפר סבא שפיים ת"א נתב"ג ולדרום-למודיעין ובאר שבע דרך לוד, הכוונה הכללית של הרכבת היא להעביר חלק מהרכבות הנבג"יות ללוד ובאר שבע, וחלק למודיעין(שהוא כרגע שלוחה פרברית)
שימו לב
אם תסתכלו חזק במפה שחן צרף לפורום לא מזמן, ייתכן אפילו ששתי המסילות "יתמזגו" ביחד כדי לחצות את כביש מס 1 ליד מחלף לוד. ראו לינק להודעה.
 

nitsansh

New member
המפה הזו לא מראה כלום

שימו לב
אם תסתכלו חזק במפה שחן צרף לפורום לא מזמן, ייתכן אפילו ששתי המסילות "יתמזגו" ביחד כדי לחצות את כביש מס 1 ליד מחלף לוד. ראו לינק להודעה.
המפה הזו לא מראה כלום
היא מראה שהמסילה נתב"ג-מודיעין חוצה את המסילה לוד-ראש-העין ואת כביש ת"א-י-ם. אבל בקנה מידה כזה אי אפשר ללמוד שום דבר על צורת המפגש. מה שאתה קורא "התמזגות" זו אפשרות מס´ 3, כשמפגש משולש אחד מצפון לכביש מס´ 1 ומפגש משולש שני מדרום לכביש. באפשרות הזו יש יתרון נוסף: אין צורך בבנית גשר נוסף לחצית הכביש. כבר ציינתי שלדעתי זו האפשרות העדיפה.
 

zvir1

New member
תקרא את תאור הקו לעיל ותבין

אני לא מבין את ההגיון של הקו
למודיעין... למה לקשר את מודיעין לנתב"ג ולא להשתמש בקו לשרותים נוספים? איך יסעו ממודיעין ללוד? דרך תל-אביב??
תקרא את תאור הקו לעיל ותבין
 
הקו למודיעין וקו לוד-ראש העין

איך הקו למודיעין יחצה את המסילה?
אם יהיה קו מנתב"ג למודיעין, הוא צריך לחצות את המסילה לוד-ראש-העין (שכיום לא בשימוש לקוי נוסעים). האם יהיה מפגש בין 2 המסילות? הגיוני שכן... אז תהיה אפשרות שרכבות מלוד לת"א יעברו דרך נתב"ג, דבר שישרת את הנוסעים מנתב"ג לדרום, שלא יצטרכו לנסוע לתל-אביב...
הקו למודיעין וקו לוד-ראש העין
עד כמה שידוע לי, המסילה למודיעין תחצה את המסילה שבין לוד לראש העין במפלס אחר (כנראה שיבנו גשר מעל קו לוד-ראש העין). אבל אני מאמין שאם ירצו להפעיל רכבות מהצפון לדרום דרך נתב"ג אז לא נראה לי שתהיה בעיה גדולה לבנות צלע שתחבר את שתי המסילות.
 

nitsansh

New member
או זה או זה...

הקו למודיעין וקו לוד-ראש העין
עד כמה שידוע לי, המסילה למודיעין תחצה את המסילה שבין לוד לראש העין במפלס אחר (כנראה שיבנו גשר מעל קו לוד-ראש העין). אבל אני מאמין שאם ירצו להפעיל רכבות מהצפון לדרום דרך נתב"ג אז לא נראה לי שתהיה בעיה גדולה לבנות צלע שתחבר את שתי המסילות.
או זה או זה...
אם המסילות יחצו זו את זו ב-2 מפלסים, אי אפשר יהיה גם לבנות צלעות... הפרש הגבהים לא יאפשר זאת... לעניות דעתי (אני הדיוט גמור בעניני רכבות ומסילות), עדיף כבר שהמסילות יחצו זו את זו באותו מפלס... לא צריכה להיות בעיה לסדר איתות שימנע התנגשויות... הפתרון האידאלי לדעתי הוא מפגש מרובע, או לחילופין 2 מפגשים משולשים... זה יאפשר את מקסימום האפשרויות התפעוליות לפנות מכל קו לכל קו... אבל זה פתרון יקר, בעיקר מכיון שהוא צורך הרבה שטח, וכמו שנהוג ברכבת ישראל עושים את המינימום הדרוש ולא את הפתרון העדיף לטווח רחוק...
 

nitsansh

New member
אפשרות 1

או זה או זה...
אם המסילות יחצו זו את זו ב-2 מפלסים, אי אפשר יהיה גם לבנות צלעות... הפרש הגבהים לא יאפשר זאת... לעניות דעתי (אני הדיוט גמור בעניני רכבות ומסילות), עדיף כבר שהמסילות יחצו זו את זו באותו מפלס... לא צריכה להיות בעיה לסדר איתות שימנע התנגשויות... הפתרון האידאלי לדעתי הוא מפגש מרובע, או לחילופין 2 מפגשים משולשים... זה יאפשר את מקסימום האפשרויות התפעוליות לפנות מכל קו לכל קו... אבל זה פתרון יקר, בעיקר מכיון שהוא צורך הרבה שטח, וכמו שנהוג ברכבת ישראל עושים את המינימום הדרוש ולא את הפתרון העדיף לטווח רחוק...
אפשרות 1
להמחשת האפשרויות עשיתי כמה שרטוטים... אפשרות 1: המסילות חוצות זו את זו ללא אפשרות לעבור מקו אחד לשני. פתרון זול, אבל לדעתי - הכי גרוע.
 

nitsansh

New member
אפשרות 2

אפשרות 1
להמחשת האפשרויות עשיתי כמה שרטוטים... אפשרות 1: המסילות חוצות זו את זו ללא אפשרות לעבור מקו אחד לשני. פתרון זול, אבל לדעתי - הכי גרוע.
אפשרות 2
מפגש מרובע - ניתן לפנות מכל כוון לכל כוון. יותר יקר, אבל יותר טוב.
 

nitsansh

New member
אפשרות 3

אפשרות 2
מפגש מרובע - ניתן לפנות מכל כוון לכל כוון. יותר יקר, אבל יותר טוב.
אפשרות 3
שני מפגשים משולשים, וביניהם תחנה. ניתן לעבור מכל קו לכל קו, וגם לעבור לרכבת אחרת. לדעתי - הפתרון האידאלי למצב הזה. העלות - כנראה הכי גבוהה.
 

nitsansh

New member
מצד שני...

אפשרות 1
להמחשת האפשרויות עשיתי כמה שרטוטים... אפשרות 1: המסילות חוצות זו את זו ללא אפשרות לעבור מקו אחד לשני. פתרון זול, אבל לדעתי - הכי גרוע.
מצד שני...
אפשר לפתור חלקית את הבעיה אם יעשו תחנה במקום המפגש... אז הרכבות לא יעברו מקו לקו, אבל הנוסעים יוכלו לעבור מרכבת לרכבת... במקרה כזה עדיף הפתרון של 2 מפלסים, שיאפשר לרכבות ב-2 הקוים לעצור בתחנה באותו זמן...
 
זה אפשרי למרות הפרשי הגובה

או זה או זה...
אם המסילות יחצו זו את זו ב-2 מפלסים, אי אפשר יהיה גם לבנות צלעות... הפרש הגבהים לא יאפשר זאת... לעניות דעתי (אני הדיוט גמור בעניני רכבות ומסילות), עדיף כבר שהמסילות יחצו זו את זו באותו מפלס... לא צריכה להיות בעיה לסדר איתות שימנע התנגשויות... הפתרון האידאלי לדעתי הוא מפגש מרובע, או לחילופין 2 מפגשים משולשים... זה יאפשר את מקסימום האפשרויות התפעוליות לפנות מכל קו לכל קו... אבל זה פתרון יקר, בעיקר מכיון שהוא צורך הרבה שטח, וכמו שנהוג ברכבת ישראל עושים את המינימום הדרוש ולא את הפתרון העדיף לטווח רחוק...
זה אפשרי למרות הפרשי הגובה
ההבדל בגבהים הוא בסביבות 3.5 מטרים, הצלע "תמתן" את הפרש הגבהים בהדרגה. נכון שהצלע לא תהיה קטנה אבל גם לא גדולה במיחוד.
 

nitsansh

New member
3.5 מטרים??

זה אפשרי למרות הפרשי הגובה
ההבדל בגבהים הוא בסביבות 3.5 מטרים, הצלע "תמתן" את הפרש הגבהים בהדרגה. נכון שהצלע לא תהיה קטנה אבל גם לא גדולה במיחוד.
3.5 מטרים??
זה נראה לי מעט מדי... זה צריך להיות גובה הרכבת (דו-קומתית) + מרווח לקו חשמלי + עובי הגשר והמסילה העליונה... כל זה ביחד רק 3.5 מ´? להערכתי זה לפחות 5 מ´...
 

איליה.

New member
לדעתי יבצעו את אפשרות 1.

3.5 מטרים??
זה נראה לי מעט מדי... זה צריך להיות גובה הרכבת (דו-קומתית) + מרווח לקו חשמלי + עובי הגשר והמסילה העליונה... כל זה ביחד רק 3.5 מ´? להערכתי זה לפחות 5 מ´...
לדעתי יבצעו את אפשרות 1.
נכון, אני פסימי, אבל אני ראליסטי
על פי התכניות שפורסמו, אין סיבה לבצע דבר פרט להצטלבות פשוטה. ואם לצרכים תפעוליים צריך להעביר רכבת ממסילה למסילה, אפשר לעשות את זה דרך תל אביב דרום ולוד.
 

nitsansh

New member
אני חושש שאתה צודק...

לדעתי יבצעו את אפשרות 1.
נכון, אני פסימי, אבל אני ראליסטי
על פי התכניות שפורסמו, אין סיבה לבצע דבר פרט להצטלבות פשוטה. ואם לצרכים תפעוליים צריך להעביר רכבת ממסילה למסילה, אפשר לעשות את זה דרך תל אביב דרום ולוד.
אני חושש שאתה צודק...
כמו שכתבתי, במדינת ישראל מעדיפים את הפתרון הזול לטווח הקצר ולא את הפתרון הטוב לטווח ארוך. מה שאתה מציע, לנסוע מלוד למודיעין דרך ת"א-דרום זה כמו לגרד באוזן שמאל עם יד ימין... אפשר, אבל לא נוח ולא הגיוני, ובסופו של דבר גם יקר...
 

איליה.

New member
אתה רוצה לנסוע בלוד למודיעין?

אני חושש שאתה צודק...
כמו שכתבתי, במדינת ישראל מעדיפים את הפתרון הזול לטווח הקצר ולא את הפתרון הטוב לטווח ארוך. מה שאתה מציע, לנסוע מלוד למודיעין דרך ת"א-דרום זה כמו לגרד באוזן שמאל עם יד ימין... אפשר, אבל לא נוח ולא הגיוני, ובסופו של דבר גם יקר...
אתה רוצה לנסוע בלוד למודיעין?
קח אוטובוס.
זה כמו שהרכבות מבאר שבע לא מקושרות טוב לרחובות. אתה רוצה לנסוע מבאר שבע לרחובות? או שתחכה מעל חצי שעה בתחנת לוד, או שתיקח אוטובוס. אותו דבר לגבי רכבות מנתניה לראש העין - גם הן לא מקושרות טוב.
 

איליה.

New member
סליחה, בכותרת ../images/Emo128.gifבלוד ../images/Emo127.gifמלוד

אתה רוצה לנסוע בלוד למודיעין?
קח אוטובוס.
זה כמו שהרכבות מבאר שבע לא מקושרות טוב לרחובות. אתה רוצה לנסוע מבאר שבע לרחובות? או שתחכה מעל חצי שעה בתחנת לוד, או שתיקח אוטובוס. אותו דבר לגבי רכבות מנתניה לראש העין - גם הן לא מקושרות טוב.
סליחה, בכותרת
בלוד
מלוד
 

nitsansh

New member
צריך שיהיו קישורים קצרים בכל מקום

אתה רוצה לנסוע בלוד למודיעין?
קח אוטובוס.
זה כמו שהרכבות מבאר שבע לא מקושרות טוב לרחובות. אתה רוצה לנסוע מבאר שבע לרחובות? או שתחכה מעל חצי שעה בתחנת לוד, או שתיקח אוטובוס. אותו דבר לגבי רכבות מנתניה לראש העין - גם הן לא מקושרות טוב.
צריך שיהיו קישורים קצרים בכל מקום
זו כנראה משימה בלתי אפשרית, אבל זו צריכה להיות המטרה... אחרת באמת עדיף לנסוע באוטובוס... יכולת להוסיף עוד דוגמאות... מאשדוד לראש-העין, מראש-העין לבאר-שבע... כדי לבצע החלפות קצרות בכל המפגשים צריך קודם כל מסילות כפולות, ובקטע של האילון 3 או 4 מסילות, ואז לפחות התשתית תאפשר את זה...
 

איליה.

New member
כדי שיהיו מעברים פשוטים מקו לקו

צריך שיהיו קישורים קצרים בכל מקום
זו כנראה משימה בלתי אפשרית, אבל זו צריכה להיות המטרה... אחרת באמת עדיף לנסוע באוטובוס... יכולת להוסיף עוד דוגמאות... מאשדוד לראש-העין, מראש-העין לבאר-שבע... כדי לבצע החלפות קצרות בכל המפגשים צריך קודם כל מסילות כפולות, ובקטע של האילון 3 או 4 מסילות, ואז לפחות התשתית תאפשר את זה...
כדי שיהיו מעברים פשוטים מקו לקו
צריך רכבות כל 20 דקות בכל קו, ואז זמן ההמתנה יהיה פחות מ-20 דקות. כשהתדירות היא חצי שעה או יותר, לעשות זמני מעבר קצרים מכל קו לכל קו זה פשוט בלתי אפשרי מבחינה מתמטית, כי תמיד יהיה איזשהו מעבר שלא מסתדר עם לוח הזמנים. אני חושב שרכבת ישראל עושה בחוכמה שהיא מקדמת דווקא את המעברים החשובים - המעבר בבנימינה, המעבר בחיפה, המעבר מקו חיפה לקו ראש העין, והמעבר מקווי חיפה ובנימינה לקו באר שבע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה