שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
תמונה איומה, אך הכרחית.

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
תמונה איומה, אך הכרחית.
התאורה הקלושה הקשתה מאוד על מלאכת הצילום באזור זה. נדרשו אלתורים ע"מ שהמצלמה תואיל בטובה לייצר משהו בכלל. כשמאלתרים, זו התוצאה.

ובכל זאת: בתמונה זו מבחינים במספר פרטים מעניינים. המכנסון הדרומי (הימני) עדיין אינו מפותח דיו. רק כ-15 מ' להערכתי נכרו ממנו. לעומתו המכנסון הצפוני מתקדם יותר. בתוך מכנסון זה ובצדו הימני, מצויה מכונת כרייה אשר ביכולתה, ואף מבצעת, כרייה של חצי מחתך המכנסון. כלומר, כריית המכנסון אינה מבוצעת ב-Full face, אלא בשני שלבים. עוד ניתן להבחין בתמונה שמצב ה-Full face מגיע בדיוק עד למיקומה של מכונת הכרייה ולפיכך, חציו השמאלי של המכנסון הצפוני מגיע עמוק יותר מחציו הדרומי - סה"כ כ-180 עומק המכנסון להערכתי.
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על התמונות. זה מתחיל להראות מוכר.

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
תודה על התמונות. זה מתחיל להראות מוכר.
 
לבועז ג'ול ורן על "מסע לבטן האדמה".

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
לבועז ג'ול ורן על "מסע לבטן האדמה".
אכן מגה פרויקט תשתיתי של מדינת ישראל ור''י.
מכרזים לרכש 100 הקרונות החדשים הראשונים לקו המחושמל יפורסמו אי''ה בשנה הבאה.
 
במסגרת שירשור התשתיות של כב' המנהל בועז,

לבועז ג'ול ורן על "מסע לבטן האדמה".
אכן מגה פרויקט תשתיתי של מדינת ישראל ור''י.
מכרזים לרכש 100 הקרונות החדשים הראשונים לקו המחושמל יפורסמו אי''ה בשנה הבאה.
במסגרת שירשור התשתיות של כב' המנהל בועז,
אוסיף כי בימים אלו משודרג מערך המסילות במתחם המטענים של תחנת חדרה מערב שבמסגרתו מוחלף מערך המסילות במתחם.
אני מניח שאריק נציג הפורום באזור, עושה את דרכו למתחם חמוש במצלמה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה על הדייוח, אריק - לטיפולך בהקדם!

במסגרת שירשור התשתיות של כב' המנהל בועז,
אוסיף כי בימים אלו משודרג מערך המסילות במתחם המטענים של תחנת חדרה מערב שבמסגרתו מוחלף מערך המסילות במתחם.
אני מניח שאריק נציג הפורום באזור, עושה את דרכו למתחם חמוש במצלמה.
תודה על הדייוח, אריק - לטיפולך בהקדם!
 

אורי404

New member
אפשר לנסות לשער את השיקולים

מייקל, האם ידועים לך במקרה השיקולים
של רכבת ישראל לבחירה בין קרונות+קטרי חשמל לבין מערכי קרונועים?
אפשר לנסות לשער את השיקולים
1. אולי המכרז כולל בתוכו גם אפשרות של קרונועים.
2. שיקול תפעולי: חיבור הקרונות לקטר חשמלי וגם לקטר דיזל (או דיזל-חשמלי. על כל פנים כוונתי לקטרים השונים, הפועלים כיום).
 

easylivin

New member
נכון אורי, ואת השיקולים הכלליים אני מכיר...

אפשר לנסות לשער את השיקולים
1. אולי המכרז כולל בתוכו גם אפשרות של קרונועים.
2. שיקול תפעולי: חיבור הקרונות לקטר חשמלי וגם לקטר דיזל (או דיזל-חשמלי. על כל פנים כוונתי לקטרים השונים, הפועלים כיום).
נכון אורי, ואת השיקולים הכלליים אני מכיר...
השאלה היא מהם השיקולים שרכבת ישראל באופן ספציפי משתמשת בהם, ועל סמך מה נפלה ההכרעה (אם היא כבר נפלה) כאן אצלנו.
 

luckydude

Active member
דווקא בקו לירושלים קרונועים אינם קריטיים

אפשר לנסות לשער את השיקולים
1. אולי המכרז כולל בתוכו גם אפשרות של קרונועים.
2. שיקול תפעולי: חיבור הקרונות לקטר חשמלי וגם לקטר דיזל (או דיזל-חשמלי. על כל פנים כוונתי לקטרים השונים, הפועלים כיום).
דווקא בקו לירושלים קרונועים אינם קריטיים
במיוחד מכיוון שיש רק עצירה אחת בין ההגנה והאומה. יש קצת בעייה עם הפרומיל אבל ברגע שהרכבת תגיע לנקודה שבה השיפוע מתחיל להיות יותר גדול (לטרון), היא כבר תהיה במהירות גבוהה.

מבחינת שימוש פוטנציאלי של הקרונות עם דיזל או עם חשמל, צריך לזכור שדבר כזה מצריך שלמערכי הקרונות יהיו גם קרונות כח - דבר שמסרבל ומייקר את הציוד.
 

אורי404

New member
ואולי בכל זאת עדיף קרונועים

דווקא בקו לירושלים קרונועים אינם קריטיים
במיוחד מכיוון שיש רק עצירה אחת בין ההגנה והאומה. יש קצת בעייה עם הפרומיל אבל ברגע שהרכבת תגיע לנקודה שבה השיפוע מתחיל להיות יותר גדול (לטרון), היא כבר תהיה במהירות גבוהה.

מבחינת שימוש פוטנציאלי של הקרונות עם דיזל או עם חשמל, צריך לזכור שדבר כזה מצריך שלמערכי הקרונות יהיו גם קרונות כח - דבר שמסרבל ומייקר את הציוד.
ואולי בכל זאת עדיף קרונועים
בסופו של דבר, כעבור הרבה שנים צפויים להיות קווי רכבת חשמליים נוספים.
לכן עדיף, מבחינה לוגיסטית ומבחינה תפעולית סוג אחד של קרונועים, מאשר ערבוב סוגים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
קלעת בול, מייקל

לבועז ג'ול ורן על "מסע לבטן האדמה".
אכן מגה פרויקט תשתיתי של מדינת ישראל ור''י.
מכרזים לרכש 100 הקרונות החדשים הראשונים לקו המחושמל יפורסמו אי''ה בשנה הבאה.
קלעת בול, מייקל
אצלי התמונות גם נקשרו לז'ול וורן, אבל דווקא לקפטן נמו, נוכח השלולית.
 
תודה רבה!,

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
תודה רבה!,
גם שרשור תשתיות וגם נמאס משרשורי הוועד.
 
לא אירינה תולי!

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
לא אירינה תולי!
 

בועז ל

New member
רבותיי, עוד לא נפטרתם ממני


שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
רבותיי, עוד לא נפטרתם ממני

אנו נמצאים רק בתחילתו של הסיור והדרך עוד ארוכה. אנא חסכו את דברי התודה.
ממשיכים עם רכב השטח שלנו שנעצר ליד מכונת הכרייה שבתוך המכנסון הצפוני. מספר אבנים גדולות שהיו מונחות על הקרקע מנעו את התקדמותו הלאה לעומק המכנסון.

בתמונה: קצה קטע ה-Full face של המכנסון הצפוני. במקום זה עובדת מכונת הכרייה על השלמת חצי מחתך המכנסון. מבט לתקרת המנהרה מראה לנו את גזרת יכולת עבודתה של מכונה זו.
 

בועז ל

New member
עמית מהשרון: קבל מעיין נוסף.

שבתשתיות
המדור השבועי, שבעליו נכנע ללא תנאי למזג האוויר, חוזר עם עדכונים מפרויקט הדגל של הרכבת - A1.
ע"פ תכנית העבודה המשותפת של הנהלת הפורום והנהלת הפרויקט, בחרנו, סרגיי ואני, לבצע סיור מנהרות בקטע ד' של הפרויקט. כידוע, קטע ד' כולל בתוכו את גשרים 9 ו-10 העתידיים, מנהרות 4, 3A וחמש מנהרות החילוץ ממנהרה 4. קודם שניכנס למעבה האדמה, אבקש להעביר ד"ש חמה לחובבי התשתיות בפורום מגב' זיוה-אירינה המתגוררת בלטרון. הגברת המכובדת מתגלה כבעלת תיאבון בריא: כ-50 מ' מאדמת הרי יהודה נטרפו על ידה עד לסופו של חודש פברואר. את תוצאות "האכילה הבלתי מבוקרת" הזאת ניתן לראות בהתארכותה של הגברת בשתי עגלות נוספות שסיפחה לעצמה.

וכרגיל בשבתשתיות: נוסעים לאתרי העבודה עם האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
עמית מהשרון: קבל מעיין נוסף.
נוכחות מים במנהרה היא לא עניין מפתיע. לא מעט פעמים נחתו על ראשי ממטרים דקיקים של מים מתקרת המנהרה, אלא שמה שבקע מקצה המכנסון הצפוני היה שונה - לזרם המים האלה נלווה רעש של מפל. ספיקת המים של הנביעה הזו מגיעה ל-10 קוב בשעה והגיעה ובתקופת השיא שלה, בעת המערכת החורפית, הגיעה (שימו לב!) ל-35 קוב לשעה. עניין זה מסביר את התמונה שתגיע לאחר תמונה זו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה