שוב על השולחן: דרישה להכניס נהגים זרים לענף האוטובוסים

Ccyclist

Well-known member

עד כמה זה בר ביצוע ? יש מחסום לשוני די גדול הן בשירות הלקוחות והן באלמנטים מסויימים של השילוט כמו הכיתוב בקיצורים עבריים על הנתיבים, ת"א למשל.

אולי אפשר לעשות את זה בשירות בינעירוני ישיר כמו מתחנה מרכזית אחת לאחרת, אבל ברגע שצריך אינטראקציה עם נוסעים בדרך - אני לא רואה את זה.
 

מנכל אחד

Well-known member
עד כמה זה בר ביצוע ? יש מחסום לשוני די גדול הן בשירות הלקוחות והן באלמנטים מסויימים של השילוט כמו הכיתוב בקיצורים עבריים על הנתיבים, ת"א למשל.

אולי אפשר לעשות את זה בשירות בינעירוני ישיר כמו מתחנה מרכזית אחת לאחרת, אבל ברגע שצריך אינטראקציה עם נוסעים בדרך - אני לא רואה את זה.
כבר נתקלתי בנהגים מהצפון שכמעט ואינם דוברים עברית
הנהגים מבצעים מסלולים קבועים, וכל מה שצריך הוא שתהיה אפשרות לתקשר איתם בשעת חירום.
גם בענפי הבניה, הסיעוד, ועוד ענפים רבים פועלים עובדים זרים, והם מסתדרים לא רע עם מחסומי השפה

הרעיון כשלעצמו מצויין, וסוף סוף הוא ינפץ את הטענות המופרכות של ועדי הנהגים שרק מחפשים כל הזמן סיבות למה לבקש עוד כסף.
וגם יאפשר סוף סוף לסנן את רמת הנהגים, הן את אלו שנוהגים בפראות או צופים בסרטונים תוך כדי נסיעה, והן את אלו שמדלגים תחנות ועושים ככל העולה על רוחם.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
כבר נתקלתי בנהגים מהצפון שכמעט ואינם דוברים עברית
הנהגים מבצעים מסלולים קבועים, וכל מה שצריך הוא שתהיה אפשרות לתקשר איתם בשעת חירום.
גם בענפי הבניה, הסיעוד, ועוד ענפים רבים פועלים עובדים זרים, והם מסתדרים לא רע עם מחסומי השפה

הרעיון כשלעצמו מצויין, וסוף סוף הוא ינפץ את הטענות המופרכות של ועדי הנהגים שרק מחפשים כל הזמן סיבות למה לבקש עוד כסף.
וגם יאפשר סוף סוף לסנן את רמת הנהגים, הן את אלו שנוהגים בפראות או צופים בסרטונים תוך כדי נסיעה, והן את אלו שמדלגים תחנות ועושים ככל העולה על רוחם.
בתור תושב הצפון שנוסע לא מעט בתח''צ לא נתקלתי בנהגים שלא דוברים עברית אצלינו.
ולגבי סינון רמת הנהגים, אני בטוח שאתה מבין מאילו מדינות יגיעו אותם נהגים, בטח לא ממערב אירופה.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
בתור תושב הצפון שנוסע לא מעט בתח''צ לא נתקלתי בנהגים שלא דוברים עברית אצלינו.
ולגבי סינון רמת הנהגים, אני בטוח שאתה מבין מאילו מדינות יגיעו אותם נהגים, בטח לא ממערב אירופה.

אני חושב שלא משנה כל כך אם אתה שואל "לכרמיאל" או إلى كرميئيل . זה קרוב מספיק וממילא ערביי ישראל אומרים שהדיאלקט שלהם עבר ישראליזציה ושילוב מילים בעברית. גם הסלאנג העברי מלא מאז ומתמיד במושגים ערביים ובלי הערבית לא היתה תחיית השפה העברית.

זה קרוב מספיק שזה לא מחסום כמו תאילנדית.
 
עד כמה זה בר ביצוע ? יש מחסום לשוני די גדול הן בשירות הלקוחות והן באלמנטים מסויימים של השילוט כמו הכיתוב בקיצורים עבריים על הנתיבים, ת"א למשל.

אולי אפשר לעשות את זה בשירות בינעירוני ישיר כמו מתחנה מרכזית אחת לאחרת, אבל ברגע שצריך אינטראקציה עם נוסעים בדרך - אני לא רואה את זה.
האם אכפת למישהו מהמחסום הלשוני?
את תכנת הניווט לנהג ניתן לכוון לכל שפה.
הנוסעים? שיסתדרו עם האפליקציות, כולל בני ה 90. כך גם נצליח לדחוף יותר פרסומות לאפליקציה. כפיים!
 

EHP12

Well-known member
האם אכפת למישהו מהמחסום הלשוני?
את תכנת הניווט לנהג ניתן לכוון לכל שפה.
הנוסעים? שיסתדרו עם האפליקציות, כולל בני ה 90. כך גם נצליח לדחוף יותר פרסומות לאפליקציה. כפיים!
נהג לא אמור להיות מודיעין. ושכן שואלים אותם הם מודיעין די גרוע.
 

DanBus43Maalit72

Active member
נהג לא אמור להיות מודיעין. ושכן שואלים אותם הם מודיעין די גרוע.
נהג לא אמור להיות מודיעין ולא אמור להיות קופאי אך יש אינטרקציה מאוד בסיסית עם הנוסעים שכן צריך אותה ומכשול השפה מהווה פה בעייה קשה
 

Ccyclist

Well-known member
האם אכפת למישהו מהמחסום הלשוני?
את תכנת הניווט לנהג ניתן לכוון לכל שפה.
הנוסעים? שיסתדרו עם האפליקציות, כולל בני ה 90. כך גם נצליח לדחוף יותר פרסומות לאפליקציה. כפיים!

ועכשיו לפרסומות.

מעניין לאן נגיע.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
עד כמה זה בר ביצוע ? יש מחסום לשוני די גדול הן בשירות הלקוחות והן באלמנטים מסויימים של השילוט כמו הכיתוב בקיצורים עבריים על הנתיבים, ת"א למשל.

אולי אפשר לעשות את זה בשירות בינעירוני ישיר כמו מתחנה מרכזית אחת לאחרת, אבל ברגע שצריך אינטראקציה עם נוסעים בדרך - אני לא רואה את זה.
זה ''בר ביצוע'' אם אתה לא זה שהולך אחר כך להשתמש בשירות.
יש כמה בעיות לדעתי עם הרעיון הזה
חוקי הנהיגה הם לא באמת אוניברסליים ויש שוני בין מדינה למדינה, בשילוט, בהגבלות ועוד...
ברור שהנהגים לא יגיעו ממערב אירופה, הרמה תהיה בהתאם
גם בשירות העירוני וגם בבין עירוני נהג חייב לקיים אינטראקציה מינימלית עם הנוסעים
הנהג גם חייב לקיים אינטראקציות עם עובדים אחרים בתוך המערכת (סדרנים, פקחים...) שלא כולם דוברי אנגלית
גם אם הוא לא מכיר את הקווים הוא חייב שתהיה לו לפחות יכולת התמצאות מינימלית באזור שהוא נוהג בו
 

Ccyclist

Well-known member
זה ''בר ביצוע'' אם אתה לא זה שהולך אחר כך להשתמש בשירות.
יש כמה בעיות לדעתי עם הרעיון הזה
חוקי הנהיגה הם לא באמת אוניברסליים ויש שוני בין מדינה למדינה, בשילוט, בהגבלות ועוד...
ברור שהנהגים לא יגיעו ממערב אירופה, הרמה תהיה בהתאם
גם בשירות העירוני וגם בבין עירוני נהג חייב לקיים אינטראקציה מינימלית עם הנוסעים
הנהג גם חייב לקיים אינטראקציות עם עובדים אחרים בתוך המערכת (סדרנים, פקחים...) שלא כולם דוברי אנגלית
גם אם הוא לא מכיר את הקווים הוא חייב שתהיה לו לפחות יכולת התמצאות מינימלית באזור שהוא נוהג בו

אתה מניח שאנגלית זו שפה אוניברסלית. יש מקומות, גם באירופה, שיש הבדל חד בין מי שלמדו ושמרו על יכולת שיחה באנגלית ובין מקומות שבהם החליטו למשל לאפשר גרמנית כבחירה אלטרנטיבית.

לפיליפינים יש רמת אנגלית גבוהה כל כך שאנשים מרחבי אסיה נוסעים לשם ללמוד אנגלית, בין אם בקורסים ואם באוניברסיטאות שמלמדות באנגלית עוד ממתי שהמדינה היתה קולוניה אמריקנית.

בשלטי הדרך העיקריים בארץ יש כיתוב באותיות לטיניות, אבל לדעתי הסימון על הנתיבים די קריטי, במיוחד במחלפים, ואם זה באותיות שהנהג לא מבין - זה מוריד מיכולת הנהיגה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני לא חושב שזה בר ביצוע בשל המחסום הלשוני הגדול, השילוט העברית ברובו בעיקר בערים ומטרופולינים והאינטרקציה אפילו המינימלית שכן צריך עם הנוסעים למרות שדעתי שנהג צריך לנהוג בלבד ולא צריך להיות קופאי ומודיעין.

אין הרבה קווים בארץ שכן אפשר לאייש אותם בנהגים זרים למעט קווים ישירים בין תחנות מרכזיות שכמעט ואין בהן עצירות ביניים או קווי שאטל קצרים.
 

ערןל1

Active member

yair480

Active member
חלק מהפיתרון נעוץ בשיפור תשתיות,אם היו מסמנים יותר נתצים ומרחיבים את שעות הפעילות שלהם זה היה מפנה הרבה שעות עבודה שבהם נהגים תקועים בפקקים.
העובדה שאגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ,אגף תשתיות ורשויות מקומיות מעבירות אחריות מאחת לשניה משאירה את מצב הנתצים תקוע.
גם המפעילות עצמם לא פועלות כדי לדאוג לנתצים ועונות בצורה לקונית של "זה באחריות משרד התחבורה" במקום לשנות גישה ולהחליט "נפעל ביחד כדי לשפר את השירות וגם את תנאי העבודה של הנהגים שלנו" .(נהג שמאחר לסיים מסלול לרוב לא מקבל את ההפסקה המגיעה לו ואז הוא יוצא עצבני יותר לדרך) .
החלטה מיידית לשיפור מצב הנתצים וסימונם מהיום להיום יעזור מאוד לשחרר פקקים ואוטובוסים שתקועים בהם יחד עם שאר המכוניות.
זה כבר יפתור חלקית את המחסור בנהגים בלי לגייס עוד נהגים.
 

EHP12

Well-known member
חלק מהפיתרון נעוץ בשיפור תשתיות,אם היו מסמנים יותר נתצים ומרחיבים את שעות הפעילות שלהם זה היה מפנה הרבה שעות עבודה שבהם נהגים תקועים בפקקים.
העובדה שאגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ,אגף תשתיות ורשויות מקומיות מעבירות אחריות מאחת לשניה משאירה את מצב הנתצים תקוע.
גם המפעילות עצמם לא פועלות כדי לדאוג לנתצים ועונות בצורה לקונית של "זה באחריות משרד התחבורה" במקום לשנות גישה ולהחליט "נפעל ביחד כדי לשפר את השירות וגם את תנאי העבודה של הנהגים שלנו" .(נהג שמאחר לסיים מסלול לרוב לא מקבל את ההפסקה המגיעה לו ואז הוא יוצא עצבני יותר לדרך) .
החלטה מיידית לשיפור מצב הנתצים וסימונם מהיום להיום יעזור מאוד לשחרר פקקים ואוטובוסים שתקועים בהם יחד עם שאר המכוניות.
זה כבר יפתור חלקית את המחסור בנהגים בלי לגייס עוד נהגים.
אני שונא את זה שאומרים נתצים כמילת קסם. הבעיה היא שמעמיסים יותר מדי קווים על צירים מסוימים ואז גם נתצ לא עוזר.
 

EHP12

Well-known member
הלוואי ועומס הקווים על הנת"צים היתה הבעיה
הבעיה היא עומס הפרטיות וחוסר האכיפה
יש עומס שהוא מעל לקיבולת של נת"צ. בבגין המסגר אוטובוסים נתקעים למרות נתצ כפול, בז'בוטינסקי בני ברק, אוטובוסים עוקפים את הפקקים, אבל עדיין נוסעים לאט מרוב עומס. יש לך קווים שהם ארוכים מדי, כאשר הרצון להארכה מגיע דווקא מהמפעיל, שמעדיף להביא את האוטובוס למסוף גדול מרוחק, מאשר למסוף קטן קרוב. אני גם חושב שצריך לקצר קווים: קו אוטובוס עירוני ואזורי נסיעה מקצה לקצה אמורה להיות 50 דקות גם בשעות שיא.
 

846

Active member
יש עומס שהוא מעל לקיבולת של נת"צ. בבגין המסגר אוטובוסים נתקעים למרות נתצ כפול, בז'בוטינסקי בני ברק, אוטובוסים עוקפים את הפקקים, אבל עדיין נוסעים לאט מרוב עומס. יש לך קווים שהם ארוכים מדי, כאשר הרצון להארכה מגיע דווקא מהמפעיל, שמעדיף להביא את האוטובוס למסוף גדול מרוחק, מאשר למסוף קטן קרוב. אני גם חושב שצריך לקצר קווים: קו אוטובוס עירוני ואזורי נסיעה מקצה לקצה אמורה להיות 50 דקות גם בשעות שיא.
בוא ונתחיל באכיפה ובפינוי הפרטיות מהנת"צים, אחרי כן נראה אם אתה צודק
 

846

Active member
חלק מהפיתרון נעוץ בשיפור תשתיות,אם היו מסמנים יותר נתצים ומרחיבים את שעות הפעילות שלהם זה היה מפנה הרבה שעות עבודה שבהם נהגים תקועים בפקקים.
העובדה שאגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ,אגף תשתיות ורשויות מקומיות מעבירות אחריות מאחת לשניה משאירה את מצב הנתצים תקוע.
גם המפעילות עצמם לא פועלות כדי לדאוג לנתצים ועונות בצורה לקונית של "זה באחריות משרד התחבורה" במקום לשנות גישה ולהחליט "נפעל ביחד כדי לשפר את השירות וגם את תנאי העבודה של הנהגים שלנו" .(נהג שמאחר לסיים מסלול לרוב לא מקבל את ההפסקה המגיעה לו ואז הוא יוצא עצבני יותר לדרך) .
החלטה מיידית לשיפור מצב הנתצים וסימונם מהיום להיום יעזור מאוד לשחרר פקקים ואוטובוסים שתקועים בהם יחד עם שאר המכוניות.
זה כבר יפתור חלקית את המחסור בנהגים בלי לגייס עוד נהגים.
למפעילות אין שום דרך להשפיע על יעילות הנת"צים חוץ ולבוא בטענות אל משרד התחבורה על חוסר אכיפה וחוסר בנת"צים.
המפעיל יכול לנסות עד מחר לשפר את תנאי העבודה של הנהגים אבל המצב בכבישים מקלקל הכול מחדש
 
נערך לאחרונה ב:

דורי 1981

Well-known member
צריך לחשוב על תמריצים לנהגים שמסרבים לחזור. לא רק כסף- יותר ימי בחירה לחופשה, קרן פנסיה, נופש לילדים, הנחות למשרתי ציבור בשלל מסעדות ומקומות תרבות, סופרמרקטים וכדומה.
 
למעלה