שידור על מתאבדים בצבא

shian

New member
שידור על מתאבדים בצבא

לפני מספר שבועות שודרה תוכנית בטלוויזיה על מתאבדים בצבא. לצערי פתחתי את הטלוויזיה בסיום התוכנית. האם מישהו ראה את השידור ויכול לספר קצת מה היה בו?
 

איתן.ג

New member
היי shian קודם כל טוב לראות אותך

שוב בפורום. את הרגשתי על התנהלות הפורום כבר הבעתי בעבר ולא אחזור על כך. התוכנית הייתה בעיקבות פסילת סרט שנעשה במחלקת ההסברה של צהל . בתום עריכת הסרט הוחלט לגנוז אותו ולמנוע את הקרנתו ולמנוע מסע הסברה הקשור להתאבדויות בצהל. כידוע כל שנה מתאבדים כ- 35 חיילים בצהל ועד היום קשר של שתיקה אופף את נושא ההתאבדות או שהפחד משתק מנגיעה הנושא. התוכנית הייתה שיטחית לטעמי והמנחה מתי גולן ניכשל הפעם . בתיחלת התוכנית נערך ראיון עם אבשלום אדרת אב שכול שבנו התאבד בצבא. אבשלום סיפר את הסיפור ההתאבדות של בנו וחוסר ההתיחסות של הצבא למצוקות של בנו ולשרות שלא היה בהתאם לקישורים שלו. לדעתושל אבשלום הסרט חשוב להעלאת המודעות בקרב מפקדים וחיילים וחבל שהוא ניגנז. לאחר ההתאבדות של בנו החליט אבשלום ביוזמה פרטית לעבור במחנות צהל ולדבר בפני קצינים, צוערים ,חיילים וחיילות על כבוד האדם בצבא והצורך לשים לב למצוקות של החברים או הפקודים . נוכחתי במספר שיחות של אבשלום בצבא והוא עושה מלכת קודש .אבשלום יכול לשמש דוגמא חיה לצורך לדבר על ההתאבדות כתופעה וחבל שבצבא אין ממסדים את השיחות עם חיילים. לאחר היה פנל של עיתונאי ממעריב אחות שמכחישה שהאח התאבד על אף שנימצא ירוי ליד נישקו האישי ,קצין מישטרה צבאית וקב"ן לשעבר בצבא. וכל הסתיימה התוכנית בקול ענות חולשה וללא המשך.
 

shian

New member
הי איתן

עד כמה שאני יודעת, סטטיסטית בגילאים 18-20 יש יותר התאבדויות. לא ניתן להשוות קבוצת גיל דומה של צעירים שלא מתגייסים בארץ. השאלה מה אחוז ההתאבדויות בארצות אחרות בגילאים האלה. יש לך אולי קצת נתונים?
 

sad

New member
הי שיאן

נציב הצבא בתכנית טען כי הסטטיסטיקה של מתאבדים בצבא שווה לסטטיסטיקה של צעירים בגילאים דומים בארצות אחרות לא יודעת אם זה נכון אבל מסכימה עם איתן לגבי דלות התכנית, מאד לא ממצה, אפילו לא על קצה הלשון
 

איתן.ג

New member
יש מאמר בנושא התאבדות ונסיונות

אובדניים בקרב מתבגרים באתר של בית חולים שניידר . הקישור נימצא בפורום שלנו (בתחילת העמוד של הפורום ).תלחצי על הקישור של בית חולים שניידר ,לאחר פתיחת העמוד תילחצי על הפרק מידע רפואי ולאחר על סעיף מידע רפואי. נפתחת רשימת מאמרים שבינהם גם מאמר שכותרתו "התאבדות ונסיונות אובדניים בקרב מתבגרים" מאמר גדול ומקיף על התופעה. כמו כן יש מידע על העמותה שלנו בפרק שניקרא עמותת "על- מה". ובו יש נתונים גם על מספר ההתאבדיות בשנה.
 
למעלה