שיא החציפות

מצב
הנושא נעול.
חו"ח לא התכונתי להשוות אותך לאחרים,
אבל הגבתי על כך שתמכת לכאורה בקריאה "לנסוע רק בפרייבט", דעה שכאמור אין לה מקום בפורום תחבורה ציבורית. כן: ישנן דעות שפשוט לא שייכות ל-394 שהוא פורום נושאי. אני אגב מסכים שמצב התח"צ בלתי מספק, אבל הפורום נועד לשמש כבמה לביקורת בונה על מנת לגרום לשיפור המצב, ולא לביקורת הורסת בדומה לקריאה שציטטתי במרכאות. שנית, מומחי תחבורה גדולים משנינו גיבשו את התכנית לרישות גוש דן ברכבות קלות ותחתיות בחלק ממסלוליהן, ולא ברכבת תחתית. אין מקום לטענה כאילו שמדובר "בשערורייה" כל עוד לא מגבים אותה במספרים ובשאר הוכחות מוצקות, שלא חסרות בתכניות המפורטות ביותר הנמצאות אצל נת"ע ואצל שאר הגופים הרלוונטיים.
אין שום מספרים ושום הוכחות מפורטות
אין תכניות מפורטות ואין שום מומחי תחבורה. פקידי האוצר מעכבים את הקו הירוק במשך עשור שלם בדרישה בלתי הגיונית להפכו לקו עילי באבן גבירול. הדרישה שלהם אינה מבוססת על דבר מלבד הרצון לחסוך כסף (שכמובן יעלה הרבה יותר לכולנו בפקקים, דלק, זיהום אוויר ושאר מרעין בישין) ובטח ובטח לא על "מומחיות" בתחום התחבורה (פקידי האוצר לא יודעים איך נראה אוטובוס).
 
טוב שאתה לא משווה את ערי הארץ לטוקיו
או לניו-יורק... לא לילד ששמו "רכבת תחתית" ועלותו הון תועפות גם במושגי המטרופולינים הגדולים בעולם, שלא לדבר על העיירות (בהשוואה לדוגמאות דלעיל) של פלשתינה/א"י, פיללו אזרחים כמוני. אפרופו תכניות, אתה מוזמן גם לבדוק מהו זמן הנסיעה המתוכנן בקו האדום מפ"ת ליפו... צפויה לך הפתעה. מומלץ גם להשוות לזמן הנסיעה הנוכחי בשעות השיא באוטובוס ובפרייבט... אלא שאת חסידי הפרייבט המושבעים, שמקומן של דעותיהם אכן לא בפורום הזה כלל וכלל (זה בהחלט נחשב
ונמחק אלא אם המנהלים מאשרים), אני בטוח שזה לא ישכנע. אם כי יש להם סיבה מעולה לתמוך בפיתוח התחבורה הציבורית: פחות מכוניות בכבישים = יותר מקום עבורם. יחד עם זאת, אתה צודק בזה שלחובב מכוניות חסר-תקנה יש את כל הסיבות שבעולם לתמוך ברכבת תחתית (ולמי אכפת מזוטות כמו קיבולת מול ההשקעות הנדרשות) ולא ברכבת עילית אשר "תגזול" ממנו נתיבים בכבישים הראשיים.
זמן הנסיעה בקו האדום יהיה אטרקטיבי
אך ורק משום שמדובר בקו תחתי ברובו. אילולא היה תחתי היה אטי ומקרטע וחסר הצדקה. זו ההוכחה שחייבים קו תחתי בכל תחום ת"א במסלול הקו הירוק, ובמיוחד באבן גבירול, שם הצורך בקו תחתי הוא הרב ביותר.
 

amit1270

New member
זמן הנסיעה בקו האדום יהיה אטרקטיבי
אך ורק משום שמדובר בקו תחתי ברובו. אילולא היה תחתי היה אטי ומקרטע וחסר הצדקה. זו ההוכחה שחייבים קו תחתי בכל תחום ת"א במסלול הקו הירוק, ובמיוחד באבן גבירול, שם הצורך בקו תחתי הוא הרב ביותר.
עוד "הוכחות" כאלה ואבדנו
 

אורי404

New member
הוא לא כל כך התבלבל ודווקא נוגע בנקודה כאובה
בערים הגדולות באירופה יש מערכות הסעה המוניות מתחת לאדמה שיעודן הוא להתחרות ברכב פרטי. עם כל בעיית הפקקים בלונדון, כשיש השבתה של הרכבת התחתית העיר פשוט משותקת וכנ"ל בערים המפותחות. כאן הצליחו אחרי 60 שנה להגיע לפתרונות כלאיים, גם בגוש דן, טיפוסיים למדינה שיודעת לקחת אבל לא יודעת לתת. לכן צודק אביתר. לא לילד הזה התפללתי כשראיתי שלנסוע ברק"ל בזמן כפול ומשולש מנסיעה ברכב פרטי זה בולשיט אחד גדול. מה שלמדו בפריז ובלונדון לפני יותר ממאה שנים ואפילו בקהיר, לא מזיז לממשלת ישראל שנותנת לנו פירור בצורת רכבת קלה. בגוש דן זה יותר מרגיז כי שם ניתן היה לחפור תחתית שתהיה תחתית. כזאת שמפתח תקווה ליפו ניתן יהיה להגיע תוך חצי שעה. אבל "קובעי" המדיניות יודעים יותר טוב מאיתנו מה צריך ולכן תחתית בתל אביב לא תהיה אלא ייצור מפגר שגם אותו לוקח 40? 50? שנה לבנות. אז גם אני וגם אביתר וגם כל אדם שפוי שיש לו רכב (כרגיל בסיפור הזה דופקים את החלשים והצעירים אבל מה חדש גם בזה?) שירצה לנוע מהר הצופים לגבעת רם או להדסה עין כרם, ברור שייסע ברכב (אחרי שהוא שילם במיטב מיסיו ייצור שסיסמת השיווק שלו היתה צריכה להיות "האח הידד, הגענו למאה ה 19"
כל מילה, בני
 

darkshadow1

New member
מעניין הפריסאים חושבים אחרת
לפני כמה ימים דברתי עם תושב פריס והוא אמר לי שהמטרו שם מיושן ולא מתאים לצרכים הנוכחים. התעסוקה כעת עברה חלקית לפרברי פריס והרבה פעמים כדי להגיע מפרבר אחר לשני צריך לעבור בפריס עצמה, מה שמאריך את הדרך. דומה לאנשים שצריכים לעבור בתל אביב כאשר הם נוסעים בין פרבריה.
מה זה משנה אם מדובר ברכבת תחתית?
 
הוא לא כל כך התבלבל ודווקא נוגע בנקודה כאובה
בערים הגדולות באירופה יש מערכות הסעה המוניות מתחת לאדמה שיעודן הוא להתחרות ברכב פרטי. עם כל בעיית הפקקים בלונדון, כשיש השבתה של הרכבת התחתית העיר פשוט משותקת וכנ"ל בערים המפותחות. כאן הצליחו אחרי 60 שנה להגיע לפתרונות כלאיים, גם בגוש דן, טיפוסיים למדינה שיודעת לקחת אבל לא יודעת לתת. לכן צודק אביתר. לא לילד הזה התפללתי כשראיתי שלנסוע ברק"ל בזמן כפול ומשולש מנסיעה ברכב פרטי זה בולשיט אחד גדול. מה שלמדו בפריז ובלונדון לפני יותר ממאה שנים ואפילו בקהיר, לא מזיז לממשלת ישראל שנותנת לנו פירור בצורת רכבת קלה. בגוש דן זה יותר מרגיז כי שם ניתן היה לחפור תחתית שתהיה תחתית. כזאת שמפתח תקווה ליפו ניתן יהיה להגיע תוך חצי שעה. אבל "קובעי" המדיניות יודעים יותר טוב מאיתנו מה צריך ולכן תחתית בתל אביב לא תהיה אלא ייצור מפגר שגם אותו לוקח 40? 50? שנה לבנות. אז גם אני וגם אביתר וגם כל אדם שפוי שיש לו רכב (כרגיל בסיפור הזה דופקים את החלשים והצעירים אבל מה חדש גם בזה?) שירצה לנוע מהר הצופים לגבעת רם או להדסה עין כרם, ברור שייסע ברכב (אחרי שהוא שילם במיטב מיסיו ייצור שסיסמת השיווק שלו היתה צריכה להיות "האח הידד, הגענו למאה ה 19"
מעניין הפריסאים חושבים אחרת
לפני כמה ימים דברתי עם תושב פריס והוא אמר לי שהמטרו שם מיושן ולא מתאים לצרכים הנוכחים. התעסוקה כעת עברה חלקית לפרברי פריס והרבה פעמים כדי להגיע מפרבר אחר לשני צריך לעבור בפריס עצמה, מה שמאריך את הדרך. דומה לאנשים שצריכים לעבור בתל אביב כאשר הם נוסעים בין פרבריה.
 
מעניין הפריסאים חושבים אחרת
לפני כמה ימים דברתי עם תושב פריס והוא אמר לי שהמטרו שם מיושן ולא מתאים לצרכים הנוכחים. התעסוקה כעת עברה חלקית לפרברי פריס והרבה פעמים כדי להגיע מפרבר אחר לשני צריך לעבור בפריס עצמה, מה שמאריך את הדרך. דומה לאנשים שצריכים לעבור בתל אביב כאשר הם נוסעים בין פרבריה.
מה שכתבת כלל אינו רלבנטי לנושא הוויכוח
ומעבר לכך, מה שאמר לך "תושב פריס" (שאין לי מושג מה הכשרתו המקצועית) אינו תחליף למחקר מעמיק ומקצועי של מומחי תכנון תחבורה, המתבסס על נתונים של ממש ולא על אגדות אורבניות.
 
מעניין הפריסאים חושבים אחרת
לפני כמה ימים דברתי עם תושב פריס והוא אמר לי שהמטרו שם מיושן ולא מתאים לצרכים הנוכחים. התעסוקה כעת עברה חלקית לפרברי פריס והרבה פעמים כדי להגיע מפרבר אחר לשני צריך לעבור בפריס עצמה, מה שמאריך את הדרך. דומה לאנשים שצריכים לעבור בתל אביב כאשר הם נוסעים בין פרבריה.
לכן בלונדון למשל יש את ה Circle Line
אבל בעקרון אתה צודק
 

alantan

New member
לכן בלונדון למשל יש את ה Circle Line
אבל בעקרון אתה צודק
ה-Circle לא ממש מחבר בין הפרברים, רק בין
הקצוות של מרכז העיר. יש גם את ה-North London Line של ה-Overground, אבל זה מעט בתוך עיר ענקית. אין כמעט קווים היקפיים, כמעט הכל רדיאלי.
 

yehuda7K

New member
מעניין הפריסאים חושבים אחרת
לפני כמה ימים דברתי עם תושב פריס והוא אמר לי שהמטרו שם מיושן ולא מתאים לצרכים הנוכחים. התעסוקה כעת עברה חלקית לפרברי פריס והרבה פעמים כדי להגיע מפרבר אחר לשני צריך לעבור בפריס עצמה, מה שמאריך את הדרך. דומה לאנשים שצריכים לעבור בתל אביב כאשר הם נוסעים בין פרבריה.
בשביל זה קימים בפריז קוי הRER
 
הוא לא כל כך התבלבל ודווקא נוגע בנקודה כאובה
בערים הגדולות באירופה יש מערכות הסעה המוניות מתחת לאדמה שיעודן הוא להתחרות ברכב פרטי. עם כל בעיית הפקקים בלונדון, כשיש השבתה של הרכבת התחתית העיר פשוט משותקת וכנ"ל בערים המפותחות. כאן הצליחו אחרי 60 שנה להגיע לפתרונות כלאיים, גם בגוש דן, טיפוסיים למדינה שיודעת לקחת אבל לא יודעת לתת. לכן צודק אביתר. לא לילד הזה התפללתי כשראיתי שלנסוע ברק"ל בזמן כפול ומשולש מנסיעה ברכב פרטי זה בולשיט אחד גדול. מה שלמדו בפריז ובלונדון לפני יותר ממאה שנים ואפילו בקהיר, לא מזיז לממשלת ישראל שנותנת לנו פירור בצורת רכבת קלה. בגוש דן זה יותר מרגיז כי שם ניתן היה לחפור תחתית שתהיה תחתית. כזאת שמפתח תקווה ליפו ניתן יהיה להגיע תוך חצי שעה. אבל "קובעי" המדיניות יודעים יותר טוב מאיתנו מה צריך ולכן תחתית בתל אביב לא תהיה אלא ייצור מפגר שגם אותו לוקח 40? 50? שנה לבנות. אז גם אני וגם אביתר וגם כל אדם שפוי שיש לו רכב (כרגיל בסיפור הזה דופקים את החלשים והצעירים אבל מה חדש גם בזה?) שירצה לנוע מהר הצופים לגבעת רם או להדסה עין כרם, ברור שייסע ברכב (אחרי שהוא שילם במיטב מיסיו ייצור שסיסמת השיווק שלו היתה צריכה להיות "האח הידד, הגענו למאה ה 19"
ובקהיר יש 2 קווי מטרו בלבד!
לפי הויקיפדיה יש 2 קווים ל18 מיליון איש. זה מצב קטסטרופלי שרצוי מאוד לא לחכות אותו.
 
נראה לי שהתבלבלת בפורום.
ממש לא ! אני נוסע לאחרונה רק ברכב פרטי
אפילו למרכז העיר ולמרבה הפלא גם מוצא חנייה נוחה בבית אגרון ובמחיר זול ! אין שום סיבה להשתמש בשום תחבורה ציבורית בירושלים. הכל מהר ויעיל יותר עם רכב פרטי ואני חוצה את כל הדרך מרמות-אשכול ועד לקניון מלחה עם רכב פרטי בעשר דקות - אפילו בבוקר כאשר יש פקקים ! נראה את קו 4 עושה את הדרך הזו בעשר דקות מהבית שלי ועד לסופרפארם למשל במלחה. אין שום טעם להשתמש בתחבורה ציבורית בירושלים ואני קורא לכל מי שיכול להשתמש רק ברכב פרטי בירושלים. מתברר שלא ממש קשה למצוא חנייה בשום מקום כפי שחששתי בעבר. בגבעת שאול קל מאוד למצוא חנייה, כנ"ל בתלפיות וכנ"ל במלחה שם יש תמיד חנייה פנוייה בקניון או בטדי ! מסקנה: תחבורה ציבורית בירושלים טובה למי שיש זמן או זמנו בידו.....טוב לפנסיונרים או לתושבי שועפאט הרוכשים שקי אורז ותרנגולות בשער שכם.....
 

darkshadow1

New member
ממש לא ! אני נוסע לאחרונה רק ברכב פרטי
אפילו למרכז העיר ולמרבה הפלא גם מוצא חנייה נוחה בבית אגרון ובמחיר זול ! אין שום סיבה להשתמש בשום תחבורה ציבורית בירושלים. הכל מהר ויעיל יותר עם רכב פרטי ואני חוצה את כל הדרך מרמות-אשכול ועד לקניון מלחה עם רכב פרטי בעשר דקות - אפילו בבוקר כאשר יש פקקים ! נראה את קו 4 עושה את הדרך הזו בעשר דקות מהבית שלי ועד לסופרפארם למשל במלחה. אין שום טעם להשתמש בתחבורה ציבורית בירושלים ואני קורא לכל מי שיכול להשתמש רק ברכב פרטי בירושלים. מתברר שלא ממש קשה למצוא חנייה בשום מקום כפי שחששתי בעבר. בגבעת שאול קל מאוד למצוא חנייה, כנ"ל בתלפיות וכנ"ל במלחה שם יש תמיד חנייה פנוייה בקניון או בטדי ! מסקנה: תחבורה ציבורית בירושלים טובה למי שיש זמן או זמנו בידו.....טוב לפנסיונרים או לתושבי שועפאט הרוכשים שקי אורז ותרנגולות בשער שכם.....
תגיד תודה שלא כולם כמוך.
תחשוב מה היה קורה אם כל משתמשי התחבורה הציבורית בירושלים היו מחליטים לרכוש רכב ולהשתמש בו בצורה בלעדית. זה היה נותן לך הרבה יותר זמן לעשן סיגריות מסריחות ולהקשיב ללהקה זו או אחרת (דרך אגב- ברוך הבא למאה ה-21, אפשר לשים אוזניות ולשמוע מוזיקה גם ברכבת ובאטובוס).
 
תגיד תודה שלא כולם כמוך.
תחשוב מה היה קורה אם כל משתמשי התחבורה הציבורית בירושלים היו מחליטים לרכוש רכב ולהשתמש בו בצורה בלעדית. זה היה נותן לך הרבה יותר זמן לעשן סיגריות מסריחות ולהקשיב ללהקה זו או אחרת (דרך אגב- ברוך הבא למאה ה-21, אפשר לשים אוזניות ולשמוע מוזיקה גם ברכבת ובאטובוס).
אתה כעיקרון צודק בהחלט ! אכן מזל !
הבעיה היא לא רק אוזניות....גם ליכלוך והאוטובוסים בירושלים ממש מזוהמים לצערי. ממש מגעיל לנסוע בהם לצערי.
 

darkshadow1

New member
אתה כעיקרון צודק בהחלט ! אכן מזל !
הבעיה היא לא רק אוזניות....גם ליכלוך והאוטובוסים בירושלים ממש מזוהמים לצערי. ממש מגעיל לנסוע בהם לצערי.
יודע מה- מזל שיש גם אנשים כמוך.
לפני כמה ימים התמזל מזלי וישב לידי באוטובוס מישהו שכנראה עישן קודם סיגריה
 

alantan

New member
תגיד תודה שלא כולם כמוך.
תחשוב מה היה קורה אם כל משתמשי התחבורה הציבורית בירושלים היו מחליטים לרכוש רכב ולהשתמש בו בצורה בלעדית. זה היה נותן לך הרבה יותר זמן לעשן סיגריות מסריחות ולהקשיב ללהקה זו או אחרת (דרך אגב- ברוך הבא למאה ה-21, אפשר לשים אוזניות ולשמוע מוזיקה גם ברכבת ובאטובוס).
כן, אבל באוטובוס אין מקום לפטיפון
 
נראה לי שהתבלבלת בפורום.
אל תחשוב שלא הייתי רוצה להשתמש באוטובוס:
פשוט מסלולי הקווים לא יעילים, לא נכונים, לא עשו אותם נכון ומי שעשה אותם או שהיה אידיוט או שלא קיבל מספיק שכר.....אין קו אוטובוס שחוצה את כל בגין ומגיע לשדרות אשכול למשל או לנוה-יעקב או לפסגה. מדוע? מדוע קווי האוטובוס מסורבלים ולא יעילים? מדוע נסיעה בקו 4 או 4א' מרמות-אשכול למלחה, צריכה לקחת יותר משעה באמצע היום וללא פקקים??? מי האידיוט שייסע באוטובוס כזה כאשר הוא יכול לחצות את כל ירושלים ברכב פרטי בדקות ספורות ולאורך כל היום? מדוע אין קו אוטובוס ישיר מגבעת שאול לתלפיות? מדוע אין קו אוטובוס ישיר ממלחה לגבעת שאול??? מפת התח"צ הירושלמית היא ארץ חלם אחת גדולה והיא תהיה עוד יותר הזוייה ומטורפת לאחר הפעימה הבאה ! ורק שתדע ושלא יעבדו עליך בעיניים !!!!! שים-לב: בפסגת זאב גרים עשרות חברים, משפחה, מכרים שלי ועוד וכולם מספרים את אותם הדברים: מרגע שהרק"ל החלה לפעול שם באופן סדיר, הוחמרה בעיית הפקקים של הבוקר בפסגת זאב עד שהשבוע נשבר שיא עולמי חדש: בגלי-צה"ל הודיעו באופן רשמי שתושבי הפסגה מתבקשים שלא לצאת מביתם ברכב פרטי בשעת הבוקר (יום רביעי) כי הכל פקוק !!!!!! הרק"ל גורמת לכל זה ומדוע? כי אחד מאותם רמזורים חכמים התקלקל וגרם לכל הכאוס הזה. אז מה? בכל פעם שיתקלקל רמזור חכם - יהיה מצור על הפסגה??? מישהו שתה יותר מדי עראק זחלאווי כאשר תיכנן את המערכת של התח"צ החדשה בירושלים. כנראה ששיכורים יש גם במשרד התחבורה, בעירייה ובעוד מקומות והם מקבלים שכר גבוה כדי לשתות שתייה חריפה מאוד בזמן העבודה - תוך שהם הוגים את מסלולי הקווים.....בושה וחרפה ! הלוואי שיחזירו את המצב של קווי התחבורה בירושלים למצב בשנת 1979. אז היה הכל יעיל ומצויין. בשנים 1979-1982 הרביתי להשתמש בתח"צ למרות שהיה לי רכב פרטי כבר אז, כי התח"צ היתה יעילה - מה שהיא ממש אבל ממש לא כיום והבעיה וחוסר היעילות הולכים ומחריפים מרגע לרגע. ראיתי את מפת הקווים החדשה לאחר הפעימה שתבוא: זו תהיה קטסטרופה נוראית וכישלון מוחץ וייאלצו לשנות את התיכנון ברוב הקווים. מי קיבינימאט הגה את המסלולים הלא יעילים? ישבו על זה באיזה פאב בלילה???
 

darkshadow1

New member
אל תחשוב שלא הייתי רוצה להשתמש באוטובוס:
פשוט מסלולי הקווים לא יעילים, לא נכונים, לא עשו אותם נכון ומי שעשה אותם או שהיה אידיוט או שלא קיבל מספיק שכר.....אין קו אוטובוס שחוצה את כל בגין ומגיע לשדרות אשכול למשל או לנוה-יעקב או לפסגה. מדוע? מדוע קווי האוטובוס מסורבלים ולא יעילים? מדוע נסיעה בקו 4 או 4א' מרמות-אשכול למלחה, צריכה לקחת יותר משעה באמצע היום וללא פקקים??? מי האידיוט שייסע באוטובוס כזה כאשר הוא יכול לחצות את כל ירושלים ברכב פרטי בדקות ספורות ולאורך כל היום? מדוע אין קו אוטובוס ישיר מגבעת שאול לתלפיות? מדוע אין קו אוטובוס ישיר ממלחה לגבעת שאול??? מפת התח"צ הירושלמית היא ארץ חלם אחת גדולה והיא תהיה עוד יותר הזוייה ומטורפת לאחר הפעימה הבאה ! ורק שתדע ושלא יעבדו עליך בעיניים !!!!! שים-לב: בפסגת זאב גרים עשרות חברים, משפחה, מכרים שלי ועוד וכולם מספרים את אותם הדברים: מרגע שהרק"ל החלה לפעול שם באופן סדיר, הוחמרה בעיית הפקקים של הבוקר בפסגת זאב עד שהשבוע נשבר שיא עולמי חדש: בגלי-צה"ל הודיעו באופן רשמי שתושבי הפסגה מתבקשים שלא לצאת מביתם ברכב פרטי בשעת הבוקר (יום רביעי) כי הכל פקוק !!!!!! הרק"ל גורמת לכל זה ומדוע? כי אחד מאותם רמזורים חכמים התקלקל וגרם לכל הכאוס הזה. אז מה? בכל פעם שיתקלקל רמזור חכם - יהיה מצור על הפסגה??? מישהו שתה יותר מדי עראק זחלאווי כאשר תיכנן את המערכת של התח"צ החדשה בירושלים. כנראה ששיכורים יש גם במשרד התחבורה, בעירייה ובעוד מקומות והם מקבלים שכר גבוה כדי לשתות שתייה חריפה מאוד בזמן העבודה - תוך שהם הוגים את מסלולי הקווים.....בושה וחרפה ! הלוואי שיחזירו את המצב של קווי התחבורה בירושלים למצב בשנת 1979. אז היה הכל יעיל ומצויין. בשנים 1979-1982 הרביתי להשתמש בתח"צ למרות שהיה לי רכב פרטי כבר אז, כי התח"צ היתה יעילה - מה שהיא ממש אבל ממש לא כיום והבעיה וחוסר היעילות הולכים ומחריפים מרגע לרגע. ראיתי את מפת הקווים החדשה לאחר הפעימה שתבוא: זו תהיה קטסטרופה נוראית וכישלון מוחץ וייאלצו לשנות את התיכנון ברוב הקווים. מי קיבינימאט הגה את המסלולים הלא יעילים? ישבו על זה באיזה פאב בלילה???
וקילקול של רמזור רגיל לא מטיל מצור?
אני אחזור על אותה הטענה שכתבתי קודם: כל מערך של הרק"ל הוא כמה מאות כלי רכב שלא פוקקים לך את דרך בגין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה