כמובן שאתה צודק כרגיל, ואלו אינן העובדות
אם הפסדנו בכך שעייפנו מהטחינה הבלתי סופית שלך, אז אתה צודק - הפסדנו. הכתבות ששבי הביא לא סתרו במאומה את מה שכתבתי לעיל. מדובר בהמשך של אותו פרוייקט. לא סתם פתאום הופיע הציר של אבן גבירול. לך לשנות התשעים ולתמ"א 23א'. תראה שם שגם הציר של אבן גבירול וגם אלנבי, בן יהודה וקינג ג'ורג', כולם הוקצו כצירים אפשריים לרכבת קלה. מה שתיארתי הוא שקרה. תקרא לזה פרוייקט נפרד, תקרא לזה המשך חלופי לפרוייקט קודם. זה לא ממש משנה. הקו הירוק בחלקו הדרומי הוא אותו קו ירוק, והקו הסגול בחלקו המזרחי הוא אותו קו סגול (אם כי הוארך עד פתח תקוה מאז). מה שהיה שנוי במחלוקת מאז ימי גודוביץ' הוא מה לעשות עם הקו הירוק אחרי שהוא מגיע לת"מ הישנה. בהתחלה - אלנבי. אח"כ - אבן גבירול. זה אותו קו עם המשך שונה. זה שאתה טוען שאין מתכננים זה הטלת רפש כי אתה בעצם טוען שמי שתכנן את זה אינו מתכנן, אלא שהקו הופיע בראשו הקודח של מישהו עלום שם באוצר. כלומר מה שתוכנן כל כך הזוי שלא יתכן שהיה מתכנן. אבל לא רק שלא הוכחת שלא היה מתכנן, אלא שאין לכך אח ורע בעולם שקו פשוט מופיע ללא מתכנן מקצועי. לכן בעקיפין הטלת רפש באותו בן אדם שתכנן את הקו כי הטלת ספק כבד במקצועיות שלו. לגבי 15,000, זה המספר שנת"ע עבדו עמו על פי המסמכים שהיו בידי וכן על פי מה שנאמר לנו (חברי הפורום) כשביקרנו במשרדם לפני שנים. יש מקורות רבים באינטרנט שמאוששים את המספר הזה. למשל Wright (2007) שאת עבודתו תוכל למצוא באתר ה-ITDP. על מנת להקל על הקוראים, אני מפנה לקובץ הבא:
http://www.itdp.org/documents/Bus Rapid Transit Guide - Part(I) 2007 09.pdf קפצו לתרשימים 2.37 ו-2.38 בעמוד 70. את כל הקבצים אפשר לקרוא בעמוד הבא:
http://www.itdp.org/index.php/microsite/brt_planning_guide_in_english אני מקווה שה-ITDP הוא מספיק מקצועי. הנה תקציר קורות החיים של Wright: Employment History Latin American Director Institute for Transportation and Development Policy Africa Director International Institute for Energy Conservation U.S. Agency for International Development U.S. Environmental Protection Agency Education PhD , Urban Planning Bartlett School of Planning at University College London PhD , Urban Transport Planning University College London MBA Georgetown University MSc London School of Economics