![]()
שוב על השולחן: דרישה להכניס נהגים זרים לענף האוטובוסים
www.globes.co.il
כבר נתקלתי בנהגים מהצפון שכמעט ואינם דוברים עבריתעד כמה זה בר ביצוע ? יש מחסום לשוני די גדול הן בשירות הלקוחות והן באלמנטים מסויימים של השילוט כמו הכיתוב בקיצורים עבריים על הנתיבים, ת"א למשל.
אולי אפשר לעשות את זה בשירות בינעירוני ישיר כמו מתחנה מרכזית אחת לאחרת, אבל ברגע שצריך אינטראקציה עם נוסעים בדרך - אני לא רואה את זה.
בתור תושב הצפון שנוסע לא מעט בתח''צ לא נתקלתי בנהגים שלא דוברים עברית אצלינו.כבר נתקלתי בנהגים מהצפון שכמעט ואינם דוברים עברית
הנהגים מבצעים מסלולים קבועים, וכל מה שצריך הוא שתהיה אפשרות לתקשר איתם בשעת חירום.
גם בענפי הבניה, הסיעוד, ועוד ענפים רבים פועלים עובדים זרים, והם מסתדרים לא רע עם מחסומי השפה
הרעיון כשלעצמו מצויין, וסוף סוף הוא ינפץ את הטענות המופרכות של ועדי הנהגים שרק מחפשים כל הזמן סיבות למה לבקש עוד כסף.
וגם יאפשר סוף סוף לסנן את רמת הנהגים, הן את אלו שנוהגים בפראות או צופים בסרטונים תוך כדי נסיעה, והן את אלו שמדלגים תחנות ועושים ככל העולה על רוחם.
בתור תושב הצפון שנוסע לא מעט בתח''צ לא נתקלתי בנהגים שלא דוברים עברית אצלינו.
ולגבי סינון רמת הנהגים, אני בטוח שאתה מבין מאילו מדינות יגיעו אותם נהגים, בטח לא ממערב אירופה.
האם אכפת למישהו מהמחסום הלשוני?עד כמה זה בר ביצוע ? יש מחסום לשוני די גדול הן בשירות הלקוחות והן באלמנטים מסויימים של השילוט כמו הכיתוב בקיצורים עבריים על הנתיבים, ת"א למשל.
אולי אפשר לעשות את זה בשירות בינעירוני ישיר כמו מתחנה מרכזית אחת לאחרת, אבל ברגע שצריך אינטראקציה עם נוסעים בדרך - אני לא רואה את זה.
נהג לא אמור להיות מודיעין. ושכן שואלים אותם הם מודיעין די גרוע.האם אכפת למישהו מהמחסום הלשוני?
את תכנת הניווט לנהג ניתן לכוון לכל שפה.
הנוסעים? שיסתדרו עם האפליקציות, כולל בני ה 90. כך גם נצליח לדחוף יותר פרסומות לאפליקציה. כפיים!
נהג לא אמור להיות מודיעין ולא אמור להיות קופאי אך יש אינטרקציה מאוד בסיסית עם הנוסעים שכן צריך אותה ומכשול השפה מהווה פה בעייה קשהנהג לא אמור להיות מודיעין. ושכן שואלים אותם הם מודיעין די גרוע.
האם אכפת למישהו מהמחסום הלשוני?
את תכנת הניווט לנהג ניתן לכוון לכל שפה.
הנוסעים? שיסתדרו עם האפליקציות, כולל בני ה 90. כך גם נצליח לדחוף יותר פרסומות לאפליקציה. כפיים!
זה ''בר ביצוע'' אם אתה לא זה שהולך אחר כך להשתמש בשירות.עד כמה זה בר ביצוע ? יש מחסום לשוני די גדול הן בשירות הלקוחות והן באלמנטים מסויימים של השילוט כמו הכיתוב בקיצורים עבריים על הנתיבים, ת"א למשל.
אולי אפשר לעשות את זה בשירות בינעירוני ישיר כמו מתחנה מרכזית אחת לאחרת, אבל ברגע שצריך אינטראקציה עם נוסעים בדרך - אני לא רואה את זה.
זה ''בר ביצוע'' אם אתה לא זה שהולך אחר כך להשתמש בשירות.
יש כמה בעיות לדעתי עם הרעיון הזה
חוקי הנהיגה הם לא באמת אוניברסליים ויש שוני בין מדינה למדינה, בשילוט, בהגבלות ועוד...
ברור שהנהגים לא יגיעו ממערב אירופה, הרמה תהיה בהתאם
גם בשירות העירוני וגם בבין עירוני נהג חייב לקיים אינטראקציה מינימלית עם הנוסעים
הנהג גם חייב לקיים אינטראקציות עם עובדים אחרים בתוך המערכת (סדרנים, פקחים...) שלא כולם דוברי אנגלית
גם אם הוא לא מכיר את הקווים הוא חייב שתהיה לו לפחות יכולת התמצאות מינימלית באזור שהוא נוהג בו
אני לא חושב שזה בר ביצוע בשל המחסום הלשוני הגדול, השילוט העברית ברובו בעיקר בערים ומטרופולינים והאינטרקציה אפילו המינימלית שכן צריך עם הנוסעים למרות שדעתי שנהג צריך לנהוג בלבד ולא צריך להיות קופאי ומודיעין.![]()
שוב על השולחן: דרישה להכניס נהגים זרים לענף האוטובוסים
www.globes.co.il
עובדים זרים מגבירים את אי השוויון כי הם עושים אותה עבודה בפחות כסף. מעבר לזה זה סותר את רצון הממשלה לחלוק את המדינה רק עם אזרחיה מה שגורר התעסקות מיותרת עם גירוש.![]()
שוב על השולחן: דרישה להכניס נהגים זרים לענף האוטובוסים
www.globes.co.il
אני שונא את זה שאומרים נתצים כמילת קסם. הבעיה היא שמעמיסים יותר מדי קווים על צירים מסוימים ואז גם נתצ לא עוזר.חלק מהפיתרון נעוץ בשיפור תשתיות,אם היו מסמנים יותר נתצים ומרחיבים את שעות הפעילות שלהם זה היה מפנה הרבה שעות עבודה שבהם נהגים תקועים בפקקים.
העובדה שאגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ,אגף תשתיות ורשויות מקומיות מעבירות אחריות מאחת לשניה משאירה את מצב הנתצים תקוע.
גם המפעילות עצמם לא פועלות כדי לדאוג לנתצים ועונות בצורה לקונית של "זה באחריות משרד התחבורה" במקום לשנות גישה ולהחליט "נפעל ביחד כדי לשפר את השירות וגם את תנאי העבודה של הנהגים שלנו" .(נהג שמאחר לסיים מסלול לרוב לא מקבל את ההפסקה המגיעה לו ואז הוא יוצא עצבני יותר לדרך) .
החלטה מיידית לשיפור מצב הנתצים וסימונם מהיום להיום יעזור מאוד לשחרר פקקים ואוטובוסים שתקועים בהם יחד עם שאר המכוניות.
זה כבר יפתור חלקית את המחסור בנהגים בלי לגייס עוד נהגים.
הלוואי ועומס הקווים על הנת"צים היתה הבעיהאני שונא את זה שאומרים נתצים כמילת קסם. הבעיה היא שמעמיסים יותר מדי קווים על צירים מסוימים ואז גם נתצ לא עוזר.
יש עומס שהוא מעל לקיבולת של נת"צ. בבגין המסגר אוטובוסים נתקעים למרות נתצ כפול, בז'בוטינסקי בני ברק, אוטובוסים עוקפים את הפקקים, אבל עדיין נוסעים לאט מרוב עומס. יש לך קווים שהם ארוכים מדי, כאשר הרצון להארכה מגיע דווקא מהמפעיל, שמעדיף להביא את האוטובוס למסוף גדול מרוחק, מאשר למסוף קטן קרוב. אני גם חושב שצריך לקצר קווים: קו אוטובוס עירוני ואזורי נסיעה מקצה לקצה אמורה להיות 50 דקות גם בשעות שיא.הלוואי ועומס הקווים על הנת"צים היתה הבעיה
הבעיה היא עומס הפרטיות וחוסר האכיפה
בוא ונתחיל באכיפה ובפינוי הפרטיות מהנת"צים, אחרי כן נראה אם אתה צודקיש עומס שהוא מעל לקיבולת של נת"צ. בבגין המסגר אוטובוסים נתקעים למרות נתצ כפול, בז'בוטינסקי בני ברק, אוטובוסים עוקפים את הפקקים, אבל עדיין נוסעים לאט מרוב עומס. יש לך קווים שהם ארוכים מדי, כאשר הרצון להארכה מגיע דווקא מהמפעיל, שמעדיף להביא את האוטובוס למסוף גדול מרוחק, מאשר למסוף קטן קרוב. אני גם חושב שצריך לקצר קווים: קו אוטובוס עירוני ואזורי נסיעה מקצה לקצה אמורה להיות 50 דקות גם בשעות שיא.
למפעילות אין שום דרך להשפיע על יעילות הנת"צים חוץ ולבוא בטענות אל משרד התחבורה על חוסר אכיפה וחוסר בנת"צים.חלק מהפיתרון נעוץ בשיפור תשתיות,אם היו מסמנים יותר נתצים ומרחיבים את שעות הפעילות שלהם זה היה מפנה הרבה שעות עבודה שבהם נהגים תקועים בפקקים.
העובדה שאגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ,אגף תשתיות ורשויות מקומיות מעבירות אחריות מאחת לשניה משאירה את מצב הנתצים תקוע.
גם המפעילות עצמם לא פועלות כדי לדאוג לנתצים ועונות בצורה לקונית של "זה באחריות משרד התחבורה" במקום לשנות גישה ולהחליט "נפעל ביחד כדי לשפר את השירות וגם את תנאי העבודה של הנהגים שלנו" .(נהג שמאחר לסיים מסלול לרוב לא מקבל את ההפסקה המגיעה לו ואז הוא יוצא עצבני יותר לדרך) .
החלטה מיידית לשיפור מצב הנתצים וסימונם מהיום להיום יעזור מאוד לשחרר פקקים ואוטובוסים שתקועים בהם יחד עם שאר המכוניות.
זה כבר יפתור חלקית את המחסור בנהגים בלי לגייס עוד נהגים.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.