שינוי לו"ז ברכבות מבאר שבע

מצב
הנושא נעול.

the new L

New member
אמרת הכל

אני אסביר לך מה הבעיתיות בתכנון הזה.
צוואר הבקבוק של מסילת איילון (3 מסילות סה"כ) שמרכזות רכבות מלא מעט מקומות ברחבי הארץ.

אם אתה מקדים את הרכבת הבארשבעית ב-5 דקות, זה אומר שהנוסעים שרוצים להמשיך לחיפה, ידפקו. למה? כי כשורדים מהרכבת הבארשבעית בתל אביב, יש עוד 7 דקות לפני שהרכבת לחיפה יוצאת. וזה בשעות הבוקר, בשעות אחרות זמן ההמתנה הנוכחי עומד על 20 דקות (לא כולל הרכבות שיוצאות מבאר שבע וממשיכות צפונה מתל אביב).

זה אומר גם שהנוסעים להרצליה, בית יהושוע, נתניה וכו', ידפקו גם כן. למה? כי הרכבת מבאר שבע מגיעה כיום לת"א 6-8 דקות לפני שהרכבת להרצליה, בית יהושוע, נתניה וכו' יוצאת.

אז מה עדיף? שהקשר הישיר בין באר שבע לצפון יפגע על חשבון הגעה לראשל"צ? לא נראה לי.

חוץ מזה שאין הרבה אנשים שלומדים בבאר שבע ונוסעים כל יום למרכז או לראשל"צ. הרבה יותר זול ונוח לגור כאן, שלא לדבר על אותה אווירה שקיימת בבן גוריון שהיא מוקד משיכה בפני עצמו.

קצת על נדל"ן בעיר שימשיך את מה שאני מנסה להעביר. כל כמה שנים נפתח מגדל כלשהו שמיועד לאכלוס סטודנטים. מדובר בעיקר בדירות חדר או שני חדרים. הבניינים מאוכלסים במקרה הטוב רק עד רמה של חצי מהביין על ידי סטודנטים שנה א' בעיקר שאח"כ מבינים שהם יצאו פראיירים ובשנה הבאה כבר יגורו בשכירות בדירות של 3-4-5 חדרים.

חלק מהאווירה ומהשם של בן גוריון כאוניברסיטה חברתית וקהילה חברתית, זה העניין של לגור עם שותפים. פה ושם להרים מסיבת דירה, מסיבת קומה, מסיבת חצר. לאכול ארוחות שישי ביחד בבתים שונים ולפתח קהילות ברמת רחוב או רמת בניין (יש קבוצות בפייסבוק של בניין X או רחוב X שכל מטרתן - קהילתיות).

מספיק להסתכל על מקומות הבילוי בסוף השבוע ועל כמות הסטודנטים שממלאת אותם. זה כבר אומר, כמה גם נשארים כאן (בלי קשר לסטודנטים מקומיים). אז, יתרה מכך על כמה באמת גרים במרכז או בשפלה ונוסעים כל יום ללימודים - אין הרבה כאלו.

לגבי חיילים, כל חייל שרק ירצה, ימצא מישהו במחנה שיש לו רכב צבאי אישי ושיוכל לקחת אותו בבקרים ולהחזיר אותו בסוף היום. יש לא מעט כלי רכב אישיים בצבא ויש לא מעט חיילים, אפילו לא מאותו הבסיס שעושים שימוש בנסיעה שכזאת. סה"כ, יש הרבה חיילים שלא חושבים מחוץ לקופסא, לא מרימים טלפונים או מבקשים מהמפקד שבטח מכיר לא מעט אנשים מהמחנה, כדי לדעת אם יש מישהו עם רכב צמוד שהוא יכול להגיע איתו ולחזור איתו כל יום. וברוב המקרים יש אנשים כאלו שיכולים לעשות את זה.

לגבי צרות הלו"ז, מת"א לבאר שבע זמן הנסיעה עומד על שעה ו15 דקות בממוצע (רכבת או אוטובוס) מכל כך הרבה מקומות יותר קרובים לבאר שבע מת"א זמן הנסיעה עומד על זמן זהה או כמעט זהה למרות שמקומות אלו קרובים יותר לבאר שבע.

ובחזרה לראשל"צ, מה שתמיד שוכחים זה שאין אפשרות לתת שירות באמת יעיל ומהיר לכל תושבי ראשל"צ. וגם אם היה שירות שכזה, הוא היה טוב רק למי שגר בסמוך לתחנות הרכבת ולתחנות המרכזיות (או היכן שיש לאוטובוסים תחנות). אותו הדבר כמסתכלים על ירושלים למשל. נסיעה (גם ברכב פרטי) משכונות רבות בירושלים אל התחנה המרכזית, לוקחת ללא פקקים במקרים לא מעטים כ20-30 דקות וכשיש פקקים... אז מה זה עוזר שיש קו ישיר בתדירות נפלאה ושזמן הנסיעה עומד על שעה ורבע לבאר שבע? זה אומר שתושבי ירושלים עושים את הדרך יום יום לאונ' בן גוריון? לא, ממש לא. אז גם ראשל"צ לא שונה בזה וגם לא תושבי תל אביב, גבעתיים ורמת גן.

רק מי שגר בסמוך לתחנות האוטובוס של הקווים הרלוונטיים לבאר שבע או מי שגרים בסמוך לתחנות הרכבת - רק אלו נהנים באמת מזמן נסיעה קצר. כל השאר יתקעו בפקקים כל יום בשני כיווני הנסיעה וזה מה שיגרום להם לא לעשות את זה יום יום.

ולכן, בהחלט עדיף שירות רכבתי מבאר שבע לשרון ולצפון מאשר מבאר שבע לראשל"צ על חשבון הצפון.

כשתהיינה יותר מסילות באיילון, אז יהיה על מה לדבר.
אמרת הכל
"אין הרבה אנשים שלומדים בבאר שבע ונוסעים כל יום למרכז ".

אין וגם לא יהיו בקצב הזה. הבטיחו לנו הר של הבטחות של רכבת מבאר שבע מרכז לתל אביב מרכז ב50 דקות. אם זה היה המצב אני בטוח שהיו הרבה יותר אנשים כאלה. אבל ככל שעבר הזמן ההבטחות האלה הלכו והתרחקו, והיום, לפי הלו"ז החדש, זמן הנסיעה מבאר שבע מרכז לתל אביב מרכז עומד על מינימום של שעה ורבע, וברוב שעות היום על שעה ו20. אז למה שאנשים יעשו את זה?
 

benshap2

New member
הוא מדבר על כך שבמקום לעצור בקרית גת לכמה דקו

אני אסביר לך מה הבעיתיות בתכנון הזה.
צוואר הבקבוק של מסילת איילון (3 מסילות סה"כ) שמרכזות רכבות מלא מעט מקומות ברחבי הארץ.

אם אתה מקדים את הרכבת הבארשבעית ב-5 דקות, זה אומר שהנוסעים שרוצים להמשיך לחיפה, ידפקו. למה? כי כשורדים מהרכבת הבארשבעית בתל אביב, יש עוד 7 דקות לפני שהרכבת לחיפה יוצאת. וזה בשעות הבוקר, בשעות אחרות זמן ההמתנה הנוכחי עומד על 20 דקות (לא כולל הרכבות שיוצאות מבאר שבע וממשיכות צפונה מתל אביב).

זה אומר גם שהנוסעים להרצליה, בית יהושוע, נתניה וכו', ידפקו גם כן. למה? כי הרכבת מבאר שבע מגיעה כיום לת"א 6-8 דקות לפני שהרכבת להרצליה, בית יהושוע, נתניה וכו' יוצאת.

אז מה עדיף? שהקשר הישיר בין באר שבע לצפון יפגע על חשבון הגעה לראשל"צ? לא נראה לי.

חוץ מזה שאין הרבה אנשים שלומדים בבאר שבע ונוסעים כל יום למרכז או לראשל"צ. הרבה יותר זול ונוח לגור כאן, שלא לדבר על אותה אווירה שקיימת בבן גוריון שהיא מוקד משיכה בפני עצמו.

קצת על נדל"ן בעיר שימשיך את מה שאני מנסה להעביר. כל כמה שנים נפתח מגדל כלשהו שמיועד לאכלוס סטודנטים. מדובר בעיקר בדירות חדר או שני חדרים. הבניינים מאוכלסים במקרה הטוב רק עד רמה של חצי מהביין על ידי סטודנטים שנה א' בעיקר שאח"כ מבינים שהם יצאו פראיירים ובשנה הבאה כבר יגורו בשכירות בדירות של 3-4-5 חדרים.

חלק מהאווירה ומהשם של בן גוריון כאוניברסיטה חברתית וקהילה חברתית, זה העניין של לגור עם שותפים. פה ושם להרים מסיבת דירה, מסיבת קומה, מסיבת חצר. לאכול ארוחות שישי ביחד בבתים שונים ולפתח קהילות ברמת רחוב או רמת בניין (יש קבוצות בפייסבוק של בניין X או רחוב X שכל מטרתן - קהילתיות).

מספיק להסתכל על מקומות הבילוי בסוף השבוע ועל כמות הסטודנטים שממלאת אותם. זה כבר אומר, כמה גם נשארים כאן (בלי קשר לסטודנטים מקומיים). אז, יתרה מכך על כמה באמת גרים במרכז או בשפלה ונוסעים כל יום ללימודים - אין הרבה כאלו.

לגבי חיילים, כל חייל שרק ירצה, ימצא מישהו במחנה שיש לו רכב צבאי אישי ושיוכל לקחת אותו בבקרים ולהחזיר אותו בסוף היום. יש לא מעט כלי רכב אישיים בצבא ויש לא מעט חיילים, אפילו לא מאותו הבסיס שעושים שימוש בנסיעה שכזאת. סה"כ, יש הרבה חיילים שלא חושבים מחוץ לקופסא, לא מרימים טלפונים או מבקשים מהמפקד שבטח מכיר לא מעט אנשים מהמחנה, כדי לדעת אם יש מישהו עם רכב צמוד שהוא יכול להגיע איתו ולחזור איתו כל יום. וברוב המקרים יש אנשים כאלו שיכולים לעשות את זה.

לגבי צרות הלו"ז, מת"א לבאר שבע זמן הנסיעה עומד על שעה ו15 דקות בממוצע (רכבת או אוטובוס) מכל כך הרבה מקומות יותר קרובים לבאר שבע מת"א זמן הנסיעה עומד על זמן זהה או כמעט זהה למרות שמקומות אלו קרובים יותר לבאר שבע.

ובחזרה לראשל"צ, מה שתמיד שוכחים זה שאין אפשרות לתת שירות באמת יעיל ומהיר לכל תושבי ראשל"צ. וגם אם היה שירות שכזה, הוא היה טוב רק למי שגר בסמוך לתחנות הרכבת ולתחנות המרכזיות (או היכן שיש לאוטובוסים תחנות). אותו הדבר כמסתכלים על ירושלים למשל. נסיעה (גם ברכב פרטי) משכונות רבות בירושלים אל התחנה המרכזית, לוקחת ללא פקקים במקרים לא מעטים כ20-30 דקות וכשיש פקקים... אז מה זה עוזר שיש קו ישיר בתדירות נפלאה ושזמן הנסיעה עומד על שעה ורבע לבאר שבע? זה אומר שתושבי ירושלים עושים את הדרך יום יום לאונ' בן גוריון? לא, ממש לא. אז גם ראשל"צ לא שונה בזה וגם לא תושבי תל אביב, גבעתיים ורמת גן.

רק מי שגר בסמוך לתחנות האוטובוס של הקווים הרלוונטיים לבאר שבע או מי שגרים בסמוך לתחנות הרכבת - רק אלו נהנים באמת מזמן נסיעה קצר. כל השאר יתקעו בפקקים כל יום בשני כיווני הנסיעה וזה מה שיגרום להם לא לעשות את זה יום יום.

ולכן, בהחלט עדיף שירות רכבתי מבאר שבע לשרון ולצפון מאשר מבאר שבע לראשל"צ על חשבון הצפון.

כשתהיינה יותר מסילות באיילון, אז יהיה על מה לדבר.
הוא מדבר על כך שבמקום לעצור בקרית גת לכמה דקו
ת, יעצרו בלוד, וכך הקונקשן יתאים.

אין לזה קשר וחצי קשר לעומס במסילת האיילון.
טוב שאת הלו"ז בקו דימונה באר שבע הרכבת לא מייחסת לאיילון...
 

the new L

New member
גם אני נפגע מכך

אישי??
מה אישי בעיר הרביעית הגודלה בארץ שמקבלת שירות רכבות גרוע יותר משל עיר חמישית מהגודל שלה (קריית גת), טעמים אישיים? או פוליטיים שם?
אם היו מבטלים את העצירה המיותרת בקרית גת והיו עושים אותה בלוד (משרתת את לוד, רמלה, באר יעקב, ראשל"צ, נס ציונה...) אז המצב האבסורדי הזה היה נמנע.
אני ממש לא חושב פה רק על עצמי, אבל תשובה בנאלית של "אי אפשר לרצות את כולם" ולפתור את הרכבת מתכנון (או אי תכנון) גרוע זה לא לעניין
גם אני נפגע מכך
נוסע (כמעט) מידי יום מבאר שבע לרחובות ברכבת. אמנם אצלנו ההחלפה דורשת לחכות בלוד רק 4 דקות, אבל בגלל איחורים רבים הרבה פעמים אני מפספס את ההחלפה. לא צודק שהרכבת המהירה עוצרת בקרית גת ולא בלוד הגדולה ממנה (שהיא גם HUB כללי לרכבות).
 

Ofekalef1

New member
רכבות לא אמורות להמתין אם יש איחור?

גם אני נפגע מכך
נוסע (כמעט) מידי יום מבאר שבע לרחובות ברכבת. אמנם אצלנו ההחלפה דורשת לחכות בלוד רק 4 דקות, אבל בגלל איחורים רבים הרבה פעמים אני מפספס את ההחלפה. לא צודק שהרכבת המהירה עוצרת בקרית גת ולא בלוד הגדולה ממנה (שהיא גם HUB כללי לרכבות).
רכבות לא אמורות להמתין אם יש איחור?
 

Ofekalef1

New member
מוזר

מוזר
אני זוכר פעם אחת שהיה עיכוב, והסדרן אמר בכריזה את כל ההחלפות שצריך לעשות בהגנה ואמר שהרכבות ממתינות לנוסעים מהרכבת שלנו.
גם פעם הרכבת של תשע וארבעים למודיעין מנהריה התעכבה יותר מחצי שעה, ולכן הרכבת לב"ש יצאה מאוחר יותר. זה לא היה בגלל שיקולי החלפה?
 
בדרך כלל מעכבים רכבת בעקבות איחור של רכבת

מוזר
אני זוכר פעם אחת שהיה עיכוב, והסדרן אמר בכריזה את כל ההחלפות שצריך לעשות בהגנה ואמר שהרכבות ממתינות לנוסעים מהרכבת שלנו.
גם פעם הרכבת של תשע וארבעים למודיעין מנהריה התעכבה יותר מחצי שעה, ולכן הרכבת לב"ש יצאה מאוחר יותר. זה לא היה בגלל שיקולי החלפה?
בדרך כלל מעכבים רכבת בעקבות איחור של רכבת
אחרת כאשר מדובר ברכבת האחרונה.
 

nitsansh

New member
תיסע באוטובוס 367 או 371 ותגיע יותר מהר

למה עדיין נסיעה לראשונים לוקחת מעל שעתיים???
אם הקדימו את הנסיעה ב-5 דקות זה לא אומר שאפשר להספיק לתפוס בלוד את הרכבת לראשונים?
זהו ממש אבסורד של לו"ח זמנים, נסיעה נטו לוקחת קצת מעל שעה ונסיעה ברוטו שעתיים ו-11 דקות (שעה!!! המתנה בלוד לנסיעה של עוד כ-10 דקות)
תיסע באוטובוס 367 או 371 ותגיע יותר מהר
 

olli3

New member
מנהל
ל371 תהיה תדירות של 3 נסיעות ביום החל מ1.1.14

תיסע באוטובוס 367 או 371 ותגיע יותר מהר
ל371 תהיה תדירות של 3 נסיעות ביום החל מ1.1.14
אבל 377 הולך להיות מתוגבר משמעותית. ויחל לפעול גם קו 381 הישיר.
 

nitsansh

New member
זו הרעה משמעותית לנוסעים בין התחנות בכביש 40

ל371 תהיה תדירות של 3 נסיעות ביום החל מ1.1.14
אבל 377 הולך להיות מתוגבר משמעותית. ויחל לפעול גם קו 381 הישיר.
זו הרעה משמעותית לנוסעים בין התחנות בכביש 40
וכביש 42...בעיקר בקטע מצומת גדרה וצפונה.... הנוסעים מכביש 40 מדרום לגדרה לצפון תל אביב גם ייפגעו מביטול קו 369א....
אני אחד מאלה וזה מאד מרגיז אותי...
 

benshap2

New member
369 עומד להיות מאוד מאוד מאוד עמוס

זו הרעה משמעותית לנוסעים בין התחנות בכביש 40
וכביש 42...בעיקר בקטע מצומת גדרה וצפונה.... הנוסעים מכביש 40 מדרום לגדרה לצפון תל אביב גם ייפגעו מביטול קו 369א....
אני אחד מאלה וזה מאד מרגיז אותי...
369 עומד להיות מאוד מאוד מאוד עמוס
וגם ככה מדובר באחד הקווים העמוסים
 
ןעדיין רכבת מבאר שבע לתא

שינוי לו"ז ברכבות מבאר שבע
הרכבות מתחנות באר שבע ומלהבים-רהט מקדימות החל מהיום את יציאתן ב4 דקות. לעומת זאת, זמני ההגעה לתחנות קרית גת ותל אביב לא השתנו. במילים אחרות: כל הרכבות מבאר שבע נוסעות עכשיו 4 דקות יותר מקודם לכן.

באר שבע ב50 דקות? מעכשיו זמן הנסיעה המינימלי מבאר שבע צפון לתל אביב הגנה הוא שעה ודקה אחת.
ןעדיין רכבת מבאר שבע לתא
יותר מהירה המרכבת משדרות לתל אביב והק"מ כמבן הרבה יותר גדול מבאר שבע לתל אביב מאשר שדרות ככה שעדין המצב של הרכבת מבאר שבע מעולה לעומת הקו החדש משדרות
 

the new L

New member
בבאר שבע פי 10 יותר תושבים מבשדרות

ןעדיין רכבת מבאר שבע לתא
יותר מהירה המרכבת משדרות לתל אביב והק"מ כמבן הרבה יותר גדול מבאר שבע לתל אביב מאשר שדרות ככה שעדין המצב של הרכבת מבאר שבע מעולה לעומת הקו החדש משדרות
בבאר שבע פי 10 יותר תושבים מבשדרות
 
אבל באשדוד יותר תושבים מאשר בבאר שבע ומשך

בבאר שבע פי 10 יותר תושבים מבשדרות
אבל באשדוד יותר תושבים מאשר בבאר שבע ומשך
הנסיעה בין אשדוד (שהמרחק בינה לבין ת"א פחות מחצי מהמרחק בין ב"ש לת"א) לת"א ההגנה ברכבת היותר מהירה (עם שתי תחנות ביניים בלבד) הוא 35 דקות.
במסילת החוף הדרומי יש דבר עוד יותר אבסורדי - 16 דקות בין אשדוד ליבנה מערב.
כך שלא דופקים את באר שבע בכוונה, אלא מדובר בבעיה רחבה יותר שבאה לידי ביטוי בקטעים שונים במסילות ובקווים שונים של הרכבת.
 

olli3

New member
מנהל
בבאר שבע יש לא מעט שגרים אבל אינם תושבי העיר.

אבל באשדוד יותר תושבים מאשר בבאר שבע ומשך
הנסיעה בין אשדוד (שהמרחק בינה לבין ת"א פחות מחצי מהמרחק בין ב"ש לת"א) לת"א ההגנה ברכבת היותר מהירה (עם שתי תחנות ביניים בלבד) הוא 35 דקות.
במסילת החוף הדרומי יש דבר עוד יותר אבסורדי - 16 דקות בין אשדוד ליבנה מערב.
כך שלא דופקים את באר שבע בכוונה, אלא מדובר בבעיה רחבה יותר שבאה לידי ביטוי בקטעים שונים במסילות ובקווים שונים של הרכבת.
בבאר שבע יש לא מעט שגרים אבל אינם תושבי העיר.
ולא רק סטודנטים. מעבר לכך שההשואות האלו שמתייחסות רק לעיר שבה נמצאת תחנת הרכבת היא השוואה לא נכונה.

יש לקחת בחשבון את מספר הנוסעים ברכבת בפועל ולא את מספר התושבים. וכמובן שלא כל הנוסעים גרים בעיר שבו נמצאת תחנת הרכבת.
 
ולפי הקריטריון הזה: ברכבות מאשקלון, אשדוד,

בבאר שבע יש לא מעט שגרים אבל אינם תושבי העיר.
ולא רק סטודנטים. מעבר לכך שההשואות האלו שמתייחסות רק לעיר שבה נמצאת תחנת הרכבת היא השוואה לא נכונה.

יש לקחת בחשבון את מספר הנוסעים ברכבת בפועל ולא את מספר התושבים. וכמובן שלא כל הנוסעים גרים בעיר שבו נמצאת תחנת הרכבת.
ולפי הקריטריון הזה: ברכבות מאשקלון, אשדוד,
יבנה ומערב ראשון לציון נוסעים בכל יום הרבה יותר יוממים מאשר ברכבות בין באר שבע לתל אביב.
מה שאתה כתבת על באר שבע רלוונטי בעיקר לרכבות בתחילת ובסוף השבוע.
ועובדה שהצפיפות ברכבות בקו החוף הדרומי גבוהה בהרבה בימים ב-ד מאשר ברכבות בין באר שבע לתל אביב.
 

olli3

New member
מנהל
לזה בדיוק התכוונתי.

ולפי הקריטריון הזה: ברכבות מאשקלון, אשדוד,
יבנה ומערב ראשון לציון נוסעים בכל יום הרבה יותר יוממים מאשר ברכבות בין באר שבע לתל אביב.
מה שאתה כתבת על באר שבע רלוונטי בעיקר לרכבות בתחילת ובסוף השבוע.
ועובדה שהצפיפות ברכבות בקו החוף הדרומי גבוהה בהרבה בימים ב-ד מאשר ברכבות בין באר שבע לתל אביב.
לזה בדיוק התכוונתי.
שאין טעם להשוות עיר אחת מול עיר אחרת, אלא לראות את כל קו הרכבת כקו אחד ולבחון כמה נוסעים יש מקצה לקצה.

אין לי מושג מה קורה ברכבות לבאר שבע או ברכבות של קו החוף.
 

benshap2

New member
בבאר שבע יש יותר תושבים מאשר בצפון יפו

בבאר שבע פי 10 יותר תושבים מבשדרות
בבאר שבע יש יותר תושבים מאשר בצפון יפו
זה אומר שמצפון יפו צריך לקחת יותר זמן להגיע לתל אביב מאשר מבאר שבע?
 

קו 415

Active member
ע"ע בית שמש באר שבע

ןעדיין רכבת מבאר שבע לתא
יותר מהירה המרכבת משדרות לתל אביב והק"מ כמבן הרבה יותר גדול מבאר שבע לתל אביב מאשר שדרות ככה שעדין המצב של הרכבת מבאר שבע מעולה לעומת הקו החדש משדרות
ע"ע בית שמש באר שבע
נחמד מאוד להגיע מבית שמש ללוד, בדיוק כשהרכבת לבאר שבע יוצאת
 

Ofekalef1

New member
עכשיו כשאני חושב על זה

שינוי לו"ז ברכבות מבאר שבע
הרכבות מתחנות באר שבע ומלהבים-רהט מקדימות החל מהיום את יציאתן ב4 דקות. לעומת זאת, זמני ההגעה לתחנות קרית גת ותל אביב לא השתנו. במילים אחרות: כל הרכבות מבאר שבע נוסעות עכשיו 4 דקות יותר מקודם לכן.

באר שבע ב50 דקות? מעכשיו זמן הנסיעה המינימלי מבאר שבע צפון לתל אביב הגנה הוא שעה ודקה אחת.
עכשיו כשאני חושב על זה
אם הם אומרים שעד מרץ הן יוקדמו בארבע דקות, זה אומר שלא יפרסמו עד אז את הלו"ז החדש?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה