שוב על השולחן: דרישה להכניס נהגים זרים לענף האוטובוסים

מנכל אחד

Well-known member
צריך לחשוב על תמריצים לנהגים שמסרבים לחזור. לא רק כסף- יותר ימי בחירה לחופשה, קרן פנסיה, נופש לילדים, הנחות למשרתי ציבור בשלל מסעדות ומקומות תרבות, סופרמרקטים וכדומה.
לא צריך לתמרץ אף אחד לחזור, המחשבה הזאת שמישהו שהוציא רישיון נהיגה צריך לעבוד בתחום כל ימי חייו שייכת לנחלת העבר, כיום העבודה היא הרבה יותר דינמיית, ולהבין שבהחלט העבודה כנהג יכולה לשמש כעבודה זמנית או חלקית במקביל ללימודים או עבודה אחרת.

צריך לקצר את זמן ההכשרה, כך שהעלויות ההכשרה ירדו משמעותית, ויהיה שווה להכשיר נהגים גם לתקופה קצרה.
וגם צריך להפסיק את שכר המינימום המתואם, שגורם לעוול רציני לנהגים שמבצעים נסיעות קשות וארוכות לעומת אחרים שהנסיעות שלהם סבירות ובאזורים ריקים, ולמרות זאת השכר הוא אותו השכר.

ועדי הנהגים מתנגדים לזה, כי הם רוצים לייצר מחסור כדי שיוכלו לדרוש העלאות שכר חוזרות ונשנות.
 

846

Active member
לא צריך לתמרץ אף אחד לחזור, המחשבה הזאת שמישהו שהוציא רישיון נהיגה צריך לעבוד בתחום כל ימי חייו שייכת לנחלת העבר, כיום העבודה היא הרבה יותר דינמיית, ולהבין שבהחלט העבודה כנהג יכולה לשמש כעבודה זמנית או חלקית במקביל ללימודים או עבודה אחרת.

צריך לקצר את זמן ההכשרה, כך שהעלויות ההכשרה ירדו משמעותית, ויהיה שווה להכשיר נהגים גם לתקופה קצרה.
וגם צריך להפסיק את שכר המינימום המתואם, שגורם לעוול רציני לנהגים שמבצעים נסיעות קשות וארוכות לעומת אחרים שהנסיעות שלהם סבירות ובאזורים ריקים, ולמרות זאת השכר הוא אותו השכר.

ועדי הנהגים מתנגדים לזה, כי הם רוצים לייצר מחסור כדי שיוכלו לדרוש העלאות שכר חוזרות ונשנות.
שטויות במיץ עגבניות, הכשרה נכונה וארוכה זה מה שנדרש ולא הכשרה ע"מ לעבור טסט ולהזיז אוטובוס ממקום למקום, זה אגב קרוב לרמת הנהיגה של הנהגים כיום
ונראה לך שהוועדים מכשילים תוכניות שכר?
המחסור בנהגים והעומס על הנהגים הקיימים הוא עצום והמצוקה אמיתית
והבדלים בתגמול בין סוגי העבודה השונים
קיימים למשל בהסכמי השכר של נהגי אגד.
 

מנכל אחד

Well-known member
שטויות במיץ עגבניות, הכשרה נכונה וארוכה זה מה שנדרש ולא הכשרה ע"מ לעבור טסט ולהזיז אוטובוס ממקום למקום, זה אגב קרוב לרמת הנהיגה של הנהגים כיום
ונראה לך שהוועדים מכשילים תוכניות שכר?
המחסור בנהגים והעומס על הנהגים הקיימים הוא עצום והמצוקה אמיתית
והבדלים בתגמול בין סוגי העבודה השונים
קיימים למשל בהסכמי השכר של נהגי אגד.
המצוקה רחוקה מלהיות אמתית, ולראיה, היכולת של חברות תיירות ולעיתים חברות הסעים בבעלות מפעילי התח"צ בעצמם לגייס נהגים בשכר נמוך יותר,

ודרישות ההכשרה זקוקות לעדכון, כפי שכבר העיר מבקר המדינה לפני בערך 6 שנים והדבר טרם בוצע.
 
נערך לאחרונה ב:

846

Active member
המצוקה רחוקה מלהיות אמתית, ולראיה, היכולת של חברות תיירות ולעיתים חברות הסעים בבעלות מפעילי התח"צ בעצמם לגייס נהגים בשכר נמוך יותר,

ודרישות ההכשרה זקוקות לעדכון, כפי שכבר העיר מבקר המדינה לפני בערך 6 שנים והדבר טרם בוצע.
סלח לי אבל אתה כנראה פחות מבין בשוק ההסעות הפרטיות, ההבדל בין העבודה בתח"צ לבין העבודה בהסעות פרטיות לסוגיהן החל מנסיעות צבאיות יומיות , שבועיות או חודשיות, דרך טיולי בית ספר תנועות נוער ומתנ"סים ועד תיירות נכנסת הוא הבדל בין פסגת הר לתהום.
ישנם נהגים שמוכנים "לבלות" שבוע ימים בבסיס צבאי ולא לבצע אפילו קו תח"צ אחד ביום, אחרים מוכנים "לסבול" טיולי בי"ס עם ילדים "מפריעים" ולא לבצע תח"צ, נהגים שעובדים בהסעות מיוחדות אומרים בפירוש.. "אם הייתי רוצה לעבוד בתח"צ, לא הייתי עובד בהסעות... והדובדבן שבקצפת, תיירות נכנסת (אמנם מעטה מאד בשנתיים האחרונות), ישנם נהגים שעובדים על שכר מינימום (שלא נאמר ללא שכר רשמי כלל) ומסתפקים בתשר אותו הם מקבלים מהתיירים, ומדובר במאות ולאלפי דולרים ויורו בחודש בשנת תיירות טובה. נהג כזה לא יתקרב לתח"צ גם אם תכפיל את השכר ל 100 ש"ח לשעה, וכמו כן ישנם נהגי הסעות שעובדים על בסיס מזומן, לנהג יש משרה רגילה בתחום אחר לגמרי (כולל מורים ומרצים) אך בסופי שבוע או חופשים, מבצעים נסיעות עבור חברה כזו או אחרת ומקבלים את היומית במזומן. גם זו הכנסה משמעותית בחודש במיוחד שאין צורך לדווח לרשויות מס.
 

מנכל אחד

Well-known member
סלח לי אבל אתה כנראה פחות מבין בשוק ההסעות הפרטיות, ההבדל בין העבודה בתח"צ לבין העבודה בהסעות פרטיות לסוגיהן החל מנסיעות צבאיות יומיות , שבועיות או חודשיות, דרך טיולי בית ספר תנועות נוער ומתנ"סים ועד תיירות נכנסת הוא הבדל בין פסגת הר לתהום.
ישנם נהגים שמוכנים "לבלות" שבוע ימים בבסיס צבאי ולא לבצע אפילו קו תח"צ אחד ביום, אחרים מוכנים "לסבול" טיולי בי"ס עם ילדים "מפריעים" ולא לבצע תח"צ, נהגים שעובדים בהסעות מיוחדות אומרים בפירוש.. "אם הייתי רוצה לעבוד בתח"צ, לא הייתי עובד בהסעות... והדובדבן שבקצפת, תיירות נכנסת (אמנם מעטה מאד בשנתיים האחרונות), ישנם נהגים שעובדים על שכר מינימום (שלא נאמר ללא שכר רשמי כלל) ומסתפקים בתשר אותו הם מקבלים מהתיירים, ומדובר במאות ולאלפי דולרים ויורו בחודש בשנת תיירות טובה. נהג כזה לא יתקרב לתח"צ גם אם תכפיל את השכר ל 100 ש"ח לשעה, וכמו כן ישנם נהגי הסעות שעובדים על בסיס מזומן, לנהג יש משרה רגילה בתחום אחר לגמרי (כולל מורים ומרצים) אך בסופי שבוע או חופשים, מבצעים נסיעות עבור חברה כזו או אחרת ומקבלים את היומית במזומן. גם זו הכנסה משמעותית בחודש במיוחד שאין צורך לדווח לרשויות מס.
תוכל לפרט למה העבודה בתח"צ יותר מורכבת מאשר להסיע חבורת נערים רעשניים לטיול שנתי?

(למרות שכוונתי הייתה לכך שהנהגים הנ"ל מבצעים נסיעות תח"צ כנהגי קבלן בהמוניהם)
 

846

Active member
תוכל לפרט למה העבודה בתח"צ יותר מורכבת מאשר להסיע חבורת נערים רעשניים לטיול שנתי?

(למרות שכוונתי הייתה לכך שהנהגים הנ"ל מבצעים נסיעות תח"צ כנהגי קבלן בהמוניהם)
אז ככה: , עמידה בסידור עבודה שכולל לו"ז קשיח, שעות יציאה קבועות לנסיעה ע"פ הלו"ז של משרד התחבורה, ועקב כל הבעיות שאנו דנים עליהן, הנהגים מאחרים, זמני ההפסקות מתקצרים וכולי וכולי..
עומסי תנועה בלתי אפשריים (בעיקר בתחומי הערים) שגורמים לאיחורים וקיצור ההפסקות.
נהיגה גרועה וחסרת חוקים ומעצורים של הנהגים הישראלים המקיפים אותך והזלזול במיוחד באוטובוסים שמבצעים תח"צ.
זמני נהיגה, ביום עבודה בתח"צ אתה מוצא את עצמך נוהג שעות רבות וברצף כזה או אחר. בטיול שנתי אתה נוסע שעתיים למצדה ולאחר מכן 4 שעות המתנה ואז שעה נוספת לאכסניה וכד'. במקרה של בעיות משמעת, יש צוות של מורים / מדריכים וכד' שמטפלים בנערים הרעשניים
בוויזות צבאיות צמודות אתה יכול לפעמים לא לנסוע אפילו 100 מ' במשך יום שלם.
אני חושב שהבנת את רוח הדברים.
וכמו שכתבתי, יש נם נהגים רבים אצל מסיעים פרטיים שלא מוכנים לבצע תח"צ בכל מחיר ולגבי אלו שמבצעים, אני מנוע מלפרט את ההשגות שלי בנושא.
 

מנכל אחד

Well-known member
אז ככה: , עמידה בסידור עבודה שכולל לו"ז קשיח, שעות יציאה קבועות לנסיעה ע"פ הלו"ז של משרד התחבורה, ועקב כל הבעיות שאנו דנים עליהן, הנהגים מאחרים, זמני ההפסקות מתקצרים וכולי וכולי..
עומסי תנועה בלתי אפשריים (בעיקר בתחומי הערים) שגורמים לאיחורים וקיצור ההפסקות.
נהיגה גרועה וחסרת חוקים ומעצורים של הנהגים הישראלים המקיפים אותך והזלזול במיוחד באוטובוסים שמבצעים תח"צ.
זמני נהיגה, ביום עבודה בתח"צ אתה מוצא את עצמך נוהג שעות רבות וברצף כזה או אחר. בטיול שנתי אתה נוסע שעתיים למצדה ולאחר מכן 4 שעות המתנה ואז שעה נוספת לאכסניה וכד'. במקרה של בעיות משמעת, יש צוות של מורים / מדריכים וכד' שמטפלים בנערים הרעשניים
בוויזות צבאיות צמודות אתה יכול לפעמים לא לנסוע אפילו 100 מ' במשך יום שלם.
אני חושב שהבנת את רוח הדברים.
וכמו שכתבתי, יש נם נהגים רבים אצל מסיעים פרטיים שלא מוכנים לבצע תח"צ בכל מחיר ולגבי אלו שמבצעים, אני מנוע מלפרט את ההשגות שלי בנושא.
אתה מתאר בעיקר עבודה על תח"צ עירוני או איזורי
נסיעות בינעירוניות לא אמורות לסבול מנקודות שציינת

זה בדיוק מה שכתבתי, שהדרישה לשכר מינימום מתואם לכל הענף גורם לעיוותים קשים, ומתגמל נהגים שעובדים קשה באותו השכר של נהגים שעובדים פחות קשה.
מלבד זה שאין היגיון בכך שהמשרד מתערב למפעילים בשכר העובדים זה גם גורם לכך שלא ניתן לשמר נהגים בסידורי עבודה לא מסודרים
 

846

Active member
אתה מתאר בעיקר עבודה על תח"צ עירוני או איזורי
נסיעות בינעירוניות לא אמורות לסבול מנקודות שציינת

זה בדיוק מה שכתבתי, שהדרישה לשכר מינימום מתואם לכל הענף גורם לעיוותים קשים, ומתגמל נהגים שעובדים קשה באותו השכר של נהגים שעובדים פחות קשה.
מלבד זה שאין היגיון בכך שהמשרד מתערב למפעילים בשכר העובדים זה גם גורם לכך שלא ניתן לשמר נהגים בסידורי עבודה לא מסודרים
קודם כל תנאי העבודה בדרכים הבינעירוניות קשים לפעמים לא פחות, נסיעות שאמורות להמשך כשעה כמו ת"א - י"ם נמשכות לפעמים שעתיים ויותר
נסיעות לטבריה שאמורות להמשך שעתיים וחצי בממוצע, נמשכות לעיתים קרובות 4 שעות ועוד המון דוגמאות
ובכל מיקרה רוב נסיעות התח"צ המתבצעות הן עירוניות כך שמה שאני כותב נוגע לרוב הנהגים.
לא הבנתי את מה שכתבת לבי השכר, משרד התחבורה התערב בעניין השכר מכיוון שהמפעילות לא יכלו להעלות את שכר הנהגים כי התשלום עבור ביצוע הנסיעות ממשרד התחבורה היא קבועה. כל תשלום נוסף מצד המפעיל יהפוך את הרווח שלו להפסד ולקריסה. המדינה התערבה בשכר הנהגים ע"מ לעודד את שימור הנהגים וגיוס נהגים חדשים לענף, לא ממש עוזר.
באגד לפחות, נהג מתוגמל (בגדול) ע"פ סוג העבודה שהוא עושה, עירוני או בינעירוני.
 

EHP12

Well-known member
הלוואי ועומס הקווים על הנת"צים היתה הבעיה
הבעיה היא עומס הפרטיות וחוסר האכיפה
יצא לך פעם לעשות סידור על אוטובוס בדרך בגין בשעת שיא? עוברים שם 220 אוטובוסים של תחצ בשעה. שום נתצ לא יכול לעמוד בזה. ושם אין לך רכבים שעוצרים בצד "רק כדי לקנות סיגריות". וגם לא ספקים.
באגד לפחות, נהג מתוגמל (בגדול) ע"פ סוג העבודה שהוא עושה, עירוני או בינעירוני.
גם כאן, יש הבדל בין לעשות קו עירוני בחדרה, כרמיאל או אילת. לבין לעשות קו עירוני בראשון לציון, רחובות חולון וירושלים. אותו דבר לגבי בינעירוני.

בנוסף בהמשך לתגובה שלי מקודם, חלק מהאשמה על התנאים הקשים היא על אגד עצמה. חלק מהקווים מהקווים הכי בלתי נסבלים לנהיגה הם כאלה שאגד קבעה את המסלולים שלה, עוד שהייתה מונופול, וגם כשהיא קבעה הכל אלו היו מסלולים ארוכים וארכאיים, שאף נהג לא היה עושה אותם: למשל 601,301,85,164 לפחות משרד התחבורה בעשור הקודם ביטל את כל מאספי פתח תקווה והוד השרון לצפון.
 

Ccyclist

Well-known member
קודם כל תנאי העבודה בדרכים הבינעירוניות קשים לפעמים לא פחות, נסיעות שאמורות להמשך כשעה כמו ת"א - י"ם נמשכות לפעמים שעתיים ויותר
נסיעות לטבריה שאמורות להמשך שעתיים וחצי בממוצע, נמשכות לעיתים קרובות 4 שעות ועוד המון דוגמאות
ובכל מיקרה רוב נסיעות התח"צ המתבצעות הן עירוניות כך שמה שאני כותב נוגע לרוב הנהגים.
לא הבנתי את מה שכתבת לבי השכר, משרד התחבורה התערב בעניין השכר מכיוון שהמפעילות לא יכלו להעלות את שכר הנהגים כי התשלום עבור ביצוע הנסיעות ממשרד התחבורה היא קבועה. כל תשלום נוסף מצד המפעיל יהפוך את הרווח שלו להפסד ולקריסה. המדינה התערבה בשכר הנהגים ע"מ לעודד את שימור הנהגים וגיוס נהגים חדשים לענף, לא ממש עוזר.
באגד לפחות, נהג מתוגמל (בגדול) ע"פ סוג העבודה שהוא עושה, עירוני או בינעירוני.

אציין שגם ברכב פרטי הכבישים בארץ מזמן אינם אמינים. כשאני מריץ תיכנון מראש בגוגל זה נותן הערכות עם הפרש של שעה אפילו. בפסח ניסיתי להסיע את מארחיי לטבריה ובגלל הפקקים והצורך בטעינה (אין עמדה בצומת גולני) בסוף הזדחלנו שעתיים מרעננה לחדרה וויתרנו על התענוג. כמה ימים אחרי עליתי לעכו בפחות מכך דרך כביש 6. גם בחמי געש חצי מהנוכחים התלוננו על פקקים ארוכים בדרך, נסיעות לא צפויות של שעתיים.

התשתיות שמנתבות יותר מדי כבישים מזינים לכביש עורקי אחד - שלושת כבישי ירושלים לכביש 1, האיילון ונמיר לכביש 2, כביש 1 ו20 בכניסה לאיילון - וודאי לא עוזרות. כנ"ל הירידות התכופות במספר הנתיבים. נראה אגב שהחליטו למקם את הפקקים בנתיבים כפולים ברמפות הירידה שהופכים לנתיב בודד לפני ההתמזגות עם הכביש הראשי עצמו. באזורי באנגליה תיקנו צמד מחלפים עם אילוצים כאלו ועכשיו התנועה זורמת יותר טוב כי אין צורך להתמזג מייד אלא יש כקילומטר של נתיבים מקבילים להתמזג.

גם העבודות הנצחיות בכביש 2 הן מכת מדינה ואני בסך הכל נהגתי בישראל ב 5 ביקורים מ 2022 והלאה.

איך אפשר להריץ בתנאים כאלו לו"ז מדוייק, ועוד כזה שאין בו מרווחי בטיחות או תחנות המתנה - אינני יודע.

אציין גם שמאז שהתחלתי לנהוג בארץ גיליתי את תחנת הדלק בשורש. זה מקום מצויין להתרעננות לפני ירושלים ואם מבקרים שם אנשים - לשיחה או צ'אט לפני ההגעה לעיר עצמה. זה דבר שלא עמד לרשותי בשנות ה 405 480.
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
אציין שגם ברכב פרטי הכבישים בארץ מזמן אינם אמינים. כשאני מריץ תיכנון מראש בגוגל זה נותן הערכות עם הפרש של שעה אפילו. בפסח ניסיתי להסיע את מארחיי לטבריה ובגלל הפקקים והצורך בטעינה (אין עמדה בצומת גולני) בסוף הזדחלנו שעתיים מרעננה לחדרה וויתרנו על התענוג. כמה ימים אחרי עליתי לעכו בפחות מכך דרך כביש 6. גם בחמי געש חצי מהנוכחים התלוננו על פקקים ארוכים בדרך, נסיעות לא צפויות של שעתיים.

התשתיות שמנתבות יותר מדי כבישים מזינים לכביש עורקי אחד - שלושת כבישי ירושלים לכביש 1, האיילון ונמיר לכביש 2, כביש 1 ו20 בכניסה לאיילון - וודאי לא עוזרות. כנת הירידות התכופות במספר הנתיבים. נראה אגב שהחליטו למקם את הפקקים בנתיבים כפולים ברמפות הירידה שהופכים לנתיב בודד לפני ההתמזגות עם הכביש הראשי עצמו. באזורי באנגליה תיקנו צמד מחלפים עם אילוצים כאלו ועכשיו התנועה זורמת יותר טוב כי אין צורך להתמזג מייד אלא יש כקילומטר של נתיבים מקבילים להתמזג.

גם העבודות הנצחיות בכביש 2 הן מכת מדינה ואני בסך הכל נהגתי בישראל ב 5 ביקורים מ 2022 והלאה.

איך אפשר להריץ בתנאים כאלו לו"ז מדוייק, ועוד כזה שאין בו מרווחי בטיחות או תחנות המתנה - אינני יודע.

אציין גם שמאז שהתחלתי לנהוג בארץ גיליתי את תחנת הדלק בשורש. זה מקום מצויין להתרעננות לפני ירושלים ואם מבקרים שם אנשים - לשיחה או צ'אט לפני ההגעה לעיר עצמה. זה דבר שלא עמד לרשותי בשנות ה 405 480.
בגלל זה כל מי שאין לו טסלה מנווט בווייז ולא בגוגל מפות. גם זאת הסיבה שלא ניתן לשים לוז הגעה לתחנה של קווים בתחנות אוטובוס. כי זמני ההגעה של האוטובוס משתנים כל הזמן.
 

Ccyclist

Well-known member
בגלל זה כל מי שאין לו טסלה מנווט בווייז ולא בגוגל מפות. גם זאת הסיבה שלא ניתן לשים לוז הגעה לתחנה של קווים בתחנות אוטובוס. כי זמני ההגעה של האוטובוס משתנים כל הזמן.

גוגל קנתה את וויז מזמן והעבירה אלמנטים דומים לטאב התנועה שלה.

וויז אינה נותנת מידע תח"צ, דבר שהשתמשתי בגוגל עבורו הכמה וכמה מדינות. עד כמה שאני מבין היא לא כוללת תצלומי אוויר מהסוג שאפשר לאתר איתם חניונים.

השתמשתי במפות גוגל לנהוג בכמה וכמה מדינות שונות גם ברכבים שכורים שאינם טסלה. בארץ שכרתי טסלה רק פעם אחת ולצערי עד שאלדן תבחר לפעול בשעות הרגילות של שאר חברות ההשכרה בנתב"ג- 24/7 - אין לי מה להתאמץ להגיע דווקא בשעות הפתיחה ה"משרדיות" שלהם מ 7 בבוקר ועד 11 בלילה כשעיקר הטיסות הנוחות לי נוחתות בכלל אחרי חצות.

גוגל הביאה אותי מאתר החרמון ועד לכיכר שלפני מעבר טאבה.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
אציין שגם ברכב פרטי הכבישים בארץ מזמן אינם אמינים. כשאני מריץ תיכנון מראש בגוגל זה נותן הערכות עם הפרש של שעה אפילו. בפסח ניסיתי להסיע את מארחיי לטבריה ובגלל הפקקים והצורך בטעינה (אין עמדה בצומת גולני) בסוף הזדחלנו שעתיים מרעננה לחדרה וויתרנו על התענוג. כמה ימים אחרי עליתי לעכו בפחות מכך דרך כביש 6. גם בחמי געש חצי מהנוכחים התלוננו על פקקים ארוכים בדרך, נסיעות לא צפויות של שעתיים.

התשתיות שמנתבות יותר מדי כבישים מזינים לכביש עורקי אחד - שלושת כבישי ירושלים לכביש 1, האיילון ונמיר לכביש 2, כביש 1 ו20 בכניסה לאיילון - וודאי לא עוזרות. כנ"ל הירידות התכופות במספר הנתיבים. נראה אגב שהחליטו למקם את הפקקים בנתיבים כפולים ברמפות הירידה שהופכים לנתיב בודד לפני ההתמזגות עם הכביש הראשי עצמו. באזורי באנגליה תיקנו צמד מחלפים עם אילוצים כאלו ועכשיו התנועה זורמת יותר טוב כי אין צורך להתמזג מייד אלא יש כקילומטר של נתיבים מקבילים להתמזג.

גם העבודות הנצחיות בכביש 2 הן מכת מדינה ואני בסך הכל נהגתי בישראל ב 5 ביקורים מ 2022 והלאה.

איך אפשר להריץ בתנאים כאלו לו"ז מדוייק, ועוד כזה שאין בו מרווחי בטיחות או תחנות המתנה - אינני יודע.

אציין גם שמאז שהתחלתי לנהוג בארץ גיליתי את תחנת הדלק בשורש. זה מקום מצויין להתרעננות לפני ירושלים ואם מבקרים שם אנשים - לשיחה או צ'אט לפני ההגעה לעיר עצמה. זה דבר שלא עמד לרשותי בשנות ה 405 480.
זה כי בארץ מאד אוהבים בניה של ''חצי פתרון'' כמו גשר שמסתיים ברמזור, מחלף שמסתיים בכיכר, כביש דו נתיבי שהופך לנתיב אחד 500 מ' לפני הצומת....לא חסרות עשרות דוגמאות לזה בכל הארץ. יש הרבה קטעי כביש שהם ב''שיפוץ ניצחי'', לא רק כביש 2, ואגב כמה חודשים אחרי שהשיפוץ מסתיים הכביש חוזר למצבו הקודם, רק שהבור עובר כמה מטרים לצד אחר....
 

Ccyclist

Well-known member
זה כי בארץ מאד אוהבים בניה של ''חצי פתרון'' כמו גשר שמסתיים ברמזור, מחלף שמסתיים בכיכר, כביש דו נתיבי שהופך לנתיב אחד 500 מ' לפני הצומת....לא חסרות עשרות דוגמאות לזה בכל הארץ. יש הרבה קטעי כביש שהם ב''שיפוץ ניצחי'', לא רק כביש 2, ואגב כמה חודשים אחרי שהשיפוץ מסתיים הכביש חוזר למצבו הקודם, רק שהבור עובר כמה מטרים לצד אחר....
הנתיב הימני בכביש 6 לפני המנהרה שלפני בן שמן - את מי שסלל אותו ואת מי ששם מעליו שילוט מטעה צריך להסגיר לעזה. הוא לא מוביל לשום מקום ובוודאי שלא לנתב"ג או תל אביב. הוא מסתיים לפני המנהרה, שהיא בת 3 נתיבים בלבד. עדיף היה לעמוד בפקק בנתיב הנכון לולא להסתכן במיזוגים של הרגע האחרון עקב שילוט שמטעה במכוון את הנהגים.

מסכנים הנהגים, מכל עדה ואומה, שצריכים להתמודד עם שילוט שקרן שכזה.
 
נערך לאחרונה ב:
זה כי בארץ מאד אוהבים בניה של ''חצי פתרון'' כמו גשר שמסתיים ברמזור, מחלף שמסתיים בכיכר, כביש דו נתיבי שהופך לנתיב אחד 500 מ' לפני הצומת....לא חסרות עשרות דוגמאות לזה בכל הארץ. יש הרבה קטעי כביש שהם ב''שיפוץ ניצחי'', לא רק כביש 2, ואגב כמה חודשים אחרי שהשיפוץ מסתיים הכביש חוזר למצבו הקודם, רק שהבור עובר כמה מטרים לצד אחר....
החביב עלי. שינוי סימון הנתיבים. את הישן לא מגרדים אלא צובעים בשכבה דקה של צבע שחור. הצבע נמחק במהירות ונשארנו עם סימון כפול. עכשיו תנחש איפה הנתיב שלך, וכדאי שהנהגים בנתיבים הסמוכים ינחשו כמוך.
 

ריקי זו אני

Well-known member
כמי שאיננה משתמשת כלל בתחבורה ציבורית, למרות קבלת כרטיס חינמי, אני מבקשת 'לתקוף' את הנושא מכיוון שלא עלה פה.
ישראל נמצאת במצב מלחמה. כיום מובן שחייבים להגדיל את הצבא המילואים באלפי לוחמים מכל הסוגים, ועליהם בעשרות אלפים רבים של תומכי לחימה...
והנה מצאנו שנהגי האוטובוסים שלא גויסו, או כאלה שגויסו עם האוטובוסים הם חלק קריטי ממערך תומכי הלחימה.
א. אם כדי להוביל כמויות של מילואימניקים ליחידות הגיוס
ב. אם בלווי יחידות
ג. ואם להוציא לוחמים ותומכים לחופשות.
נהגים מהודו/תיאלנד או לחילופיןאום אל פאחם לא יהיו כאן בזמן מלחמה גדולה... ואני חושבת שטוב תעשה מערכת הבטחון ובתחשוב גם על ההיבטים התחבורתיים/רפואיים (למרות שברפואה הוכיחו העובדים הערביים שניתן לעבוד בחירום ובשיגרה ללא אבחנה... )
 
למעלה