שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
בתוך מנהרה 4: מנהרת החילוץ מס' 1

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
בתוך מנהרה 4: מנהרת החילוץ מס' 1
כפי שציינתי קודם לכן, העבודות על מנהרת החילוץ החלו מתוך מנהרה מס' 4. הנה פתח מנהרת החילוץ, סמוך מאוד לפתח מנהרת הקו. עוד ניתן להבחין בהתרוממות תוואי הקרקע ובהגבהת מפלס הכרייה בהמשך המנהרה.
 

בועז ל

New member
מבט לאחור

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מבט לאחור
ממשיכים להתקדם בתוך מנהרה 4. 430 מ' נכרו עד כה מפתח המנהרה שבגינות סחרוב.
 

בועז ל

New member
התזת בטון על דפנות המנהרה

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
התזת בטון על דפנות המנהרה
בקצה המנהרה נפגשנו עם מערבל הבטון החשוך וצוות עובדים אשר ביצע התזת בטון על דפנות המנהרה. קודם להתזת הבטון מקובעת שבלונה במידות הרצויות אל דפנות המנהרה.
 

gen1

New member
בקטע המזרחי של מנהרות הכרמל יש חדירת מי גשמים

התזת בטון על דפנות המנהרה
בקצה המנהרה נפגשנו עם מערבל הבטון החשוך וצוות עובדים אשר ביצע התזת בטון על דפנות המנהרה. קודם להתזת הבטון מקובעת שבלונה במידות הרצויות אל דפנות המנהרה.
בקטע המזרחי של מנהרות הכרמל יש חדירת מי גשמים
שלום! בקטע המזרחי של מנהרות הכרמל (בין הצ'ק פוסט לגרנד קניון ) יש חדירת מי גשמים אתמול וגם לפני שבוע את עברתי משם חטפתי טיפה על החלון הקדמי
 

Holy Falafel

New member
בקטע המערבי היה מפל לפני כמה שבועות

בקטע המזרחי של מנהרות הכרמל יש חדירת מי גשמים
שלום! בקטע המזרחי של מנהרות הכרמל (בין הצ'ק פוסט לגרנד קניון ) יש חדירת מי גשמים אתמול וגם לפני שבוע את עברתי משם חטפתי טיפה על החלון הקדמי
בקטע המערבי היה מפל לפני כמה שבועות
(בין חוף הכרמל לגרנד קניון)
איך פותרים מצב כזה? (אני מניח שפתרו)
 

easylivin

New member
לא "פותרים" מצב כזה, כי זה נחשב נורמלי.

בקטע המערבי היה מפל לפני כמה שבועות
(בין חוף הכרמל לגרנד קניון)
איך פותרים מצב כזה? (אני מניח שפתרו)
לא "פותרים" מצב כזה, כי זה נחשב נורמלי.
מים חודרים למנהרות בעולם ובכמויות הרבה יותר גדולות מכל מנהרה שצפויה להיבנות בישראל אי-פעם (בגלל ההבדל באקלים, כלומר בכמות המשקעים, ובסוגי הקרקע). המים מנוקזים ונשאבים החוצה ללא הפסק במשך עשרות שנים. זה חלק נורמלי מכל העניין, כמו ניקוז מים מכבישים ורחובות.
 

Holy Falafel

New member
אז "קיר" מים במנהרה יכול להיות מצב נורמלי?

לא "פותרים" מצב כזה, כי זה נחשב נורמלי.
מים חודרים למנהרות בעולם ובכמויות הרבה יותר גדולות מכל מנהרה שצפויה להיבנות בישראל אי-פעם (בגלל ההבדל באקלים, כלומר בכמות המשקעים, ובסוגי הקרקע). המים מנוקזים ונשאבים החוצה ללא הפסק במשך עשרות שנים. זה חלק נורמלי מכל העניין, כמו ניקוז מים מכבישים ורחובות.
אז "קיר" מים במנהרה יכול להיות מצב נורמלי?
אני שואל ברצינות
 

easylivin

New member
כן, כל עוד לא נוצר "אגם" באמצע המנהרה.

אז "קיר" מים במנהרה יכול להיות מצב נורמלי?
אני שואל ברצינות
כן, כל עוד לא נוצר "אגם" באמצע המנהרה.
אבל במידה וזה קורה, יש פתרונות. קורות גם הצפות "בלתי-צפויות" (במרכאות כי אנשי המקצוע יודעים שלא ניתן למנוע הצפות כאלו לחלוטין בבטחון של 100%). אז דואגים לאיטום וניקוז מקומי טוב יותר, או מתקנים את האיטום במידה והוא נפרץ (גם זה קורה). הסכנה העיקרית היא דווקא בזמן הכרייה.

אוסיף שבעולם בניגוד לשיראל, שלא היו בה בכלל מנהרות רציניות עד לאחרונה, אנשים כבר חיים עם זה יותר מ-100 שנה, ומבינים שהכל זה חלק מהעניין. כשצריכים מנהרות, בונים אותן וגם רוכשים עם הזמן את הידע והנסיון הכרוך בבנייתן ואחזקתן. יש לנו עוד הרבה מה ללמוד מהעולם...
 

Holy Falafel

New member
השכלתי

כן, כל עוד לא נוצר "אגם" באמצע המנהרה.
אבל במידה וזה קורה, יש פתרונות. קורות גם הצפות "בלתי-צפויות" (במרכאות כי אנשי המקצוע יודעים שלא ניתן למנוע הצפות כאלו לחלוטין בבטחון של 100%). אז דואגים לאיטום וניקוז מקומי טוב יותר, או מתקנים את האיטום במידה והוא נפרץ (גם זה קורה). הסכנה העיקרית היא דווקא בזמן הכרייה.

אוסיף שבעולם בניגוד לשיראל, שלא היו בה בכלל מנהרות רציניות עד לאחרונה, אנשים כבר חיים עם זה יותר מ-100 שנה, ומבינים שהכל זה חלק מהעניין. כשצריכים מנהרות, בונים אותן וגם רוכשים עם הזמן את הידע והנסיון הכרוך בבנייתן ואחזקתן. יש לנו עוד הרבה מה ללמוד מהעולם...
השכלתי
תודה רבה
 

easylivin

New member
ראה גם את הדיון שלנו עם עמית...

השכלתי
תודה רבה
ראה גם את הדיון שלנו עם עמית...
במעלה השרשור. קרו גם אסונות כבדים בעולם, למשל המקרה הידוע בסנקט פטרבורג בשנות ה-70 כשמנהרה הוצפה בזמן כרייתה (במאמץ הירואי נמנע שם אסון כבד בהרבה, כי הייתה סכנה להתמוטטות של בניינים רבים). אבל זה קרה אולי בתנאי הקרקע הכי קיצוניים שעוד ניתן לבנות בהם מנהרה (חולות רויים במים שמתפרצים בהזדמנות הראשונה וגורמים לשקיעת פני הקרקע), בניגוד לסלע הגיר הירושלמי הנוח הרבה יותר. פשוט חייבים להבדיל בין סתם "מים שזורמים במנהרה" לדברים המסוכנים באמת. והסכנות הן כאמור בעיקר בזמן הכרייה. במנהרה 3A כבר הייתה התמוטטות "קלה" בתחילת כרייתה, שגרמה לעיכוב מסויים אבל התגברו עליה בהצלחה ואפשר לומר אפילו בקלות יחסית (הכל יחסי כידוע...)
 

בועז ל

New member
מכונת ההתזה

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מכונת ההתזה
 

בועז ל

New member
המפעיל

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
המפעיל
שבאפשרותו לשלוט מרחוק על פעולת המכונה.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
****
 

בועז ל

New member
לפני ההפסקה נצא לסרט


שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
לפני ההפסקה נצא לסרט

אשוב מאוחר יותר עם תמונות ומידע נוסף ממנהרה 3A אשר תחתום את השרשור. בינתיים, הנכם מוזמנים לצפות בסרטון קצרצר המתאר את תהליך התזת הבטון במנהרה 4.
 

easylivin

New member
מגניב! עד עכשיו הייתי בטוח

לפני ההפסקה נצא לסרט

אשוב מאוחר יותר עם תמונות ומידע נוסף ממנהרה 3A אשר תחתום את השרשור. בינתיים, הנכם מוזמנים לצפות בסרטון קצרצר המתאר את תהליך התזת הבטון במנהרה 4.
מגניב! עד עכשיו הייתי בטוח
שעושה את זה בנאדם עם צינור בידיו...
 

itamo

New member
תודה. אפשר סיכום של מצב הפרויקט. כבר יש בלאגן

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
תודה. אפשר סיכום של מצב הפרויקט. כבר יש בלאגן
תודה על הסיקור המהמם.

אפשר בבקשה איזה סיכום עם מפה על מצב הפרויקט ?
כלכך הרבה מנהרות שמתפצלות אחת מהשניה שכבר קשה לעקוב.
אם תוכל בבקשה לסמן על גבי מפה של הפרויקט מה כבר נעשה ואיזו מנהרה מתחברת לאיפה, זה יהיה נהדר.
או רק להביא מפה שמציינת את מיקום המנהרות.
 

בועז ל

New member
בבקשה, איתי, אבל שים לב: אני מצרף תרשים של

תודה. אפשר סיכום של מצב הפרויקט. כבר יש בלאגן
תודה על הסיקור המהמם.

אפשר בבקשה איזה סיכום עם מפה על מצב הפרויקט ?
כלכך הרבה מנהרות שמתפצלות אחת מהשניה שכבר קשה לעקוב.
אם תוכל בבקשה לסמן על גבי מפה של הפרויקט מה כבר נעשה ואיזו מנהרה מתחברת לאיפה, זה יהיה נהדר.
או רק להביא מפה שמציינת את מיקום המנהרות.
בבקשה, איתי, אבל שים לב: אני מצרף תרשים של
מנהרה 4 ואחריו אעלה תרשים כולל של הפרויקט. בשבתשתיות הבא אתה מגיע מוכן עם החומר. אין מועד ב'.
 

wantok

New member
חלוקה למקטעים

בבקשה, איתי, אבל שים לב: אני מצרף תרשים של
מנהרה 4 ואחריו אעלה תרשים כולל של הפרויקט. בשבתשתיות הבא אתה מגיע מוכן עם החומר. אין מועד ב'.
חלוקה למקטעים
מעניינת החלוקה למקטעים בתרשים זה.
המקטעים באורכים משתנים.
השערה שלי שהחלוקה על פי מאפיינים גיאוליגיים ו/או הנדסיים.
מסקרן במיוחד מקטע C באורך 50 מ' אי שם באמצע המנהרה.
היש פתרונים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה