שיתוף

אופירA

New member
מנהל
שיתוף

אני רוצה לשתף בהתפתחויות השונות במה שאני עוברת כרגע - במשך השנה עברתי התפרצויות של חום ודלקת, שהחלישו והגבילו אותי בהדרגה. עם החורף ההתפרצויות החריפו והפכו לחום גבוה קבוע. נבדקתי בכל הבדיקות ללא שנמצא ממצא, טופלתי באנטיביוטיקה כללית, מה שהביא למצב שהחום חלף לאט לאט, אבל חולשה גדולה מושיבה אותי בבית ומקשה עלי כל פעילות - ובוודאי כזו שכרוכה ביציאה מהבית. בהתחלה הייתי מבוהלת ולא ידעתי איך לאכול את הדברים. לא הבנתי איך מרגע זה והלאה ייראו החיים שלי (שגם ככה דרשו ממני מאגרי אנרגיות, ופשרות קשות בהיעדרם). ואז ראיתי שאני צריכה זמן, כדי ללמוד את המצב החדש, והשלמה עם מה שאני לא יכולה לעשות ולחזות. אחרי שנרגעתי קצת, דיווחתי למקום העבודה, והצעתי לעבוד מהבית כדי לא לעצור משימות שעסקתי בהם. בהתחלה קיבלתי יחס חשדני, ומאוחר יותר יחס אוהד, ואת המסר שהיה חשוב לי - לא מוותרים עלייך. הרבה זמן הייתי זקוקה למסר הזה, אבל לא קיבלתי אותו. אז פשוט השלמתי עם היעדרו וחיזקתי את עצמי עם מה שאני יודעת על עצמי, והמתנתי. מאוד עזר לי המבט של adamsplit - שהעביר לי מסר: לחפש, לחשוב, לשער לפי הבנתך, לחכות ולא לאבד את האמונה! זה עזר לי ברגעים הקשים של איבוד דרך נורא - שהרי כל הזמן אני בחיפוש מתמיד, בהתבוננות פנימה, בניסיון לקדם את תחום הבחירה שלי ולהתקדם במימוש העצמי שאני רוצה להגיע אליו. אז אם לא רואים מוצא - זה לא באחריות שלך. באחריות שלך לחפש, לחכות לתשובה, לשער כפי הבנתך ולהאמין ביכולותיך בהמשך. ולמדוד את ההצלחה לפי פרמטרים של אבא אוהב, שנותן שם לפחד ולנפילה ושם נוסף - להתגברות. זו דרך שנותנת לי כוח בכל מקום שאלך אליו ובכל תוצאה שאגיע אליה. כי אני כל הזמן משתדלת במיטב היכולת. זו דרך שנותנת בי אמון, שאינני משקרת או מעמידה פנים. מאוד לא אהבתי את הטוטאליות שבמסר של הנטורופטית, שמטיל על הבחירות שלי אחריות מלאה על כל הקורה אותי, בבחינת "כל מה שקורה בחייך את מזמנת לעצמך". הטוטאליות הזו לא עוזרת לי להתקדם. זה מסר שבא ואומר לי שכל ההתבוננויות שאני עושה לא טובות ולא מספיקות, ואם אינני בשלה להתפתחות אז אני גם אחראית על חוסר הבשלות כי הבחירות הקודמות שלי קבעו את הבשלות שלי כרגע. זה מסר שלא מאמין ליכולות שאני מצהירה עליהן. ואין לי מה לעשות עם זה, מלבד להיות מתוסכלת ותקועה. (צורת ה"עזרה" הזו קצת מזכירה לי את השדכנית שטוענת שאלו שהיא לא הצליחה לשדך אותם פשוט "אינם ברי חיתון". כלומר - האחריות היא עליהם, ולה אין בעיה...). מה שמטריד אותי זה שלמרות שאני מתמודדת בכל הכוח כל החיים עם הרבה מכות שניתכות מלמעלה, ושאולי כולן קשורות למכה הבסיסית - חוסר בהדרכה הורית בגילאים קריטיים ובמיומנויות בסיסיות, ומסר של "את שלילית באופן בסיסי" - התוצאה היא שאינני מצליחה לצבור כוחות, וסובלת תמיד מחסר מצטבר. אני הולכת בעקביות קדימה, בקצב שאפשר, ועשיתי לאורך השנים הרבה פעולות שהיו אמורות לתת הרבה כוח וגם לקחו הרבה כוח. אבל הכוח שהן נתנו לא נשאר, לא הצטבר, ואילו החסר הצטבר, ואני מרגישה כל הזמן מוגבלת מבחינת מסוגלות ותפקוד. ואולי אפילו יותר ויותר מפעם לפעם... כלומר התוצאות מטרידות אותי, הגם שאני מבינה שהן לא בידי. המטרה שלי להתקדם בתפקוד ולממש פוטנציאל עצום - לא מושגת. מתעכבת כל הזמן. אני כל הזמן בתקווה ופועלת לקדם את המצב הזה בכל מיני דרכים, אבל חשבון נפש מגלה רק נסיגה ועיכוב תוצאתיים (בנסיבות שאין עליהן שליטה). קשה להסביר בלי לתת דוגמא, אבל אני חוששת להתפזר הרבה בהודעה אחת. אולי מישהו יודע להגיב למה שאני מרגישה?
 
את לא חייבת לקרוא או להגיב (זהירות!! ארוךך)

אני אגיב כי שאלת "מי יודע להגיב" ולא ביקשת לשמוע רק את מה שמתאים לגישתך. אי אפשר להתמודד עם הכל בחבילה אחת. לפעמים צריך אדם לפרוט את הדברים. את מתארת קושי רב עם מכות שנופלות זו אחר זו ללא אפשרות להתרומם. זה הזמן לעצור. זה הזמן לתת לעצמך מכסימום מנוחה ובעיקר לסלוח לעצמך (הנה משהו ששכחתי ב"רשימת המכולת" שנתתי בתשובתי לך במקום אחר) הרעיון הוא להיכנס לשקט, לזהות מה קורה, לקבל באהבה את מה שקורה מתוך הבנה שיש למה שקורה תפקיד. תפקיד? כן. הדברים מביאים איתם מסר כדי לכוון אותך נכון יותר, מדוייק יותר אל המציאות שאת רוצה ליצור בחייך. לא בקלות אנחנו משחררים את הכאב והפגיעה שלנו לא בקלות נרפאים הפצעים של נשמתנו. הרעיון הוא ללכת בצעדי תינוק לטפוח לעצמך על השכם על כל הצלחה קטנה לסלוח לעצמך, לעולם, לאלוהים, לגורל - על כל נסיגה או עצירה. כאן אני כן אשתף אותך בחיי שלי.... אני חולת פיברומיאלגיה. יש לי בעיה תפקודית קשה, אני חיה עם עייפות, כאבים וסימפטומים רבים אחרים כבר שנים רבות. לפני כ- 8 שנים הגעתי למה שאני קוראת: תחתית התחתיות - המקום הנמוך ביותר שאני מוכנה לאפשר לעצמי. עצרתי. בחנתי את חיי והחלטתי להחזיר את עצמי לחיים, לעשייה ולעבודה. כל נסיגה הייתה שיעור ב "היכן לשים את הגבול" ההתקדמות כל כך איטית שיש אנשים שלא בהכרח רואים אותה אלא אחרי שנים... אני רואה כל שינוי קטן... למדתי לבקש עזרה ולקבל עזרה ולברך ולהוקיר את מי שעוזרים למדתי לסלוח למי שלא יכול להכיל, מתוסכל מהקצב לא מבין ועוד. עשיתי כל מה שצריך כדי לפנות אנרגיה לעשייה שטובה לי. למדתי לעבוד 10 דקות ולנוח כמה שעות למדתי לנוח כל השבוע כדי לתפקד מחוץ לבית כמה שעות בשבוע היום אני במקום אחר. אני לא בריאה יותר.... אני לא צעירה יותר.... אני לומדת את מה שהמחלה ושאר הבעיות שאני חווה מנסים ללמד אותי. אני רוצה לתת לך דוגמא. אחד הדברים שעשיתי בשלבי ההחלמה הראשוניים היה: לבנות מערך תמיכה. אני טובה! היה לי מערך מעולה!! כלכלי, תמיכתי ובכלל... לפני כשנתיים וחצי התחלתי לשחרר... הרגשתי חזקה מספיק כדי להתמודד עם הביטוח הלאומי. זה היה קשההההההה ואז... אז התמוטטו כל מערכי התמיכה ונשארתי לבד מול המפלצת (הביטוח הלאומי) זה עלה לי בבריאות ובשקט הנפשי שלי. עד שעצרתי ובחנתי את מה שקורה. הבנתי שאם כל מערך התמיכה קורס ללא תחליפים, זה כנראה סימן שאני כבר חזקה מספיק כדי להתמודד לבד! עברתי את החרדה הראשונית, ויתרתי על הכעס על הביטוח הלאומי וגם על התיסכול, התעשתתי והתחלתי לפעול לקידום החלומות שלי. היום החלומות שלי מתחילים להתגשם והתפקוד שלי בלי שום פרופורציה למצבי הרפואי. ואת חושבת שאין נסיגות? - כל הזמן!! ולפעמים אני מייחלת לחלק ממערך התמיכה שיחזור, וזוכרת שיש לי את כל הכלים לעזור לעצמי וזוכרת שאני חזקה ויכולה.... היום אני יודעת לפנות לנסיגות זמן, ולכן הן קצרות יותר. אני יודעת לומר לאנשים: אני חולה, אני בהתקף, אני לא יכולה להתעסק בזה עכשיו וכדומה. זה אפשרי לצאת מהבור, גם כשהוא מאוד עמוק זה פונקציה של זמן, נחישות ומערך מתאים של תמיכה. מה את צריכה כדי לעזור לך להגדיל את התיפקוד? איך את יכולה להכניס את התמיכה הזאת לחייך? תפרקי הכל לחתיכות קטנות - מהי העזרה הכי דחופה? מה הדבר היחידי שאת חייבת לעשות? - בכל השאר - תני לעולם להציע לך סיוע. מי האנשים שיכולים להוות מערך תמיכה - אוזן קשבת, עידוד, עזרה פיזית? המסרים שקיבלת בילדותך והחסכים - חשוב לטפל בילדה הפנימית וללמד אותך להיות ההורה האידאלי שלה. לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור אבל את הבוגרת יכולה לתת לך הילדה את החסר. לא ניתן למחוק את העבר אבל ניתן לרפא את הפצעים וללמוד את המיומנויות. לאן את הולכת? שימי לך מטרה רחוקה אליה את שואפת להגיע הגדירי גם את המטרה הכי קרובה שלך המטרה הקרובה צריכה להיות כל כך קטנה שיהיה קל להגשימה. חשובה מאוד חוויית ההצלחה - לעתים קרובות וכמה שיותר פעמים חשוב גם לתת להישג זמן להיטמע ולהפוך חלק בלתי נפרד ממך, חשוב לתת לעצמך זמן הולם להפנים את ההישג החדש עד לרמה שלא דרוש מאמץ רב כדי לשמרו. בהמשך תוכלי לשים יעדים למרחקי זמן ומאמץ שונים. דוגמא: הבית הפוך. קחי נושא אחד והקפידי עליו בלבד. למשל: כלים. תתחילי עם 10 דקות כלים בכל פעם - מתי שאת יכולה. שאפי להגיע למצב של חצי שיש פנוי.... הצלחת? - אחלה!! עכשיו נסי ללכת לישון כל לילה עם שיש פנוי וכיור ריק. הצלחת? - פרגני לעצמך לא הצלחת? - לא נורא! כל זמן שאת יודעת שאת ממוקדת בעשייה, זה יגיע... וגם אז יהיו ימים שזה יהיה קשה ואפילו בלתי אפשרי. לא נורא!! מחר מנסים שוב. את לא נכשלת כל זמן שאת מנסה. לאחר כל נפילה חשוב לקום ולצעוד שוב. מי שממשיך לנסות - בסוף מצליח!! אם את מוצאת גם בדבריי אלו קושי מאותו סוג שראית בשרשור הקודם, נסי להגדירו. המשמעות היחידה היא שיש שם מחשבה מגבילה או רגש שדורש התייחסות או אמונה בסיסית מקבעת כלשהי. הדרך היא לאתר את מה שמגביל ולשרש את זה... קל זה לא... זה לא אמור להיות. חשוב ללכת בקצב איטי מספיק כדי שכל הישג יופנם. פטרי את רגשות האשם - אף אחד לא אשם!! הכל זה שיעור שבאת הנה ללמוד (ביהדות קוראים לזה: תיקון) זהי את היכולות שלך והשתמשי בהן... השמים הם הגבול אני מקווה שהצלחתי לעזור במעט.
 
אופיר, את כותבת מאוד יפה ומרגש

אני עדיין בשלב הבהלה אבל לאט לאט מנסה למצוא איך לעשות את הדברים שעשיתי עד עכשיו בהדרגה ואולי גם באופן אחר. אני רואה שמצאת פתרונות יצירתיים לגבי העבודה ואת מוערכת במקום העבודה, למרות שבהתחלה כמו שאת אומרת, קיבלת יחס חשדני. אני חושבת שמילת המפתח במצבים האלה הם באמת פתרונות יצירתיים, שרק האדם שנמצא במצב קשה, יכול למצוא. את צריכה לסמוך על עצמך! זה קל להגיד וקשה לעשות, אני יודעת אבל רק את יודעת בסופו של דבר מה טוב בשבילך מאוד ריגשת אותי!
 

אופירA

New member
מנהל
לקח לי זמן להיזכר בשיתוף שלך

ולקלוט שהסיפורים שלנו כרגע מאוד דומים. מלכתחילה נהניתי מתגובתך, אבל רק כשנזכרתי בסיפור שלך, אני יודעת להעריך יותר את מה שאת כותבת, ולהתייחס. זו כעין נכות - להרגיש שהכוחות הרגילים נעלמו בבת אחת, והיכולות השתנו בבת אחת, באופן פתאומי (במהלך של שנה שלמה של חוסר וודאות מצטבר). הבהלה היא שלב הכרחי, לדעתי. היא השלב הכי אנושי וטבעי בתהליך. את יודעת, אני מתבוננת סביבי, וכל הזמן שומעת על אסונות בלתי טבעיים שקורים לאנשים בזמן הזה. כולל המלחמה המחרידה הזו, שנתיים אחרי מלחמה עקובה מדם אחרת (עוד לא היה בהיסטוריה של מדינת ישראל מצב של 2 מלחמות כאלו, בהפרש של שנתיים). גם מצבי החולי הללו, שאדם צריך להתמודד עם מצב בלתי ידוע, בלי הדרכה וזיהוי של הרפואה - אינם טבעיים. אני עדיין מרגישה הרבה כעס, חוסר אונים, אכזבה ותסכול, וקשה לי לפנות אותם הצידה לחלוטין, ולחזור לחשיבה האופטימית והיעילה שלי. אז אני נותנת גם להם את הזמן שהם צריכים. רק היום התקשרו מהעבודה כדי לסכם איתי העברת חומר מסודרת. אז מסרתי בדברי למנהל כוח האדם, בדרך אגב, חלק מהכעס והעלבון. ולא איכפת לי מה הוא יחשוב עלי.
 
לא קל מה שאת עוברת...

וקצת מוכר לי, כי אני סבלתי שנים מכאבי בטן כרוניים שלא נמצאה להם סיבה וכל הזמן השאלה "למה אני" צצה לה ובשלב מסוים כבר היה נמאס לי מזה כי לא הצלחתי להיפטר מהעניין, עד שהבנתי שנכון לא הכל תלוי בי בעולם הזה, ואולי זה יחריף אבל עליי לעשות הכל כדי שהמצב ישתפר, אז ניסיתי כמה שפחות להיות במצבי לחץ ולהיות יותר רגועה, ולנוח הרבה, לעשות דברים שכיף ונעים לי לעשות וכו'. אני חושבת שזה מצוין שיש לך האפשרות לעבוד מהבית, ככה לא תאבדי את מקור הפרנסה וזה מראה שסומכים עלייך בעבודה ויפעיל אותך, כי לפעמים כשלא עושים שום דבר זה יותר מעייף וגורם לחוסר אנרגיות.
 

efriend

New member
כל הכבוד על ההתמודדות,

זה מדהים איך את מצליחה להוציא את הטוב בסיטואציה כ"כ קשה. רציתי להגיד שגם אני מתנגד לגישה שמחפשת את האחריות בכל בנו. אני חושב שהגישה הזו חשובה בתור סמן ימני של קיצוניות, כשבקיצוניות השניה יש את הגישה הקורבנית של "אכלו לו שתו לי עשו לי". אני חושב שכמו בכל דבר, האמת חייבת להיות אי שם באמצע, ואף קיצוניות היא לא טובה. הכלל שאין כללים פשוטים ומוחלטים הוא עד כדי כך פשוט, ובכל זאת חדשות לבקרים אנשים מגלים איזושהי דרך פלאית שפותרת את כל הבעיות בעולם. כמו אחיותיה, גם האופנה הזו תחלוף. וחוץ מזה, ההודעה שלך, כמו תמיד, העשירה אותי.
 

אופירA

New member
מנהל
חחח... אכלו לי, שתו לי

אני מבסוטית מהכוריאוגרפיה שלך, שמעמידה את השניים זה מול זה כסמנים קיצוניים. נראה לי הגדרה מדויקת להפליא. ברור שהאמת נמצאת בכל מקום אחר, ביניהם...
 
יש לי הצעה עבורת " העבודה"

זה הצעה לבדוק את הדרך שבה התמוןדדה ביירון קייטי , יש לזה פורום בתפוז וזה להתמודד עם כל מצב עם 4 שאלוות יש לה מספר ספרים בידי יש ספר שנקרא "לאהוב את מה שיש" 4 שאלות שיכולות לשנות חיים אני נתקלתי בשם שלה בערב אחד שהיה קשה מאד ואחת הבנות שלחה אותי לחפש ביוטיוב הרצאה שלה הקשבתי וזה שינה לי את ההתמודדות עם הססבל והפחדים ואלין המחשבות שלי מובילות אותי אותי למד הרופא הסיני להגיד לתת ההכרה יש לי כאב אבל אני לא סובלת וזה פתר לי המון כאבים והעיסוק בעבודה השיטה של ביירון קייטי עזר לי להתמודד עם מחשבות קשות שלא תמיד יש להם פתרון ועם פחדים ומחשבות שהרסו לי את היום יום שלי חושבת ששוה לך להציץ בשיטה יש המון חומר עליה באינטרנט והספר ניתן להשיג בסטיימסקי ומחיר שלו המון פעמים מוזל מהמחיר הרשמי יש גם קטע שניתן לראות בתוכנית המומחים של ערוץ 10 מלפני כמה חודשים היא טוענת שהמחשבות שלנו לפעמים יוצרים מציאות שהיא לא המציאות החמוחלטת וניתן לשנות אותה ע"י חשיבה אחרת , להקטין את הסבל והכאב שאנחנו נושאים בגופינו ניסיית הרבה דברים , איכפת לך לנסות את הדרך הזו ? אולךי היא תעזור לך עכשיו אני שולחת לך איחותי החלמה, ומתפללת לבורא רופא כל החולים שישלח לשליחים שלו שהם הרופאיםבשר ודם את התשובה איך לרפא אותך , שיכוון את העיניים שלהם למה שהם צריכים לראות , וככה תחלימי ותתחזקי מהר בהמון אהבה מהנסיכה שעבורך מתפללת
 

אופירA

New member
מנהל
הי, נסיכה מקסימה

את "העבודה" אני עצמי הצעתי כמה פעמים לאנשים שנראה לי שזה יתאים להם, ושלחתי קישורים. למדתי את הדרך הזו אצל מומחית, והיא לא חידשה לי כלום בחיים שלי, שלא למדתי מהחיים עצמם - שינוי המציאות הרגשית ע"י כיוון המחשבות. ראיתי את הבעיתיות של השיטה - שוב, בעיית הטוטאליות שלה, ובעית ההכחשה של מה שאני מרגישה, כאשר היא לא יכולה להתמודד עם המצב המורכב שלי (ועוד כמה בעיות קטנות). יש לי קו אדום שאני לא עוברת, בכל מקום שאומר לי: תחליטי טוטאלית על האמונות שלך, ללא תלות בשום אמת. את יכולה להאמין בשקר, במה שאת יודעת שהוא לא אמת, ואיפה שתקחי את האמונה שלך תלך ההרגשה שלך. אני לא מוכנה למכור את משמעות החיים שלי בשם שום שקר, הגם שהוא מבטיח (ומקיים!) שארגיש טוב. אני לוקחת מהשיטות הללו מה שיש להן לתת לי, עד הקו האדום הזה. עד כה, עוד לא ראיתי ששיטות אלו חידשו לי משהו, שלא המצאתי בעצמי בעבר. הרי יש תמיד כמה אנשים שהמציאו אותו הגלגל. יש איש אחד שמסביר ברשת שיטה שהוא המציא כדי להתגבר על בעיה ביפולארית (כגון מאניה דיפרסיה) ולשלוט עליה באופן רצוני, למרות שזו בעיה שמשתלטת על הנפש באופן לא רצוני (התקפים - מאניים או פסיכוטיים). גם אני המצאתי את השיטה הזו בעצמי. אדם שעובד עם עצמו היטב, יכול לבנות הרבה דברים, שמועילים לעולם כולו. אני משתדלת מאוד להעביר לאחרים דברים שלמדתי. כרגע יש הרבה כאב וכעס באמירות שלי, ואני משתדלת לנטרל אותם כשאני באה להגיב לאדם שכואב לו. בכל זאת, אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים. ולהרגיש כעס וכאב, זה לא סותר להתמודד.
 
../images/Emo24.gif ענק

זה מה שלנמיד אותי הרופא הסיני , השילוב של הגוף נפש , לטובת האדם בטח שמותר לכעוס ולהתרגז השאלה מה את עושה עם הכעס והכאב מפנימה או משנה בעזרתו משהו בחיין , סתם שאלה מכירה אטת הכתיבה של ויקטור פראנקל ? הפסיכולוג ששרד את השואה וכתב כמה ספרים על ההתמודדות ? אם הכעס והכאב עוזר לך לשנות את אופי החיים שלך לטוב יותר אז זכית !! ואם הכעס גורם לך להתדרדר מבחינת התפקוד שלך עם עצמך אז בזבזת כוחות וזה לא לטובתך אבל זו זכוטתך תמצאי דרך לחזק את הנשמה ואת הגוף בסדר הזה זה יעזור לך המון אצלי הרוןפאים מתפלאים אך אני שורדת ואני עונה שזה בזכות הכח של הנשמה הרצון להתחדש ולעשות למען עצמי בעצמצי, נכון אני לפעמים מייצרת את הגלגל, לפעמים משתמשת בגלגלים קיימים אבל תמיד לוקחת את עצמי קדימה, אל העתיד , לשפר את איכות חיי לאחרונה פחות מתאמצת , רואה בלגן מסתובבת עוצמת עיניים והולכת לישון ואחרי מנוחה קמה כמו עוף החול ומסדרת ומנקה , גם לנוח ולהתחזק זה מותרררררררררררר
 
היי אופירה אנחנו לא מכירות

אבל אני מחפשת את השם שלך בהרבה פורומים בהם את פעילה וכמישהי שצופה על העצות ותגובות שלך מהצד אני חייבת להגיד לך שאת כאשר את מיעצת למישהו אחר נשמעת מאוד אופטימית וכותבת לעניין עם הרבה עומק ונסיון אישי אולי זה מה שיעזור לך שבי עם עצמך ותגידי "עכשיו אני מסתכלת על אופירה מהצד ומיעצת לה " מה תוכלי להגיד לעצמך? איך תחזקי את עצמך? אולי תכתבי את זה אני לפעמים ממש מתיחסת לעצמי בגוף השלישי (מזל שלא שומעים אחרת כבר הייתי בדרך לאישפוז) רק רציתי לבקש ממך משהו.. אני עוד שבועיים עוברת ניתוח דומה למה שאת עברת לאחרונה אבל טיפ'לה יותר מורכב יש לך מילים חמות להגיד לי? אשמח מאוד ותרגישי טוב ולגבי נטורופטיה .. לא פוסלת אבל תרופות אלטרנטיביות הן למחלות אלטרנטיביות לדעתי עליך להמשיך עם בדיקות ואולי לשלול את מחלת הנשיקה
 

אופירA

New member
מנהל
הי, יפה שלי

הניתוח היה חוויה כיף. פשוט נהניתי. מרוב הנאה היה לי מורל מאוד גבוה בשבוע של הניתוח ולאחריו, ואפילו המחלה שלי נעצרה במשך חודש ימים בפעם הראשונה מזה שנה! (אני מנוסה בהרדמות מלאות, אז לא פחדתי. מי שלא מנוסה - אין לו סיבה לפחד. שיתנסה בפעם הראשונה ושיראה שאין מה לפחד. טוב להיות רגוע בזמן תהליך ההרדמה. אם את מרגישה משהו מוזר, אפשר לדבר על מה שאת מרגישה, וזה מיד יחלוף ותהיה היעלמות מיידית לתוך ההרדמה). מה שאני אומרת לעצמי (כעצתך - לייעץ לעצמי מהצד), הוא להמשיך בדרך של ההתמודדות, ללא קשר לתוצאות, כי זו הדרך הנכונה. כל פעם לקום, לאסוף את השברים ולבנות מהם את מה שאפשר, גם אם כל פעם הצריף נהיה קצת יותר קטן, וזה עצוב. הגדלות שלי היא היכולת לקום כל פעם, מתוך מכות גדולות מאוד ועצובות מאוד, ולאסוף את השברים, ולבנות, ולבנות, ולבנות ללא הפסק. היום דיברתי עם חברה על ההרגשה המטרידה הזו, של הנסיגה, של הקו הקבוע של מכות תכופות קבועות מהיום שנולדתי, של הבדידות בחיים. היא הזכירה לי את דוד המלך, אברהם אבינו, יעקב אבינו - שעברו תהליך מאוד דומה של בדידות מהחבר'ה, מכות וקשיים וסיכום כללי של חיים כאובים וקשים. יהודי יקר אחר הזכיר לי במסר האישי את האומנים מיוחדי הכישרון, שסבלו בחייהם סבל רב, והנחילו בזכותו לעולם יצירה עצומה בעוצמתה. נכון, אנשים גדולים עלולים לעבור בעולם הזה חיים בזויים ומושפלים, קשים ורעים. זה קו מסוים, שהוא לא רק בחיים שלי - גם בחיים של דוד המלך, של גדולים ומיוחדים.
 
למעלה