שוב שואלת- קריוטיפ ועוד

איולי

New member
שוב שואלת- קריוטיפ ועוד

מקווה שזה בסדר ששואלת כאן למרות שכרגע אני לא בהריון- ברור לי אם יהיה עוד הריון הוא יהיה הריון בסיכון אחרי שההריון הקודם גם היה הריון בסיכון,
נשארה סכרת מההריון שמוגדרת כרגע כטרום סכרת(למרות שערכי הסוכר נשארו כמו שהיו בהריון- כלומר גבוה בבוקר, והעמסת הסוכר אחרי ההריון גם הייתה קצת גבוהה מהנורמה)
לחץ הדם שעלה בהריון מההתחלה לאט לאט יורד , והדופק שהיה גבוה בהריון נשאר גבוה ומטופל (הכדור לדופק גם מוריד מעט לחץ דם).

ד"ר גוטרמן רופא ההיי ריסק שהייתי אצלו שבוע שעבר אמר לי בבירור שאני בסיכון גבוה לפתח רעלת הריון בגלל הסכרת ולחץ הדם והדופק.(הוא גם אמר שהטיפול בכך שנוי במחלוקת)
אני סובלת מפיברומיאלגיה קשה- ואין התייחסות עד כה למחלה זו למרות שהיא מגבילה אותי מאוד בתיפקוד וברמות הכאב, האם ידוע לכן על בדיקות מיוחדות שעושים בהקשר למחלה זו? (מוגדרת כמחלה ראומטית, תור לראומטולוג המטפל רק בדצמבר לצערי)

הומלץ גם על בדיקת קריוטיפ עבורי (בעלי עשה לפני ההריון שהיה ויצא תקין), מישהי יכולה להסביר לי מה זה בעצם הקריוטיפ ומה חשיבותו להריון?

בנוסף- הבנתי שבד"כ מבצעים גם צילום רחם/היסטרוסקופיה-ד"ר גוטרמן לא היפנה לכך, צילום רחם לא עשיתי אף פעם, אך היסטרוסקופיה עשיתי לפני מספר שנים להוצאת פוליפ מהרחם, הרופא אמר עכשיו שאם עשו לי היסטרוסקופיה פעם אז אין צורך שוב כי אם היו רואים רחם דו קרני או משהו כזה אז הייתי יודעת מזה.
ואני שואלת את דעתכן בנושא,

האם יש בדיקות נוספות וחשובות לדעתכן שרצוי לבקש ולעשות?
לא רוצה לפספס שום בדיקה שעשוייה לשפוך אור על הטיפול בהריון עתידי אם יהיה...
הריון אצלינו יושג עם IVF,הייתה הפלה בעבר בשבוע 8 והפעם הייתה לידה מוקדמת ואסון של איבוד הילד שלנו, האם להתעקש להגיע למרפאה להפלות חוזרות או פשוט להגיע למומחה להפלות חוזרות למרות שלא הגעתי לשלוש הפלות? קשה מאוד להשיג הריון אצלינו בכלל ולא רוצה להגיע למצב שאני מאבדת הריון בגלל שלא עשיתי בירור כזה או אחר.

בקיצור אני מבולבלת, כואבת, מפוחדת ובעיקר לא סומכת על רופאים........
תודה
 
לא ידוע לי על בדיקות מיוחדות בהקשר של פיברומיאלגיה

מה שכן, הייתי נכנסת לפורום פיברומיאלגיה ושואלת ם על חוויות של נשים בהריון עם המחלה.
&nbsp
קריוטיפ בודק את תמונת הכרומוזומים שלך. אם היא תקינה וגם של בעלך תקינה, אז אין סיבה לחשוד בבעיה כרומוזומלית בעובר (מעבר למה שעלול להתרחש בכל הריון כמוטציה חדשה). במילים אחרות, בהנחה וזה תקין אין סיבה להניח שזו הסיבה להפלות.
&nbsp
על פניו, אכן אין סיבה לצילום רחם או היסטרוסקופיה.
&nbsp
מה היו נסיבות הלידה המוקדמת?
&nbsp
לו אני את, הייתי מתעקשת גם על בירור מלא לקרישיות יתר.
&nbsp
שיהיה בהצלחה!
&nbsp
&nbsp
 

איולי

New member
מעיין תודה רבה, איך אדע אם בירור הקרישיות

איך אדע אם בירור הקרישיות יתר מלא? (חיפשתי פה בפורום בכלים ומידע, לא מצאתי, אולי פיספסתי?)
בכל מקרה קבעתי תור להמטולוגית ברמב"ם ביחידה לקרישה לעוד שבועיים(פרופ משנה יונה נדיר), מקווה שהיא תיתן את כל הבירור ואם צריך עוד משהו בנושא אז גם.(אין לי מושג בזה....)
יודעת למשל שאת פקטור 8 הרופא נשים לא ביקש,

בקשר לפיברומיאלגיה- ככה אובחנתי אך אימי נפטרה מסיבוכי דלקת פרקים אכזרית (שהתפרצה אחרי לידת אחי), ואצלי יש סימני שאלה האם זה "רק" פיברו או יותר מכך.בנוסף אני יודעת לאמר שנטלה קומדין שנים ארוכות.

הלוואי והייתי יודעת את הסיבה הברורה ללידה המוקדמת- כל ההריון היה עם דימומים/סכרת הריונית עם אינסולין/ לחץ דם/דופק מהיר/חרדות...הייתי מאושפזת במהלך ההריון ובסוף הייתי מאושפזת 3 שבועות ואז בסוף שבוע 28 הייתה ירידת מים וגורי שלנו הגיח.
יש לציין שהוא היה במשקל תקין לשבוע שלו- 1.256, אפגר 8, והיה חיוני ומתוק ומדהים להפליא, ואז התגלתה חסימת מעיים קשה ונותח 3 פעמים, וכן הופיע מאוחר יותר דימום קשה במוח.

לצערי כנראה לא הייתה נתיחה של השיליה (אתקשר לבייח לבדוק שוב, אל ידי לא הגיע שום מידע על כך).
זה בקצרה מה שהיה על פניו וידוע לי.

ורציתי לאמר המון תודה על ההתייחסות והשקעת המחשבה והתגובות כאן!
 

איולי

New member
תודה, ושאלה לגבי APLA

ד"ר גוטרמן דיבר על בדיקה לAPLA, לא הצלחתי להבין האם זו בדיקת דם אחת עבור כך? או אוסף של בדיקות שמראה על הימצאה או אי הימצאה?

וגם- מה ההבדל בין גרידה לבין היסטרוסקופיה ניתוחית (בעיקר בשביל ניקוי רירית הרחם, מנסה עכשיו את הפרוגסטרון כדי לנקות את הרירית אך אם לא ילך האפשרות היא גרידה כך נאמר)
ושוב- הרבה הרבה תודה!
 
למעלה