וגם, בעניין האשקוקי (שחמט)
קראתי סיפור יפיפה במדור ספרות ותרבות של הארץ (נדיר למצוא שם דברים יפהפיים) על מלך ששיחק שחמט כל ימיו, וכל המדינה שלו רק שיחקה שחמט, וחוקי המדינה התנהלו לפי משחקו של המלך, ואז האנשים חשדו שהמלך לא משחק לפי החוקים והתחילו להתפלסף על זה, ובסוף בסוף הוא אמר להם שהוא משחק איך שהוא רוצה ושגם כל תילי הפרשנויות שלהם נלקחים בחשבון במשחקו... אבל טוב, זה בכלל קשור לתאולוגיה (וחלילה לי מלאף-טפק בביקורי הראשון בפורום. כשכבר ארגיש כאן בבית ארשה לעצמי לדבר על אנרכו-סינידקליזם ושאר מרורים). בכל מקרה נראה לי ששחמט זה משל להרבה דברים. (הערה: הכותבת מעולם לא שיחקה שחמט.)