שבתשתיות: "שדרוג גשרונים" ומתחם התחזוקה בב"ש

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
תודה רבה! שאלה קצרה, אם יורשה לי:

שבתשתיות: "שדרוג גשרונים" ומתחם התחזוקה בב"ש
השבוע שרשור שבתשתיות מתמקד בשני מבצעים בסדר גודל שנדיר לראות ברכבת ישראל שמתרחשים במקביל באיזור באר שבע:
1. מבצע "שדרוג גשרונים" - במסגרת מבצע זה פורקו שני הגשרים מעל נחל חברון ונחל באר שבע והוחלפו בחדשים. ההחלפה בוצעה עקב המלצות חברת ההנדסה שעושה את בדיקות התקינות לגשרי הרכבת.
2. מבצע הקמת ארבעה מעברים בו זמנית מתחת לשתי המסילות הראשיות במתחם התחזוקה החדש שנבנה בימים אלו בצמוד לתחנת האוניברסיטה.
חשוב לציין שלצורך המבצעים הופסקה תנועת הרכבות לפרק זמן של קרוב לחודש, מה שמשבית מעבר לרכבות הנוסעים לבאר שבע מרכז ודימונה גם את העברת המטענים לאיזור רמת חובב ומפעלי הפוספטים של נחל צין. עקב כך הוחלט ברכבת לדחות את פרוייקט החלפת הגשרים במספר חודשים ולאחד את שני המבצעים לתקופת ביצוע אחת.
תודה עצומה לאיל פיטוסי
, לאוקסנה - מנהלת העבודות על הקו לדימונה ולעוזי בוכבינדר - סמנכ"ל חברת הניהול אפשטיין שמנהל את העבודות על מתחם התחזוקה החדש.

נפצח, איך לא, בתמונה של האוטובוס של אנדי שמטייל לו בין ההרים
תודה רבה! שאלה קצרה, אם יורשה לי:
הגשרים הקיימים היו בני בערך 15 שנה הלא כן? האם מישהו צריך לתת את הדין על התכנון הקלוקל שלהם? אני מניח קלוקל, כי 40 שנה זה אורך חיים יותר סביר לגשר בימינו (ופעם זה היה יותר).
 

raminec

New member
שלילי

תודה רבה! שאלה קצרה, אם יורשה לי:
הגשרים הקיימים היו בני בערך 15 שנה הלא כן? האם מישהו צריך לתת את הדין על התכנון הקלוקל שלהם? אני מניח קלוקל, כי 40 שנה זה אורך חיים יותר סביר לגשר בימינו (ופעם זה היה יותר).
שלילי
הגשרים היו בני 50+ היו חילוקי דעות בין המהנדסים באתר פלוס כמה, אבל מעל 50 שנה בוודאות.
 

alantan

New member
אז סליחה, טעיתי - חשבתי שמדובר בגשרים שהוקמו

שלילי
הגשרים היו בני 50+ היו חילוקי דעות בין המהנדסים באתר פלוס כמה, אבל מעל 50 שנה בוודאות.
אז סליחה, טעיתי - חשבתי שמדובר בגשרים שהוקמו
עבור השלוחה לתחנת באר שבע מרכז.
 

luckydude

Active member
שים לב, אלו גשרים למסילה יחידה.

אז סליחה, טעיתי - חשבתי שמדובר בגשרים שהוקמו
עבור השלוחה לתחנת באר שבע מרכז.
שים לב, אלו גשרים למסילה יחידה.
השלוחה לב״ש מרכז היא עם מסילה כפולה.
 

בועז ל

New member
כמה תוספות קטנות שליקטתי. אפתח ב-


שבתשתיות: "שדרוג גשרונים" ומתחם התחזוקה בב"ש
השבוע שרשור שבתשתיות מתמקד בשני מבצעים בסדר גודל שנדיר לראות ברכבת ישראל שמתרחשים במקביל באיזור באר שבע:
1. מבצע "שדרוג גשרונים" - במסגרת מבצע זה פורקו שני הגשרים מעל נחל חברון ונחל באר שבע והוחלפו בחדשים. ההחלפה בוצעה עקב המלצות חברת ההנדסה שעושה את בדיקות התקינות לגשרי הרכבת.
2. מבצע הקמת ארבעה מעברים בו זמנית מתחת לשתי המסילות הראשיות במתחם התחזוקה החדש שנבנה בימים אלו בצמוד לתחנת האוניברסיטה.
חשוב לציין שלצורך המבצעים הופסקה תנועת הרכבות לפרק זמן של קרוב לחודש, מה שמשבית מעבר לרכבות הנוסעים לבאר שבע מרכז ודימונה גם את העברת המטענים לאיזור רמת חובב ומפעלי הפוספטים של נחל צין. עקב כך הוחלט ברכבת לדחות את פרוייקט החלפת הגשרים במספר חודשים ולאחד את שני המבצעים לתקופת ביצוע אחת.
תודה עצומה לאיל פיטוסי
, לאוקסנה - מנהלת העבודות על הקו לדימונה ולעוזי בוכבינדר - סמנכ"ל חברת הניהול אפשטיין שמנהל את העבודות על מתחם התחזוקה החדש.

נפצח, איך לא, בתמונה של האוטובוס של אנדי שמטייל לו בין ההרים
כמה תוספות קטנות שליקטתי. אפתח ב-

אך קודם לסרטון, תודה גדולה, רמי, על היציאה המהירה ל"מטרות הסוללה" של שבתשתיות. אשוב ואודה לס"מ אגף הביצוע בר"י, אייל פיטוסי, על תיאומי הבזק הסימולטניים שערך עבורנו ולמנהלת הקו, אוקסנה, שתכף נשמע במה עוד עוסקת הגברת. אוקיי, מתחילים: עובדיה, האשף המקצוען מ"אבי מנופים", מלהטט עם מיסעה במשקל 300 טון ומניח אותה בדיוק של מילימטרים על ניצבי הגשר.
 

בועז ל

New member
סכר העפר

כמה תוספות קטנות שליקטתי. אפתח ב-

אך קודם לסרטון, תודה גדולה, רמי, על היציאה המהירה ל"מטרות הסוללה" של שבתשתיות. אשוב ואודה לס"מ אגף הביצוע בר"י, אייל פיטוסי, על תיאומי הבזק הסימולטניים שערך עבורנו ולמנהלת הקו, אוקסנה, שתכף נשמע במה עוד עוסקת הגברת. אוקיי, מתחילים: עובדיה, האשף המקצוען מ"אבי מנופים", מלהטט עם מיסעה במשקל 300 טון ומניח אותה בדיוק של מילימטרים על ניצבי הגשר.
סכר העפר
כפי שציין רמי, כהכנה למבצע בוצעה הטיית מי הנחלים ויצירת מעקף ע"מ להכשיר שטח עבודה לבייבי שאק. הנה סוללת עפר שהוכנה קודם למבצע. הסוללה מובילה את "מי הנחל" לצינור ניקוז.
 

בועז ל

New member
מזל שיש ימי שישי.

כמה תוספות קטנות שליקטתי. אפתח ב-

אך קודם לסרטון, תודה גדולה, רמי, על היציאה המהירה ל"מטרות הסוללה" של שבתשתיות. אשוב ואודה לס"מ אגף הביצוע בר"י, אייל פיטוסי, על תיאומי הבזק הסימולטניים שערך עבורנו ולמנהלת הקו, אוקסנה, שתכף נשמע במה עוד עוסקת הגברת. אוקיי, מתחילים: עובדיה, האשף המקצוען מ"אבי מנופים", מלהטט עם מיסעה במשקל 300 טון ומניח אותה בדיוק של מילימטרים על ניצבי הגשר.
מזל שיש ימי שישי.
ומזל שמבצעי הרכבת לא פוסחים על ימי ו'. אחרת, קרוב לוודאי שהייתי מחמיץ את המבצע המרשים בדרום.
בתמונה: בייבי שאק, בעל כושר הנפה של 600 טון, בעבודה.
 

בועז ל

New member
עובדיה מ"אבי מנופים".

כמה תוספות קטנות שליקטתי. אפתח ב-

אך קודם לסרטון, תודה גדולה, רמי, על היציאה המהירה ל"מטרות הסוללה" של שבתשתיות. אשוב ואודה לס"מ אגף הביצוע בר"י, אייל פיטוסי, על תיאומי הבזק הסימולטניים שערך עבורנו ולמנהלת הקו, אוקסנה, שתכף נשמע במה עוד עוסקת הגברת. אוקיי, מתחילים: עובדיה, האשף המקצוען מ"אבי מנופים", מלהטט עם מיסעה במשקל 300 טון ומניח אותה בדיוק של מילימטרים על ניצבי הגשר.
עובדיה מ"אבי מנופים".
מקצוען ולעניין. כל מילה מיותרת.
 

בועז ל

New member
אוקסנה - הליידי שרה בלו"ז.

כמה תוספות קטנות שליקטתי. אפתח ב-

אך קודם לסרטון, תודה גדולה, רמי, על היציאה המהירה ל"מטרות הסוללה" של שבתשתיות. אשוב ואודה לס"מ אגף הביצוע בר"י, אייל פיטוסי, על תיאומי הבזק הסימולטניים שערך עבורנו ולמנהלת הקו, אוקסנה, שתכף נשמע במה עוד עוסקת הגברת. אוקיי, מתחילים: עובדיה, האשף המקצוען מ"אבי מנופים", מלהטט עם מיסעה במשקל 300 טון ומניח אותה בדיוק של מילימטרים על ניצבי הגשר.
אוקסנה - הליידי שרה בלו"ז.
מנהלת הקו אוקסנה היא הפתעה מרעננת בנוף המבצעים של הרכבת. בנוסף למבצע הנוכחי, נודע לי שהגברת עוסקת גם בפרויקט, שכהגדרתו של לאקי, הצליח לחמוק מאתנו מתחת לראדאר: נמל אשדוד. טוב, אז ע"פ התיאורים הראשונים שקיבלתי, מסתבר שמדובר בפרויקט משמעותי ששווה קפיצה נוספת לאשדוד. אנו נהיה שם בקרוב, אך קודם שנגיע לשם אספר כי הגברת אוקסנה אמורה למסור לאגף מסילה את הגשרים והתוואי ב-23 באוגוסט. לאחר מסירת הגשרים, אוקסנה תתנתק מהמבצע ותשוב לנהל את הפרויקט האשדודי. כרגע, אוקסנה מקדימה את הלו"ז המתוכנן וככל הנראה הגשרים יימסרו מחר לאגף מסילה.

ועוד דבר שכדאי להזכיר: למזלו הלא-מוצלח של רמי, הופעתו באתר ביום ד' לא התרחשה בעת ביצוע ההנפות, ועלה חשש בשלב מסוים שלא נוכל לתעד את הפרויקט כהלכה. שוחחתי עם אוקסנה בעניין והתבררו לי שני דברים. א: הנפות תתבצענה בימי חמישי ושישי. ב: אוקסנה צילמה את ההנפות הראשונות. עוד באותו יום נחת ב"ווטסאפ" אצלי מבול של תמונות שצילמה אוקסנה. האבחנה "הרפואית" שלי: הגברת אוהבת את עבודתה ולא פחות "שרוטה" ממני.
 
אבל איפה התמונה של אוקסנה?


אוקסנה - הליידי שרה בלו"ז.
מנהלת הקו אוקסנה היא הפתעה מרעננת בנוף המבצעים של הרכבת. בנוסף למבצע הנוכחי, נודע לי שהגברת עוסקת גם בפרויקט, שכהגדרתו של לאקי, הצליח לחמוק מאתנו מתחת לראדאר: נמל אשדוד. טוב, אז ע"פ התיאורים הראשונים שקיבלתי, מסתבר שמדובר בפרויקט משמעותי ששווה קפיצה נוספת לאשדוד. אנו נהיה שם בקרוב, אך קודם שנגיע לשם אספר כי הגברת אוקסנה אמורה למסור לאגף מסילה את הגשרים והתוואי ב-23 באוגוסט. לאחר מסירת הגשרים, אוקסנה תתנתק מהמבצע ותשוב לנהל את הפרויקט האשדודי. כרגע, אוקסנה מקדימה את הלו"ז המתוכנן וככל הנראה הגשרים יימסרו מחר לאגף מסילה.

ועוד דבר שכדאי להזכיר: למזלו הלא-מוצלח של רמי, הופעתו באתר ביום ד' לא התרחשה בעת ביצוע ההנפות, ועלה חשש בשלב מסוים שלא נוכל לתעד את הפרויקט כהלכה. שוחחתי עם אוקסנה בעניין והתבררו לי שני דברים. א: הנפות תתבצענה בימי חמישי ושישי. ב: אוקסנה צילמה את ההנפות הראשונות. עוד באותו יום נחת ב"ווטסאפ" אצלי מבול של תמונות שצילמה אוקסנה. האבחנה "הרפואית" שלי: הגברת אוהבת את עבודתה ולא פחות "שרוטה" ממני.
אבל איפה התמונה של אוקסנה?

קיץ עכשיו... בועז תהיה בנאדם...
 

בועז ל

New member
לי אין. אולי לרמי יש.

אבל איפה התמונה של אוקסנה?

קיץ עכשיו... בועז תהיה בנאדם...
לי אין. אולי לרמי יש.
קבל "פיצוי" בתמורה: כנסיית הזיכרון על שמך בברלין. היית מאמין, וילהלם: הגרמנים תקועים עם פרויקט השיקום מאז 2004 ולא מצליחים לסיימו. תגיד להם!


בתמונה: חלק קטן ויחיד שנחשף מראש הכנסייה.
 
תודה רבה! באמת מוזר מאד

לי אין. אולי לרמי יש.
קבל "פיצוי" בתמורה: כנסיית הזיכרון על שמך בברלין. היית מאמין, וילהלם: הגרמנים תקועים עם פרויקט השיקום מאז 2004 ולא מצליחים לסיימו. תגיד להם!


בתמונה: חלק קטן ויחיד שנחשף מראש הכנסייה.
תודה רבה! באמת מוזר מאד
אם אני חוזר 23 שנה אחורה, הרי שאז (בעת האיחוד) דיברו הרבה על "הייעוד של ברלין" והפיכתה שוב לבירת גרמניה, תוך פירוט של תכניות נרחבות לשיקום המזרח ואיזור החומה. כעשור לאחר מכן נסע חברי הטוב לעיר והביא לי במתנה בשובו ספר תמונות של המבנים החדשים שצצו בעיר במקום החורבות והמפלצות הקומוניסטיות (כמו אלו שדב חנין ויתר השמאלנים רוצים לבנות בתל אביב חו"ח). היה מדהים לראות את ההתקדמות האדירה ואת ההבדל בין הלפני (אותו ראינו כולנו בסרט "מלאכים בשמי ברלין") לבין האחרי.

לא הייתי מעלה בדעתי שדווקא בברלין ייתקעו עם בניין אחד (לא מהגדולים שבהם) יותר מ-20 שנה לאחר האיחוד.

זה מזכיר לי שלפני כשנתיים שוחחתי יום אחד עם המוסכניקים שלי במושבה, ואני כהרגלי היללתי את מהנדסי ב.מ.וו. והישגיהם, ואחד החבר'ה אמר לי משהו בסגנון: "גם ב.מ.וו. זה כבר לא מה שהיה..."


טוב מכיוון שאין אוקסנה
הנה סולוויג דומרטין המדהימה מתוך הסרט הקלאסי (87' למי ששכח).

 
והנה ה"לפני"

תודה רבה! באמת מוזר מאד
אם אני חוזר 23 שנה אחורה, הרי שאז (בעת האיחוד) דיברו הרבה על "הייעוד של ברלין" והפיכתה שוב לבירת גרמניה, תוך פירוט של תכניות נרחבות לשיקום המזרח ואיזור החומה. כעשור לאחר מכן נסע חברי הטוב לעיר והביא לי במתנה בשובו ספר תמונות של המבנים החדשים שצצו בעיר במקום החורבות והמפלצות הקומוניסטיות (כמו אלו שדב חנין ויתר השמאלנים רוצים לבנות בתל אביב חו"ח). היה מדהים לראות את ההתקדמות האדירה ואת ההבדל בין הלפני (אותו ראינו כולנו בסרט "מלאכים בשמי ברלין") לבין האחרי.

לא הייתי מעלה בדעתי שדווקא בברלין ייתקעו עם בניין אחד (לא מהגדולים שבהם) יותר מ-20 שנה לאחר האיחוד.

זה מזכיר לי שלפני כשנתיים שוחחתי יום אחד עם המוסכניקים שלי במושבה, ואני כהרגלי היללתי את מהנדסי ב.מ.וו. והישגיהם, ואחד החבר'ה אמר לי משהו בסגנון: "גם ב.מ.וו. זה כבר לא מה שהיה..."


טוב מכיוון שאין אוקסנה
הנה סולוויג דומרטין המדהימה מתוך הסרט הקלאסי (87' למי ששכח).

והנה ה"לפני"
כיכר פוטסדם בתמונה מתוך הסרט, שנות ה-80...
 
וגם האחרי

תודה רבה! באמת מוזר מאד
אם אני חוזר 23 שנה אחורה, הרי שאז (בעת האיחוד) דיברו הרבה על "הייעוד של ברלין" והפיכתה שוב לבירת גרמניה, תוך פירוט של תכניות נרחבות לשיקום המזרח ואיזור החומה. כעשור לאחר מכן נסע חברי הטוב לעיר והביא לי במתנה בשובו ספר תמונות של המבנים החדשים שצצו בעיר במקום החורבות והמפלצות הקומוניסטיות (כמו אלו שדב חנין ויתר השמאלנים רוצים לבנות בתל אביב חו"ח). היה מדהים לראות את ההתקדמות האדירה ואת ההבדל בין הלפני (אותו ראינו כולנו בסרט "מלאכים בשמי ברלין") לבין האחרי.

לא הייתי מעלה בדעתי שדווקא בברלין ייתקעו עם בניין אחד (לא מהגדולים שבהם) יותר מ-20 שנה לאחר האיחוד.

זה מזכיר לי שלפני כשנתיים שוחחתי יום אחד עם המוסכניקים שלי במושבה, ואני כהרגלי היללתי את מהנדסי ב.מ.וו. והישגיהם, ואחד החבר'ה אמר לי משהו בסגנון: "גם ב.מ.וו. זה כבר לא מה שהיה..."


טוב מכיוון שאין אוקסנה
הנה סולוויג דומרטין המדהימה מתוך הסרט הקלאסי (87' למי ששכח).

וגם האחרי
כיכר פוטסדם כיום.
 
טוב, בשביל זה יש פורום תח"צ...


לא ייאמן!
גם השינוי שעברה הכיכר וגם שמזה שבוע אני מנסה להיזכר ללא הצלחה (המשפוּחה בברלין) בשם הכיכר ותחנת הרכבת התחתית שנמצאת בה. תודה רבה על כל התזכורות!
טוב, בשביל זה יש פורום תח"צ...
 

בועז ל

New member
רוביק דנילוביץ', זה בשבילך.

כמה תוספות קטנות שליקטתי. אפתח ב-

אך קודם לסרטון, תודה גדולה, רמי, על היציאה המהירה ל"מטרות הסוללה" של שבתשתיות. אשוב ואודה לס"מ אגף הביצוע בר"י, אייל פיטוסי, על תיאומי הבזק הסימולטניים שערך עבורנו ולמנהלת הקו, אוקסנה, שתכף נשמע במה עוד עוסקת הגברת. אוקיי, מתחילים: עובדיה, האשף המקצוען מ"אבי מנופים", מלהטט עם מיסעה במשקל 300 טון ומניח אותה בדיוק של מילימטרים על ניצבי הגשר.
רוביק דנילוביץ', זה בשבילך.
"בגלל הרכבת - אין מים בבאר שבע".

יאללה: עוד דו"ח חשאי, רוביק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה