שינוי לו"ז ברכבות מבאר שבע

מצב
הנושא נעול.

the new L

New member
שינוי לו"ז ברכבות מבאר שבע

שינוי לו"ז ברכבות מבאר שבע
הרכבות מתחנות באר שבע ומלהבים-רהט מקדימות החל מהיום את יציאתן ב4 דקות. לעומת זאת, זמני ההגעה לתחנות קרית גת ותל אביב לא השתנו. במילים אחרות: כל הרכבות מבאר שבע נוסעות עכשיו 4 דקות יותר מקודם לכן.

באר שבע ב50 דקות? מעכשיו זמן הנסיעה המינימלי מבאר שבע צפון לתל אביב הגנה הוא שעה ודקה אחת.
 

Ofekalef1

New member
למשך שלושה חודשים

שינוי לו"ז ברכבות מבאר שבע
הרכבות מתחנות באר שבע ומלהבים-רהט מקדימות החל מהיום את יציאתן ב4 דקות. לעומת זאת, זמני ההגעה לתחנות קרית גת ותל אביב לא השתנו. במילים אחרות: כל הרכבות מבאר שבע נוסעות עכשיו 4 דקות יותר מקודם לכן.

באר שבע ב50 דקות? מעכשיו זמן הנסיעה המינימלי מבאר שבע צפון לתל אביב הגנה הוא שעה ודקה אחת.
למשך שלושה חודשים
 

the new L

New member
ועוד בנושא, מישהו יודע למה אין רכבות לילה

שינוי לו"ז ברכבות מבאר שבע
הרכבות מתחנות באר שבע ומלהבים-רהט מקדימות החל מהיום את יציאתן ב4 דקות. לעומת זאת, זמני ההגעה לתחנות קרית גת ותל אביב לא השתנו. במילים אחרות: כל הרכבות מבאר שבע נוסעות עכשיו 4 דקות יותר מקודם לכן.

באר שבע ב50 דקות? מעכשיו זמן הנסיעה המינימלי מבאר שבע צפון לתל אביב הגנה הוא שעה ודקה אחת.
ועוד בנושא, מישהו יודע למה אין רכבות לילה
לבאר שבע יותר? יש כל לילה עבודות על 2 המסילות?
 

luckydude

Member
כנראה כי הן אמורות לעבור בנתב"ג

ועוד בנושא, מישהו יודע למה אין רכבות לילה
לבאר שבע יותר? יש כל לילה עבודות על 2 המסילות?
כנראה כי הן אמורות לעבור בנתב"ג
והמסילה שם סגורה בגלל נזקי הסופה.
 

the new L

New member
אז מה מונע מהן לא לעבור בנתב"ג פשוט?

כנראה כי הן אמורות לעבור בנתב"ג
והמסילה שם סגורה בגלל נזקי הסופה.
אז מה מונע מהן לא לעבור בנתב"ג פשוט?
בכל שעות היום יש רכבת מבאר שבע לתל אביב. למה שהיא לא תהיה גם בלילה, ופשוט לא תסע דרך נתב"ג?
 

luckydude

Member
אולי החישוב הוא שבלי עצירה בנתב״ג

אז מה מונע מהן לא לעבור בנתב"ג פשוט?
בכל שעות היום יש רכבת מבאר שבע לתל אביב. למה שהיא לא תהיה גם בלילה, ופשוט לא תסע דרך נתב"ג?
אולי החישוב הוא שבלי עצירה בנתב״ג
פלוס הבלגן עם מערכת האיתות בין לוד לת״א (בתוואי שלא הוצף) גורם לכך שההפעלה של הרכבות האלו אינה כדאית.
 
לפי מה שבועז כתב כאן לא מזמן ההפעלה שלהן לא

אולי החישוב הוא שבלי עצירה בנתב״ג
פלוס הבלגן עם מערכת האיתות בין לוד לת״א (בתוואי שלא הוצף) גורם לכך שההפעלה של הרכבות האלו אינה כדאית.
לפי מה שבועז כתב כאן לא מזמן ההפעלה שלהן לא
הייתה כדאית עוד לפני ההצפה ורכבות הלילה של באר שבע עשו הרבה כאב ראש למנהלי הרכבת.
אולי מהבחינה הזו ההצפה נתנה להם את ההזדמנות לבטל את הקטע הדרומי של רכבות הלילה.
 

luckydude

Member
אני זוכר את מה שבועז כתב.

לפי מה שבועז כתב כאן לא מזמן ההפעלה שלהן לא
הייתה כדאית עוד לפני ההצפה ורכבות הלילה של באר שבע עשו הרבה כאב ראש למנהלי הרכבת.
אולי מהבחינה הזו ההצפה נתנה להם את ההזדמנות לבטל את הקטע הדרומי של רכבות הלילה.
אני זוכר את מה שבועז כתב.
עם זאת אני חושב שמבחינה פוליטית יהיה קשה לבטל את השירות הזה לאחר תיקון התשתיות.
 

meltamir

New member
למה עדיין נסיעה לראשונים לוקחת מעל שעתיים???

שינוי לו"ז ברכבות מבאר שבע
הרכבות מתחנות באר שבע ומלהבים-רהט מקדימות החל מהיום את יציאתן ב4 דקות. לעומת זאת, זמני ההגעה לתחנות קרית גת ותל אביב לא השתנו. במילים אחרות: כל הרכבות מבאר שבע נוסעות עכשיו 4 דקות יותר מקודם לכן.

באר שבע ב50 דקות? מעכשיו זמן הנסיעה המינימלי מבאר שבע צפון לתל אביב הגנה הוא שעה ודקה אחת.
למה עדיין נסיעה לראשונים לוקחת מעל שעתיים???
אם הקדימו את הנסיעה ב-5 דקות זה לא אומר שאפשר להספיק לתפוס בלוד את הרכבת לראשונים?
זהו ממש אבסורד של לו"ח זמנים, נסיעה נטו לוקחת קצת מעל שעה ונסיעה ברוטו שעתיים ו-11 דקות (שעה!!! המתנה בלוד לנסיעה של עוד כ-10 דקות)
 

raminec

New member
הרכבת יוצאת חמש דקות קודם

למה עדיין נסיעה לראשונים לוקחת מעל שעתיים???
אם הקדימו את הנסיעה ב-5 דקות זה לא אומר שאפשר להספיק לתפוס בלוד את הרכבת לראשונים?
זהו ממש אבסורד של לו"ח זמנים, נסיעה נטו לוקחת קצת מעל שעה ונסיעה ברוטו שעתיים ו-11 דקות (שעה!!! המתנה בלוד לנסיעה של עוד כ-10 דקות)
הרכבת יוצאת חמש דקות קודם
בגלל מגבלת מהירות דרומית לתחנת קרית גת שנגרמת בגלל נזק למסילה באיזור שנגרם מתאונת רכבות.
מקרית גת וצפונה למיטב ידיעתי הלו"ז נותר כשהיה.
 

meltamir

New member
לפי הלו"ז באשף תכנון, בדיוק מפספסים

הרכבת יוצאת חמש דקות קודם
בגלל מגבלת מהירות דרומית לתחנת קרית גת שנגרמת בגלל נזק למסילה באיזור שנגרם מתאונת רכבות.
מקרית גת וצפונה למיטב ידיעתי הלו"ז נותר כשהיה.
לפי הלו"ז באשף תכנון, בדיוק מפספסים
בדיוק מפספסים את הרכבת מלוד לראשונים.
הרכבת מבאר מגיע ללוד בשעה עגולה + 38 דקות ובדיוק באותה דקה יוצאת הרכבת לראשונים.
לא ברור למה אי אפשר לאחר את הרכבת מלוד לראשונים או להקדים באופן קבוע את הרכבת מב"ש כך שתגיע ללוד 5 דקות קודם לכן.
למה בגלל 5 דקות צריך להמתין שעה שלמה בלוד ובעצם לסרס את הקו ראשונים-ב"ש. אין שום סיבה להשתמש בתחנה זו בתצורת הפעלה זו
 

olli3

New member
מנהל
זה קל לראות את הצורך האישי לעומת צרכי הכלל

לפי הלו"ז באשף תכנון, בדיוק מפספסים
בדיוק מפספסים את הרכבת מלוד לראשונים.
הרכבת מבאר מגיע ללוד בשעה עגולה + 38 דקות ובדיוק באותה דקה יוצאת הרכבת לראשונים.
לא ברור למה אי אפשר לאחר את הרכבת מלוד לראשונים או להקדים באופן קבוע את הרכבת מב"ש כך שתגיע ללוד 5 דקות קודם לכן.
למה בגלל 5 דקות צריך להמתין שעה שלמה בלוד ובעצם לסרס את הקו ראשונים-ב"ש. אין שום סיבה להשתמש בתחנה זו בתצורת הפעלה זו
זה קל לראות את הצורך האישי לעומת צרכי הכלל
ולעומת תפעול כל רשת הרכבות הארצית.

אי אפשר לרצות את כולם, זה הכל.
 

meltamir

New member
אישי??

זה קל לראות את הצורך האישי לעומת צרכי הכלל
ולעומת תפעול כל רשת הרכבות הארצית.

אי אפשר לרצות את כולם, זה הכל.
אישי??
מה אישי בעיר הרביעית הגודלה בארץ שמקבלת שירות רכבות גרוע יותר משל עיר חמישית מהגודל שלה (קריית גת), טעמים אישיים? או פוליטיים שם?
אם היו מבטלים את העצירה המיותרת בקרית גת והיו עושים אותה בלוד (משרתת את לוד, רמלה, באר יעקב, ראשל"צ, נס ציונה...) אז המצב האבסורדי הזה היה נמנע.
אני ממש לא חושב פה רק על עצמי, אבל תשובה בנאלית של "אי אפשר לרצות את כולם" ולפתור את הרכבת מתכנון (או אי תכנון) גרוע זה לא לעניין
 
לאיזו עיר התכוונת?

אישי??
מה אישי בעיר הרביעית הגודלה בארץ שמקבלת שירות רכבות גרוע יותר משל עיר חמישית מהגודל שלה (קריית גת), טעמים אישיים? או פוליטיים שם?
אם היו מבטלים את העצירה המיותרת בקרית גת והיו עושים אותה בלוד (משרתת את לוד, רמלה, באר יעקב, ראשל"צ, נס ציונה...) אז המצב האבסורדי הזה היה נמנע.
אני ממש לא חושב פה רק על עצמי, אבל תשובה בנאלית של "אי אפשר לרצות את כולם" ולפתור את הרכבת מתכנון (או אי תכנון) גרוע זה לא לעניין
לאיזו עיר התכוונת?
העיר הרביעית בגודלה הישראל זו ראשון לציון? התכוונת אליה או לבאר שבע?
באר שבע היא השביעית בגודלה מבחינת גודל האוכלוסיה. ראשל"צ, אשדוד ופתח תקוה גדולות ממנה.
ולגבי העצירה בקרית גת - כבר נכתבו כאן תילי תילים של הסברים מדוע קיימת העצירה הזו ושהפגיעה בקרית גת הייתה הרבה יותר משמעותית מהרווח לבאר שבע אם לא הייתה העצירה הזו.
יש הרבה מקום לשיפורים בקו של באר שבע, אבל השיפורים הללו לא צריכים לבוא על חשבון מקומות אחרים אלא להיטיב עם כולם.
נקווה שבמהלך השנה הבאה הרכבת תוכל ליישם את השיפורים המיוחלים.
אבל גם על תושבי באר שבע וסביבתה מוטלת המשימה להראות שהשיפורים נחוצים, כי למשל ברמת השימוש ברכבות הלילה בין באר שבע לנתב"ג ולתל אביב, הבאר שבעים לא הוכיחו שהם באמת זקוקים לרכבות הללו.
 
תיקון: אחרי ראשון לציון צ"ל נקודה ולא ס' שאלה

לאיזו עיר התכוונת?
העיר הרביעית בגודלה הישראל זו ראשון לציון? התכוונת אליה או לבאר שבע?
באר שבע היא השביעית בגודלה מבחינת גודל האוכלוסיה. ראשל"צ, אשדוד ופתח תקוה גדולות ממנה.
ולגבי העצירה בקרית גת - כבר נכתבו כאן תילי תילים של הסברים מדוע קיימת העצירה הזו ושהפגיעה בקרית גת הייתה הרבה יותר משמעותית מהרווח לבאר שבע אם לא הייתה העצירה הזו.
יש הרבה מקום לשיפורים בקו של באר שבע, אבל השיפורים הללו לא צריכים לבוא על חשבון מקומות אחרים אלא להיטיב עם כולם.
נקווה שבמהלך השנה הבאה הרכבת תוכל ליישם את השיפורים המיוחלים.
אבל גם על תושבי באר שבע וסביבתה מוטלת המשימה להראות שהשיפורים נחוצים, כי למשל ברמת השימוש ברכבות הלילה בין באר שבע לנתב"ג ולתל אביב, הבאר שבעים לא הוכיחו שהם באמת זקוקים לרכבות הללו.
תיקון: אחרי ראשון לציון צ"ל נקודה ולא ס' שאלה
 

meltamir

New member
אכן התכוונתי לראשון

לאיזו עיר התכוונת?
העיר הרביעית בגודלה הישראל זו ראשון לציון? התכוונת אליה או לבאר שבע?
באר שבע היא השביעית בגודלה מבחינת גודל האוכלוסיה. ראשל"צ, אשדוד ופתח תקוה גדולות ממנה.
ולגבי העצירה בקרית גת - כבר נכתבו כאן תילי תילים של הסברים מדוע קיימת העצירה הזו ושהפגיעה בקרית גת הייתה הרבה יותר משמעותית מהרווח לבאר שבע אם לא הייתה העצירה הזו.
יש הרבה מקום לשיפורים בקו של באר שבע, אבל השיפורים הללו לא צריכים לבוא על חשבון מקומות אחרים אלא להיטיב עם כולם.
נקווה שבמהלך השנה הבאה הרכבת תוכל ליישם את השיפורים המיוחלים.
אבל גם על תושבי באר שבע וסביבתה מוטלת המשימה להראות שהשיפורים נחוצים, כי למשל ברמת השימוש ברכבות הלילה בין באר שבע לנתב"ג ולתל אביב, הבאר שבעים לא הוכיחו שהם באמת זקוקים לרכבות הללו.
אכן התכוונתי לראשון
שכיום מה שמונע שימוש בתחנת רכבת אשר הוקנה לפני כעשור הוא תדירות גרועה לדרום (זמן ההתמנה יותר מאשר תדירות).
אני מסכים שלא צריכה להיות פגישה במגזר אחד על חשבון אחר אך אם אין ברירה אז להעדיף פתרון שייתן מענה לכמות גדולה בהרבה של משתמשים פוטנציאלים..
 

olli3

New member
מנהל
איזה שירות כה גרוע מקבלת ראשל"צ?

אישי??
מה אישי בעיר הרביעית הגודלה בארץ שמקבלת שירות רכבות גרוע יותר משל עיר חמישית מהגודל שלה (קריית גת), טעמים אישיים? או פוליטיים שם?
אם היו מבטלים את העצירה המיותרת בקרית גת והיו עושים אותה בלוד (משרתת את לוד, רמלה, באר יעקב, ראשל"צ, נס ציונה...) אז המצב האבסורדי הזה היה נמנע.
אני ממש לא חושב פה רק על עצמי, אבל תשובה בנאלית של "אי אפשר לרצות את כולם" ולפתור את הרכבת מתכנון (או אי תכנון) גרוע זה לא לעניין
איזה שירות כה גרוע מקבלת ראשל"צ?
מבחינה רכבתית, היא מקושרת היטב למרכז, לשרון לצפון ולאיזור השפלה.

אז רק לדרום ולירושלים היא לא מקושרת טוב וירושלים היא לא באמת יעד שנוסעים אליו ברכבת.

מעבר לכך שעוד כחודש יפתח קו חדש וישיר לחלוטין בין ראשל"צ לבאר שבע - קו 381. לא תמיד הרכבת היא זו שצריכה להיות יעילה. ולא, אין כל כך הרבה נוסעים מראשל"צ לבאר שבע כמו שיש הרבה נוסעים בין ראשל"צ למרכז, לשרון ולשפלה.
 

meltamir

New member
כמו שרשמתי השירות הרכבתי לדרום גרוע

איזה שירות כה גרוע מקבלת ראשל"צ?
מבחינה רכבתית, היא מקושרת היטב למרכז, לשרון לצפון ולאיזור השפלה.

אז רק לדרום ולירושלים היא לא מקושרת טוב וירושלים היא לא באמת יעד שנוסעים אליו ברכבת.

מעבר לכך שעוד כחודש יפתח קו חדש וישיר לחלוטין בין ראשל"צ לבאר שבע - קו 381. לא תמיד הרכבת היא זו שצריכה להיות יעילה. ולא, אין כל כך הרבה נוסעים מראשל"צ לבאר שבע כמו שיש הרבה נוסעים בין ראשל"צ למרכז, לשרון ולשפלה.
כמו שרשמתי השירות הרכבתי לדרום גרוע
קו 381 אכן מבורך ואני מלא תקווה שבעתיד יורחבו שעות הפעילות שלו, על פניו נראה שמדובר בקו מעולה (חבל רק שלא עובר גם קרוב לתחנה מרכזית ישנה).
המצב פה הוא שניתן בשינוי קל ביותר בלו"ז ליצור שירות פי 2 (שיפור של 50% בזמן הנסיעה הכולל!) יותר טוב וכל זאת בהזזה של 5 דקות בלו"ז הרכבות, שלא אמור לפגוע באף אחד עם תכנון מתאים.
לא יודע כמה נוסעים יש לכל כיוון, אני בטוח שלת"א וצפונה יש יותר מאשר לדרום אך עדיין ישנם מאות (אם לא אלפים) סטודנטים אשר לומדים בב"ש ומתגוררים בראשל"צ ועוד מס' דומה של חיילים המשרתים בדרום, חבל שהם לא יכולים לקבל שירות ראוי וזמין רק בגלל צרות ראיה של מתכנן הלו"ז
 

olli3

New member
מנהל
אני אסביר לך מה הבעיתיות בתכנון הזה.

כמו שרשמתי השירות הרכבתי לדרום גרוע
קו 381 אכן מבורך ואני מלא תקווה שבעתיד יורחבו שעות הפעילות שלו, על פניו נראה שמדובר בקו מעולה (חבל רק שלא עובר גם קרוב לתחנה מרכזית ישנה).
המצב פה הוא שניתן בשינוי קל ביותר בלו"ז ליצור שירות פי 2 (שיפור של 50% בזמן הנסיעה הכולל!) יותר טוב וכל זאת בהזזה של 5 דקות בלו"ז הרכבות, שלא אמור לפגוע באף אחד עם תכנון מתאים.
לא יודע כמה נוסעים יש לכל כיוון, אני בטוח שלת"א וצפונה יש יותר מאשר לדרום אך עדיין ישנם מאות (אם לא אלפים) סטודנטים אשר לומדים בב"ש ומתגוררים בראשל"צ ועוד מס' דומה של חיילים המשרתים בדרום, חבל שהם לא יכולים לקבל שירות ראוי וזמין רק בגלל צרות ראיה של מתכנן הלו"ז
אני אסביר לך מה הבעיתיות בתכנון הזה.
צוואר הבקבוק של מסילת איילון (3 מסילות סה"כ) שמרכזות רכבות מלא מעט מקומות ברחבי הארץ.

אם אתה מקדים את הרכבת הבארשבעית ב-5 דקות, זה אומר שהנוסעים שרוצים להמשיך לחיפה, ידפקו. למה? כי כשורדים מהרכבת הבארשבעית בתל אביב, יש עוד 7 דקות לפני שהרכבת לחיפה יוצאת. וזה בשעות הבוקר, בשעות אחרות זמן ההמתנה הנוכחי עומד על 20 דקות (לא כולל הרכבות שיוצאות מבאר שבע וממשיכות צפונה מתל אביב).

זה אומר גם שהנוסעים להרצליה, בית יהושוע, נתניה וכו', ידפקו גם כן. למה? כי הרכבת מבאר שבע מגיעה כיום לת"א 6-8 דקות לפני שהרכבת להרצליה, בית יהושוע, נתניה וכו' יוצאת.

אז מה עדיף? שהקשר הישיר בין באר שבע לצפון יפגע על חשבון הגעה לראשל"צ? לא נראה לי.

חוץ מזה שאין הרבה אנשים שלומדים בבאר שבע ונוסעים כל יום למרכז או לראשל"צ. הרבה יותר זול ונוח לגור כאן, שלא לדבר על אותה אווירה שקיימת בבן גוריון שהיא מוקד משיכה בפני עצמו.

קצת על נדל"ן בעיר שימשיך את מה שאני מנסה להעביר. כל כמה שנים נפתח מגדל כלשהו שמיועד לאכלוס סטודנטים. מדובר בעיקר בדירות חדר או שני חדרים. הבניינים מאוכלסים במקרה הטוב רק עד רמה של חצי מהביין על ידי סטודנטים שנה א' בעיקר שאח"כ מבינים שהם יצאו פראיירים ובשנה הבאה כבר יגורו בשכירות בדירות של 3-4-5 חדרים.

חלק מהאווירה ומהשם של בן גוריון כאוניברסיטה חברתית וקהילה חברתית, זה העניין של לגור עם שותפים. פה ושם להרים מסיבת דירה, מסיבת קומה, מסיבת חצר. לאכול ארוחות שישי ביחד בבתים שונים ולפתח קהילות ברמת רחוב או רמת בניין (יש קבוצות בפייסבוק של בניין X או רחוב X שכל מטרתן - קהילתיות).

מספיק להסתכל על מקומות הבילוי בסוף השבוע ועל כמות הסטודנטים שממלאת אותם. זה כבר אומר, כמה גם נשארים כאן (בלי קשר לסטודנטים מקומיים). אז, יתרה מכך על כמה באמת גרים במרכז או בשפלה ונוסעים כל יום ללימודים - אין הרבה כאלו.

לגבי חיילים, כל חייל שרק ירצה, ימצא מישהו במחנה שיש לו רכב צבאי אישי ושיוכל לקחת אותו בבקרים ולהחזיר אותו בסוף היום. יש לא מעט כלי רכב אישיים בצבא ויש לא מעט חיילים, אפילו לא מאותו הבסיס שעושים שימוש בנסיעה שכזאת. סה"כ, יש הרבה חיילים שלא חושבים מחוץ לקופסא, לא מרימים טלפונים או מבקשים מהמפקד שבטח מכיר לא מעט אנשים מהמחנה, כדי לדעת אם יש מישהו עם רכב צמוד שהוא יכול להגיע איתו ולחזור איתו כל יום. וברוב המקרים יש אנשים כאלו שיכולים לעשות את זה.

לגבי צרות הלו"ז, מת"א לבאר שבע זמן הנסיעה עומד על שעה ו15 דקות בממוצע (רכבת או אוטובוס) מכל כך הרבה מקומות יותר קרובים לבאר שבע מת"א זמן הנסיעה עומד על זמן זהה או כמעט זהה למרות שמקומות אלו קרובים יותר לבאר שבע.

ובחזרה לראשל"צ, מה שתמיד שוכחים זה שאין אפשרות לתת שירות באמת יעיל ומהיר לכל תושבי ראשל"צ. וגם אם היה שירות שכזה, הוא היה טוב רק למי שגר בסמוך לתחנות הרכבת ולתחנות המרכזיות (או היכן שיש לאוטובוסים תחנות). אותו הדבר כמסתכלים על ירושלים למשל. נסיעה (גם ברכב פרטי) משכונות רבות בירושלים אל התחנה המרכזית, לוקחת ללא פקקים במקרים לא מעטים כ20-30 דקות וכשיש פקקים... אז מה זה עוזר שיש קו ישיר בתדירות נפלאה ושזמן הנסיעה עומד על שעה ורבע לבאר שבע? זה אומר שתושבי ירושלים עושים את הדרך יום יום לאונ' בן גוריון? לא, ממש לא. אז גם ראשל"צ לא שונה בזה וגם לא תושבי תל אביב, גבעתיים ורמת גן.

רק מי שגר בסמוך לתחנות האוטובוס של הקווים הרלוונטיים לבאר שבע או מי שגרים בסמוך לתחנות הרכבת - רק אלו נהנים באמת מזמן נסיעה קצר. כל השאר יתקעו בפקקים כל יום בשני כיווני הנסיעה וזה מה שיגרום להם לא לעשות את זה יום יום.

ולכן, בהחלט עדיף שירות רכבתי מבאר שבע לשרון ולצפון מאשר מבאר שבע לראשל"צ על חשבון הצפון.

כשתהיינה יותר מסילות באיילון, אז יהיה על מה לדבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה